Кіші мектеп жасындағы оқушылардың қазақ тілі пәнінде білім-білік, дағдыларын қалыптастыруын әдістемелік негіздері
26.01.2021
23:05
0
0
Мазмұны
Кіріспе
І-тарау. Бастауыш сынып оқушыларының оқу жұмысын
ұйымдастырудың педагогикалық- психологиялық негіздері
- Кіші мектеп жасындағы оқушыларды оқытуда оқушылардың жас ерекшелігін ескеру.
- Оқыту барысында оқушыларға білім, білік дағдыны қалыптастыру жолдары.
- жастарды тәрбиелеу саласында көтеруге негіз болатын мәселелер ол білім және тәрбие беру саласында ғылымның дамуына оның жедел жүзеге асырылуы мұғаліммен оқушылардың ара қатынасы ғылыми-теориялық білім беруге баса назар аударады.
- Оқушының барлық алатын білімін және оқытудағы қоғамда өмірде болған көзқарасының қалыптасуының негізінде оны қазақ тілі туралы түсінік беру, оны тәжірибеде жүзеге асыру жолдарын анықтау.
- 4 сыныпта қазақ тілі сабағында оқыту барысында оқытудың тиімді әдіс тәсілдерін қарастыру.
- Қазақ тілі сабақтарында оқушылардың зерттеу объектісі жөніндегі білі жөніндегі біліктіру жолдарын қолдану.
- Кіші мектеп жасындағы оқушыларды оқытуда оқушылардың жас ерекшелігін ескеру.
- Биологиялық факторды биогенетикалық даму дейміз. Бұл дегеніміз туа бітті ерекшеліктерін мойындау.
- Социогенетикалық дамуы. Оның мінез-құлқы мен дамугенетикалық білімділігі - қоршаған ортаға байланысты белсенділігі.
- Оқушыға ойыншықтарды бөліп беріп, оны санатып қайсыні, көп екенін айтқызып, орындату.
- білім беру, 2 оқыту, оқу оқыту принципі, оқыту процесі және компоненттері міндеттері формалары әдістері, құралдары оқытудың нәтижелері. Осылардың дамуы білім беру мен оқыту проблемаларын терең зерттеуге оның озат тәжірибені зерттеп жинақтауға және осы оқыту мен тәрбие процесіне енгізуге байланысты. Білім беруді жетілдірудің негізгі талаптарының бірі – оқу пәндері бойынша сабақ беру деңгейін арттыру, оқу пәнінің негізгі ұғымдары мен жетекші идеялары барынша айқын баяндалуы керек, оларды ғылым мен практиканың жаңа жетістіктерінің қажетті түрде көрініс табуы қамтамасыз етілсін "-деп мектеп реформасында жазылған. Оқыту процесінің табысты болуы. Біріншіден, мұғалімнің өз пәнінен теориялық және практикалық дайындығына оқу процесін ұйымдастыру және басқара білуіне, екіншіден, білім дағдысына жоғарғы мәдениеттілігіне ғылым мен техника жетістіктерін пайдалана білуіне, үшіншіден мұғалім мен оқушылардың арасындағы адамгершілік өзара қатынас және бірлікке байланысты. Тәжірибелі мұғалім олардың жаңа еңбектерін терең зерттеп, оны тиімді пайдалана білуі тиіс. Бұл мұғалімдердің шығармашылықпен пайдалану оқыту процесін жақсартудың шешуші жолдары.
- Мұғалім, оның өмірге, ғылымға көзқарасы және оқушылармен қарым-қатынасы.
- Оқушылар сынып ұжымы.
- Оқыту әдістері.
- Оқытудың материалдық құралдары: дидактикалық және оқытудың техникалық құралдары.
- Оқыту нәтижелері.
- Таным қабілетінің дамуы. Бұған қабылдауды зейінді, есте сақтауды, қиялды, ойлауды, дамыту.
- Оқушыларға білім беру және обьективтік шындықты тану мәселері жайындағы оқулықтың ролі. Мектеп бағдарламасына арналған арнайы оқулықтар арқылы жүзеге асырылады.
- Оқытудың әдістерімен формаларын жетілдіру әңгіме әдісі, түсіндіру, лекция, кітаппен жұмыс, демонстрация, иллюстрация, зерттеу, ұйымдастыру, саяхат, семинар осылар жатады.
- Мұғалімнің теориялық дайындығы педагогикалық шеберлігі, білімдарлығы оқушылардың таным іс-әрекетін дамытудың шешуші құралдарының бірі. Мұғалімнің оқытудағы танымдық іс-әрекетінің психологиялық- педагогикалық негіздерін жақсы меңгеруші керек. Оқыту процесінің логикалық оның құрылымен анықтайды, ал оның құрылымына оқыту процесінің - танымдық іс-әрекетінің кезеңдері кіреді -танымдық міндеттерін жете түсіндіру.
- ұғыну- бұл саналы түрде ғылыми білімді заңдылықтарды ұғу.
- Бекіту бұл оқушылардың білімді берік ұғынуының тиімді тәсілі.
- Сыртқы негіздер талаптар адамға іс-әрекет пен мінез-құлықтың белгілі бір түрлерін, формаларын ұсынады. Мысалы. мектепте оқушылардан сабаққа уақтылы кеуді, мұғалімнің айтқанын тыңдауды оның тапсырмаларын орындауды талап етеді.
- Жеке түпкі негіздер. Олар адамның мүдделерімен ұмтылыстарымен, бағдарларымен, сенімімен, дүниеге көзқарасымен, өзі туралы түсінігі мен қоғамға көзқарасымен анықталады.
- Үйретудің барысында дидактикалық міндетті, неғұрлым тиімді
- Сабақтың дидактикалық мақсатының айқындығы
- Оқу материалының көлемін анықтау
- Оқыту мен тәрбие бірлігі
- Сабақты оқытудың ұтымды әдістерін таңдау және сабақтың
- гностикалық іс-әрекет.
- прицептивалық іс-әрекет.
- символикалық іс-әрекет.
- Тілді ұғыну барысында адам фонологиялық,
- Тілді ұғыну үшін орасан сезімталдық керек. Грамматиканы үйрет
- Фонологиялық, грамматикалық және лексикалық мағыналармен қатар сөйлеу мәнері, сезімге бөлене сөйлеуді меңгереді. Мұндағы методикалық принцип: сөйлеу мәнеріне назар аудару. Бұны іске асыруда мына ережелерді сақтайды.
- ана-тілі мен қазақ тілі сабақтарын міндетті түрде байланыстырып отыру.
- тілдерін талдағанда көркем текстердің сезімге әсер ететін бөліктерін таңдап алу.
- Жазбаша сөйлеу ауыз екі сөйлеуді таңбалау жүйесіне аудару ретінде ұғынылады.
- ауызекі сөздегі дыбыстармен жазбашадағы әріптерді салыстырып отыру.2) дауыс ырғағы мен тыныс белгісін салыстырып отыру. 3) ауызша және жазбаша жаттығуларды ұштастырып отыру.
- Фонетикалық грамматикалық және лексикалық мағыналардың барлығы " тіл материясын"- тіл таңбаларын дыбыс, морфема, сөз дауыс ырғағы және тиісті жазбаша таңбалар - ұғыну барысында меңгеріледі. Осы заңдылықты орындауда мынадай принцптік ережені іске асырылуы тиіс.
- Тілге үйрену сөйлеу органдарының, жазатын қолдың жаттығулары, қимыл қозғалыстарының тәртіптелуі, дағдының қалыптасуы арқылы ғана іске асады.
- Тілге жүйелі түрде сатылап үйрету. Тіл лексика және грамматика формалар арқылы дамиды, екінші жағынан тіл неғұрлым бай болса, тілдік фактілер де соғұрлым тез ұғынылады.
- Мұғалім білімдік, тәрбиелік, дамыту жағынан құнды, шәкірт
- Балаларды дәл анық бейнелі сөйлеуге жүйелі түрде үнемі
- Көркем шығармаларды оқытып білім бере отырып балалардың сезімдеріне әсер етіп, совет адамына қажетті моральдық қасиеттер, адамгершілік мінез-құлықтардың қалыптасуына жағдай туғызады. Оқытудың екі түрі болады дауыстап оқу, іштей оқу. Дауыстап оқуды І-ІІ сыныптарда көп қолданылады. Бастауыш сыныптарда оқушыға оқытып, өзге оқушылардың іштей ілесе оқып отырып, қатесін түзетеді. Сонан кейін шапшаң оқу, дұрыс оқу, түсініп оқу бір-бірімен тығыз байланысты. Бұлардың барлығы барлық сабақтарда іске асырылып отырады. Оқытуда интанация үлкен роль атқарады. Ал жазуда да солай бірақ екпіні фразалық екпін, ал ой екпіні логикалық екпін. Тексті қабылдауға байланысты жүргізілетін жұмыстарды ұйымдастыруға болады.
- Тексті қабылдауға оқушыларды психологиялық дайындау.
- Текске байланысты сөздік жұмысын жүргізу.
- Тексті оқу.
- Жоспарын жасау.
- Текстің мазмұнын айту.
- Тексттің мазмұны бойынша жүргізілетін шығармалық жұмыстар.
- кітаппен жұмыс жасауға дағдыландыру
- тапсырманы өз беттерімен орындауға үйрету
- Мұғалімнің оқу материалдарын ауызша мазмұндау әдісі.
- Оқулықты және басқа кітаптарды пайдалана білу.
- Оқушыларға өздіктерінен жазба жұмыстарын орындату.
- Әріптердің негізгі әлементтерінің және сөз ішіндегі әріптердің бір-бірінен қашықтығы біркелкі болуы.
- Әріптердің биіктігі біркелкі болуы.
- Әріптердің негізгі элементтерінің біркелкі келбетпен жазуы.
- Қазақ тілін оқыту барысында оқушыларға білім, білік, дағдыларды қалыптастырудың тиімді әдіс- тәсілдерін жүзеге асыру жолдары.
- Оқытуды өмірмен, қоршаған ортамен, тұрмыспен жанастыру.
- Оқуды ұйымдастыру, баулу негізінде жалан оқудан тәжірибеге емес, тәжірибеден оқуға бағытталуды басшылыққа алу.
(0)
Бұл жерде әлі ештеңе жоқ