Кіші мектеп жасындағы оқушыларды рухани-адамгершілікке тәрбиелеу
26.01.2021
23:07
0
3
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ ....................................................................................................
І-БӨЛІМ. КІШІ МЕКТЕП ЖАСЫНДАҒЫ ОҚУШЫЛАРДЫ РУХАНИ-АДАМГЕРШІЛІККЕ ТӘРБИЕЛЕУ МӘСЕЛЕЛЕРІ.
- Тұлғаны рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің қазіргі кездегі мәселелері...........................................................................................
- Кіші мектеп жасындағы оқушыларды рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің теориялық және діни тұрғыда қарастрылуы.......................................................................................
- Кіші мектеп жасындағы оқушыларды рухани-адамгершілікке тәрбиелеудегі сынып жетекшінің рөлі..........................................................
- Кіші мектеп жасындағы оқушыны рухани-адамгершілікке педагогикалық процесте тәрбиелеу жолдары...............................
- қазақ халқының тәлім-тәрбиесіндегі тарихи-әлеуметтік, мәдени дамуындағы адамгершілік тәрбиесінің алатын орнын, мәнін, қазіргі кездегі проблемасын, тәрбиелік мүмкіндіктерін айқындау;
- кіші мектеп жасындағы рухани-адамгершілік туралы зерттеулерді анықтау;
- осы кездегі рухани-адамгершіліктің мазмұнын, әдіс-тәсілдерін белгілеу.
- Тұлғаны рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің қазіргі кездегі мәселелері.
- ата-аналардың балалары алдындағы немесе балалардың ата-аналары алдындағы борышы;
- жеке адамның жалпы адамзат алдындағы борышы т.с.с.
- Социолистік отанды шын жүректен сүю:
- Дүние-жүзі еңбекшілеріне туысқандық сезім білдіру:
- Социолистік гуманизм шын мәніндегі коллективизм.
- ұжымдық мораль.
- Гуманистік мораль.
- Белсенді, қаракетшілдік мораль
- туыстарымен әдебі,
- көршілерімен әдебі,
- достарымен әдебі, жолдастарымен әдебі,
- қоғамдағы әдебі.
- Адамгершілік тәрбиесінің өзекті міндеті- әрбір адам баласы өзі өмір сүріп отырған кезеңдегі қоғамның алдында тұрған мақсат міндеттеріне, адамгершілік қасиеттерідің тұтастығына сай тәрбиелеуді қамтамасыз ету.
- Адамгершілік сананы, сенімді, көзқарасты тәрбиелеу.
- Жас ұрпақты Отанға, қоғамға, еңбекке, адамдарға, өз-өзіне деген адамгершілік сезімдерін тәрбиелеу, дамыту.
- Ізгілік парасаттылық қасиеттерін тәрбиелеу.
- Кіші мектеп жасындағы оқушыларды рухани-адамгершілікке тәрбиелеудің теориялық және діни тұрғыда қарастрылуы.
- Адамгершілік түсініктерді, ұғымдарды, идеяларды қалыптастыру;
- Адамгершілік сезімді дамыту;
- Адамгершілік сенімді дамыту;
- Адамгершілік мінез-құлық дағдылармен әдеттерді қалыптастыру;
- ¤зін-өзі адамгершілігін реттеу мен тәрбиелеу;
- Жағымсыз ықпалдарға, теріс әсерлерге қарсы тұра білу іскерлігін қалыптастыру.
- Оқушының жас ерекшелігін , қызығушылығын ескеру.
- Іс-әрекеттің өзіне және қоғамға пайдалы болуын ескеру, ынтымақтастыққа мән беру;
- Белгілі нәтижеге жету. ұжымдағы белгіленген тәртіп ережелерін орындау мен көңіл күйіне байланысты екенін ескеру;
- Оқушылардың бір-біріне деген қамқорлық жасауы;
- Адамгершілік тәрбиенің бастауы баланың алуан түрлі тәжірибелік іс-әрекеттерінің барлығына енгізілуі керек. Сонымен қатар сезімдік-эмоциональдық және рухани- интеллектуальдық жағын қамтыған жөн;
- Адамгершілік тәрбиеде- адамгершілік мінез-құлық, сезімдер мен түсініктерді тәрбиелеу;
- Адамгершілік тәрбиенің түп қазығы балалардың бір-біріне қарым-қатынасын мақсатты түрде қалыптастыру;
- Тәрбие баланың адамгершілік мінез-құлық нормаларына сәйкес балалар ұжымында өздігінен шешім қабылдау мүмкіндігіне ие бола алатындай дәрежеде құрылу керек.
- Жеке тұлғаның адамгершілік дербестігі кең түрдегі қарым-қатынас арқылы қалыптасады. Тәрбие оқушылардың өз мінез-құлқының адамгершілік жақтарын саналы түсінуін қамтамасыз етеді.
- Балалар мінез құлқының шеңберін белгілеу;
- Баланы анықтап біле отырып, бағыттау.
- Баланың шындыққа деген сенімін туғызу;
- Баланы тыңдау, мақұлдау.
- Балаға өсиет айту, жіберген қателерін көрсету, оларды түзету.
- ¤тірік – жалғандықты пайымдау, үйрету;
- Діни тұрғыдан адамгершілік міндеттерді борыштылығы туралы сенімін туғызу.
- Еңбекқорлық 4) Мазақтау
- Кеңпейілділік 5) Міндетсіну
- Шыншылдық 6) Ғайбат айту
- Уәдеде тұру 7) Ысырап
- Мейірімді болу 8) Сараңдық
- Нәпсіге ие болу. 9) Тәкәппарлық
- Сабырлылық. 10) Екіжүзділік
- Ықыласты болу. 11) Лақап ат тағу
- Иманды қоғамдарда бірлік, ынтымақ болады. Өз араларында мейірімді, бір-біріне жанашыр болса, ондай жандардан тәртіпсіздік пен дұшпандықты кездестіре алмайсың.
- Әркім өзіне тиісті міндетін біліп, халық еңбекқор болып, ырысын да ысырап етпейді. Бір-біріне көмектесіп, қоғамның күшті, мықты , бақытты болуына себепші болады.
- Жанұядан басталған әдептілік тәрбиесі қоғам ішінде орныққаннан кейін сүйіспеншілік пен құрмет орнығады да адамдар заң мен ережелерге бағынуды міндет деп есептейді. Әрине мұндай қоғамда тәртіп орнары анық.
- Мұндай қоғамда хақсыздық етілмей, әділетсіздікке бұғау салады. Сөйтіп, жеке тұлға сияқты қоғам да толығымен діндар болып шығады. Нәтижеде қоғамда тыныштық орнап, әрбір қоғам мүшесі өзіне тән жауапкершілік сезімін мойнына алады.
- Алдымен өзі орындап көрсетуі
- Оңайдан қиынға қарай.
- Жалықтырмай орта жолды ұстану
- Жақсылық жасап, сый сияпат беруі
- Адамдарға деген құрметі
- Мәселенің мәнін өте ұтымды түрде шешуі
- Мейірім мен сүйіспеншілік көрсетуі.
- Қабілетін ашып, дамытуы
- 9. Сұрақ-жауап әдісін қолдануы
- Теңеу, салыстыру және мысалдар келтіру
- Түсіндіргенде жест пен мимиктеді қолдануы
- Мәселені түсіндіру үшін сызба сызуы.
- Айтылған мәселелердің маңыздылығына көңіл аудартуы
- Насихат айтуы мен қыссалар баяндауы
- Тарғиб пен Тарһибті бірге қолдануы
- Кіші мектеп жасындағы оқушыларды рухани-адамгершілікке тәрбиелеудегі сынып жетекшінің рөлі
- Педагогикалық және әлеуметтік-гуманитарлық балаға барлық бағытта көмек тесу; оның рухани қалыптасуы мен дамуына жағдай тудыруға, тұлға аралық өзекті мәселесін шешуге, оны әлеуметтік өмірге араластыруға және өз бетінше өмір сүре білуіне көмектесуге бағытталған. Баланың отбасымен тәрбиенің басқа да мәселелерімен тығыз байланыс орната отырып рухани –адамгершілік мәдениетін қалыптастыру.
- Оқушылардың жалпы әрекетін басқару- Диогностикалық мақсатқоюшылық, жоспарлау, жобалау, бақылау және түзету, енгізіп отыру.
- Іске асыру.
- Қорытындылау, талдау.
- Мұражайларға саяхат;
- Дебаттар;
- Интеллектуалдық танымдық ойындар.
- Оқырмандар конференциялары.
- Пікірталас.
- Дөңгелек үстел.
- Сауалнамалар.
- Көрмелер.
- Балалар қазіргі уақытта, автобус, машина, поезбен саяхатқа шығатын болса, біздің ата-бабамыз арбаға ат жегіп, бір ауылдан екінші ауылға керуенмен саяхатққа шыққан. Бүгін біз ата-бабаларымыздың дәстүр салттарын жалғастыратын ұрпақ болғандықтан, білім керуенімен саяхатқа шығамыз. Біз бүгін саяхат сабағымызда: «Зеректер» елінде «имандылық-қастерлі қасиет», «Білімқұмарлар» елінде «Баталы ер-азбас» және «Атадан қалған асыл сөздер», «Зерделілер» елінде «біліміңді байқап көр» «Атамекен» елінде «Білімді мыңды жығар» аялдамаларына тоқталамыз,-деп технологиялық картаны тақтаға іледі.
- Суреттеңіз: кісілік дегеніміз не? және оның белгілерін айтып бер.
- «Венн диаграммасы» әдісі бойынша оқушылар тақырыптың ұқсас ерекшеліктерін салыстырады.
- «Алтын күшті ме, бата күшті ме?» (ой талқы)
- Көшеде қарт әже ауыр жүгімен тұр. Мектептен келе жатқан Асқар оның жүгін көтерісіп, қайырымдылығы мен жақсылығын көрсетті. Асқардың осындай ізгі қызметі үшін әже қандай ризашылығын білдіріп, бата айтты деп ойлайсыздар?
- Солдатқа ата-аналар алдында Азамат батасын алайын деп ауылдың ең үлкен қариясына барды. Азаматқа атасы қандай бата берді деп ойлайсыздар?
- ¤здерің таңдаған тыйым сөздердің тәрбиелік мәнін ашып беріңдер.
- Жалпы адам қоғамы жинақтаған рухани- адамгершілік нораларын, қатынас мәдениетін, тәрбиелікті игеру.
- Адал өмір сүруге, жақсы тәлім-тәрбие алуға тәрбиелеу.
- Дөңгелек стол: (мысалы: мынадай тақырыпта «Тәрбиелі-адам етер, тәрбиесіз надан етер»),
- Жарыстар: («имандылық жарасар ұл қызға»атты тақырыпта) өткізу.
- Әңгіме сағаттары: «Қызға қырық үйден тиым», «Қос бұрым-қыз көркі» т.б осы сияқты тақырыпта.
- Пікір алысу сағаттарын: «Қызым саған айтам»т.б
- Қыз сыны байқауы:
- Моральдық және заң нормаларын ұстамауға бейімділігі бар оқушыларды алдын – ала айқындай алмауы. Кейбір мұғалімдердің оқушының дара ерікшеліктеріне, адамгершілік тәрбие нормасынан ауытқу себептеріне толық көңіл аудармауы.
- Қиын оқушылармен тіл табыса алмауы, яғни жеке педагогикалық ықпалдар жасай алмауы салдарынан педагогтік этикаға жатпайтын тәсілдерді қолдануы, ұрысу, әрбір қылықтарын талдауға алу, орынсыз жазалау, қандай бір жөнсіз әрекеттер болсын, оны сол балаға жабу, кемсіту, т.б. осылайша дұрыс қолданылмаған шара жасөспірімнің ыза – кегін оятып, қарсылығын туғызады.
- Кейбір педагогтардың кәсіптік деңгейлерінің төмен болуы және психологиялық тұрғыдан балалармен жұмыс жүргізуге дайындығының жеткіліксіздігі, өз пәндерінен білімдерінің таяздығы, тәрбие жұмыстарының ұйымдастыру мен өткізуде әдістемелік шеберліктерінің жетіспеуі.[1]
- Оқушылардың белсенді өмірлік позициясын қалыптастыру.
- Қоғамдық борышқа саналы көзқарасын тәрбиелеу.
- Сөз бен істің бірлігін қамтамасыз ету.
- Адамгершілік нормаларынан ауытқуға жол бермеу.
- Оқушылардың білгендерін бір жүйеге келтіру, толықтыру, сыпайы сөздерді орнымен қолдануға үйрету;
- Оқушылардың сөздік қорын молайтуға, әдептілікпен әдепсіздік туралы өз ойларын қорытып, тұжырымдай білуге үйрету,
- ‡лкенді сыйлауға, адамгершілікке, имандылыққа тәрбиелеу.
- Әдепті
- Сен бір жұмыспен көршіңе кіріп, есік ашқан кісіге ең алдымен не деу керек?
- Сенің үйіңе қонақтар келді, кіріп келген адамға не деп айту керек?
- Әрине, амандасу керек.
- Амандасудың қандай түрлері бар?
- Ассалаумағалайкум.
- Сәлеметсіз бе?
- Есенсіз бе?
- Саумысыз! Сәлем бердік?
- Рахмет, өте жақсы.
- Міне, біздің әдептілігіміздің басы – сәлемдесуден басталады екен.
- ¤зіңе көмектескен, керек затыңды берген, сыйлық тапсырған адамға және жолдасыңа – рахмет айт.
- Тамақ ішіп болған соң, «рахмет» айт
- Біреу өзіне «рахмет» айтса, «жақсы» деп жауап бер.
- Телефонға біреуді шақырғанда «рұқсат болса» дегенді ұмытпа.
- Байқаусызда біреді қағып кетсең, «кешіріңіз» деу керек.
- Сыныпқа кешігіп келсең, мұғалімнен рұқсат сұра.
- Оқушыларды адамгершілікке, қарапайымдылыққа, кішіпейілділікке, әдептілікке, еңбексүйгіштікке, өз халықының салт-дәстүрлерін үйрене отырып, жаман әдеттерден аулақ болуы керектігі туралы білімдерін қалыптастыру;
- Адам бойындағы ұнамды, ұнамсыз қылықтарды ажырата отырып, әдеп әліппесін бойына дарыту, тіл байлығын, таным-белсенділігін арттыру;
- Оқушыларды әдептілікке, сыпайылыққа тәрбиелеу.
- ұйымдастыру:
- Әдептілік дегеніміз не? Оны қалай түсінесің?
- Әдепті бала қандай болуы керек деп ойлайсың?
- Әдепті болғың келеме? Әдептілікті бізге кім үйретеді?
- Әдепсіз адам қандай болады?
- Суреттер бойынша әңгімелесу. (Адамгершілік, сыпайылық, қарым-қатынастарға бағытталған суреттер).
- «Жалғастыр» ойыны.
- Кішкене баланы жылатуға болмайды;
- Құстарды атуға болмайды;
- Қыз баланы ренжітуге болмайды;
- Сабақтан кешігуге болмайды;
- Сыныпта айқайлауға болмайды; т.с.с. жалғастырып айтады.
- ‡лкендерді сыйлау керек;
- ‡лкендердің тілін алу керек;
- Кішілерге қамқор болу керек;
- Әдептілікті сақтау керек;
- Оқу құралдарын күтіп, таза ұстау керек;
- Сабақты жақсы оқу керек;
- «Жорға» биін орындайтын ұлдар тобы.
- «Аққулар биі» орындайтын қыздар тобы.
- Көрініс. Ана мейірімі.
- Қазақстанда жүріп жатқан осы ауқымды өзгерістерге байланысты педагогикалық кадрлар дайындау жүйесін құру қажеттігін көрсетті, ең алдымен бүгінгі мұғалім кәсіби білімімен, шеберлігімен қатар, жастарға өзінің бойындағы адамлдық, адамдық, тазалық, гуманистік және өз Отанын сүйе білу, ең жоғарғы адамгершілік қасиет сапаларымен ықпал жасай отырып тәрбиелеуі керектігіне мән беру қажеттігін айтты;
- Жастарды адамгершілікке тәрбиелеу сапасын көтеруге негіз болатын проблема – ол білім және тәрбие беру саласындағы ғылымның дамуы мен байланысты. Бүгінгі таңда реформаның тиянақты жедел жүзеге асырылуы мұғалім, тәрбиеші, оқушылардың адамгершілік тәрбиесі туралы ғылыми- теориялық білімі болу керектігіне және өзін-өзі дамытудың субъектісіне айналу қажеттігіне назар аударды.
(0)
Бұл жерде әлі ештеңе жоқ