Ақылы жолдар: Жүк тасушылардың ақшасы ең бай депутаттың қалтасына түседі
Белгілі болғанда «ҚазАвтоЖол» қазақстандық автомобиль жолдарын күтіп ұстау жөніндегі бір операторға — «Қазақавтодор» компаниясына жүгінеді. Ал ол компания Жамбыл облыстық мәслихатының депутаты Арман Еділбаевқа тиеселі.
Қаржылық операциялардың схемасы, негізінен, қарапайым және түсінікті: «ҚазАвтоЖол» жүк тасымалдаушылардан ақша жинайды, содан кейін тендер өткізеді. Барлығы жеткілікті заңды және ашық сияқты. Бірақ бұл жерде конкурс тек бір компанияға — «Қазақавтодор» ЖШС-не өтеді, ол керемет түрде депутаттың қолына тиеді.
Мемлекеттік сатып алу порталынан алынған мәліметтерге сәйкес, осы жылдың 5 айында ғана «Қазақавтодор» «ҚазАвтоЖол» ұлттық компаниясынан 745 млн. теңге қаражат алған. Мердігер бұл ақшаның көп бөлігін, 442 миллион теңгені — алғашқы үш айда жолдың тек үш бөлігін ұстау үшін алған. Дәлірек айтсақ — 1 ақпаннан 30 сәуірге дейін.
Бұл соманың жартысына жуығы Алматы-Қорғас тас жолының учаскесін күтіп ұстауға бағытталуы керек еді. Қаланың қалған бөлігі — «Нұр-Сұлтан-Теміртау», «Алматы-Қапшағай» автомобиль жолдарының учаскелері үшін.
Мамыр айында «ҚазАвтоЖол» тағы да тендер өткізді. Бұл жолы ақша сәл аздау — 303 млн . Осы ақшаға «Қазақавтодор» сол автобаналарды 1 мамыр мен 30 маусым аралығында ұстауға міндеттенді.
Сонымен бірге, «жолдарды күтіп ұстау» ұғымының нақты нені білдіретіні түсініксіз. Келісім-шарт осы тармақты өте абстрактілі түрде сипаттайды:
«Автомобиль жолын күтіп ұстау — бұл автомобиль жолының тиісті техникалық жағдайын сақтау, оның техникалық жағдайын бағалау, сонымен қатар жол қауіпсіздігін ұйымдастыру және қамтамасыз ету жөніндегі жұмыстар жиынтығы».
Қандай ақаулар, бұзушылықтар түзетілуі керек, учаскелерде қандай жөндеу жұмыстары қажет, бұл маршруттар үшін қанша құм мен тұз қажет — ресми келісімшартта бұндай ештеңе жазылмаған.
Жақында «ҚазАвтоЖолдың» өзі өткен жылы жүк тасушылардан 5,7 миллиард теңге жинады , оның жартысы автомобиль жолдарын жөндеуге және күтіп ұстауға жұмсалды деп хабарлады.
Дереккөз: Азаттық рухы