Абай Құнанбайұлы « Ғылым таппай мақтанба» өлеңі , «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңдеріндегі автор бейнесі

0
Сабақ: Қазақ әдебиеті «Мектеп» баспасы 115-116 бет Мектеп: Мұғалім: Сынып: 6 Қатысқандар: Қатыспағандар: Бөлім атауы Абайды оқы, таңырқа! Сабақтың тақырыбы Абай Құнанбайұлы « Ғылым таппай мақтанба» өлеңі , «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңдеріндегі автор бейнесі Оқу мақсаттары 6.2.2.1 – эпикалық, поэзиялық шығармалардағы автор бейнесін анықтау; Сабақ мақсаттары Барлық оқушылар орындай алады: өлеңді мәнерлеп оқи алады, автордың мақсат тұтқан идеясын түсінеді.Басым көпшілігі орындай алады: ашық сұрақтарға жауап бере алады, дайын тіркестерді пайдалана отырып өлең шығара алады, адам бойындағы жағымды және жағымсыз қасиеттерді салыстырады.Кейбір оқушылар орындай алады:шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасай отырып, көтерілген мәселеге өзіндік пікір қоса алады Бағалау критерийлері өлеңді мәнерлеп оқу , сұрақтарға жауап беру, шығарманын негізгі идеясын анықтау, салыстыру, өлең шығару, шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасай отырып, көтерілген мәселеге өзіндік пікір қосу. Тілдік мақсаттар
  • Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: ғылым, ғалым, бес дұшпан, бес асыл іс, нәфрәтлі, ғибрәтлі. ˡБәңгі (парсыша) — нашақор.
  • Талқылауға арналған сұрақтар:1.Ақын өлеңде қандай мәселені көтеріп отыр?2.Ақынның өлеңі кімдерге арналған деп ойлайсыңдар?3.Неліктен Абай болмасаң да ұқсап бағу керек деген ойды айтып отыр?4.Өлеңнен қандай тағылым алдыңдар? Құндылықтарға баулу «Мәңгілік ел» ұлттық идеясы. Білімге құштарлық, өмір бойы білім алу, ғылымның пайдасын түсіну. Пәнаралық байланыс Өзін-өзі тану Алдыңғы оқу А. Құнанбаев өмірбаяны,өлеңдері. Жоспар Жоспарланған уақыт Жоспарланған жаттығу түрлері Ресурстар Сабақтың басы 7 минут Психалогиялық ахуал : «Сиқырлы гүл» әдісі.Бір-бірінің жақсы қылықтарын айтып,мақтау. (Бір-біріне гүлді бере отырып жағымды сөздер айту)

    Топқа бөлу (1 минут).Орындалу шарты:1,2,3,4 ке саналу арқылы оқушыларды топқа бөлемін.1-топ «Талаптылар»2-топ «Еңбекқорлар»3-топ «Ойшылдар»4-топ «Қанағатшылдар» Үй тапсырмасын қайталау Сұрақ – жауап сайысы.1. Абай неше жасында мұсылманша, орысша оқыған және би атанған?Абай 10 — 12 жасынан бастап мұсылманша оқып, 14 жасында Медреседе орыс мектебінде білім алып, 15 жасында ел ішіндегі жұртты өзіне қаратып, Абай би етіп сайланған.2. Абай қай тілдерді меңгерген?20 жасында Абай от тілді шешен, жаңа заманға ден қойып, араб, парсы, түркі тілдерін меңгерген.3. Абай қай ұлтпен достасты, және кімдердің еңбектерін оқыды?Абайдың өнерге бет бұруына себепкер оның орыс достары Грось пен Михаэлис болды. Абай Пушкин, Лермонтев, Крылов, Толстой, Тургенов еңбектерін оқыған.4. Абайдың аударма мысалдарын ата?Шегіртке мен құмырсқа. Есек пен бұлбұл. Бақа мен өгіз, Қарға мен бүркіт, т, б.5. Абайдың шын аты?6. “Ұстаздық еткен жалықпас – …..”7. Абайдың қара сөздері?8. Абайды әлемге танытқан кім? 9. Семейде қай медреседе білім алды? ( Ахмет Риза)10.Абайдың қанша күйі бар?( Үш күйі бар: «Тоқжанға», «Май түні», Абайдың желдірмесі»)

    ҚБ: «Бағдаршам»

    Интербелсенді тақта

    Топ аттары жазылған қима қағаздар.

    Сабақтың ортасы 30 минут «Мақалдың жалғасын тап» ойыны арқылы тақырыпты болжау (1 минут). -Ғылым теңіз….. (білім-қайық)Ілім бұлақ….. (білім-шырақ)Ақыл азбайды… (білім тозбайды) Олай болса, балалар, қалай ойлайсыңдар, бүгінгі сабағымыз не жайында болмақ? (ғылым-білім туралы деп оқушылар жаңа тақырыпты өздері топшылайды).Дескриптор:Өз ойын айта аладыТақырыпты болжай аладыҚБ. «Бағдаршам» әдісі арқылы жүзеге асырамын.

    Білу.Түсіну. (3 минут)Тыңдалым дағдысының тапсырмасы.Балалар, олай болса біздің бүгінгі өтетін жаңа сабағымыз Абай аталарыңның «Ғылым таппай мақтанба» өлеңіндегі автор бейнесі» болмақ. Балалар, ғалым деген кім? Ғылым деген немене? Қайтсек ғалым боламыз? Өлеңнен осы сұрақтардың жауабын табасыңдар.

    1-топқа арналған сұрақтарАқын өлеңде қандай мәселені көтеріп отыр?2-топқа арналған сұрақАқынның өлеңі кімдерге арналған деп ойлайсыңдар?3-топқа арналған сұрақ.Неліктен Абай болмасаң да ұқсап бағу керек деген ойды айтып отыр?4-топқа арналған сұрақ.Адамзаттың қас жауы қандай мінездер деп ойлайсыңдар?

    Дескриптор:Өлеңнің мазмұнын түсінеді.Өлеңді мәнерлеп оқиды.Шығарманың мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді.ҚБ «бағдаршам» әдісі арқылы жүзеге асады.

    Жазылым дағдысыСөздікпен жұмыс. Дәптерге жаздыру.(2минут) Ғылым-оқу, білімҒалым-ақылды адамНәфрәтлі-жиіркеніштіҒибрәтлі-үлгіліДаңғой- шу көтеруші.Әзірет Әлі –Мұхаммед пайғамбардың күйеу баласы.Дескриптор:Қиын сөздердің мағынасын түсінеді.Оларды дәптерлеріне жазады.ҚБ «Бас бармақ»Топтық жұмыс:Қолдану 1 –топ: «Буриме» әдісін пайдалана отырып, «өлең жазу, жастар» тақырыбына өлең шығаруҮлгі: даяр тіркестер——————————-арсыз ——————————-шаруасыз————————артық——————————-байқарсыз Өлеңге берілген үлгі:Өлеңді ермек үшін жазған арсыз,Ақылсыз күнде жүрер шаруасыз,Көкірегі ояу, түбі терең сөзден артық,Ой болмас, байқарсыз соны байқарсыз.

    2-топ: Адам бойындағы жақсы және жаман қасиеттерді венн диаграммасы арқылы салыстырады. 72-бет, 3-тапсырма

    3- топ: Өлең мазмұны бойынша «Үш қадам» кестесін толтырады. 73-бет 4-топ: «Ақын өлеңі маған қандай ой салды?» тақырыбына постер құрайды. 75-бетДескриптор:Үлгінің ретін сақтап өлең шығарады.Жама-жақсы қасиеттерді салыстырады.Өлеңде көтерлілен мәселелердің өзектілігін ашады.Ақын өлеңі бойынша постер құрайды.

    ҚБ «Жапондық бағалау» арқылы жүзеге асады.

    Сергіту сәті «Жалғасын тап» ойыны (2 минут) Әннің басын айтамын, оқушылар жалғастырады.

    Интербелсенді тақта

    Һttрs://уоutu.be/һе/һdf4tmGJtА

    Интербелсенді тақта, дәптер.

    Интербелсенді тақта

    Графикалық органайзерПлакаттар

    Кесте парақшалары

    Сабақтың соңы 5 минут Кері байланыс (3 минут)«Білім қоржыны»

    Үй тапсырмасы:«Қандай адам ғалым болуы мүмкін?»деген тақырыпқа эссе жазу.

    Жұлдызшалар

    Плакат, стикерлер.

    Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? 1.Пәнаралық байланыс;2. Денсаулық және қауіпсіздік шаралары;3. АКТ-ны тиімді қолдану;4. Құндылықтарға баулу
  • Мен оқушыларға жағымды интонация, оптимистік көзқарас, дер кезінде бағалау (жігерлендіру сөздері) арқылы қолдау көрсеттім. Жетекші сұрақтар арқылы дұрыс бағыт-бағдар беріп отырдым.
  • Басқаларға қарағанда қабілеті жоғары оқушыларға шығармашылық сипаттағы тапсырмалар ұсындым. Мыс: өлең шығару, өзіндік пікір білдіруге жетелейтін тапсырмалар.
  • Сабақта оқушылар өлеңді мәнерлеп оқыды , сұрақтарға жауап берді, шығарманың негізгі идеясын анықтай алды, шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасай отырып, көтерілген мәселеге өзіндік пікір қосты. 1.Сабақ барысында өзін-өзі тану пәнімен пәнаралық байланыс орнатылды.2.Сабақты жүргізу үдерісінде денсаулық сақтау және қауіпсіздік шаралары сақталынды.АКТ-мен байланыс интербелсенді тақтаны қолдану арқылы тиімді болды.2.Мәңгілік ел ұлттық идеясының өмір бойы білім алу, білімге құштарлық бағдарлары сабақтың тәрбиелік мәні ретінде танылды. Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен? Сабақ мақсаттары шынайы, қолжетімді болды деп тұжырымдаймын.Сабақта барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді. Сабақта саралау дұрыс жүргізілді. Саралаудың дұрыс жүргізілуінің арқасында оқушылар шығармашылық тапсырмалар жасай алды. Сабақта уақыт ұтымды пайдаланылды. Жоспар дұрыс құрылғандықтан ауытқулар болмады. Жалпы бағалауСабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?1: «Буриме» әдісі

  • «Салыстыру» әдісі, себебі бұл әдістер арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттері шыңдалды.
  • Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?
  • 1оппен жұмыс түрлерін көбірек қолданса;2.Оқушылар кері байланысты тиімді түрде бере алса сабақ бұдан да жақсы өтер еді деп ойлаймын.Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет? Келесі сабаққа осы сабақта жіберілген кемшіліктер мен қиыншылықтарды анықтау үшін кері байланысқа назар аударуым керек. Оқушылар көбінесе кері байланысты дұрыс бере алмай жатады.Соның салдарынан болдырмауға тиісті кемшіліктер дер кезінде түзетілмей қалып жатады. Сондықтан оқушыларға кері байланысты тиімді жасауды үйретуім керек деп есептеймін.