Жиынтық бағалау (БЖБ, ТЖБ) Математика 4-сынып
«Математика» пәнінен жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
4-сынып
Жиынтық бағалау (БЖБ, ТЖБ) Математика 4-сынып ЖҮКТЕУ
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 4-сынып білім алушыларына «Математика» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар бастауыш білім беру деңгейінің 1-4-сыныптарына арналған «Математика» пәнінен үлгілік оқу бағдарламасы (оқыту қазақ тілінде) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бөлім/ ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Тапсырмалар мен рубрикалар ұсыныс түрінде берілген.
Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификацияда тапсырма үлгілері мен балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.
Әдістемелік ұсыныстар бастауыш сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.
2
МАЗМҰНЫ
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР……….. 4
«Көптаңбалы сандар нумерациясы және олармен амалдар орындау» бөлімі бойынша
жиынтық бағалау………………………………………………………………………………………………………….. 4
«Біртаңбалы санға көбейту және бөлу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау……………………. 8
«Жылдамдық, уақыт, арақашықтық», «Геометриялық фигуралар» бөлімдері бойынша
жиынтық бағалау………………………………………………………………………………………………………… 11
І тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы………………………………………….. 14
II ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР…….. 19
«Көбейту және бөлу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау…………………………………………….. 19
«Есеп шығару» бөлімі бойынша жиынтық бағалау………………………………………………………. 21
II тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы…………………………………………. 24
III ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР……. 29
«Қозғалысқа, өнімділікке берілген есептер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау…………… 29
«Бөлшектер және пайыз», «Шеңбер, дөңгелек» бөлімі бойынша жиынтық бағалау………. 32
III тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы……………………………………….. 35
IV ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР……. 40
«Теңдеу, теңсіздік, өрнектер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау…………………………………. 40
«Есептер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау………………………………………………………………. 42
«Үшбұрыштар. Симметрия» бөлімі бойынша жиынтық бағалау…………………………………… 44
ІV тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы……………………………………….. 47
3
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Көптаңбалы сандар нумерациясы және олармен амалдар орындау» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше 1.1 Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер
1.2 Сандармен амалдар орындау
1.3 Шамалар және олардың өлшем бірліктері
4.3 Тізбектер
Оқу мақсаты 4.1.1.3 Көптаңбалы сандардың разрядтық және кластық
құрамын және разрядтық бірліктердің жалпы
санын анықтау, разрядтық қосылғыштарға жіктеу
4.1.2.8 Көптаңбалы сандарды жазбаша қосу және азайту
алгоритмдерін қолдану
4.1.3.5 Уақыт өлшем бірлігінің үлесін табу ( 1/60 сағ ═ 1
мин; 1/2сағ ═ 30 мин;1/7 апта= 1 күн)
4.4.3.1** 1000 000-ға дейінгі сандар тізбектерінің
заңдылықтарын анықтау
Бағалау критерийі Білім алушы
Разрядтық және кластық құрамы бойынша
көптаңбалы сандарды атайды
Разрядтық бірліктердің жалпы санын анықтайды
Көптаңбалы сандарды разрядтық қосылғыштардың
қосындысына жіктейді
Көптаңбалы сандарды қосу және азайтудың жазбаша
есептеу тәсілдерін қолданады
Уақыт бірліктерінің үлесін анықтайды
1000 000 көлеміндегі сандар тізбегінің заңдылығын
анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Қолдану
Орындау уақыты 20 минут
1-тапсырма
- Құрамы бойынша сандарды жаз:
- екінші кластың 25 бірлігі, бірінші кластың 13 бірлігі бар сан _____________
- екінші кластың 450 бірлігі, бірінші кластың 12 бірлігі бар cан ____________
- Кіші санда барлығы неше ондық бар? ______________________________________
- Үлкен санды разрядтық қосылғыштардың қосындысы түрінде жазып көрсет
______________________________________________________________________
4
2-тапсырма
Баған түрінде жазып, есепте.
786 914 + 18 008
3-тапсырма
Өрнекте.
1 | сағ = | мин | |||
30 | |||||
4-тапсырма
Заңдылықты анықта және келесі 3санды жаз.
90 530, 90 537, 90 544, 90 551, …, …, ….
864 028 – 53 416
1 | апта = | тәул. | ||
7 | ||||
5
Бағалау критерийі | Тапсырма | Дескриптор | Балл | ||
№ | Білім алушы | ||||
Разрядтық | және | разрядтық құрамы негізінде көптаңбалы | |||
кластық | құрамы | сандарды жазады: | |||
бойынша | көптаңбалы | — бірінші санды; | 1 | ||
сандарды | атайды | — екінші санды; | 1 | ||
Разрядтық | кіші сандағы ондықтардың жалпы | ||||
бірліктердің | жалпы | санын анықтайды; | 1 | ||
санын анықтайды | 1 | үлкен санды разрядтық | |||
Көптаңбалы сандарды | қосылғыштардың қосындысы түрінде | ||||
разрядтық | жазып көрсетеді; | 1 | |||
қосылғыштардың | |||||
қосындысына | |||||
жіктейді | |||||
Көптаңбалы сандарды | көптаңбалы сандардың қосындысының | 1 | |||
қосу және азайтудың | мәнін табады; | ||||
жазбаша | есептеу | 2 | көптаңбалы сандардың айырмасының | 1 | |
тәсілдерін қолданады | мәнін табады; | ||||
Уақыт | бірліктерінің | уақыт өлшем бірліктерінің үлесін | |||
үлесін анықтайды | 3 | анықтайды: | |||
— сағаттың минуттық үлесін; | 1 | ||||
— аптаның тәуліктік үлесін; | 1 | ||||
1000 000 көлеміндегі | сандар тізбегін заңдылыққа сәйкес | 1 | |||
сандар | тізбегінің | 4 | толықтырады. | ||
заңдылығын | |||||
анықтайды | |||||
Барлығы | 9 |
6
«Көптаңбалы сандар нумерациясы және олармен амалдар орындау» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні___________________________________________________________
Бағалау критерийі | Тапсырма | Оқу жетістіктерінің деңгейі | |||||||||||||||||||||||||||
№ | |||||||||||||||||||||||||||||
Төмен | Орта | Жоғары | |||||||||||||||||||||||||||
Разрядтық | және кластық | Разрядтық құрамы | бойынша | Разрядтық | құрамы | бойынша | Разрядтық құрамы бойынша | ||||||||||||||||||||||
құрамы | бойынша | көптаңбалы сандарды жазуда, | көптаңбалы | сандарды | жазуда/ | көптаңбалы | сандарды | ||||||||||||||||||||||
көптаңбалы | сандарды | санның | разрядтық | санның | разрядтық бірліктерінің | жазады, | санның разрядтық | ||||||||||||||||||||||
атайды | Разрядтық | бірліктерінің | жалпы | санын | жалпы санын анықтауда/ санды | бірліктерінің | жалпы | санын | |||||||||||||||||||||
бірліктердің жалпы санын | 1 | анықтауда | және | санды | разрядтық | қосылғыштардың | анықтайды | және | санды | ||||||||||||||||||||
анықтайды | разрядтық | қосылғыштардың | қосындысына жіктеуде қателіктер | разрядтық қосылғыштардың | |||||||||||||||||||||||||
Көптаңбалы | сандарды | қосындысы | түрінде | жазуда | жібереді. | қосындысына жіктейді. | |||||||||||||||||||||||
разрядтық | қиналады. | ||||||||||||||||||||||||||||
қосылғыштардың | |||||||||||||||||||||||||||||
қосындысына жіктейді | |||||||||||||||||||||||||||||
Көптаңбалы сандарды қосу | Көптаңбалы | сандарды | баған | Көптаңбалы | сандарды | баған | Көптаңбалы сандарды баған | ||||||||||||||||||||||
және | азайтудың жазбаша | 2 | түрінде жазуда, бағандап қосу | түрінде жазуда/ бағандап қосуда | түрінде жазады, қосу және | ||||||||||||||||||||||||
есептеу | тәсілдерін | және | азайту | амалдарын | немесе | азайтуда | қателіктер | азайту | амалдарын | ||||||||||||||||||||
қолданады | орындауда қиналады. | жібереді. | орындайды. | ||||||||||||||||||||||||||
Уақыт бірліктерінің үлесін | Уақыт | бірліктерінің | үлесін | Сағаттың | минуттық | үлесін / | Уақыт | бірліктерінің | үлесін | ||||||||||||||||||||
анықтайды | 3 | табуда қиналады. | аптаның | тәуліктік | үлесін | есептеп шығарады. | |||||||||||||||||||||||
анықтауда қателеседі. | |||||||||||||||||||||||||||||
1000 | 000 | көлеміндегі | Көптаңбалы | сандар | Көптаңбалы | сандар | тізбегінің | Көптаңбалы | сандар | ||||||||||||||||||||
сандар | тізбегінің | 4 | тізбегіндегі | заңдылықты | заңдылығын | анықтауда/ | тізбегінің | заңдылығын | |||||||||||||||||||||
заңдылығын анықтайды | анықтап, жалғастырып жазуда | заңдылықты жалғастырып жазуда | анықтап, толықтырады. | ||||||||||||||||||||||||||
қиналады. | қателіктер жібереді. | ||||||||||||||||||||||||||||
7
4.1.2.7 Екітаңбалы/үштаңбалы сандарды біртаңбалы санға ауызша көбейту мен бөлуді орындау |
4.1.2.4 2-ге, 5-ке, 10-ға бөлінгіштік белгілерге сүйеніп, натурал сандарды топтастыру |
4.1.2.10**Көптаңбалы сандарды біртаңбалы сандарға қалдықпен бөлуді орындау |
1.2 Сандармен амалдар орындау |
«Біртаңбалы санға көбейту және бөлу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше Оқу мақсаты
Бағалау критерийі Білім алушы
Екі/үштаңбалы сандарды біртаңбалы санға көбейтеді
және бөледі
Санның 2-ге, 5-ке, 10-ға бөлінгіштігін анықтайды
Көптаңбалы сандарды біртаңбалы санға қалдықпен
бөледі
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Қолдану
Орындау уақыты 20 минут