Корпоративтік кодекстер | туралы қазақша
Соңғы жылдары көптеген ірі ресейлік компанияларда Корпоративтік этика кодекстері пайда болды. Бұл сән, Батыс инвесторларына қарай реверанс немесе Кодекстің көмегімен меншік иесі компанияны басқарудың тиімділігін арттыруға тырысады?
Компанияға келген жаңа қызметкердің ол туралы ең аз мәліметтері бар және тіпті уақыт өткеннен кейін толық ақпарат алғаннан кейін де жеке сәттерді нақтылауды қажет етуі мүмкін. Көптеген ішкі құжаттар (лауазымдық нұсқаулықтар, бұйрықтар, ережелер мен схемалар) жаңадан келгендердің кәсіпорын туралы тұтас түсінігін, міндетті ережелер мен тәртіп нормаларын, жұмыс стандарттарын қалыптастыра алмайды.
Ақпаратты қабылдау және тиімді игеру үшін корпоративтік кодекс (анықтамалық) немесе Компанияның корпоративтік кітабының көмегімен біріктіруге, құрылымдауға және ыңғайлы етуге болады.
Корпоративтік Кодекстің мазмұны компанияның шамасына, оның құрылымына, персонал санына және ережелер мен регламенттердің санына байланысты. Осылайша, ірі компанияның корпоративтік кодексінің мазмұны ұйымның 50-70 адамнан тұратын персонал саны бар ұқсас құжатының тармақтарынан айтарлықтай өзгеше болуы мүмкін. Кәсіпорынның неғұрлым күрделі, көп деңгейлі құрылымы, өңірлік филиалдарда жекелеген субкультуралардың болуы және соның салдарынан көптеген рәсімдер мен нұсқаулықтар шағын компанияның неғұрлым қарапайым басқару жүйесіне қарағанда көлемді кодекс құру қажеттілігін болжайды.
Жұмыстың мақсаты: корпоративтік кодекстерді қарастыру.
Қойылған міндетті іске асыру үшін келесі міндеттер қойылады:
1. Корпоративтік кодекстердің пайда болу тарихын зерделеу
2. Корпоративтік этика ұғымы мен құрауыштарын анықтау
3. Корпоративтік кодекстің негізгі міндеттері мен функцияларын қарастыру.
1. Корпоративтік кодекстердің пайда болу тарихы.
Бастапқыда бұл негізгі идеялардың қысқа тұжырымдары болды, мысалы: «компания Америкалық еркін кәсіпкерлік жүйесінің стандарттарын ұстанады», сондай-ақ клиенттер мен қарсыластармен қарым-қатынастың кейбір нормаларының тізбелері.
Корпоративтік кодекстерді дамытудың келесі сатысы 50-ші жылдардың басында басталған, ірі компанияларға қарсы бірқатар атышулы сот үдерістерінен кейін кодекстерге 1890, 1914 және 1936 жылдары АҚШ-та қабылданған монополияға қарсы заңдардың кейбір ережелерін енгізе бастады.
Ғалымдардың зерттеулері бойынша корпоративтік кодекстерде әзірленген неғұрлым типтік мәселелер мынадай бұзушылықтар үшін өз қызметкерлерін жазалау көзделді: пара ұсыну және оны қабылдауға келісім беру, пара беру немесе қабылдау кеңесі, қымбат сыйлықтар қабылдау, жеке мүдделерге жауап беретін шешімдер қабылдау немесе шешімдер қабылдауға қатысу, мүдделер қақтығысындағы тұрақсыздық, компанияның беделіне зиян келтірген жеке мінез-құлық, заңға қарсы саяси қызметті жүргізу, бағаны негізсіз көтеру немесе төмендету, компанияның істері туралы ішкі, әдепке жатпайтын мінез-құлық. Қызмет көрсету саласындағы жиі проблемасына тап сыйлықтар мен әр түрлі «беру».
Америкалық менеджерлер Ассоциациясы әр түрлі фирмалардың этикалық кодекстерінің жиынтығын, олардың тиімділігін бағалай отырып жариялады. Зерттеулер көрсеткендей, жалпы ережелерден тұратын кодекстер (мысалы, «воруй») аз ғана пайда әкеледі және олар жіберілген адамдарға оңай ұмытылады. Кодекстер олар қабылданатын ұйымның нақты жағдайы мен ерекшелігін мүмкіндігінше толық көрсетуі тиіс.
Зерттеу нәтижелері бойынша көптеген американдық кодекстердің мазмұнын үш негізгі Ережемен ұсынуға болады:
1) қызметшілер өз ұйымына адал болуға, оның игілігін жеке;
2) қызметкерлердің жеке өмірінде фирма үшін ықтимал қауіпті іс-әрекеттер жасауға құқығы жоқ;
3) қызметшілер клиенттерге қатысты алдын ала және әдепті түрде өзін ұстауы тиіс.
Кодекстерде клиенттермен, серіктестермен, инвесторлармен және бәсекелестермен қарым-қатынаста болуы мүмкін мәселелер, сондай-ақ мүдделер қақтығыстары неғұрлым егжей-тегжейлі көрсетілген.
Бүгінде АҚШ-тың барлық ірі корпорациялары (97%) және ұсақ фирмаларының жартысы клиенттермен, серіктестермен, мемлекетпен және қоғаммен қарым-қатынасты реттейтін ережелердің толық жиынтығына ие. Кодекстер мазмұны мен көлемі жағынан да ерекшеленеді.
Көптеген кодекстер, әсіресе ірі корпорацияларда, мағынасын жоғалтқан, өйткені тек компанияның өз қажеттіліктеріне бағытталған. Онда компания алдындағы жауапкершілік және оған қызметкерлердің адалдығы туралы көп айтылды және фирманың өз қызметкерлері мен бүкіл қоғам алдындағы міндеттемелері туралы өте аз айтылды. Зерттеулер көрсеткендей, американдық кодекстердің көпшілігі авторлық рухта жазылған, ал бұл қызметкерлердің ақиқаттық өлшемі еңбекақы деңгейі мен басқару иерархиясындағы дәрежесі болып табылатынына сендіреді. Тек 155 зерттелген американдық кодекстердің 40-ында ғана фирманың өз қызметкерлері алдындағы міндеттері Бекітілген.
Америкалық корпоративтік кодекстердің бұл ерекшелігі, егер олардың мазмұнын басқа елдерде қабылданатын ұқсас құжаттардың ережелерімен салыстырсақ, одан да айқын болады. Америкадан тыс корпоративтік кодекстер әлі де аз таралған. 1997 жылы әлемнің 200 корпорациясына жүргізілген зерттеу Американың неамерикандық компаниялардың тек 30% ғана өз кодекстеріне ие екенін көрсетті. Канадада олардың саны 50% құрайды. Біріккен Корольдікте-42%. Зерттелген 189 Британдық, француз және Батыс германдық компаниялардың 41% — ы кодекс қабылдады.
Жалпы алғанда, Еуропалық кодекстер АҚШ-қа қарағанда қызметкерлермен өзара қарым-қатынас мәселелеріне анағұрлым көп көңіл бөледі. Бұл тақырып барлық еуропалық және тек 55% американдық кодекстерде кездеседі.
Егер АҚШ — та қоғамдық проблемалар мен қоршаған ортаны қорғау мәселелеріне кодекстердің 42% — ы жүгінсе, Батыс Еуропада-65%. Американдық іскерлік этика клиенттерге, мердігерлер мен серіктестерге, ал еуропалық қызметкер мен қоғамға көбірек бұрылатыны туралы айтуға болады.
2. Корпоративтік этиканың түсінігі және құраушылары.
Корпоративтік басқару сапасы бүгінде көптеген ресейлік компаниялар үшін ең сезімтал мәселе болып табылады. Олардың бір бөлігі қазірдің өзінде қоғам үшін өзінің корпоративтік басқару кодекстерін әзірлеп, жариялады. Бұл компаниялар акционерлер мен инвесторлардың құқықтарын сақтау жөніндегі міндеттерді өзіне алады, Кредиторлар, әріптестер мен клиенттер үшін ашық болуға міндеттенеді.
Корпоративтік басқарудың жоғары стандарттарын тәжірибеде қамтамасыз ету өте қиын. Сондықтан, корпоративтік мінез — құлықтың жеке кодексін қабылдау-компанияның ақпараттық ашықтығы мен жариялылығын қамтамасыз ету тәсілдерінің бірі, ол үшін корпоративтік мінез-құлықтың жоғары стандарттарын сақтау компанияның тартымдылығын арттыру құралы болып табылады.
Корпоративтік кодекс компанияның бүкілресейлік және халықаралық нарықтарға шығу, шетелдік инвестицияларға, компанияның шетелдік биржалардағы акцияларының баға белгілеулеріне қатысты жолын қысқартады. Сондықтан, ерте ме, кеш пе, акционерлер осындай Кодекстің пайда болуын талап етуі тиіс. Егер акционерлік қоғамның жарғысы-бұл конституция, онда кодекс-декларация. Ол акционерлік қоғам субъектілері үшін ішкі тәртіп ережелерін және сыртқы серіктестермен қарым-қатынас ережелерін қамтиды. Өзінің «жанры» бойынша жарғыны көздемейтін сәттер Кодексте бекітіледі. Ал оны егжей-тегжейлі көрсету үшін қосымша «процедуралық» ережелер, өзіндік заңға тәуелді актілер әзірлейді.
#Корпоративтік #кодекстер
Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз