Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Қазақ отбасы дәстүрлері |
Мектеп: Мұғалімнің аты-жөні: |
Күні:Сынып: 5-сыныпСабақ 3-4 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы |
Атам төрде отырады |
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
5.О1. Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтау5.А2. Қазақша амандасу мәнері мен ұлттық этикет формаларын пайдалану.5.Ж4. Мәліметтерді жинақтай отырып, тақырып бойынша постер жасау. |
Сабақтың мақсаттары |
Барлығы: Мәтінің мәнін түсінеді, сөйлеу арқылы, дәстүрлерді ажыратады.Көбі: Отбасындығы дәстүрлерді түсінеді, ажыратады, таниды. Анық сөйлеу арқылы, түсінгенін, постер арқылы көрсетеді.Кейбірі: Мәтіннің мәнін түсінеді, ажыратады, сұрақтарға жауап береді. |
Бағалау критерийлері |
Ауызша мәтін құрауда қазақша амандасу мәнерін дұрыс қолданады. Ұлттық этикет формаларын қажеттілігіне қарай орынды қолданады. |
Тілдік мақсаттар |
төр- почетное местоқария- старик, старец, пожилой человек қонақ-гостьтөрлетіңіз- проходите, пожалуйстаүлкендер- взрослые, пожилой человек |
Құндылықтарды дарыту |
Үлкенді кұрметтеуге, отбасылық дәстүрлерді ұғынуға тәрбиелеу. |
Пәнаралық байланыс |
Өзін — өзі тану |
АКТ қолдану дағдылары |
Кескіндер, суреттер |
Бастапқы білім |
Отбасы дәстүрлері |
Сабақ барысы |
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
Кіріспе:3 мин.
2-мин.
Жаңа сабақ5-мин.
10 мин
Сабақтың ортасы
10 мин
10 мин
|
Амандасу.Күннен , жерден нәр алғанБіз — өмірдің гүліміз.Бүгінгі күннің сәтінде Сәтті болсын күніміз -деп оқушылармен сабаққа бейімдету психологиялық ахуал жасалды.Ыстық орындық әдісі арқылы үй жұмысын тексеру3 түсті стикерлерді сыныпқа таратамын, сол түскен стикері бойынша сабақ соңында сабақты өздері қалай түсінгендерін білдіреді.Сабақтың критериалды бағалау түрлері тақтада ілініп тұрды.Суреттерді тақтаға шашыраңқы түрде іліп қоямын. Көру арқылы оқушылармен бірге сабақтың тақырыбын анықтап аламыз.
Суреттерді талдай отырып, сабақтың тақырыбы ашылады.(Тақтада оқушыларға арналған оқу мақсаты жазылады.) Оқылым дағдысы.1- тапсырманы кезекпен оқып, аударып шығады. Тапсырманың соңында сұрақтар беріледі, сол сұрақтарға оқушылар оқылған тапсырма бойынша жауап береді.ТөрТөр қонақ бөлменің жоғарғы жағы. Ол жасы үлкен адамдар Қонақтар отыратын сыйлы орын. Қазақ үйге келген қонақты «төрлетіңіз» «төрге шығыңыз» деп отырғызып құрмет көрсетеді. Қазақ халқында дастарханға үлкендерден бұрын отыру ұят болып саналатын. Себебі алдымен ақ сақалды ата мен ақ шашты әжені сыйлап төрден орын береді .Үлкен кісілер көпті көрген сыйлы кісілер. Қазақта төріңнен қарт кетпесін деген сөз бар. Себебі қарт тілегін айтып, батасын береді.Сұрақтар :1.Төр қайда орналасқан ?2. Қазақ халқы үйге келген қонақты қалай қарсы алған ?3.Қонаққа қалай құрмет көрсеткен?4.Қазақ халқы төрге кімді отырғызған?5.Қазақта қарт туралы қандай аталы сөздер бар? 6.Дастарханға кім бата береді?(Оқушылар ауызша жауап бере отырып, ішкі уәжді арттыра түсенді.)2-Тапсырма Суреттердің бірін тыңдап, ауызша мәтін құрыңыз.
Мәтінде қазақша амандасу түрлері және ұсынылған сөздер мен сөз тіркестерін қажетінше пайдаланыңыз. Ұсынылатын сөздер мен сөз тіркестері: шырағым, қарағым, көп жаса, жасың ұзақ болсын, мал-жан аман ба? Дескриптор— суреттерге таңдау жасайды; — сурет бойынша ауызша мәтін құрайды; — мәтінде қазақша амандасу түрлерін қолданады; — сөздер мен сөз тіркестерін суретке қатыстырып ұлтық этикет формаларын қолданды.Кері байланыс— нені білді, нені үйренді;— не әлі де түсініксіз;— қандай бағытта жұмыс жүргізу қажет.
3-тапсырмаБелсенді оқу әдісімен оқушылар шеңберде тұрады, мұғалім оқушыларға тізбектей жеке -жеке сұрақтар қояды бір бірімен сұхбаттаса отырып сұрақтарға жауап береді.-Үйгекелген қонанақты қалай қарсы аласың?-Қонақтарды дастархандағы дәмге қалай шақырасың?-Дастаханға қандай тағам түрлерін қоясыңдар?-Дастарханға шақырылған қонақтар қай жерге отырады ?-Үй иелері қайда отырады?-Сен қайда отырасың?-Атаң қайда отырады?4-тапсырма «Ой толғау» өз ойыңызды бос орынға жазыңыз.
Сөздік жұмысы.
А) Алыңыз – возьмитеә) Беріңіз — дайте Оқыңыз – читайте Тыңдаңыз — слушайте Ішіңіз – пейте Жазыңыз — пишите Көріңіз – смотрите Отырыңыз — садитесь Зейнеткер – пенсионер1)Мұғалім оқиды.2)Оқушылар – қайталайды.3)Жуан, жіңішке сөздерді ажырату.4)Тән дыбыстарды айтқызу.5)Сөз тіркесін құрау.6)Сөйлем құрастыру.7)Доппен ойнату. Сөздердің меңгеруін тексеру.Бер + іңіз.Ал + ыңыз.Мәнерлеп оқимын.Менің атым – Нұржан. Менің атам бар. Олар ауылда тұрады. Ауылда қой, ешкі, сиыр бар. Атамның аты – Сәкен. Мен атам мен әжеме көмектесемін, оларды жақсы көремін.Бізде қазақта атаны сыйлаймыз, ол міндетті түрде төрде отыру керек
Оқушылар оқиды.
Орыс тіліне аудару.
Мазмұндау.
Кім? не? сұрақтарына жауап беретін сөздерді жазғызу (тақта жұмысы).
|
Музыка ойналады
3 түрлі стикерлер
Отбасы, қариялар туралы суреттер кескіні
|
Сабақтың соңы2 минут |
РефлексияМен … үйрендім.Мен … білдім.Маған … қиын болды.Қалыптастырушы бағалау: өте жақсы, жақсы, орташа.Үйге тапсырма: «Атам төрде отырады» атты сөйлемдер жазып келу. |
3 түрлі стикерлер
|
Қосымша ақпарат |
Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз? |
Бағалау — Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз? |
Пəнаралық байланысҚауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс |
|
|
|
РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкескелетін сұрақтарға жауап беріңіз.
|
Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім? |