ЖАҢҒЫРТУ – УАҚЫТ ТАЛАБЫ | «Айқын» газеті
Еліміздің тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласын заманауи үлгіде жаңғырту – уақыт талабы. Ескі жүйені жаңалаудың, цифрлы технологияны енгізудің, халыққа қай жағынан болсын тиімді болатын қызмет түрлерін іске қосудың ұтымды тұсы өте көп. Ол үшін тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласының заңнамасын жетілдіру қажеттігі туындады. Бұл бағыттағы жұмыс қолға алынды, яғни сең қозғалды.
Нақты айтар болсам, жақында ғана «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасы әзірленді. Ол басқару органдары, сервистік компаниялар көрсететін қызметтерді және тұтастай алғанда тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласын жақсартуға бағытталған. Заң жобасына Үкімет мүшелері келісім берді, қазір Мәжілістің қарауында.
Заң жобасында тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығының барлық субъектісінің қызметін автоматтандыруды қамтамасыз ету мақсатында тұрғын үй қорының және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықтың бірыңғай ақпараттық жүйесін құру көзделген. Мысалы, ол анықтамалық ақпараттарды, тұрғын үй қоры бойынша толық деректерді, сервистік қызметтерді көрсетеді. Қазақстан тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласының қатысушылары арасында тиімді және айқын өзара қарым-қатынасты қамтамасыз етеді.
Сондай-ақ заң жобасы меншік иелерінің бірлестігін құру, көппәтерлі тұрғын үйлерді күрделі жөндеуге қаражат жинау тетігін регламенттеу, пайдалану шығындарының ең аз мөлшерін белгілеу, жергілікті атқарушы органдардың жаңа өкілеттіктерін енгізу, лифтілер қауіпсіздігін қамтамасыз ету саласындағы техникалық реттеу, тұрғын үй-құрылыс кооперативтерінің қызметін жетілдіру сияқты бірқатар мәселелерді қамтиды. Бірінші кезекте, бұл жүйе сектордың барлық қатысушысы үшін бизнес-процестердің ашықтығын арттырады. Тұрғындарға коммуналдық төлемдерді есептеудің дұрыстығы маңызды. Олар өз уақыты мен қаржысын үнемдеу үшін бұған қызығушылық танытып отыр. Мәселен, есепке алудың «ақылды» аспаптарының болуы есепшоттарды есептеуде қатеге жол бермейді. Үйді басқарудың онлайн жүйесі арқасында тұрғындардың электронды дауыс беру арқылы басқарушы/сервистік компанияны таңдауына мүмкіндіктері бар және одан ары оның қызметін қадағалай алады. Тиісінше, тұрғындар компанияның жұмысын толық бақылайды. Атап айтқанда, күнделікті қажеттіліктер мен күрделі жөндеуге кететін шығынды, шарттарды жасау мен олардың орындалу процесін, кері байланысты және тағы басқа да тетіктерді жүзеге асырады. Басқару органдары тұрғындардың барлық шағымы мен ұсынысына уақытылы ден қою, электрондық дауыс беруді жүргізу, есептерді орналастыру, тұрғындарды жоспарланған жұмыстар туралы хабардар етеді.
E-Shanyraq жүйесінің әлеуетті пайдаланушыларынан кері байланыс алу мақсатында зерттеу жүргізілді. Осы зерттеулер негізінде біз қазір интерфейсті пысықтап жатырмыз және жүйенің атқаратын қызметін қосамыз. Мобильдік қосымшалар міндетті түрде іске қосылады. Жүйені ауқымды етіп жасауда Қазақстанның кейбір қалаларында, мысалы, Алматы мен Қарағандыда кеңінен таралған қолданыстағы жүйелермен интеграциялау жүзеге асырылады. Сонымен қатар біз пилоттық режимде E-Shanyraq жүйесін сынақтан өткізу жұмысын бастадық. Бұл жұмыстың бірінші кезеңі көппәтерлі тұрғын үйлерді жарақтандыруды және толық көлемде техникалық қамтамасыз етуді қамтиды. Осыған орай, Инвестициялар және даму министрлігінде облыстардың және республикалық маңызы бар қалалардың әкімдіктерімен пилоттық үйлерді анықтау және есеп құралдарын орнату «Жол карталарына» қол қойылды. Пилоттық режимде аспап орнату жұмысы аяқталған соң пилоттық үйлер, табиғи монополиялар субъектілері және ПИК-тер E-Shanyraq-қа қосылады. Биыл мұндай жобаны іске асыру жүйенің барлық пайдаланушысына оның мүмкіндігін бағалауға және тиімділігіне көз жеткізуге жағдай жасайды.
Келесі мәселе, кеңестік кезеңнен бері қолданылып, ескірген құрылыс нормалары және ережелерінің (ҚНжЕ) орнына еурокодтар жүйесін енгізу.
Бүгінгі таңда Үкіметінің №1509 Қаулысымен бекітілген құрылыс саласының нормативтік базасын реформалау бойынша қабылданған тұжырымдамаға және «Бес институттық реформаны іске асыру бойынша 100 нақты қадам» Ұлт жоспарының 49-қадамына сәйкес министрлік ескірген құрылыс нормалары мен ережелерінің орнына еурокодтар жүйесін енгізіп жатыр. Бұл жұмыс кезең-кезеңмен жүзеге асырылады.
Бірінші кезеңде (2010-2014) жаңа нормативтік базаның 502 нормативтік-техникалық құжаты, оның ішінде 58 бөліктен және 57 ұлттық қосымшадан тұратын ҚР ЕN 10 БК қолданыстағы нормативтік-техникалық құжаттармен қатар жұмыс істейтін Еурокодтарға ұқсас құжат бекітілді.
Екінші кезеңде (2015-2019) қолданыстағы нормативтік базадан кадрлар даярлау мен практикада жаңа құрылыс нормаларын сынақтан өткізудегі техникалық реттеудің жаңа жүйесіне көшуді жүзеге асыру көзделген.
Бүгінгі таңда бірқатар жұмыс атқарылды. Атап айтар болсам, «2015-2020 жылдарға арналған қолданыстағы және жаңа нормативтік-техникалық базаларды қатар пайдалану нұсқаулығы» бекітілді, Білім және ғылым министрлігі Еурокодтардың (ҚР ЕN) ережелерін ескере отырып, «Құрылыс», «Құрылыс материалдарын, бұйымдары мен конструкцияларын өндіру» мамандықтары бойынша жоғары оқу орындарының студенттеріне арналған жаңа типтік оқу бағдарламаларын әзірледі және 2016 жылдың 1 қыркүйегінен бастап бекітті.
Қазіргі уақытта техникалық жоғары оқу орындары (ҚазБСҚА, ЕҰУ, ОҚМУ, Қ.Сәтбаев университеті) өз студенттерін Еурокодтарға үйретеді, «ҚазҚСҒЗИ» АҚ базасында құрылыс саласының мамандары, сондай-ақ жоғары оқу орындарының профессорлық-оқытушылық құрамы үшін Еурокодтарды қолдана отырып, қайта даярлау және біліктілігін арттыру курстары ұйымдастырылды, «ҚазҚСҒЗИ» АҚ базасында құрылыс саласының 900 маманы (шамамен 400 ұйым) оқытылды және қайта даярланды.
Сонымен қатар республикада Еурокодтарды оқытатын 15 орталық ұйымдастырылған. Оларда жыл сайын орта есеппен 700 маман оқытылады. ИСО және EN стандарттарымен үйлестірілген 900 стандарт бекітілді, Еурокодтар бойынша 17 жоба және бес климаттық ауданда 9 қабатты көппәтерлі үйдің типтік жобалары әзірленді.
Бұдан бөлек, 2016 жылдың 24 қарашасында Мемлекет басшысының қатысуымен өткен кеңесте 2020 жылға қарай Еурокодтарға көшу арқылы ескірген құрылыс нормалары мен ережелерінің күшін жоюды жеделдету тапсырылды. Осыған байланысты, Еурокодтарға толық көшу жөніндегі жұмыстарды жеделдету мақсатында Инвестициялар және даму министрінің
2017 жылғы 4 мамырдағы № 264 бұйрығымен Қазақстан Құрылыс саласының нормативтік базасын реформалаудың 2017-2021 жылдарға арналған тұжырымдамасын іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары қабылданды.
Оның орнына 103 Қазақстан Республикасының құрылыс нормасы, 157 Қазақстан Республикасының қағидалар жинағы, 4 Қазақстан Республикасының құрылыстағы басшылық құжаттар және 1 әдістемелік құжат қабылданды.
Қазақстан Республикасының қалған құрылыс нормалары мен ережелерін (1992-2010 жылдар кезеңінде әзірленген) (70 бірлік) Еурокодтарға көшіру жөніндегі қажетті іс-шаралар іске асырылған соң 2019 жылдың соңына дейін күшін жою жоспарланды. Ол үшін бірқатар жұмыстар атқарылады. Тоқтала кетер болсам, олардың қатарында Еурокодтар бойынша әзірленген 9 қабатты үйдің үлгілік жобалары бойынша дайындалған табиғи фрагменттерге, тораптарға және конструкцияларға тәжірибелік сынақ жүргізу, Еурокодтар әдістемесі және ISO және EN стандарттары бойынша сынақ жүргізу үшін «ҚазҚСҒЗИ» АҚ зертханасын жаңғырту, құрылыс саласының нормативтік базасын жүйелендіру және коллизияларды жою үшін талдау жүргізу және жүйелендіру, бес климаттық шағын аудан үшін құрама темірбетон құрастырмаларының типтік серияларын әзірлеу, еуропалық стандарттарға сәйкес келмейтін құрылыс материалдарының мемлекеттік стандарттарының күшін жою, құрылыс саласының кадрларын оқытуды жалғастыру жұмыстары бар.
Осылайша, 2020 жылы республиканың құрылыс саласы толығымен жаңа нормативтік базаға (Еурокодтар) көшіріледі.
Қайырбек ӨСКЕНБАЕВ, Инвестициялар және даму вице-министрі
Дереккөз: Айқын