ҰСТАЗ МӘРТЕБЕСІ АРТСА , ҰРПАҚ ЖҰЛДЫЗЫ ЖАНАДЫ
Қазіргі қоғамда кімнің жалақасы қомақты, қолында құзіреті бар, соның мәртебесі биік, мерейі үстем. Біз бүгінде мұғалімнің мәртебесін қалай арттырамыз деген мәселеге көңіл аудардық. Оған Елбасының «Қазақстандықтардың әл-ауқатының өсуі: табыс пен тұрмыс сапасын арттыру» атты Жолдауы арқау болды. Осыған дейін ұстаздар қауымының жүктемесін арттырып, оларды барлық жұмысқа жегіп келдік. Қоғамдық жұмыстардың басында осы педагогтар жүрді. Енді олардың мәртебесін қалай арттыруға болатынына біз де ойымызды айтып көрсек.
Мемлекетіміз жас болғандықтан, әлемдік тәжірибелерге сүйеніп, дамыған елдердің ұстанымына көз жүгіртетініміз анық. Бұл жолы да осы амалды қолдансақ болады. Бүгінгі қоғамда кімнің мәртебеcі мен зор құрметке ие екенін жоғарыда айттық. Ал бізде ұстаздардың еңбекақысы жасаған еңбегіне татымайтыны жиі айтылып келеді. Басқа елдерде қалай? Мәселен, шетелде сараланған мынадай жүйе бар. Ұстаздың сабақ беру, мектепте болу уақыты, жалпы жұмыс істейтін үш түрлі уақыты бар. Мектепте болу мен жалпы жұмыс жасайтын уақытта оның сабаққа дайындалуы, дәптер тексеруі, емтихандарға, олимпиадаларға дайындауы, ата-аналармен жиналыс өткізуі, мектеп ішіндегі әдістемелік жиналыстарға қатысуы, оқушыға жетекшілік етуі, барлығы есепке кіреді. Ақы төленеді.
Бізде мұғалімнің тек сабаққа кіру сағаты ғана есепке алынған. Оның сабаққа дайындалуы, үй жұмысын тексеруі, емтихан мен ҰБТ-ға дайындауы, сынып жетекшінің сыныппен бірлесе іс-шараларға дайындалуы, апталықтар мен ашық сабақтарға әзірлігі, ата-аналармен жиналыс өткізуі, үй-үйді аралап рейд жасауы, мектеп ішіндегі әдістемелік жиналыстарға қатысуы, олимпиадаға дайындауы, ғылыми-педагогикалық жұмыспен айналысуы, мұғалім портфолиосын жинақтауы, күнделікті білімін жетілдіру сынды миға салмақ салар шаруасына кеткен уақыт есепке алынбайды. Бұдан бөлек олар жергілікті әкімдіктің тапсырмасымен сенбілік жұмыстарға қатысып, іс-шаралардың ұйымдастырушысы, қатысушысы болуы керек.
Сайлау уақытында үй-үйді аралап, санақ жүргізетіндер де – ұстаздар қауымы. Осы қыруар жұмысы үшін мұғалімнің алатын жалақысы мүлдем сай емес.
Мәртебені көтеру тек жалақыны өсірумен ғана жүзеге асатын шаруа емес. Сондықтан педагог боламын деушілерге қатысты талапты да күшейткен абзал. Қазіргі таңда халық арасында «тым болмағанда мұғалім боларсың» деген пікір қалыптасқан. Яғни, біз бұл мамандыққа баратындардың дені – мектептегі сабақ үлгерімі төмен болғандықтан, ақылы негізде оқуға мәжбүр тұлғалар. Ендеше, ұстаз боламын деушілер үшін тек мемлекеттік грант негізінде ғана оқуға рұқсат ету керек. Ол үшін үміткердің мектептегі сіңірген білімі жеткілікті деңгейде болуы шарт.
Педагогты жұмысқа қабылдарда да талаптың тым қатал болғаны дұрыс. Мәселен, Оңтүстік Корея мемлекетінде отбасымен ажырасқан тұлғалардың ұстаз болуға ешқандай хақысы жоқ. Отбасының дұрыс болмауы бала тәрбиесіне де айтарлықтай әсер ететіні сөзсіз ғой. Сол сияқты біздің елде де жұмысқа қабылданып жатқан уақытта жеке басына, отбасына қатысты талап қоя білгеніміз жөн. Өйткені ұстаз болу – бүкіл ұрпаққа, ұлтқа жауапты болу деген сөз.
Қазіргі таңда ұстаздар қауымының көпшілігі ер азаматтардан құралуы тиіс дегенді де жиі айтып жүрміз. Әрине, бала тәрбиесінде ер азаматтың алар орны ерекше. Демек, бұл ұсынысты да қарастыруға болады. Жалпы айтқанда, Елбасы Жолдауынан бастау алған осы мәселені шешуде жан-жақты пікірлерді әбден саралау қажет. Себебі, ұрпақтың мәртебесін арттыра алсақ, ұрпақтың жұлдызы жанатынына елдің де, Елбасының да сенімі кәміл.
Ерқанат СӘРСЕНБАЙ,
Қызылорда облысы
Дереккөз: Айқын