Үшінші бесжылдық: не ұтамыз? | «Айқын» газеті
Үкімет Елбасы жариялаған Индустрияландырудың үшінші бесжылдығының құжатын бекітті. Премьер-министр Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында 2020-2025 жылдарға арналған индустриялық-инновациялық дамудың тұжырымдамасы құпталды.
Жиынның күн тәртібіне сәйкес, Үкімет мүшелері ең алдымен 2021 жылға дейінгі Агроөнеркәсіптік кешенді дамыту мемлекеттік бағдарламасын жүзеге асыру барысын қарады.
Ел Президенті агроөнеркәсіптік кешен алдына еңбек өнімділігі мен өңделген өнім экспортын 5 жыл ішінде кемінде 2,5 есеге ұлғайту міндетін қойды. Осыны ескере отырып, Үкімет биылғы шілдеде Агроөнеркәсіптік кешенді дамыту бағдарламасының өзекті тұстарын қарап, қайта бекітті. Ауыл шаруашылығының бірінші вице-министрі А.Евниев жаңартылған мемлекеттік бағдарламаның жүзеге асырылуы жайында баяндады.
– Биылғы жылдың екінші жартысынан бері шағын және орта шаруа қожалықтарына иек артатын етті мал шаруашылығын дамыту бойынша ұзақ мерзімді салалық бағдарлама іске асырыла бастады. Осы мақсатта біз арнайы «Сыбаға» атты жеңілдетілген кредиттік өнімді іске қостық. Оны екінші жартыжылдықта ғана қолға алғанымызға қарамастан, осы жылғы жоспар асыра орындалды. Бүгінде 600-ден астам фермер кредит алды. Фермерлік шаруашылықтардың ірі қара мал сатып алу бойынша жылдық жоспары 50 мың басты құрайтын. Өткен 11 айда-ақ 67 мыңнан астам басқа өтінім қабылданды, 55 мың басқа арналған кредит мақұлданып, берілді, – дейді Арман Евниев.
Оның мәліметінше, сиыр табынын тұқымдық түрлендіру жоспары 1 млн бас болып белгіленген. Қазірдің өзінде тұқымдық түрлендіруге шамамен 977 мың сиыр немесе 98%-ы қатысып жатыр.
2018 жылғы 11 айдың қорытындысында 14,5 мың тонна сиыр еті шетелге экспортталған. Ғажабы сол, барлық экспорттың жартысына жуығы – 45,2%-ы жаңадан құрылған Түркістан облысына ғана тиесілі!
Бұл ретте АШМ бірінші вице-министрі: «Жыл соңына дейін сиыр етінің экспорты жөнінен жоспардағы 15 мың тоннаны асыра орындаймыз», –деп уәде берді. 2012 жылы Ауыл шаруашылығы министрлігі алдына ет экспортын 2016 жылға дейін 60 тоннаға жеткізу міндеті қойылған.
– Сүт бағдарламасы сүт өндіру көлемін 10 жылда тағы 1 млн тоннаға арттыруды көздейді. Мақсатқа жетудің индикативтік көрсеткіштері анықталды. 2027 жылға дейін қуаттылығы 400 сиырға дейін жететін жаңа 527 отбасылық тауарлық сүт фермасын, қуаттылығы 400 басқа дейінгі 19 өндірістік тауарлық сүт фермасын ашу жоспарланып жатыр. Биыл 15 тауарлық сүт фермасы іске қосылды. Оның оны – жалпы қуаттылығы 7400 басты құрайтын өндірістік, ал бесеуі – отбасылық ферма. Жыл аяғына дейін жалпы қуаттылығы 4500 басты құрайтын қосымша 10 ферманы іске қосу жоспарда
бар, – деді бірінші вице-министр.
Ұйымдасқан шаруашылықтар өткен он айда 1,3 млн тонна сүт беріпті. Салыстыру үшін айтсақ, 2015 жылы олар 900 мың тоннасын өндірген. Бұл санға ауылдықтардың қолындағы малын сауып, өзі тұтынған не басқа адамға сатқан ағы кірмейді. Тек зауыттарға өңдеуге келіп түскен сүт қана нақты есептелген.
Құс шаруашылығы бағдарламасы аясында АШМ құс етін өндіру деңгейін алдағы 10 жылда 3 есеге, яғни 200 мың тоннадан 700 мың тоннаға дейін ұлғайтуға, сол арқылы импортты елден ысырып шығаруға міндеттелген. 2018 жылы жылдық қуаты 60 мың тонна ет шығаруға жететін «Макинка құс фабрикасы» қолданысқа берілді. Бұл осы кезеңдегі отандық құс шаруашылығындағы «ең ауқымды жоба» деп танылды.
Министрлік өсімдік шаруашылығындағы ең үлкен резервті суармалы жерлерді дамытудан көріп отыр. Осыған орай, мемлекеттік бағдарлама аясында 2021 жылға дейін 610 мың гектар жерді, оның ішінде осы жылы 65 мың гектар жерді айналымға тарту көзделуде. Әзірге 41,9 мың гектар, соның ішінде Алматы облысы бойынша – 11,6 мың гектар, Ақтөбе облысы бойынша – 5,2 мың гектар, Жамбыл облысы бойынша – 17,4 мың гектар, ШҚО бойынша 2,7 мың гектар суармалы жер айналымға енгізіліпті. Қалған жерлер жыл соңына дейін іске жаратылатыны мәлімделді. Бұл үшін ведомство шетелден қарыз алуда.
–Осы міндетті орындау мақсатында Ислам даму банкімен және Еуропа қайта құру және даму банкімен бірлесіп, 100 млрд теңгеден астам сомаға 128 мың гектар сұранысқа ие суармалы жердің гидромелиорациялық жүйелерін қалпына келтіру жобалары жүзеге асырылып жатыр. Бұл жерлердің Алматы облысына – 35,4 мың гектары, Ақтөбе облысына – 16 мың, Жамбыл облысына – 51 мың, Түркістан облысына 25,7 мың гектары тиесілі. Бұдан басқа осы салалық бағдарлама шеңберінде тағы 1,5 млн гектар жаңа суармалы жерлерді айналымға қосымша тартып, еліміздегі суармалы жерлердің жалпы аумағын
3,5 млн гектарға дейін жеткізу қарастырылады. Нәтижесінде егістіктердің жалпы ауданындағы суармалы жерлердің үлесі – 16%-ды, ал жалпы өнімінің көлемі 2,4 трлн теңгені құрамақ. Суармалы егіншілік – тек көкөніс пен жеміс қана емес, бұл мал шаруашылығы үшін кепілді азық көзі! – деді А.Евниев.
Әрине, техника болмаса ауыл шаруашылығының адымы ашылмайды. Сондықтан негізгі құралдарға арналған кредиттер бойынша сыйақы мөлшерлемелерін субсидиялау, ауыл шаруашылығы техникалары мен жануарларының лизингі секілді бұрын жойылған тетіктер биыл қалпына келтірілді. Нәтижесінде, жыл басынан бергі он айда аграршылар 50 млрд теңгеден астам сомаға 2752 техниканы лизингке сатып ала алған. Бұл былтырғыдан 20 пайызға көп:
2017 жылғы ұқсас кезеңде олар
40,2 млрд теңгеге 2400 техника иеленген болатын. Жыл соңына дейін бұл соманы 60 млрд теңгеге жеткізу межесі белгіленді.
Мемлекеттік бағдарламаның өңірлерде қалай іске асып жатқаны туралы Жамбыл облысының әкімі А.Мырзахметов, Түркістан облысының әкімі Ж.Түймебаев, Ақмола облысының әкімі М.Мырзалин, БҚО әкімі А.Көлгінов, Маңғыстау облысының әкімі Е.Тоғжанов баяндады.
Мәселені талқылауды қорытындылаған Үкімет басшысы Бақытжан Сағынтаев бағдарламаның оң көрсеткішке ие екенін атап өтті. Дегенмен бірқатар облыстардың көзделген нәтижелерден артта қалғаны анықталып жатыр. Осыған байланысты АШМ-ге әкімдіктермен бірлесіп, жыл соңына дейін барлық мақсатты көрсеткіштерге қол жеткізу және АӨК дамуының негізгі көрсеткіштерінің оң динамикасын қамтамасыз ету тапсырылды.
Осы отырыста Үкімет мүшелері Үшінші индустрияландыру бағдарламасының тұжырымдамасын құптады. Инвестициялар және даму министрі Жеңіс Қасымбектің айтуынша, бұл құжат «қарапайым заттар экономикасын» дамыту, ішкі нарықты отандық тауарлармен толтыру, өңдеу өнеркәсібіндегі экспортшыларды қолдау, шетелдік және жеке инвестицияларды тарту арқылы ірі, серпінді жобаларды іске асыру тәрізді бағыттарды қамтиды.
–Жалпы, 2020 жылы басталатын жаңа индустрияландыру бағдарламасы индустриялық саясат сабақтастығын сақтайды және күш-жігерді өңдеу өнеркәсібін дамытуға шоғырландырады. Біз қолданыстағы инфрақұрылымдық және институционалдық ұстын-каркасты барынша пайдаланатын боламыз, – деді министр.
Қойылған мақсаттарға қол жеткізу үшін индустриялық-инновациялық дамудың 5 бағыты ұсынылады. Біріншісі аясында Еуразиялық одақ елдерімен саудадағы кедергілерді жоюға, Қытай, Орталық және Оңтүстік Азия нарығына шығуға, сондай-ақ ішкі нарықты ұтымды қорғауға бағытталған проактивті сауда саясаты жүргізілмек.
Екіншіден, өсу ошақтарында өндірістің мамандандырылған факторларын алдын ала құру қолға алынбақ. Бұл ретте сапалы өнеркәсіптік, цифрлық және сертификатталған инфрақұрылымды, адам капиталын, біліктілік орталықтарын дамытуға күш салынады. Үшіншіден, мемлекеттің шикізаттық ресурстарды бөлу және инвесторлар үшін тартымды жағдайлар жасау мүмкіндіктерін пайдалана отырып, капиталды және ғылымды қажет ететін жаңа өндірістерді ашуға басымдық беріледі.
Төртіншіден, ішкі және сыртқы нарықтарда тиімді кәсіпорындар тікелей қолдау көреді. Олардың тиімділігі ішкі және сыртқы нарықтарда тұрақты бәсекеге қабілеттілігімен өлшенетін болады. Бесіншіден, индустрияландыру саясатын үйлестіру, қаржыландыру және монторинг жүргізу үрдістерін барынша жолға қою арқылы индустриялық-инновациялық қызметті қолдау жүйесінің тиімділігін арттыру жоспарланып жатыр.
Ж.Қасымбек Үшінші индустрияландыру бағдарламасы алдыңғы екі бесжылдықтан ерекшеленетінін жеткізді. Біріншіден, Қазақстан бұған дейін белгілі бір салаларға басымдық беріп келген, енді басымдық өңдеу өнеркәсібінің барлық салаларындағы тиімді өндірушілерді қолдауға ауысады. Яғни, сала емес, өндіруші қолдау көреді. Екіншіден, өндірілетін өнімнің, оның ішінде халық тұтынатын тауарлардың жаңа түрлерін игеруге, ал қолданыстағы аталым-номенклатураларын кеңейтуге және күрделендіруге күш салынады. Үшіншіден, мемлекеттен нақты қолдау бұдан былай бизнес өз өндірісін жаңғырту, экспортын өсіру және басқа да нақты көрсеткіштерге қол жеткізу бойынша міндеттеме алса ғана беріледі. Төртіншіден, өнеркәсіпті цифрлық дәуірге дайындау аясында қажетті инфрақұрылым мен стандарттар түзілетін болады.