Тауарларды таңбалау – тұтынушыға тиімді
Палата басшысы Нұрлан Нығматулиннің төрағалығымен Мәжілістің жалпы отырысы өтті. Онда қалаулылар Еуразиялық одаққа қатысты екі халықаралық құжатты ратификациялайтын жаңа заң жобаларын құптады.
Атап айтқанда, Мәжіліс «2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шартқа Қырғыз Республикасының қосылуы туралы 2014 жылғы 23 желтоқсанда қол қойылған шартқа өзгеріс енгізу туралы хаттаманы ратификациялау туралы» заң жобасын мақұлдап, Сенатқа жолдады. Осы Хаттама ЕАЭО-ға мүше бес мемлекет 2018 жылғы 12 тамызға дейін белгілеген кедендік әкелу баждарының сомаларын бөлу нормативтерінің мерзімін 2019 жылғы 31 желтоқсанға дейін ұзартады.
Одақ көлемінде жиналған баж алымдарын бөлудің қолданыстағы нормативі бойынша Қазақстанға 7,055% үлес тиеді. Қаржы вице-министрі Қанат Байеділовтің айтуынша, кейінгі жылдары одақтас өзге мемлекеттерден еліміз алатын кедендік баж түсімдері өсуде. 2017 жыл қорытындысында Қазақстан 268 миллиард теңгеге қол жеткізсе, биыл бұл сан 300 миллиард теңгеден асады деп күтілуде.
Депутаттар талқылау барысында ЕАЭО аясындағы кедендік әкелу баждары мен олардан қазақстандық бюджетке түсімдердің түсу қарқынына қатысты мәселелерді көтерді. Осыған байланысты Мәжіліс спикері мүше мемлекеттер бюджеттерінің толығуының маңыздылығына екпін түсіре кетті. Н.Нығматулиннің пайымдауынша, Еуразиялық одақтың қызметінің басты мәселесі – тауардың, қызметтердің, капиталдың және еңбек ресурстарының еркін қозғалысы. Ол отандық дүкендер сөрелерінде Беларусь пен Ресей тауарының, ал Мәскеу мен Минск сөрелерінде қазақстандық тауардың орын табуын «оң нәтиже» деп бағалады.
– Бүгінде бірыңғай энергетика нарығы мен қызметтер нарығы қалыптасу сатысында тұр. Алайда сонымен бірге, ЕАЭО жағдайында отандық тауар мен қызметтердің бәсекеге қабілеттігі мәселесі үлкен маңызға ие болатынын естен шығармауымыз қажет. Тауарымыз бен қызметтеріміз ортақ нарықта кең сұранысқа ие болғанда бюджеттің, соның ішінде оның кіріс бөлігінің толығуы мәселесі түбегейлі шешіледі. Бұған тек сапалы әрі бәсекеге қабілетті тауар мен қызметтер арқасында ғана қол жеткізуге болады, – деді Нұрлан Нығматулин.
Осы отырыста барлық фракциялар депутаттарының қатысуымен ЕАЭО-да тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалау мәселесіне қатысты қызу пікірталас жүрді. Нәтижесінде, депутаттар оның қажеттігі туралы тоқтамға келді. Таңбалануы жоспарланған тауар қатарында дәрілік заттар да бар. Осы орайда Мәжіліс төрағасы бұл жағдайда ең алдымен дәрілік заттардың құны бойынша халықтың мүддесін ескеру қажетін ерекше атап өтті.
– Бүгінде барлық дамыған елдер дәрілік заттарды таңбалайды. Осы процестен тыс қалмауға тиіспіз. Өйткені халқымыз дәріханалар мен ауруханаларда тек сапалы дәрілер қолданылатынына толық сенімді болуы қажет. Сонымен бірге, қазақстандық дәрілік заттарды өндірушілердің, дәріханалар мен ауруханалардың қажетті жабдықты сатып алуына мемлекеттік қолдау көрсету мәселелерін мұқият пысықтауды өте маңызды деп санаймын. Таңбалауды енгізу дәрі-дәрмек бағасының артуына соқтырмауы керек. Бұл – тұрғындар үшін өте маңызды мәселе, – деді Нұрлан Нығматулин.
Қаржы министрі Әлихан Смайыловтың түсіндіруінше, «Еуразиялық экономикалық одақта тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалау жөніндегі келісімге» 2018 жылдың 2 ақпанында Алматы қаласында, Еуразиялық үкіметаралық кеңес отырысы аясында ЕАЭО елдерінің үкімет басшылары қол қойыпты.
– Келісімнің негізгі мақсаты – тауар айналымының заңдылығын қамтамасыз ету, тұтынушылардың құқығын қорғау, көлеңкелі экономиканы азайту, бюджетке салықтардың түсімін арттыру, одақ шеңберінде бизнесті жүргізудегі бәсекелестік шарттарын теңестіру. Келісім бойынша одақ аумағына әкелінген және оның аумағында өндірілген тауарлар таңбалануға жатады. Таңбаланатын тауардың тізбесі одаққа кіретін елдердің ұсынысы бойынша Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінде бірауыздан бекітіледі. Ол үшін таңбалау енгізудің мақсатқа сай екендігі туралы толық талдау ұсыну қажет, – деді еліміздің бас қаржыгері.
Одақ аумағында жеке тауар топтамасына таңбалау енгізу туралы ортақ шешім қабылданған жағдайда бастамашы мемлекет өзінің заңнамасына сүйене отырып, таңбалау енгізуге құқығы бар. Басқа мүше мемлекеттер өздерінің ниеттері пайда болған кезде осындай таңбалауға қосыла алады.
Кейбір жағдайларда тауар таңбалауға жатпайды. Мысалы, өндірілген тауарды одақтың кедендік аумағынан сыртқа шығарған және жеке тұлғалардың өз қажеттілігі үшін әкелген жағдайда тауарды таңбалаудың қажеті жоқ. Бүгінде таңбалау институты әлемнің көптеген елдерінде, мәселен АҚШ, Еуропалық одақ елдері, Бразилия, Қытай және басқа да мемлекеттерде ойдағыдай қолданылып жатқанын айта кеткен жөн. Тауардың әрбір бірлігін таңбалау және оның қозғалысын импорттаушыдан және өндірушіден бастап соңғы тұтынушыға дейін қадағалау – экономиканы цифрландырудың тиімді құралдарының бірі, – деді Ә.Смайылов.
Бұдан бөлек, Мәжіліс «Қорғаныс өнеркәсібі және мемлекеттік қорғаныстық тапсырыс туралы» заң жобасын екінші оқылымда мақұлдап, Сенатқа жіберді. Жалпы отырыс соңында бір топ қалаулы орталық мемлекеттік органдар басшылары атына депутаттық сауал жолдады.
Дереккөз: Айқын