Қоғамдық тыңдаудың тынысы ашылды | «Айқын» газеті
Палата спикері Нұрлан Нығматулиннің төрағалығымен Мәжілістің жалпы отырысы өтті. Онда қалаулылар Елбасының бастамасы бойынша әзірленген сот жүйесі мен судьялардың мәртебесіне қатысты конституциялық қос заң жобасын жұмысқа алды.
Мемлекет басшысы Ата заңның 61-бабының 1-тармағына сәйкес, Парламенттің қарауына «Қазақстанның сот жүйесі және судьяларының мәртебесі туралы» конституциялық заңына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» және «Кейбір заңнамалық актілерге сот жүйесін жаңғырту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» жаңа заң жобаларын енгізді. Құжаттар ел Президентінің 2018 жылғы 5 қазандағы Жолдауын іске асыруға, сот жүйесін жаңғыртуға, сот кадрларын жаңартуға және Жоғары сот кеңесін институционалдық тұрғыдан нығайтуға бағытталған түзетулерді қамтиды.
Бұдан бөлек, жиында Мәжіліс «Табиғи монополиялар туралы» заң жобасын мақұлдап, Сенатқа жолдады. Бұл жобаның маңыздылығын ағымдағы парламенттік сессияның ашылуында Президент Н.Назарбаев атап өткен болатын. Мемлекет басшысы сондай-ақ «Қазақстандықтардың әл-ауқатының өсуі: табыс пен тұрмыс сапасын арттыру» атты биылғы Жолдауында да табиғи монополиялар саласында және тариф қалыптастыруда тәртіп орнату міндетін қойды.
Отырыста заң жобасын талқылау кезінде Мәжіліс төрағасы тариф қалыптастыру және тарифтердің жоспарланып отырған өзгерісі туралы жария тыңдаулар өткізу мәселесі заң жобасында жеткілікті түрде реттелмегеніне назар аудартты. Нұрлан Нығматулиннің айтуынша, заң жобасында «жария тыңдаулар» ұғымы негізінен тыңдаулар өткізу туралы хабарламаны немесе өтіп кеткен тыңдаулар туралы ақпаратты орналастыру мерзімдерін регламенттеу тұрғысынан ғана қолданылады. Ал тыңдаулар нәтижесінде туындайтын құқықтық салдарлар, сондай-ақ қоғамдық тыңдаулардың рөлі туралы заң жобасында ештеңе айтылмапты.
Осыған байланысты палата спикері құжатты таныстырған Ұлттық экономика министрі Тимур Сүлейменовке қайырылып, кейін бекітілетін заңға тәуелді актілер деңгейінде тыңдаулар өткізудің рәсімдері мен регламентін егжей-тегжейлі реттеудің маңыздылығын нұсқады.
Нұрлан Зайроллаұлының байламынша, басты мақсат сол, ол тыңдауларда бір жағынан – табиғи монополия субъектісінің, екінші жағынан – қызметтерді тұтынушылардың, яғни жұртшылық пен бизнес өкілдерінің баламалы пікірлерінің ашық айтылуы қамтамасыз етілуге тиіс. Тариф бекіту осы тыңдаулардың шешіміне негізделуі шарт. Ал уәкілетті орган – монополияға қарсы комитет арбитр қызметін атқарғаны абзал.
Мәжіліс төрағасы осы мәселенің нақты пысықталуының маңызына тоқталып, бұл Елбасының Қауіпсіздік комитеті отырысында берген тікелей тапсырмасы екенін еске салды. Сонымен бірге, Нұрлан Нығматулин уәкілетті органның тарифтерді қалыптастыру тетіктері туралы әрбір азамат үшін түсінікті әрі қолжетімді ақпаратты орналастыруы керегін нықтады.
Заң жобасы бойынша жұмыс істеу барысында депутаттар табиғи монополиялар салаларын тарифтік реттеу әдістерін нақтылау, табиғи монополия субъектісінің инвестициялық бағдарламасын бекітуден бас тарту негіздері, мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру тәртібін нақтылау, тариф белгілеу тетігінің және олардың инвестициялық міндеттемелерді орындау мониторингінің ашықтығын арттыруды қамтамасыз ету және басқа да бағыттарда бірқатар түзетулер енгізді.
Мәжіліс жиында халықаралық келісімдерге қатысты қос заң жобасын да құптап, Сенатқа жолдады. Бұлар – «Еуразиялық экономикалық одақ шеңберінде ауыл шаруашылығы өсімдіктері тұқымдарының айналысы туралы келісімді ратификациялау туралы» және «Қазақстан мен Халықаралық қайта құру және даму банкi арасындағы №8156-KZ Қарыз туралы келiсiмге (Шығыс – Батыс автомобиль жолдарын дамыту жобасы (Алматы – Қорғас учаскесі): Батыс Еуропа – Батыс Қытай халықаралық транзит дәлізі) түзетулерге қатысты келісімхатты ратификациялау туралы» жобалар.
Жалпы отырыс соңында халық қалаулылары бірнеше депутаттық сауал жария етті.
Елдос СЕНБАЙ