Кәдеге жарату алымын алып тастау арқылы көлік нарығы арзандай ма?

0

Утильсборға келгенде түрлі қауесеттердің тарап жатқаны сөзсіз. Мәселен, көліктердің құны 3,5-4 миллион тенгеге арзандауы мүмкін деген әңгіме бар. Бірақ бұл жалған ақпарат.

Себебі Грузия, Дубай, Қытайдан әкелінген автокөліктердің бағасы шамамен орта есеппен 4 миллионды құрайды. Оның ішіне көлікті жеткізу қызметі де кіреді. Ал утильсбор немесе кәдеге жарату алымы 649 мың теңгеге шығады. Осы ақпараттардан тек жаңа машинаны шетелден шығару 650 000 теңгеге арзандайды деген қорытынды жасауға болады. Ресми дилерлерде де жағдай осындай.
Пайдаланылған көлікті әкелген жағдайда, кәдеге жарату алымы төмендемейді. Бізде утильсбор 3 жылдан астам көліктерде жоғары деген түсінік қалыптасыпты. Бірақ ол көліктің жылына емес, көлемімен тікелей байланысты.

Мәселен, 2 жылдан бастап 923 тенге, 2-ден 3-жылға дейін 184600 тенге, 3 жыл немесе одан жоғары болса 1846000 тенгені құрайды.
Алғашқы төлемнің күшін жою мәселесі жанама түрде талқылануда, ал Боқаевтың өзі бұл тақырыпты мүлде қозғамайды. Жаңа машиналар үшін бұл бос сөз, 2-3 жыл көліктер үшін 184600 тенгені құрауы тіпті мүмкін емес. 3 жылдан асқандарда алғашқы төлем көп. Бірақ бүкіл ел көліктерін жаңа автоға өзгертіп жатқанда, үш жылдық көлік керек пе деген сұрақ туындайды. Ұрланған, мінілген көліктерді алып келуден пайда бар ма? Сонымен қатар, ешкім сізге пайдаланылған көлікке төмен пайыздық несие бермейді.

Кәдеге жарату алымы көліктер нарығына айтарлықтай әсер етпейді. Оны алып тастағанымызбен қалғандарының кенеттен жаңа сәнді Камриге немесе кобальт маркаларына ауысуы да екіталай. Қытайдағы 3 миллион теңге тұратын жаңа Элантра көлігін де 318-ге ала алмаймыз.

Көлемі 2 литрге дейінгі көліктерді есептеп көруге болады. Көлемі одан да жоғары автоға 300000 тенге утиль төлейсіз. Әрі қарай көлемі артқан сайын алым да өсе береді. Бірақ бұл BMV, Merse, Audi маркалы көліктерінің жанкүйерлерін мүлдем алаңдатпайды.
Көлемі 2 литрден аспайтын сырттан әкелінген көліктер үшін утиль — 646 000 тенге, 2 жылға дейінгі көліктерді алғашқы тіркеу — 923 тенге.
Жалпы қорытындысы 646 923 тенге. Бүгін де екі пункті алып тастау жолдары ғана қарастырылуда.

Осыдан кейін біз қандай логикаға сүйеніп, жаңа автомобиль құны 4 миллионға дейін арзандауы керек дей аламыз?

фото: ашықдереккөз