Даму күнтізбесі: екі жарым жасар балада қандай дағдылар қалыптасады — Қазақстан жаңалықтары

0

[ad_1]

Екі жарым жасқа келгенде балалар өздерінің атынан «мен» деп сөйлей бастайды. Сондай-ақ, бала үш дөңгелекті велосипедпен серуендеп, допты лақтырып, ұстауды үйренеді. Және пластилинмен түрлі пішіндер жасап, қызығушылықпен сурет сала бастайды, деп жазады Stan.kz.

Даму күнтізбесі: екі жарым жасар балада қандай дағдылар қалыптасады

2,5 жастағы бала еденде жатқан кедергілерді аттап өтуді біледі. Тепе-теңдік сақтап, аяқтың ұшымен тұрып, жүре алады. Бұл жастағы балалар жүгіріп, екі аяғымен секіреді және тізерлеп отырады. Сондай-ақ, доппен ойнауды біледі. Допты бір немесе екі қолмен лақтырып, ұстайды және кедергілерден лақтырады.

Танымдық дамуы

Заттарды пішініне, түсіне, көлеміне қарай ажыратуы:

—    Үлгідегі заттарды бірдей түсте жинайды, бірақ әртүрлі пішінде таңдайды. Бұл жастағы балалар көбіне төрт түрлі түстер мен реңктерге бағдарланған және оларды үлгі немесе үлкендердің өтініші бойынша таңдайды.

—    2,5 жастағы бала 1-2 түсті ғана дұрыс атай алады.

—    4-6 геометриялық пішінге бағдарланған. Көлемді геометриялық пішіндерді сәйкес тесіктер бойынша таңдап, қолданады.

—    Жалпақ геометриялық пішіндерді үлгіге қою арқылы таңдайды.

—    Түрлі пішіндегі мөлшерге бағдарланған.

—    2,5 жастағы бала 4-8 сақинаны ретімен жинап, пирамида құра алады.

—    10 немесе одан да көп текшелерді түрлі өлшемдер мен түсі бойынша бір-бірінің үстіне қояды.

—    Қарындаш ұстай алады. Ересектердің әрекетін қайталауға тырысып, қисық, дөңгелектелген сызықтар сызады.

—    Ересектердің суретіне сызықтар мен сопақша сызып, картинаны аяқтайды.

—    Не салғанын немесе не жасағанын сұрап біліп, қызушылық танытады.

Ойын әрекеттері (сюжетті ойындар):

—    2,5 жастағы балалар жынысына қарай еліктейтін болады: қыз балалар анасына, ұлдар әкесіне.

—    Кімге еліктейтінін сюжет арқылы көрсетеді. 

—    Кімді сомдап отырғанын айтпастан, анасы немесе дәрігер ретінде қатарынан екі немесе үш іс-әрекет жасайды.

—    2,5 жасқа толған бала өзі қатарлы балалармен бірге ойнайды. Олар ойыншықпен бірдей әрекет етеді немесе бірге бірнеше әрекеттерді орындайды.

—    Басқа балалардың ойын әрекеттерін имитациялайды. Және бірнеше балама заттарды пайдаланады.

—    Ересектердің сұрауы бойынша немесе өзі үлгіге қарап түрлі пішіндер мен өлшемдегі текшелерден үй, қоршау жасап, конструктивті әрекет етеді.

—    Текшелерден жасалған ғимараттарды кішігірім сюжетті ойыншықтармен үстел ойынын ойнау үшін пайдаланады.

—    Ойында тәжірибе жасайды.

—    Басқа балалармен топтасып қимылды ойындар ойнайды. Сондай-ақ, қарапайым ережелерін есте сақтай алады.

Екі жарым жасар баланың эмоционалды және әлеуметтік дамуы

—    Сергектену кезеңінде эмоционалды байсалды жағдайын сақтайды.

—    Көңілді, белсенді, тынымсыз, шулы, әуесқой, енжар, сабырлы, немқұрайлы, ерке және т.б. балаға тән қасиеттер көрсетеді.

—    Өз жағдайын анықтай алады. Ол жеке даралығын өзінің эмоционалдық сезімі арқылы қабылдайды. Мысалы, мен ауырдым, маған көңілді, мен мынаны жасағым келеді деген сөздер айтады. 

—    Ұзақ уақытты эмоционалды жад пайда болады. Ол әртүрлі жағдайда болғанда өзінің бұрынғы эмоционалдық сезімін еске түсіреді: мысалы, мерекеде, қонаққа барғанда – көңілді; ауру кезінде жаман деген сөздер айтады.

—    «Осылай жасау керек», «күте тұр» және т.б. нұсқаулар кезінде өзін эмоциялық түрде ұстай алады. 

—    Қызықты ойынға қызығушылық танытады, тіпті кейде көңілін басқа нәрсеге аудару қиын болады. Сондай-ақ, бұған дейін жасаған әрекеттерді сабырмен орындайды.

—    Қызықты емес, түсініксіз ойындарға қарамайды. Бұл ойын оған қызықты болмаса, оған түсіндіру қиындық тудырады.

—    Шала таныс әрекеттерді орындау кезінде дұрыс жасай алмаса ашуланып, көңілі түсіп қалады.

—    Таныс әрекеттерді жасап, нәтижесін көргенде қатты қуанып, күлімдейді.

—    Ересектермен және балалармен көңілді ойындар ойнаса қуанады.

—    Таныс музыка мен әндерді тыңдағанда эмоционалды түрде сүйсініп, рахаттанады. 

—    Бұған дейін бірнеше рет естіген музыканы тани алады және белгілі бір таныс қимылдарды жасап, билейді.

—    Би қимылдарын орындау кезінде шаттық пен қуанышты сезінеді.

—    Сұлулықты сезіне бастайды.

—    Өздеріне тән нәзік эмоционалдық жай-күйде болады. Екі жарым жасқа толған балада нәзіктік, жақын адамдарына деген сүйіспеншілік, аяушылық, біреуге жаны ашу, өкпе-реніш, қызғаныш, сағыныш, қуаныш, ашу (агрессия), қорқақтық, жануарлар мен өсiмдiктер әлеміне, табиғи құбылыстарға деген қызығушылығы туа бастайды.

—    Ересектермен тілектестік жақсы қарым-қатынаста болуға, олардан жағымды сөздер естуге мұқтаж болады.

—    Анаға, әкеге, жақын адамдарға деген ынтықтық сезім сақталады. Олар бір жерге кетіп қалса мазасызданады, бірақ тез тынышталады.

—    Жақын адамдары үшін эмоционалды түрде уайымдайды.

—    Басқа баланың қуанышын немесе қайғысын түсінуге қабілетті.

Stan.kz сайтын Telegram арқылы оқыңыз. Арнамызға жазылыңыз.

stan.kz