Жол қиылысының бағыттары бойынша қозғалысты басқару
Кіріспе
Жол қозғалысы күрделі динамикалық жүйе болып табылады. Жол қозғалысы тиімділігінің негізгі көрсеткіштері жылдамдық пен қауіпсіздік болып табылады. Жол қозғалысының тиімділігін қамтамасыз ету үшін әр түрлі бейінді мамандар мен ұйымдардың бірлескен қызметі қажет.
Қазіргі қалаларда жылдам және қауіпсіз қозғалысты қамтамасыз ету сәулеттік-жоспарлау және ұйымдастыру сипатты шаралар кешенін қолдануды талап етеді. Ұйымдастыру шаралары қалыптасқан көлік желісіндегі қозғалыс-ты реттеуге мүмкіндік туғызады. Осындай шаралар қатарына, мысалы, көлік және жаяу жүргіншілер ағындары қозғалысының қарқындылығын, көлік ағынының тығыздығы мен құрамын зерделеуге, көлік құралдарының қанығу ағынын және кідіру дәрежесін анықтауға негізделген, бағдаршамдық реттеудің аса ұтымды циклін анықтау жатады.
Автомобиль көлігінің үлес салмағы жыл сайын арта түсуде. Оған дәлел — тасжолдардың ұзындығының күрт өсуі. Қазіргі кезде дүниежүзі бойынша олардың жалпы ұзындығы 25 млн км-ге жуықтады.
Жол қиылысының күрделілігі дағдарысты нүктелердің санымен және қауіптілік дәрежесімен анықталады. Көше-жол желісінің онда көлік құрал-дарының өз араларында немесе көлік құралдары мен жаяу жүргіншілердің қозғалу траекториялары өзара әрекеттесетін жерлері дағдарысты нүктелер деп аталады. Жол қиылысындағы дағдарысты нүктелер ауытқу, тоғысу нүктелеріне және қозғалыс траекторияларының қиылысу нүктелеріне бөлінеді.
Көлік ағынының құрамы ондағы әр түрлі типті көлік құралдарының қатынасымен сипатталады, парктің үлкен құрамдарын білдіреді және жол қозғалысын сипаттайтын, барлық параметрлерге үлкен әсер етеді.
Жол қозғалысын ұйымдастыру мәселесінде қозғалыс қарқындылығының кеңістікте және уақытта бірқалыпсыз үлестірілуінің маңызды мәні бар. Қозғалыс қарқындылығын кеңістікте үлестірудің бірқалыпсыздығы қозғалыс қарқындылығы картограммасын талдау негізінде бағаланады.
Бұл курстық жоба Гоголь — Ленин көше қиылыстарындағы көрнекі деректер негізінде есептелді. Қиылысты қиылыс қарқындылығын және қиылыс схемасын зерттеуден басталды.
1 КЖЖ объектісінде қозғалысты ұйымдастыру сұлбасын зерделеу
Гоголь — Ленин көше қиылыстары бойынша, жол көлік оқиғалары туралы статистикалық мәліметтерді сапалық талдау әдісімен зерттеу
ЖКО жөніндегі статистикалық мәліметтерді сапалық талдау ЖКО болуының себебі мен жағдайын анықтап білуге мүмкіндік береді. Бұл үшін АЖЖ жүйенің құрамды элементтері бойынша жалғас факторлар мен себептердің сипаттамалары анықталады.
Көптеген елдерде қоғамдық ой мен ЖҚҰ мекемелерінің ресми статистикасы ЖКО негізгі себебі қозғалысқа қатысушылардың (жүргізушілер, жаяу жүргіншілер) қателіктері мен ұқыпсыздығынан немесе автокөліктің техникалық жарамсыздығынан деп түсіндіреді. Бүкіл әлемдік денсаулық сақтау ұйымы ЖКО тоқсан пайызы адамның кінәсінен, қалған бөлігі белгілі бір деңгейде адамға байланысты деп есептейді.
Жол-көлік оқиғаларын есепке алу Ережесіне сәйкес ЖҚО он түрін айырады:
1. Көлік қүралдарының соқтығысуы.
2. Көлік құралдарының аударылуы.
3. Қозғалмайтын заттарды басып кетуі.
4. Жаяу жүргіншілерді басып кету.
5. Велосипедшіні басу.
6. Тоқтап тұрған көлік құралдарына соқтығысуы.
7. Жүк тасушы ат көлікті басып кету.
8. Жануарларды басу.
9. Жолаушының құлауы.
10. Әр түрлі оқиғалар.
ЖКО себебінен талдау барысында келесі статистикалық топтарға бөлуге болады:
қозғалыстағы жүргізушілер жаяу жүргіншілер т.б ЖҚЕ сақтамағандығы;
жүргізушілердің жол қозғалысындағы көлікті басқару мүмкіндігінен айырылуы, соқтығысу, аударылу, тайғанауы, т.б;
көлік құралының техникалық жағдайының қанағатсыздығы;
қозғалысқа қатысушылардың алкогольды ішімдікті, анаша, дәрі қолдануынан, адамның қалыпты күйінің өзгеруіне ықпал ететіндей ауру мен әлсіреу нәтижесінде психофизиологиялық қызметінің төмендеуі;
жүкті қате тиеу немесе тасымалдау;
жол жағдайы мен құрылысының қанағаттанарлықсыз болуы;
ЖҚҰ қанағаттанарлықсыз болуы.
Қозғалыс кәуіпсіздігін қамтамасыз етудегі қызметтің басты негізі болып ЖКО-ны есепке алу саналады. ЖКО-ны есепке алу икемді және тұрақты болу керек. Тұрақтылық есепке алудың қажетті шарты болып саналады, әйтпесе қозғалыс қауіпсіздігі жайын қорытындылауды өткізу мүмкін емес. Есепке алу икемділігі нормативті құжаттар мен заңдылықтардың өзгерістерін көрсетуден тұрады. Есепке алудың негізгі бағыты ЖКО болуының себебі, оның жағдайын және оларды жою шараларын дайындау болып табылады. ҚР-дағы ЖКО-ны есепке алудың ортақ ережесі олар ЖПБ-да, автокөлік кәсіпорындарында және жол-пайдалану ұйымдарында жүргізілетіндігін ескереді. ЖПБ-да жол — пайдалану ұжымдарында ЖКО-ны есепке алу территориялық белгі бойынша, ал автокөлік кәсіпорынында ведомостволық тиістілік белгісі бойынша жүреді.
Есепке алу ережесі мына ЖКО-ны ескермеуді қарастырады:
адам өміріне, денсаулығына зиян келтіруге немесе материалдық шығынына зиян келтіруге бағытталған қастықпен істелген жайлар;
зардап шегуінің өзін-өзі өлтіру салдары;
стихиялық апат шегу зардабынан болғанда;
кәсіпорын, мекеме, аэродромдардың, әскери бөлімшелердің жазық алаңдарында және тағы басқа күзетілетін обьектілерде болғанда;
спорт жарысы кезінде жүргізуші — спортшының кінәсінен болған кезде;
қауіпсіздік техникасы ережесін бұзуға байланысты болған;
материалдық шығын қандайда бір сомнан аспаса.
1.1 — кесте — ЖКО түрлеріне қарай бөлінуі
ЖКО түрлері
ЖКО саны
Пайызбен ЖКО жалпы санынан, (%)
Жүргіншілерді қағу
16
44,4
Қақтығысу
6
16,7
Кедергіні қағу
6
16,7
Діңгекті қақтығысу
3
8,3
Велосипедшіні қағу
1
2,77
Аударылу
3
8,3
Басқалары
1
2,77
Барлығы
36
100
ЖКО талдаған кезде кінәні жүргізушілерге аудара салу оңай, ол ЖКО жағдайының өзгеруіне бір сәтте әрекет етуге қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ететін «жүргізуші-автомобиль-қоршаған орта» жүйесі кемшіліктерінің орнын толтыруға міндетті. Бірақ мұндай сенімнің негізі жеткіліксіз. Көптеген ЖКО белгілі бір лауазымды адамдардың тәжірибесіздігінен немесе немқұрайды қарауынан болады, мысалы көлік құралдарының ақауынан, көшелердегі жарықтың жеткіліксіздігінен, жүріс бөлігі жағдайының қанағаттанарлықсыз-дығы, көшедегі белгілердің қате орналасуы т.с.с. себептерден ЖКО туындайды.
ЖКО талдай келе әрбір жүз ЖКО-на екі жүз елу себеп қоса араласа жүретінін көреміз.
Әлемдік статистика мәліметтері бойынша ЖКО себептерін реттеу төмендегідей:
адамдардың қозғалыс ережесін сақтамағандық әрекетінен 60-70 %;
жол жағдайының қанағаттанарлықсыздығынан және жол жағдайының қозғалыс сипатына сәйкес келмеуінен 20-30 %;
көлік құралдарының техникалық жарамсыздығынан 10-20 %.
1.2 — кесте — ЖКО-ның пайда болу себептеріне қарай бөлінуі
ЖКО пайда болу себебі
ЖКО саны
%, ЖКО жалпы санынан (%)
Мас күйінде көлік құралын басқару
2
5,55
Жылдамдықты жоғарлату
1
2,77
Жаяу жүргіншілер өткелінен жүріп өту ережесін бұзу
1
2,77
Қиылыстан өту ережесін бұзу
4
11,11
Арақашықтықты сақтамау
3
8,33
Көктайғақ
10
27,7
Реттеу таңбалары мен белгілерге бағынбау
7
19,44
Қарсы жолаққа шығу
2
5,55
Мас күйдегі жаяу жүргінші
2
5,55
Тежеу жүйесінің істен шығуы
3
8,33
Спидометр жарамсыздығынан
1
2,77
Барлығы
36
100
1.2 Жол қиылыс күрделілігі
Қозғалысты ұйымдастыру сұлбасын зерделеу берілген жол қиылысын жоспарлау сұлбасын құрастырудан басталады. Әрі қарай қозғалыс сұлбасы, яғни көлік құралдары мен жаяу жүргіншілер қозғалысының рұқсат етілген бағыттары зерделенеді. Жоспарлау сұлбасында көлік құралдары мен жаяу жүргіншілердің қозғалысын ұйымдастыру сұлбасын, қозғалыс жолақтарының санын және олардың орналасқан жерлері белгіленген, берілген КЖЖ объекті-сінде қолданылатын, қозғалысты реттеудің барлық техникалық құралдарын (жол белгілері, таңбалау, ұсынылатын қозғалыс жылдамдығын көрсеткіштер, бағдаршамдар, бағыттаушы құрылғылар және қауіпсіздік аралшықтары) келтіру қажет. Жоспарлау сұлбасы 1:200 немесе 1:500 масштабында орындала-ды. Бағдаршамдар түрлерінің шартты белгілері 2-қосымшада келтірілген.
Жол қиылысының күрделілігі дағдарысты нүктелердің санымен және қауіптілік дәрежесімен анықталады. Көше-жол желісінің онда көлік құрал-дарының өз араларында немесе көлік құралдары мен жаяу жүргіншілердің қозғалу траекториялары өзара әрекеттесетін жерлері дағдарысты нүктелер деп аталады. Жол қиылысындағы дағдарысты нүктелер ауытқу, тоғысу нүктелеріне және қозғалыс траекторияларының қиылысу нүктелеріне бөлінеді.
Ағындар қозғалысының траекториясы қиылысатын, бірігетін немесе бөлінетін даулы жағдайлардың пайда болу орындары даулы нүктелер деп аталады. Даулы жағдайлар аймақтары көлік құралдарының кідіру уақытының ұлғаюымен және жол-көлік оқиғаларының пайда болу ықтималдығының жоғарылауымен сипатталады. Жол қиылыстарының күрделілігі мен потенциалды қауіптілігін салыстырмалы бағалау үшін шартты көрсеткіштердің әр түрлі жүйелерін қолданады. Олардың бірі ауытқуды — 1, қосылуды — 3, қиылысуды — 5 балмен бағалаудан шыға отырып, көлік торабының күрделілік көрсеткіші бойынша бағалауды ұсынады.
Есеп:
Жол қиылысының қиындығы 1 формуламен анықталады:
,
жол қиылысы күрделіге жатады.
Мұндағы,
— жол қиылысының қиындық (күрделілік) көрсеткіші;
— ауытқудың даулы нүктелерінің саны;
— қосылудың даулы нүктелерінің саны;
— қиылыстардың даулы нүктелерінің саны.
Қарсы бағыттағы көлік құралдарының бір қатарлы ағындары үшін барлық рұқсат етілген маневрлі жолдардың төрт жақты жол қиылысын қарастырсақ, онда 32 типтік даулы нүктелерді анықтауға болады, олардың қатарында 20 қиылысу нүктелері, 6 ауытқу және 6 қосылу.
Даулы нүктелер саны қозғалыстың бар немесе рұқсат етілген бағыттарымен және көлік құралдары қозғалысының рұқсат етілген қатарларының санымен анықталады. Сонымен бірге көлік құралдары мен жаяу жүргіншілер қозғалысы траекторияларының қиылысуын жеке қарастыру керек.
Әрбір даулы нүкте күрделілік дәрежесіне байланысты нақты балмен бағаланады. Мысалы, ауытқудың әрбір даулы нүктесі бір балмен, қосылу үш балмен, ал қиылысудың әрбір даулы нүктесі бес балмен бағаланады.
Егер сан болса, онда жол қиылысы қарапайым болып саналады. кезінде жол қиылысы орташа күрделілікте деп саналады, кезінде жол қиылысы күрделі болып саналады, ал кезінде жол қиылысы өте күрделіге жатады.
32 даулы нүктесі бар түйін осы жүйемен m=124 шамамен сипатталады, сондықтан жол қиылысы күрделіге жатады.
Реттеудің техникалық құралдарының және қозғалысты ұйымдастыру әдістерінің (айналма айырым, бір жақты қозғалыс және т.б.) әсер ету дәрежесін анықтау үшін m үш рет анықталады. шамасы жол қиылысында қозғалысты реттеудің техникалық құралдарының болмауынан шыға отырып, анықталады, ал және қозғалыстың даулы бағыттарының бірімен бір ізді қозғалу кезінде реттеудің қолда бар техникалық құралдарын ескере отырып, анықталады.
Мысал үшін Гоголь көшесі мен Ленин көшесінің қиылысындағы жол қиылысының күрделілік шамасын анықтау келтіріледі.
Қорытындысында осы жол қиылысына тән жол қозғалысын ұйымдастыру және реттеу бойынша кемшіліктердің тізімін беру керек.
Сурет 1.1 — Жол қиылысындағы даулы нүктелер:
1 — қозғалыс траекторияларының ауытқу нүктелері;
2 — қозғалыс траекторияларының қосылу нүктелері;
3 — қозғалыс траекторияларының қиылысу нүктелері.
Техникалық реттеу құралдарының әсер ету дәрежесін және қозғалысты ұйымдастыру әдістерін (айналма айырым, бір жақты қозғалыс, реверсивті қозғалыс жолағы бар көше және т.б.) анықтау үшін, m шамасы үш рет анық-талады. шамасы жол қиылысында қозғалысты техникалық реттеу құрал-дарының болмауы шартынан алғанда анықталады, ал және қозғалыстың дағдарысты бағыттарының біреуі бойынша тізбекті қозғалысқа рұқсат берілген-де бар болатын техникалық реттеу құралдарын есепке алғанда анықталады.
Қорытындысында берілген жол қиылысына тиесілі жол қозғалысын ұйымдастыру мен реттеу бойынша кемшіліктер тізбесін келтіру қажет.
1.3 Қозғалыс қарқындылығын және көлік ағынының құрамын, жаяу жүргіншілер қозғалысының қарқындылығын есептеу
Берілген уақыт периоды (t1, t2) бойында Х қимасы арқылы өтетін көлік құралдарының саны қозғалыс қарқындылығы деп аталады. Қозғалыс қарқынды-лығы көлік ағынының сандық сипаттамасы болып табылады. Зерттеудің қойыл-ған міндеттеріне байланысты бір жылдағы, айдағы, тәуліктегі және сағаттағы қозғалыс қарқындылығын анықтайды. Жол қозғалысын ұйымдастырушылар үшін мына шаманы — қозғалыстың сағаттық қарқындылығын білу маңызды. Сонымен бірге қарбалас уақыттағы қарқындылық көрсеткішінің де үлкен мәні бар, өйткені дәл осы кезеңде қозғалысты ұйымдастырудың аса күрделі міндет-тері пайда болады. Қарқындылықтың (қозғалыс көлемінің) маңызы аптаның, айдың және жылдың әр түрлі күндеріндегі қарбалас уақытта бірдей емес болуы мүмкін екендігін есте сақтау қажет.
Көлік ағынының құрамы ондағы әр түрлі типті көлік құралдарының қатынасымен сипатталады, парктің үлкен құрамдарын білдіреді және жол қозғалысын сипаттайтын, барлық параметрлерге үлкен әсер етеді.
Қалада ағынның қалыптасуына троллейбустар ерекше әсер етеді, олар-дың үлкен динамикалық габаритінен басқа, түйісу желісімен байланысы да бар.
Көлік ағынының іс жүзіндегі құрамында көлік құралдарының әр түрлі типтерінің әсерін есепке алу үшін, олардың динамикалық габариттерін салыс-тыру кезінде анықталатын, шартты жеңіл автомобильге Кк келтіру коэффициенттерін қолданады. Кк ұсынылған мәндері мыналарды құрайды:
мотоциклдер үшін — 0,5;
жеңіл автомобильдер үшін — 1,0;
жүк көтергіштігі 2 т дейінгі жүк автомобильдері үшін — 1,5; 5 т дейінгі — 2,0; 8 т дейінгі — 2,5; 14 т дейінгі — 3,5;
автобустар үшін — 2,5;
троллейбустар үшін — 3,0;
жүк көтергіштігі 6,0 т дейінгі автопоездар үшін — 3,0; 12 т дейінгі — 3,5; 20 т дейінгі — 4,0; 30 т дейінгі — 5,0.
Қозғалыс қарқындылығын және көлік ағынының құрамын, сондай-ақ табиғи бақылау көмегімен жаяу жүргіншілер қозғалысының қарқындылығын есептеу үшін КЖЖ берілген объектісі бойынша алғашқы ақпарат жиналады.
Ең алдымен, көлік құралдарының қозғалыс қарқындылығын кәдімгі жұмыс күнінің сағаттары бойынша үлестіру бойынша ақпарат жинау негізінде көлік құралдарының аса қарқынды қозғалысының кезеңі анықталады. Мұндай сағаттар әдетте 7.00-ден 9.00-ге дейінгі таңертеңгі уақыт және 5.00-ден 20.00-ге дейінгі кешкі уақыт болып табылады. Әрі қарай аса қарқынды қозғалыс кезеңіне жататын, бір сағат бойында бір мезгілдегі қозғалыстың барлық бағыт-тары бойынша тұтас бақылау әдісімен, қозғалыс бағыттары бойынша алғашқы ақпарат жиналады және Қозғалыс қарқындылығын есепке алу карточкасына толтырылады (3-қосымша).
Жиналған ақпарат негізінде көлік құралдарының бағыттар бойынша қозғалысының сағаттық қарқындылығын есептеу жүргізіледі:
NПР = NЛ KЛ + NГР KГР + NАВ KАВ + NТР KТР , (1.2)
мұнда NК — 60 минут ішіндегі келтірілген қозғалыс қарқындылығы, бірліксағ;
NЖ, NЖҮК, NАВ, NТР — бақылау уақытында көлік ағынындағы жеңіл, жүк автомобильдерінің, автобустар мен троллейбустардың сәйкес саны, авт.сағ;
KЖ, KЖҮК, KАВ, KТР — сәйкес түрде жеңіл, жүк автомобильдері, автобустар мен троллейбустар үшін аралас көлік ағынын жеңіл автомобильдердің біртекті ағынына Кк келтіру коэффициенттері.
Көлік құралдары қозғалысының қарқындылығын есептеу алдымен бағыттар, содан кейін фазалық коэффициенттерді есептеу үшін жолақтар бойынша жүргізіледі (1.5-формуланы қараңыз).
Кесте 1.1 — №1 бағыт
Гоголя — Ленина к-ше қиылыстары
Типтері бойынша көлік құралдарының саны
Қозғалыстың келтірілген қарқындылығы
t=5 минутта уақытша бірқалыпсыздық коэффиценті
Жеңіл
Жүк
Автобус
5т
5т
орташа
үлкен
0-5 мин
18
33
13
0
0
0
0
0
0
0
2
1
1
0
1
74
0,104
5-10 мин
17
31
11
0
1
0
0
0
0
1
0
1
0
2
1
72
0,101
10-15 мин
22
29
11
0
0
0
0
2
0
0
0
0
1
0
0
68,5
0,096
15-20 мин
20
25
10
0
0
0
0
0
0
1
2
0
0
0
0
61
0,086
20-25 мин
19
31
15
0
1
0
0
1
0
1
0
0
0
0
0
70,5
0,099
25-30 мин
18
30
16
0
0
0
0
0
0
0
2
1
0
1
1
75
0,105
30-35 мин
16
36
13
0
0
0
0
0
0
1
0
2
0
0
0
71
0,099
35-40 мин
18
33
14
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
66,5
0,093
40-45 мин
20
31
15
0
0
0
0
0
0
1
2
0
2
0
0
77
0,108
45-50 мин
17
35
17
0
0
0
0
1
0
1
0
0
0
0
1
75,5
0,106
Қорытындысы
185
314
135
0
3
0
0
4
0
6
8
5
4
3
4
711
1
Орташа автобустар: 4, 04.
Үлкен автобустар: 26, 49, 44, 7, 134э.
Кесте 1.2 — №2 бағыт
Гоголя — Ленина к-ше қиылыстары
Типтері бойынша көлік құралдарының саны
Қозғалыстың келтірілген қарқындылығы
t=5 минутта уақытша бірқалыпсыздық коэффиценті
Жеңіл
Жүк
Автобус
5т
5т
орташа
үлкен
0-5 мин
11
24
7
0
0
0
0
0
0
0
2
1
1
0
1
53
0,097
5-10 мин
10
22
8
1
0
0
0
0
0
1
0
1
0
2
1
53
0,097
10-15 мин
15
22
9
0
0
3
0
0
0
0
0
0
1
0
0
53
0,097
15-20 мин
16
23
10
0
0
0
0
0
0
3
1
0
0
0
0
57
0,104
20-25 мин
13
28
11
0
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
53,5
0,097
25-30 мин
14
24
8
0
0
0
0
1
0
0
2
1
0
1
1
59
0,108
30-35 мин
15
21
9
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
0
0
49
0,89
35-40 мин
17
26
11
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
54
0,098
40-45 мин
10
24
12
0
0
0
0
2
0
2
0
0
1
1
0
59
0,108
45-50 мин
15
22
14
0
0
0
0
0
0
1
0
0
0
0
1
55,6
0,101
Қорытындысы
136
236
99
1
0
4
0
3
0
6
5
5
2
4
4
546
1
Орташа автобустар: 4, 04.
Үлкен автобустар: 26, 49, 44, 7, 134э.
Кесте 1.3 — №3 бағыт
Гоголя — Ленина к-ше қиылыстары
Типтері бойынша көлік құралдарының саны
Қозғалыстың келтірілген қарқындылығы
t=5 минутта уақытша бірқалыпсыздық коэффиценті
Жеңіл
Жүк
Автобус
5т
5т
орташа
үлкен
0-5 мин
10
28
11
0
0
0
0
0
0
0
2
1
1
0
1
60
0,105
5-10 мин
8
24
8
0
0
0
0
0
0
1
0
1
0
2
1
51,5
0,090
10-15 мин
15
25
9
0
0
3
0
0
0
0
0
0
1
0
0
56
0,098
15-20 мин
16
23
10
0
0
0
0
0
0
1
1
0
0
2
0
58
0,102
20-25 мин
17
26
15
0
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
59,5
0,104
25-30 мин
14
24
8
0
1
0
0
0
0
0
2
1
0
1
1
58,5
0,102
30-35 мин
15
23
9
0
0
2
0
0
0
1
0
1
1
1
0
59
0,103
35-40 мин
17
26
11
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
54
0,095
40-45 мин
16
24
13
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
0
0
57
0,100
45-50 мин
15
21
14
0
0
0
0
0
0
1
0
0
0
0
1
54,5
0,095
Қорытындысы
136
236
99
0
1
6
0
0
0
4
5
5
3
6
4
568
1
Орташа автобустар: 4, 04.
Үлкен автобустар: 26, 49, 44, 7, 134э.
Кесте 1.4 — №4 бағыт
Гоголя — Ленина к-ше қиылыстары
Типтері бойынша көлік құралдарының саны
Қозғалыстың келтірілген қарқындылығы
t=5 минутта уақытша бірқалыпсыздық коэффиценті
Жеңіл
Жүк
Автобус
5т
5т
орташа
үлкен
0-5 мин
11
30
16
0
0
0
0
0
0
0
2
1
1
0
1
68
0,089
5-10 мин
10
33
22
0
0
0
0
0
0
1
0
1
0
2
1
76,5
0,100
10-15 мин
15
29
20
0
0
0
0
1
0
0
0
0
1
0
0
88,5
0,116
15-20 мин
16
30
19
2
0
0
0
0
0
1
2
0
0
0
0
74
0,097
20-25 мин
13
36
18
0
1
0
0
0
0
1
0
0
0
0
0
70,5
0,092
25-30 мин
14
33
16
0
0
0
0
0
0
0
2
1
0
1
1
74
0,097
30-35 мин
15
31
18
0
0
0
0
0
1
0
0
2
0
0
0
70
0,091
35-40 мин
17
35
20
0
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
76,5
0,100
40-45 мин
10
30
17
0
0
4
0
0
0
2
2
0
2
3
0
83,5
0,109
45-50 мин
15
36
22
0
0
0
0
1
0
1
0
0
0
0
1
79,5
0,104
Қорытындысы
136
323
188
2
4
4
0
2
1
6
8
5
3
6
4
761
1
Орташа автобустар: 4, 04.
Үлкен автобустар: 26, 49, 44, 7, 134э.
Әрі қарай көлік және жаяу жүргіншілер ағындарының есептелген дерек-тері бойынша қозғалыс қарқындылығының картограммасы салынады (1.2-сурет).
1.2-сурет — Көлік және жаяу жүргіншілер ағындарының қозғалыс
қарқындылығының картограммасы
1.4 Қозғалыс қарқындылығының бірқалыпсыз үлестірілуі
Жол қозғалысын ұйымдастыру мәселесінде қозғалыс қарқындылығының кеңістікте және уақытта бірқалыпсыз үлестірілуінің маңызды мәні бар. Қозғалыс қарқындылығын кеңістікте үлестірудің бірқалыпсыздығы қозғалыс қарқындылығы картограммасын талдау негізінде бағаланады.
Қозғалыс қарқындылығының сағат ішінде бірқалыпсыз үлестірілуі берілген бағыт үшін тұтас алғанда бір сағат бойында қозғалыс қарқындылығының тербелісін сипаттайтын, Ку уақытша бірқалыпсыздық коэффициентімен бағаланады. Ол қарастырылатын уақыт аралығында (5, 15, 30) бақыланатын қозғалыс қарқындылығының қозғалыстың бір басты бағыты үшін сағаттық қарқындылыққа қатынасы ретінде анықталады:
, (1.3)
мұнда — t уақытша интервалы үшін қозғалыстың бірқалыпсыздығы коэффициенті;
— t уақытша интервалына бақыланатын, қозғалыстың … жалғасы