Заң шығарушы билікке органдар, сот, парламент
Кәсіби даму мақсаты Әр түрлі ресурстар пайдалану арқылы, оқушылардың зерттеушілік дағдысын дамыта отырып, тарих пәнінде білім сапасын арттыру.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) Конституция негізінде мемлекеттік органдардың қызметтерін анықтап, салыстыру;
Сабақ мақсаттары Парламент пен Үкіметтің, Жоғарғы Сот қай билік тармағына жататындығын анықтау және құқықтық мәртебесін талдау.
Бағалау критерийлері
Парламент пен Үкіметтің, Жоғарғы Сот қай билік тармағына жататындығын анықтайды. Парламент пен Үкіметтің, Жоғарғы Сот пен Конституциялық Кеңес міндеттерін жіктей алады
Тілдік мақсаттар Пәнге қатысты лексика мен терминология:
• Мемлекеттік билік Парламент
Үкімет
• Конституциялық Кеңес Президент
• Билік тармақтары Сот
Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер:
Мемлекеттік билік мына тармақтарға бөлінеді:(…)
Мемлекеттік билік үш тармаққа бөлінеді, себебі (…)
Заң шығарушы билікке мына органдар жатады:(…)
Мына органдар сот жүйесіне жатады:(…)
Атқарушы билікке мына органдар жатады:(…)
Құндылықтарды дарыту Өмір бойы оқу; материалды білуге құмарлық, шығармашылық және сыншылдық тұрғыда зерттеу арқылы оқуға деген сүйіспеншілікті дағдыландыру;
Өз көзқарастарын ашық білдіру;
Оқиғаның себебі мен салдарын анықтау
Пәнаралық байланыстар Қазақ тілі, дүние жүзі тарихы, Қаз. тарихы
АКТ қолдану дағдылары АКТ дағдыларын дамыту. (интербелсенді тақта)
Бастапқы білім Қылмыс құқығының ұғымы туралы
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс — әрекет Ресурстар
Сабақтың басы Ұйымдастыру; 10 минут 1. Ұйымдастыру кезеңі.
2. Ой шақыру. Тақырыпты шешу үшін оқушыларға әртүрлі мемлекеттік органдар бейнеленген суреттер көрсету.
3. Оқушыларды сабақтың тақырыбымен және мақсатымен таныстыру.
4. Жұптық және топтық жұмыс. Әр топ мемлекеттік органдардың қызметін анықтап, Сағат тілі әдісі бойынша бір – біріне таныстыру.
5. Дескриптор: оқушылар мемлекеттік органдардың қызметін анықтайды және сағат тілі әдісі бойынша бір – біріне таныстырады. ҚР Конституциясы
Нұрпейсов Е. Котов А. Қазақстан Республикасы: хандық биліктен Президенттік Республикаға дейін. – Алматы, 1995
Сабақтың ортасы
10 минут
15 минут
Зерттеу сұрақтары:
1) Президентінің қызметі.
2) Парламентінің құқықтық мәртебесі және қызметі.
3) ҚР Үкіметінің қызметі.
4) Сот билігі.
6. Тірек — сызбаларды толтыру. Ж/Ж «Өкілеттіктерін көрсет» семантикалық картасын толтыру.
7. Дескриптор: «Өкілеттіктерін көрсет» семантикалық картасын толтырады.
6. Кестені толтыру. Оқушылар ҚР саяси жүйесіндегі атқарушы, заң шығарушы, сот билігі арасындағы өкілеттілігінің бөлінуін анықтаңыз.
Дескриптор: ҚР саяси жүйесіндегі атқарушы, заң шығарушы, сот билігі арасындағы өкілеттілігінің бөлінуін анықтайды.
№ Міндеттер Президент Атқарушы билік Заң шығарушы билік Сот билігі
1 Судьялыққа тағайын — ы.
2 Жоғарғы сот судьяларын сайлайды
3 Заңның бұзылған/бұзылмағанын анықтайды
4 Жаңа заң жобасын ұсынады
5 Қабылданған заңдарға қол қояды
6 Салықты енгізеді
7 Бюджетті ұсынады
8 Президентті қызметтен босатады
9 Тұрмыстық мәселелер бойынша түскен арыздарды қарастырады
10 Бюджетті қабылдайды
11 Басқа елге соғыс жариялайды
12 Президенттік сайлау күнін белгілейді
Дескриптор: Парламент пен Үкіметін қызметін және құрылымын салыстырып, кемінде үш айырмашылығы мен екі ұқсастығын анықтайды
Қорытынды: Неліктен билік тармақтары тепе — теңдік және тежемелік жүйеде жұмыс істейді? Жалпы сыныптық талқылау ұйымдастыру.
Рефлексия: 5 минут Кері байланыс:
Қиын болды…
Бүгін мен білдім…
Қызықты болды…
Үй тапсырмасы. Қайталау.
Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Алдыңғы оқытылатын тақырыптарға алдын ала материалдар дайындап, оқушыларға қолдау көрсетіп отырамын. Барлық оқушылар толық қамтылады. Оқушыларға бағалау критерийлері алдын ала берілгендіктен, ауызша кері байланыс беріп отырамын. Сынып бөлмесінің жарық болуын қадағалаймын. Техникалық қауіпсіздік ережесін сақтаймын. Орындықта дұрыс отыруын қадағалаймын.
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?
Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?