Ұзақ мерзімді жоспардың тақырыбы:8-бөлім: Қазақ халқының әдет- ғұрыптары мен салт- дәстүрлері |
Мектеп: Г.Титов атындағы №54 жалпы орта мектебі |
Мұғалімнің аты-жөні: Ешанкулова Сәуле |
Күні: Сыныбы: 6 |
Қатысқандар:
|
Қатыспағандар:
|
|
|
|
Сабақтың тақырыбы |
Қазақтың дастарқаны |
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
6.Т/А6. Коммуникативтік жағдаятқа сай ресми сөздер мен тіркестер, дайын тіркестер мен терминдерді орынды қолданып, диалогке қатысу, ойын анық жеткізу6.ӘТН4/3. Үстеудің мағыналық түрлерін ажырату, синонимдік қатарларын түрлендіріп қолдану. |
Сабақ мақсаты |
«Қазақтың дастарқаны» тақырыбындағы коммуникативтік жағдаятқа сай ресми сөздер мен тіркестер, дайын тіркестер мен терминдерді орынды қолданып, диалогке қатысу, ойын анық жеткізу.Үстеудің мағыналық түрлерін ажырату, синонимдік қатарларын түрлендіріп қолдану. |
Бағалау критерийі |
Диалогте, пікірталаста тез және дұрыс шешім қабылдап, ойын анық жеткізеді.
Коммуникативтік жағдаятқа сай ресми сөздер мен тіркестерін орынды қолданады.
Үстеудің мағыналық түрлерін ажыратады.
4 . Мәнмәтін аясында синонимдік қатарларын түрлендіреді. |
Құндылықтарға баулу |
Қоғамымыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім. |
Пәнаралық байланыс |
Әдебиет, этнография |
Алдыңғы оқу |
5- сыныпта қазақ халқының әдет- ғұрыптары мен салт- дәстүрлері туралы мәлімет берілген |
Сабақтың жоспары |
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
Сабақтың басы5 минут
Сабақтың ортасы
5 минут
6 минут
7 минут
|
Психологиялық ахуал орнату.«Әткеншек» әдісі арқылы үй тапсырмасымен жұмыс.«Жасырын сурет» әдісі.1. Таңғы асқа не жейсің?2. Сүйікті тағамың?5. Қазақтың қандай ұлттық тағамдарын білесің6. Қазақтың қандай ұлттық тағамы ұнайды?Сонымен, экранда сабақтың тақырыбы мен мақсаты жазылған қазақ дастарқаны суреті ашылады. Яғни, бұл — бүгінгі сабақтың тақырыбы- Қазақтың дастарханы...—Ресми стилге тән қандай сөздер мен сөзтіркестерді білесіңдер?— Ауызекі сөйлеу стиліндегі сөздер мен сөз тіркестерінен айырмашылығы неде?— ұлттық дәстүр, ұлттық бренд ұғымын қалай түсінесіңдер?
Тыңдалым алды тапсырма
1 — тапсырма. С.
— Өзің қонаққа барғанды ма, әлде күткенді жақсы көресің бе?— Қазақтың қандай ұлттық дәстүрлерін білесіңдер?— Ғасырдан ғасырға ұласып келе жатқан дәстүрлі қонақжайлылығы хақында не білесің?Дескриптор: —Жетелеуші сұрақтарға жауап береді.—Дұрыс жауап ортада талқыланады.ҚБ: Кімнің жауабы ерекше? Мұғалімнің бағалауыТыңдалым тапсырмасы 2— тапсырма Мұқият тыңдап отырып, сұрақтарға жауап бер.Ресми сөздер мен тіркестерін, терминдерді орынды қолданып шағын диалогке қатыс. Ойыңды анық жеткіз.Ресми сөздер мен тіркестері:Дәстүрлі мейрам, наурыз мейрамы, т.б.ТЖ«Үш қадамды сұхбат» АВС стратегиясы: (оқушылар 3-тен жұмыс жасайды)А: айтушы (Мен қазір айтайын дегенім _______)В: тыңдаушы ( Негізгі ойды түртіп отырады)С: бақылаушы (Бақылап отырады) (ролдер ауысады)
Дастархан басында сақталатын қандай ырым-тыйымдарды білесің?
Қазақ дастарқанына қатысты айтылатын қандай әндерді білесің?
Қазақтың дәстүрді мерекесіне қатысты қандай әндерді білесің?
Кім орындайды?
Асқа қатысты қандай мақал–мәтелдердерді білесің? т.б.
Ықтимал жауаптар:1. Нандыбірқолменсындыруғаболмайды.2. Ас ішіпболғансоң «тойдым» деугеболмайды, «қанағат» деукерек3. Қонаққасынықыдыспен ас беругеболмайды.4. Дәмдітабақтыңортасынан алма, өзалдыңнаналып же.5. ТамақүстіненаттамайдыДастарқанбасындағыдәстүрлер1. Үйгекелгенадамдарғадәмтаттырмайшығармайды / ауыз тиіңіз2. Төргешығыңыз / төрлетіңіз / жоғарлатыңыз.3. Шайішіңіз, дастарқанғакеліңіз.4. Дастарқанбасындаадамдаржасынақарайотырады.5. Астан кейін дастарқанбасындағы еңүлкен, құрметтіадамасқа бата бередіАс ішутәртібіне қатысты қандай 1. Қолжумай, астыішпейді.2. Аузындатамақтұрғандасөйлемейді3. Дастарқанбасындаәдепсізсөйлемейді4Асты асықпай, әбденшайнапжұтукерек5. Тамақ ішіпотырып, кітапоқуға, теледидаркөругеболмайды.
1. Ас атасынан, нанатасы – дән2. Ететке, сорпабетке3. Ас иесіментәтті, тағамыменжақсы4. Ас қадірінтоқбілмейді5Ас – адамныңарқауы
Дескриптор:— Сұрақтарға жауап береді— Ресми сөздер мен тіркестер, дайын тіркестер мен терминдерді орынды қолданып, шағын диалогке қатысады.— Ойын анық жеткізеді.
ҚБ: Критерийлер арқылы жұптық бағалау
Тыңдалымнанкейінгі тапсырма:Стиль түрлерін және жанрлық ерекшеліктерін салыстыр.
Дискриптор:-Стиль түрлерін ажыратады;-Жанрлық ерекшеліктері мен ұқсастықтарын салыстырады.
Рөлдер бойынша саралау,Диалог бойынша саралау, «Үш қадамды сұхбат» АВС стратегиясы: (оқушылар 3-тен жұмыс жасайды)А: айтушы (Мен қазір айтайын дегенім _______)В: тыңдаушы ( Негізгі ойды түртіп отырады)С: бақылаушы (Бақылап отырады) (ролдер ауысады)
|
Қазақ тілі «Арман ПВ» баспасы Астана
Бейнеролик С. Кенжеахметов«Жиған терген»
online-videos.ru17 марта
Ресми-іскерлік тіл:Қазақша-Орысша Тіркесімдер сөздігіАлматы- 2005ж
|
8 минут
4 минут
|
ӘТН4/3. Үстеудің мағыналық түрлерін тауып жаз. Синонимдік қатарларын көрсет. Мысал келтір.
Дескриптор— Мәтіннен үстеу сөздерді табады..—Үстеудің мағыналық түрлерін ажыратады.— Үстеулердің синонимдік қатарларын түрлендіріп орынды қолданады.— Мысалдар келтіреді.ҚБ: «Көршіңді тексер». Критерийлер арқылы слайдтағы дұрыс жауаптармен сәйкестендіруСаралау тапсырмасы:Талантты, дарынды оқушыларға: (жеке қолдау көрсету) Тапсырма бойыншаҮстеулердің синонимдік қатарларын түрлендіріп қолдана отырып шағын диалогтық мәтін құрастырады. Көпірше:Қабілеті әртүрлі оқушыларға:қашан? қашаннан?қайда? қайдан?қалай? қайтіп?Қанша? Қаншама?Қалай? Қандай?Не мақсатпен?Не себепті? Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға:Мезгіл үстеу – іс- әрекеттің, қимылдың мезгілін, мерзімін білдіреді.қашан? қашаннан?
Мекен үстеу- іс- әрекеттің, қимылдың болу орнын, бағытын білдіреді.қайда? қайдан?
Күшейткіш- заттың сынын немесе қимылдың, іс әрекеттің белгісін я сапасын күшейтіп, немесе солғындатып көрсетеді.қалай? қайтіп?
Сын-қимылМөлшер Мақсат Себеп-салдар
|
С.Бизақов Қазақ тілінің синонимдер сөздігі- Алматы «Арыс» баспасы, 2007ж
|
|
|
|
Сабақтың соңыКері байланыс5 минут |
«Серпер» әдісі арқылы талқылау сұрақтарыСонымен, қалай ойлайсыздар ? Бүгінгі сабақтың оқу мақсатына қол жеткіздік деп айта аламыз ба?т.б. |
|
Қосымша ақпарат |
Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендірудіқалайжоспарлайсыз?Рөлдер бойынша саралау ,Диалог бойынша саралау, «Үш қадамды сұхбат» АВС стратегиясы: (оқушылар 3-тен жұмыс жасайды)А: айтушы (Мен қазір айтайын дегенім _______)В: тыңдаушы ( Негізгі ойды түртіп отырады)С: бақылаушы (Бақылап отырады) (ролдер ауысады)Саралау тапсырмасы:Талантты, дарынды оқушыларға: (жеке қолдау көрсету) Тапсырма бойынша Үстеулердің синонимдік қатарларын түрлендіріп қолдана отырып шағын диалогтық мәтін құрастырады. Көпірше:Қабілеті әртүрлі оқушыларға:қашан? қашаннан?қайда? қайдан?қалай? қайтіп?Қанша? Қаншама?Қалай? Қандай?Не мақсатпен?Не себепті?Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға:Мезгіл үстеу – іс- әрекеттің, қимылдың мезгілін, мерзімін білдіреді.Мекен үстеу- іс- әрекеттің, қимылдың болу орнын, бағытын білдіреді.Күшейткіш- заттың сынын немесе қимылдың, іс әрекеттің белгісін я сапасын күшейтіп, немесе солғындатып көрсетеді.Сын-қимылМөлшер Мақсат Себеп-салдар |
Бағалау — ОқушылардыңҮйренгенінтексерудіҚалайжоспарлайсыз? |
ПəнаралықбайланысҚауіпсіздікжəнееңбектіҚорғауережелеріАКТ-менбайланысҚұндылықтардағыбайланыс |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ҚБ. Бірін-бірі бағалау. Критерийлер арқылы жұптық бағалау. Кімнің жауабы ерекше? Мұғалімнің бағалауы |
Әдебиет, бейнелеу өнері Пəнаралық байланыс.АКТ-да интербелсенді тақтаны пайдалануда қауіпсіздік ережелерге сүйендім. |
РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалҚандайболды?Мен жоспарлағанСаралаушараларыТиімдіболдыма?Мен берілгенУақытішіндеҮлгердімбе? МенӨзжоспарымаҚандайтүзетулерЕнгіздімжəненеліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкескелетін сұрақтарға жауап беріңіз.
|
ҚорытындыбағамдауҚандайекінəрсетабыстыболды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандайекінəрсесабақтыжақсартаалды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақбарысында мен сыныпнемесежекелегеноқушылартуралыменіңкелесісабағымдыЖетілдіругекөмектесетінінбілдім? |