Қазақстан оқушылардың білім деңгейі бойынша дамыған елдерден айтарлықтай артта қалып отыр – Қ – Ж. Тоқаев

0
17

Қазақстан оқушылардың білім деңгейі бойынша дамыған елдерден айтарлықтай артта қалып отыр – Қ – Ж. Тоқаев

Мемлекет басшысы ҚР Білім және ғылым министрлігіне елдегі білім сапасын арттыруды тапсырды, деп хабарлады Today. kz.
«Қазақстан оқушылардың білім деңгейін халықаралық бағалау нәтижелері бойынша дамыған елдерден айтарлықтай артта қалып отыр. Мұндай артта қалудың көптеген түсіндірмелері бар, бірақ басты себеп – бұл білім беруге бөлінетін қаражаттың жеткіліксіздігі, сондай – ақ осы өте маңызды салада жүйелі және ойластырылған реформалардың болмауы. Іс жүзінде білім экономиканың маңызды саласы болып табылады. Әрине, бөлінетін қаражаттың жетіспеуінің себептері бар. Олар айтқандай, біз өз мүмкіндігімізше өмір сүруіміз керек. Орташа алғанда, біз бір оқушыға жылына мың доллардан аз ақша жұмсаймыз, ал PISA рейтингісінде көшбасшы он елдің қатарына 10 – нан 14 мың долларға дейін кетеді. Мен бұған кездейсоқ назар аударған жоқпын. Білім беру сапасының негізгі шарты – заманауи санитарлық стандарттар мен жабдықтар мен эргономика стандарттарына сәйкес келетін мектеп инфрақұрылымы. Қазақстандық мектеп жақсы жабдықталған және оқушылар саны аз топтарға мұқтаж. Қазірдің өзінде көп нәрсе жасалды», – деді Қасым – Жомарт Тоқаев Қоғамдық сенім ұлттық кеңесінің отырысы барысында.
Президент мемлекеттік бағдарламаға сәйкес 2025 жылға қарай 650 мыңнан астам орынға арналған 800 жаңа мектеп, ауылдық мектептерге арналған 114 мектеп – интернат және 700 – ден астам спортзал салу жоспарланғанын атап өтті.
Сондай – ақ, жұмыспен қамтудың Жол картасын жүзеге асыру аясында биыл 80 жаңасын салу, 16 – ны қайта құру, сонымен қатар 1 700 білім беру нысандарында жөндеу жұмыстарын жүргізу жоспарланған.
«Көріп отырғаныңыздай, біздің бағдарламада халықаралық масштабтағы имидждік жобалар жоқ. Біз негізгі құралдарды нақты қолданылатын салаларды дамытуға бағыттаймыз. Инфрақұрылымды дамыту міндеті тек мемлекет есебінен ғана емес, сонымен бірге ГЧП көмегімен шешілуі маңызды. Әйтпесе, жағымды демографиялық динамикамызды ескере отырып, біз әрқашан қуып жету рөлінде боламыз. ГЧП жобалары үшін барлық қажетті нормативтік – құқықтық механизмдер бар, сонымен бірге білім беру инфрақұрылымына инвестициялардың қаржылық тартымдылығын арттыру мәселесін пысықтау қажет деп санаймын. Жан басына шаққандағы қаржыландыру стандарттарын көбейтуге, осы жобалар үшін өтелетін уақытты, мөлшер мен шығын құрылымын өзгертуге назар аудару қажет. Дұрыс көзқарас арқылы бұл екі мәселенің – білім беру саласына инвестиция салу және біздің құрылыс компаниялары үшін сатылымды кеңейтуге мүмкіндік береді», – деп толықтырды Қазақстан Президенті.
Қасым – Жомарт Тоқаев қалалық және ауылдық мектептер арасындағы алшақтықты азайту қажет екенін де айтты.
«PISA мәліметтері бойынша, қазіргі таңдағы айырмашылық 1, 5 жыл. Барлық балалар, тұрғылықты жеріне немесе әлеуметтік мәртебесіне қарамастан сапалы білім алуға қол жеткізуі керек. Бірақ айта кету керек, қалалық және ауыл тұрғындары арасындағы білім беру саласындағы алшақтық бірқатар мемлекеттерде бар. Әрине, жағдайды байыпты және нақты көру керек, бірақ оны драматизациялаудың қажеті жоқ. Іс – қимыл жасау керек. Алшақтықты азайту үшін ауылдағы шағын жинақталған мектептерді білікті оқытушылар құрамымен қамтамасыз ету қажет. Бірақ айта кеткім келеді, республика «Ауылға дипломмен» бағдарламасын қабылдағанына қарамастан, жастар оған бармайды. Бүгінгі таңда ауылдардағы мұғалімдер бірден үш – төрт пәннен сабақ береді, бір сабақта әр жастағы балалар оқиды. Мұны жою керек», – деп түйіндеді Мемлекет басшысы.

Керімсал Жұбатқанов, Қазақ – Орыс халықаралық университетінің доценті, тарих ғылымдарының кандидаты