өрнек түрлері, мотивтері, қазақ халқының шығармашылығындағы ою өрнек композициясының ерекшеліктері

0
5 — сыныпқа «Технология» пәні бойынша қысқа мерзімді жоспарлау
Пән бойынша оқу жүктемесінің көлемі аптасына 1 сағат.

Оқу меңгерушісі:
Ұзақ мерзімді жоспар: Мектеп: Қуат Терібаев орта мектебі.
Бөлім 2: Сәндік қолданбалы өнер.
Мұғалімнің аты — жөні: Габидуллина Г. К.
Сынып: 5
Сабақ тақырыбы: Ою — өрнектің түрлері мен қысқаша тарихы. Қазақтың ұлттық ою — өрнектері (түрлері, стилизация мен мотивтері)
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме 5. 1. 2. 1 — Әлем және қазақ ұлттық мәдениетіндегі өнер, қолөнер мен дизайн туындыларының ерекшеліктерін анықтау және зерделеу
Сабақ мақсаттары: Бо — Қазақтың ұлттық ою — өрнектері туралы түсіндіре алады.
Бб — Қазақтың ұлттық ою — өрнектерін зерттейді (ою — өрнек түрлері, мотивтері, қазақ халқының шығармашылығындағы ою — өрнек композициясының ерекшеліктері).
Кейбірі — Өз өнімдерін безендіре, үйлестіре отырып, ою — өрнек композициясын құра білу.
Бағалау критерилары Оқушы мақсатқа жетті, егер:
1. 1. Сәндік қолданбалы өнер сипаттамасы бойынша ою — өрнекті жіктейді.
2. «Қар кесегі» әдісі
2. ою — өрнекті орындау барысында кететін кемшіліктері мен жасалу қателіктерін анықтайды. «Сұрақтар жаңбыры» әдісі
3. Орындалу техникасы кезінде; әрлеу материалдарының түрлерін, жіктелуін және сипаттамаларын атайды. «Миға шабуыл» стратегиясы.

Тілдік мақсат Сәндік қолданбалы өнер, декор, композиция, симметрия, мотив, ырғақ, раппорт, элемент.
Диалог/жазу үшін қажетті сөз тіркестері:
Мен декор….. тәсілдерін білемін.
Менің ойымша, бұл…. әрлеу материалдары
Безендіру үшін мен … қолдандым.
Бұл үлгілерде … қолданылған
Құндылықтарды баулу Сыйластық, көмек
Өмір бойы білім алу
Пәнаралық байланыстар бейнелеу, әдебиет, тарих.
Бастапқы оқу Қазақтың ұлттық ою — өрнектері туралы біледі, қай жерде қолданылатынын біледі, ою — өрнекті дайындай алады.
Сабақ жоспары
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс — әрекет
Ресурстар
Сабақтың басы 3 мин.
Ұйымдастыру кезеңі.
— Сәлемдесу.
— дайындықтарын тексеру
— Сыныпта психологиялық ахуал орнату.
Шаттық шеңбер «Менің тілегім» оқушылар гүл арқылы бір ауыз сөз тілек айтады. (Мысалы: сәттілік, қуаныш т. б)
— Жұпқа бөлу.

Жасанды гүл.
Асық түрлері.
Жаңа тақырып 7 мин Тақырыпты ашу. СТО І. «ой қозғау»
Мақал мәтелді аяқтау.
1. Өнер сыры –
2. ойы ұшқыр.
3. сызу да сызады.
4. Үлгісі көптің,
көптің ермегі көп.
Ал енді оқушылар осы айтылғаны мақал – мәтелдің аяқтағанда, қандай сөздің мағынасы жайлы айтылып тұр?
Бірінші слайд: сонымен біздің тақырып «Қазақтың ұлттық ою — өрнегі(түрлері, стильдеу, мотивтер).
Оқушылармен бірлесіп оқу мақсаттарын және сабақ мақсаттарын аңықтау, тапсырмалар және жетістік критерийлерімен танысу.
БО түрлері:
— Түсіндіру және сипаттау
Бүгінгі сабағымызда қазақтың ұлттық ою — өрнектерімен таныса отырып жұмыс жасай отырып, ою — өрнекті орындау жұмыстарын жасаймыз. Сәндік қолданбалы өнер дегеніміз тұрмысқа арналған көркем бұйымдарды жасауда шығармашылықтың бірқатар салаларын қамитн өнердің бірі.
БО т: — Нұсқау беру және айту.
Қолмен белгі беру.
Таныстырылым.
Сабақтың ортасы: 10мин.
БО түрі:
— зерттеу және зерделеу.
Бағдаршам әдісі.
«Рухани жаңғыру» құндылықты дарыту
Ұлттық нақыштағы қол өнерлері. 1. Сырмақ, ши түрлері, тұскиіз түрлері. Слайд көрсету.
Әр оқушының берген жауабын бағалау.
Көркем еңбек сабағындағы қауіпсіздік ережелерін айту.
— Мұғалім ою — өрнектің орындалу түрлерін көрсетеді.
— топқа бөлінген оқушыларға тапсырма:
ІІ мағынаны ашу.
Ою — өрнектің түрі мен мән мағыналық мазмұнын зерттеңдер:

Үш түрлі түстер (бағдаршам)

Ою — өрнек түрлері, ұлттық нақыштағы бұйым түрлері
15 мин Сарамандық жұмыс ІІІ. Бекіту.
Тапсырма: 1 топ жұмысы «қошқар мүйіз», екінші топ «сынық мүйіз» оюларын орындау.

Үлестірме материал
Ою — өрнектің жасалу түрлері.

Сабақтың соңы
5мин. 7. Өзін — өзі бақылау және сабақ критерийлердің өзін — өзі бағалау, бірін — бірі бағалау
Оқушылармен сабақтың соңында атқарылған жұмысқа талдау жасау. Рефлексия.

8. Үй тапсырмасы. §8, 30, 31 бетті оқу, «қошқар мүйіз, сынық мүйіз, түйе табан ою — өрнектерін» ойып буклет жасау.

Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Практикалық жұмыс жасы және жеке ерекшеліктері ескеріле отырып жүзеге асырылады. Зерттеуші парағын қолданып өзін — өзі және бірін — бірі бағалау өткізу жоспарланған
Ж = жұптық жұмыс
Қ = қалыптастырушы бағалау
С = сыныппен жұмыс Денсаулық пен қауіпсіздікке байланысты нормаларды сабақтың әр кезеңінде ұстанады.

Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? Осы сабақта қойылған мақсаттар мен міндеттерді жүзеге асыруға тырыстым: оқушыларға тігін машинасындағы бөлшектерді біріктіре алды. Оқушылар қызығушылықпен тігін бұйымдарымен жұмыс жасады, одан кейін практикалық бөлімге кірісті. Осындай сабақтарда өте маңызды деп санайтыным олардың қол өнерге деген қызығушылықтарын арттыру, тәрбиелеу. Сабақтың уақытша кезеңдері сақталады.
Жалпы баға
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:
2:
Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:
2:
Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?