Мектеп: «Қайназар ауылындағы №1 орта мектеп Қайназар бастауыш мектебімен» КММКүні: 04.12.18 Мұғалімнің аты-жөні: Асқар ГүлнұрСынып:8 «Ә»Қатысқандар: Қатыспағандар: |
2-бөлім. Көркем әдебиет және эпикалық сарын |
Сабақтың тақырыбы |
Мұрат Мөңкеұлы «Сарыарқа» өлеңіндегі ақын қайғысы |
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
Т/Ж.8.1.2.1 әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашу. |
Сабақ мақсаттары: |
Оқушылардың барлығы: өлеңнің идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашады.Оқушылардың көбісі: өлеңнің идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан аша отырып, өлеңнен дәлелдер келтіреді.Оқушылардың кейбірі: өлеңнің идеясының, пафосын бүгінгі заман келбетімен салыстыра отырып өзіндік пікірін білдіріп, сын айта алады. |
Бағалау критерийлері: |
Әдеби шығарманың идеясы мен пафосының ұлттық ерекшелігін көрсетеді |
Коммуникативтік дағдылар |
Түсіну жауап беру. Әдеби шығарманың тұжырымдамасы |
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Талдау, жинақтау |
Тілдік мақсат :пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер |
Идея, пафос, бейне, келбет, заман шындығы, сезімталдықДиалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: менің ойымша…., мен оны былай түсіндіремін….., себебі….., оған мынандай дәлел келтіре аламын…., мәселенің шешеу жолдарын ұсынар болсам,….,қорыта келе,…….тақырып, идея,менің ойымша, өлеңнің идеясына сүйенсем… |
Құндылықтарға баулу |
«Мәңгілік ел» жалпықоғамдық құндылығы:Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығыТарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы, елжандылық, толеранттық, ұлтжандылық тәрбие— Тіл мен мәдениет;— Өмір бойы білім алу;— Топ мүшесі ретінде жүктелген жауапкершілікті сезіну;— Топтық және жұптық жұмыста ынтымақтастықпен жұмыс жасауАталған құндылықтар сабақ тақырыбы арқылы оқушылардың топтаса және жеке отырып жұмыс жасаулары, сын тұрғысынан ойлай білу, ақпаратты өңдей білу,өзіндік көзқарасын дәлелдей алу дағдылары негізінде жүзеге асады.Қазақстанның Тәуелсіздігі және Астанақазастандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікАталған құндылықтар сабақ тақырыбы арқылы оқушылардың топтаса және жеке отырып жұмыс жасаулары, сын тұрғысынан ойлай білу, ақпаратты өңдей білу,өзіндік көзқарасын дәлелдей алу дағдылары негізінде жүзеге асады. |
Пәнаралық байланыс |
Тарих, қазақ тілі, география, музыка |
Алдыңғы оқу |
Мұрат Мөңкеұлының «Сарыарқа» өлеңінің сюжеттік желілері, эпилог, прологі |
Жоспар |
Жоспарланған уақыт |
Сабақта жоспарланған жаттығулар |
Ресурстар |
Басталуы
2 минут
1 минут
5 минут
Сабақ мақсатын хабарлау
1 минут
|
Ұйымдастыру кезең. Оқушыларамен амандасу. Психологиялық жағымды атмосфера қалыптастыру.
Мұхтар Шаханов «ТӨРТ АНА» өлеңі тыңдау. Бүгін сабағымы
БолжауОқушылар тақтада ілініп тұрған суреттерге қарап, оркестр, ұлттық аспап, күй сөздерінің мағынасын ашады. Содан кейін Құрманғазының «Сарыарқа» күйін тыңдап, жұпта күй мазмұнына болжау жасайды.Қабілеті жоғары оқушылар бұл күйде көрініс тапқан картиналардың не туралы екенін айтуы мүмкін.
Ж/Т. «TED әңгімелері (talks)»Сабақтың тақырыбына қатысты 2 минуттық TED әңгімелерін (talks) жеке немесе топтарда дайындау тапсырылады:1-топ: «Сарыарқаның географиялық жағдайы»2-топ: «Сарыарқадан шыққан ұлы тұлғалар» 3-топ: «Сарыарқа» өлеңінің шығу тарихытоптардан бір спикер сайланады. Оқушыларға 2 минуттық сөз дайындауға беретін тақырыптың өзектілігіне мән беріледі, себебі, тақырып оқушыларды креативті ойлауға, шығармашылыққа жетелесе сәтті болады ҚБ «Мадақтау»
Сабақтың мақсатын таныстыру мен бағалау критерийімен таныстыру.
|
«ТӨРТ АНА» өлеңі
Слайд Құрманғазы «Сарыарқа» күйі
Суреттер
Слайд
|
ОртасыЖаңа сабақ:
15 минут
10 минут
2 минут
|
Пафос (гр.pathos –сезім, құмарлық), құлшыныс, құштарлық, асқақтық, қуатты сезім мен терең шабыт мағынасында қолданылған. Пафосты қаламгердің шығармашылық ойының сын-сипатын айқындауда, туындыларында заман бейнесінің бейнеленуі дәрежесін бағалауда негізгі көрсеткіш ретінде танылады.
«Рөлдегі оқушылар» әдісі (саралау)Оқушыларға өлең жолдарын бөліп беремін. Өлеңнен үзінді тыңдау1-қадам: топ мүшелерін реттейді.Баяндаушы – өлеңнің тақырыбы, идеясына талдау жасай отырып, пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашады.Сөз тапқыш – өлеңде кездескен атауларға түсінік береді.Бейнелеуші-суретші – өлеңнің мазмұны бойынша суреттер салады.Дәнекер – өлең мәтінін қазіргі өмірмен ұштастырады.2-қадам: берілген тапсырмаларды топ ішінде талқылайды.
3-қадам: талқыланған тапсырмаларды презентация жасап,қорғайды.Дескриптор— шығарма идеясын анықтайды;— үзінділерге сай ақпараттар жинайды;— ұлттық мүдде тұрғысынан ашып жазады;— ойларын жеткізедіӨзара бағалауҚБ «Лайк. Пікір. Репост»Талқылау: 1.Осы тапсырмада қандай нәтижеге қол жетікізе алдың?2.Берліген тапсырмада рөліңді қаншалықты орындай білдің?3.Тапсырманы орында у барыснда қандай кедергілер болды?
Жеке жұмыс«Мәңгілік Ел» идеясыОқушылар өлеңнен қысқа тіркестер тауып, жоғарыда көрсетілген тақырып аясында ойтолғауды «Мәңгілік Ел» идеясымен байланыстырып жазады. «ПОПС формуласы» әдісіПікір. «Менің ойымша, бұл…»Дәлел. «Себебі, мен оны былай түсіндірер едім…»Мысал. «Оны мен мына мысалдармен дәлелдей аламын…»Қорытынды. «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім…» Қайрат Нұртастың «Астана» өлеңінен үзінді беру. Бүгінгі сабақты «Мәңгілік Ел» идеясы Қазақстанның Тәуелсіздігі және Астана
«Әр қалыпта жазу» әдісіАқынның қайғысын сейілту үшін ақынға жеделхат жазу.Дескриптор— өлеңнің идеясына пікір білдіреді; — өз ойын дәлелдейді;— өмірмен байланыстырады;— қорытынды ой айтады.
ҚБ «Үздігін таңда»«Бір айналым сөйлесу» әдісі— Өлеңнің тақырыбы мен идеясы туралы, пафосы жайында әр оқушы өз түсінігі бойынша екі сөйлемнен айту керек;
Кері байланыс беру мұғалім коментарийі
|
https://bilimland.kz/kk/courses/qazaq-adebieti/10-synyp/lesson/murat-mongkeuly-ush-qiyan-saryarqa-tolhaulary
Нотбук
Интернет желісі
8-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы
Слайд
Сурет
Бақылау парағы
Құм сағат
Өлең жолдары
Дәптер
Слайд
|
Соңы. Рефлексия5 минут |
Кері байланыс «3Қ» әдісі
Бүгінгі сабақта не құнды болды?
Бүгінгі сабақта не қиын болды?
Бүгінгі сабақта не қызықты болды?
Сабақтың мақсатына оралу.
Бүгінгі сабақта біз көздеген мақсатқа жеттік пе? Осы орайда бағалау парағы бойынша оқушыларды сабақ мақсатына қаншалық жете алғандығын анықтау.
Мұғалім оқушылардың ауызша жауаптарына коментарий береді.
Үйге: Өздеріңе ұнаған үзіндіні жаттап алыңдар. «Сарыарқа» мен «Үш қиян» өлеңін салыстыру.
|
Сабақтан алған әсерлерін сұраққа жауап беру арқылы жеткізеді.
Бағалау парағы
|
Қосымша ақпарат |
Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз?Оқушылардың оқуға деген қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін сабақта топтық жұмысты орындау барысында рөл сараланған тапсырмалар арқылы беріледі.Оқушылар «Рөлдегі оқушы» әдісібойынша тапсырманы орындау барысында өз қабілеттеріне қарай «Баяндаушы», «Сөз тапқыш» «Бейнелеуші-суретші», «Дәнекер» рөлдерін бөліп алып орындайды. Бұл таңдау құқығы оқушының тапсырманы тез ірі қызығушылықпен орындауына жәрдемдеседі. Қабілеті жоғары оқушылар «Мәлімет жинау» кезінде басқалардан неғұрлым көп әрі қызықты ақпаратты жинай білуімен ерекшеленеді. Жазылым жұмыс саралап беремін. Қолдауды қажет еттін оқушылар ақынға хат жазады. |
Бағалау — Оқушылардыңүйренгенін тексеруді қалайжоспарлайсыз?Әр тапсырмадан кейін қалыптастырушы бағалау жүзеге асады.ҚБ «Мадақтау», «Лайк. Пікір. Репост», бағалау критерийі, бағалау парағы |
Пәнаралық байланысҚауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелеріАКT-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс1-топ: «Сарыарқаның географиялық жағдайы» географиямен байланысты2-топ: «Сарыарқадан шыққан ұлы тұлғалар» тарихпен байланыстыЖазылым жұмысы қазақ тілімен байланысты, «Сарыарқа» күйі тыңдау және ол туралы айту музыкамен байланысты болады.Ұйымшылдықта жұмыс жасауға баулып отырамын.Интерактивті тақта, интернет желісін пайдалану, слайд жасау. Өлеңнің идеясын ашуда тарихпен байланысты болады |
РефлексияСабақ / оқу мақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушылар не білді?Сыныптағы ахуал қандай болды?Мен жоспарлағансаралаушараларытиімді болды ма?Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Менөз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жәненеліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
Қорытынды бағамдауҚандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |