Мұхиттарды зерттеу тарихы

0
Бөлім: 5.1В Адам. Жер. ҒаламКүні: Сынып: 5 Мектеп: №264 мектеп — лицейМұғалім: Жумагалиева М.Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: Сабақтың тақырыбы Мұхиттарды зерттеу тарихы Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 5.2.6.2— мұхиттарды зерттеу тарихын сипаттау Сабақтың мақсаттары Оқушыларға мұхиттардың зерттелуін, ашылған жаңалықтар мен заңдылықатары жөнінде сипаттау Жетістік критерийлері Оқушының оқу нәтижелерін білім беру мақсаттары мен мазмұнына сәйкес келетін үдеріс.Оқушылар мұхиттар туралы , мақсаттары, міндеттері, мазмұны жөнінде білетін болады Тілдік мақсаттар Пәндік лексика және терминология:— мұхитарр;— Мұхитардың негізгі түрі ,материктердің орналау түрлері;Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер: — Мұхиттарды картада берілген жүйемен орналасқан … оң жағына қарай орналасады;— Мұхитар картада … сол жағына қарай орналасады;— орындауды і тиімді тәсілмен орындау; Құндылықтарды дарыту Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу. Пәнаралық байланыс Өнер,дүние тану сабағы АКТ қолдану дағдылары Аудиожазба , таныстырылым. Тілдік құзыреттілік карта Сабақ барысы Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар Сабақтың басыЫнтымақтастық атмосферасын қалыптастыру5 минут Бала, бала, балапанҰйымдастыру кезеңі. Амандасу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу. Мұғалім оқушылардан, олардың көңіл күйдеріне сәйкес келетін смайликті таңдауды ұсынадыМиға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою

Шаттық шебері

Сабақтың ортасы8 минут Өткен тақырыпты меңгере отырып жаңа тақырыптқа қадам басу үшін «Друзья по часам» техникасын қолданып, оқушылар жұптаса жұмыс жасайды.— Әр оқушы әр топтағы хұрбысымен кездесу үшін жұптарын іздейді,

  • Әр түрлі уақыттарда оқушылар әр түрлі тапсырмалар алады. Ойларымен бөлісіп, тапсырманы орындайды.
  • Әр оқушы бірнеше оқушымен жұптасып шығады, бірге тапсырма орындайды.
  • . Жер шары бетінің жалпы ауданы 510,2 млн.км-ге тең. Ол материктер мен мұхиттарға бөлінген. Құрлықты құрайтын материктер мен аралдар үлесіне шамамен 149,1 млн км немесе бүкіл Жер бетінің 29,2%-ы келеді.Жер шарында барлығы алты материк бар. Материктер қалыптасуы мен қазіргі табиғат ерекшеліктеріне сәйкес, солтүстік және оңтүстік жарты шар материктеріне топтастырылып, мынадай тәртіппен қарастырылады: Еуразия (54 млн км астам), Солтүстік Америка (24,2 млн км), Оңтүстік Америка (18,3 млн км), Африка (30,3 млн км), Аустралия мен Мұхит аралдары (9,0 млн км-ге жуық), Антарктика (14 млн км). Материктерге таяу жағалаудағы қайраңдар мен материктік беткейлерде материктік аралдар орналасқан. Оларжер қыртысындағы қозғалыстар әсерінен құрлықтың кейіннен бөлініп қалған бөліктері, көбінесе ауданы ауқымды келеді (Гренландия, Мадагаскар, Британ аралдары және т.б.). Мұхиттардың қозғалмалы бөліктерінде жанартаулық аралдар (Исландия, Гавай, Азор аралдары), ал судың беткі температурасы +25С-тан жоғары аймақтарында маржандық аралдар (Үлкен Аустрия Тосқауыл рифі, Маржан теңізінің аралдары) орналасқан. Аралдар жеке-дара және топ болып кездеседі, аралдар тобын архипелаг деп атайды. Жер шарындағы ірі архипелагтар қатарына Канаданың Арктикалық архипелагы, Малайя архипелагы, Шпицберген архипелагы жатады.Құрлық материктерге бөлінумен қатар, дүние бөліктеріне де жіктеледі. Дүние бөліктері дегеніміз құрлықтың ашылуы мен қоныстану ерекшеліктеріне сәйкес шартты түрде ажыратылатын тарихи-географиялық ірі аймақтар. Дүние бөліктері де алтау: Еуропа, Азия, Африка, («Ескі дүние»), Америка, Аустралия, Антарктика («Жаңа Дүние»).Жер шарының аса ірі материгі Еуразияны ежелгі грек географтары екі дүние бөлігіне ажыратқан. Бұл дүние бөліктері Месопотамияны мекендеген ежелгі халықтарфиникиялықтардың «эреб»-батыс, «асу»-шығыс деген сөздерінің негізінде Еуропа және Азия деп аталған. Кейінірек ашылған Солтүстік және Оңтүстік Америка материктері табиғат жағдайларының айырмашылықтарына қарамастан, біртұтас Америка дүние бөлігіне біріктірілген. Дүние бөліктерінің құрамына көршілес жатқан аралдар да енеді.Дүниежүзілік мұхит. Дүниежүзілік мұхиттың жалпы ауданы 316 млн км, бұл Жер беті ауданының 70,8%-ын құрайды. Ол материктер арқылы төрт мұхит айдынына бөлінеді: Тынық, Атлант, Үнді және Солтүстік Мұзды мұхиттары.Дүниежүзілік мұхиттың ең терең жеріТынық мұхиттағы Мариана шұңғымасы (11 022м). Мұхиттар құрлықтың бөліктерімен тығыз байланыста бола отырып, ондағы табиғат жағдайларының қалыптасуына зор ықпал жасайды.Топтық тапсырма Өзара бағалау ( дескриптор бойынша)Бағалау СГ 3. Есептердің шығару нәтижелерін көрсету Оқытудың мақсаты бойынша.

    Таныстырылым, оқулықпен жұмыс

    Сергіту сәті «Бурундучок» Аяқталуы16 минут

    Қызықты тапсырма8 минут

    Сұрақ-жауап.1.Қанша материктер пен мұхит бар?2. Құрлық пен дүние бөлігінің айырмашылығы?3. Д.ж. қанша құрлық, дүние бөлігі, мұхит бар?4. Қандай материктерді білемізр?

  • 5.Қана материкетер бар атаңыздар
  • Жаңа сабақты бекіту.1. Б.Ү.Ү. кестесі.

    Оқулық, дәптерлер.

    Сабақтың соңы2 минут 1.Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, бүгінгі сабақтың негізгі түйінді идеясын айтады.1топ Материктер туралы не білеміз?2топ Мұхиттар туралы не білеміз?3 топ Жаратылыстану пәнінін адамзат үшін маңызы тақырыптары бойынша постер жасап,картадан көрсете отырып қорғайдыРефлексияБүгінгі сабақта болған көңіл – күйді бас бармақ саалынған суреттер арқылы бағалау.

    Кері байланыс. «Бағдаршам» арқылы оқушылардың психологиялық жағдайын, тақырыпты меңгеру барысындағы өзін-өзі бағалауын анықтау.

    Бас бармақтар

    Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз?

    Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейіне сай қойылу

    Пәнаралық байланыс Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы АКТ Құндылықтармен байланыс (тәрбие) Қолдау көрсету.Қабілеті жоғары оқушылар берілген тапсырмаларды орындай алады

    Оқушылар өздері жасаған бет-бейнелеріне қарап бір-біріне көңіл- күйлерін айтады. (қуанышты, көңілді, көңілсіз, ашулы)

    Биология сабағындаОқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу.

    №264 мектеп лицейінің биология пәні мұғалімі:Жумагалиева Мулдир Агыбаевна