Жасанды жарық көздері 1-сынып
Жасанды жарық көздері 1-сынып
Автор: Абдошева Жанар Серикболовна
Бағыты: Жаратылыстану Бөлімі: Ашық сабақ Сыныбы: 1 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-02-02
Материал туралы қысқаша түсінік
Бастауыш сынып мұғалімдеріне
Сабақ тақырыбы: | Жарық.Жасанды жарық көздері дегеніміз не? | Мектеп: Қаламбаев атындағы жалпы орта мектеп |
Күні : | 12.04.2017ж | Мұғалімнің есімі: Кенешбаева Г |
СЫНЫП: 1-сынып | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: |
Оқу мақсаты: | • Барлық оқушылар: табиғи және жасанды жарық көздерін ажырату; | |
• Оқушылардың басым бөлігі: жасанды жарық көздерінің қажеттілігін білу | ||
• Кейбір оқушылар: және жасанды жарық көздерін анықтау. | ||
Ресурстар: | поектор,май шам,балауыз,фонар,қол шам ,жасанды жарық көздерінің суреттері,бағалай тапсырмасы, «Нысана» тақтасы | |
Күтілетін нәтижелер: | күнделікті өмірде адамдардың жасанды жарық көздерін пайдаланатынын біледі; кейбір жасанды жарық көздерін (шамшырақ, белгі беретін құрал және шамдарды) белгі беру үшін пайдаланатынын біледі; cабақ барысында оқушының белсенді оқуы ар қылы сыни тұрғыдан ойлауын және коммуника тивті дағдысын қалыптастырады. | |
Сабақтың мақсаты: | 1.5.2.1 жарық пен қараңғылықты салыстыру;1.5.2.2 жарықтың табиғи және жасанды көздерін ажырату;1.5.2.3 жасанды жарықтың қажеттілігін және оның көздерін анықтау | |
Сабақ барысы | Сабақ кезеңдері | |
Ұйымдастыру кезеңі2-минут | Оқушыларды түгендеуОқушылардың сабаққа дайындығын тексеруПсихологиялық дайындықМейірімді жүрекпенАқ пейілді тілекпен,Амандасып алайықБір жадырап қалайық!-Саламатсыздар ма қонақтар! | |
Қызығушылықты ояту8-минут | Топқа біріктіруСурет таңдау арқылы.Балауыз,фонар суреттері бойынша«Блум» таксономиясы.Үй тапсырмасын сұрау (Білу)«Серпілген сауалдар»Әр топтан үш оқушыдан шығару.Оқушыларды шеңбер бойында тұрғызып,допты лақтыру арқылы өткен тақырыптар бойынша сұрақтар қою-Табиғи жарық көздері дегеніміз не?-Табиғи жарық көздерін білесің бе?-Күн табиғи жарық көзі ме?-Жарықтың бізге пайдасы бар ма?-Жарықсыз өмірді елестете аласың ба?т.с.с | |
Мағынаны тану30минут | Жаңа сабақ (Түсіну )Оқулықпен жұмыс«Қала көшесі» тапсырмасы · Екі топқа екі суретті беру· Суреттерді салыстыр· Суреттегі жарық көздерін ата· Олар табиғи жарық көзіне жата ма әлде жасанды жарық көзіне жата ма?ЖауабыЖасанды жарық көздері: бағдаршам, үйдегі шамдар, шырақ, витрина, қалта шамы.-Сонымен,екінші суретте адам қолымен жасалған жарық көздері көрсетілген екен. Осындай жарық көздері жасанды жарық деп аталады-Балалар, қараңдаршы біздің сынып іші қандай жарық!Ал,сынып ішіне жарық беріп тұрған заттарды атайықшы.Бұл жарық көздерін жалпылама қалай атайды екенбіз?-Дұрыс айтасыңдар балалалар.-Демек ,бүгінгі біздің өтетін жаңа тақырыбымыз«Жасанды жарық көздері дегеніміз не?»Бұл сабақта сендер• жасанды жарық көздері туралы білетін боласың; • жасанды жарық көзін табиғи жарық көзінен ажырата аласың. Табиғи жарық көздері әрдайым қажетті жерлерге түсе бермейді. Адам баласына жарықтың қажеттілігі артып, ерте заманнан бері жасанды жарық көздерін ойлап таба бастады. Алдымен от, алау, шырпы шам, кейіннен шырақ, майлы және керосинді шамдар, XIX ғасырдың соңында электр шамы пайда болды. От ең алғашқы жасанды жарық көзі болып саналады. Уақыт өте келе адамдар сапалы жарық көзін майлы тұқымды ағаштарды, майды және табиғи шайырды жағып алуға болатынын білді. Металл өңдеу технологиясын дамыту, шақпақ арқылы тез арада тұтату әдістері алғашқы жасанды жарық көздерін шығаруға және жетілдіруге мүмкіндік берді. Соның нәтижесінде жарықты кез келген жерге орнатуға, орнын ауыстыруға, жанар маймен зарядтауға мүмкін болды. Мұнайды, майды және балауызды өңдеудегі жетістіктер отынның керекті фракцияларын (тазартылған балауыз, пара фин, стеарин, пальмитин, керосин және т.б.) айыруға көмектесті. Осындай жарық көздеріне шырақ, алау,майлы шам, кейіннен пайда болған мұнай шамы жатады. Жасанды жарық көздері. (қолану)Оқул ықтағы суретке назар аударайық.· Жарық көздерінің қайсысын жиі кездестіресің?· Бұл жарық көздерін қайдан көруге болады?· Оқушылар күнделікті қандай жарық көздерін қолданады?· Топ ішінде тізім құру. Оқушылардың жауабы ұпайларын арттыруға көмектеседі.Қандай мамандық иелері түнде жұмыс істейді.Түнде жұмыс істейтін адамдар қандай жарық көзін пайдаланатынын айтыңыз, мысалы, наубайханада, зауытта және фабрикада. Оқушылардан қандай маман иелері түнде жұмыс істейтінін сұраңыз. Жасанды жарық көзі не үшін қажет? (Талдау)Суретке қарап, жарық көздерінің қаншалықты маңызды екен. Шамшырақ пен белгі беретін құралға ерекше көңіл аудару керек. Адам өмірін сақтап қалу үшін жарық көзінің қаншалықты маңызы бар? ЖауабыШамшырақ. Кемелер жартастарға соғылмау немесе суасты үңгірлеріне түсіп кетпеу үшін және жағалаудың қауіпті аумағын жарықтандырy үшін қажет.Үлкен аспашам. Бөлмені жарықтандыру үшін керек.Көше шамдары. Түнгі уақытта көшені жарықтандыру үшін қажет.Белгі беретін құрал. Белгілі бір арақашықтықта белгі беру үшін керек.Сергіту сәті:“Теңізшілер шамшырақтың (маяк) жарығын көрді”. “Шамшырақ” атты жаттығуды орындауды ұсыныңыз(орындарынан тұрып орындайды).“Көздеріңді жұмыңдар. Терең тыныс алыңдар. Теңіздің ортасында жартасты жағалау бар деп елестетіңдер. Аралдың ең биік нүктесінде шамшырақ тұр. Әркім өзін адамдарға көмектесетін шамшырақпын деп есептесін. Аралда күшті жел тұрғанда сен қозғалмайсың. Күн демей, түн демей сен мұнара басынан жарық сәулесін шашып тұрасың. Саған адамдар сенеді, көмекке дайын тұратыныңды бағалайды, көздеріңді ашыңдар”.— “Шамшырақтың орнында өзіңді қалай сезіндің? Теңізшілерге жол көрсетy сендерге ұнай ма? Сендерге қандай жағдайда сенім артуға болады?”Дәптермен жұмыс51 беттегі 49-жұмыс парағыҮйіміздегі жарық көзіСенің отбасың қандай жасанды жарық көзін пайдаланады?Олардың суретін сал«Радио эфир» әдісі1-топтан бір оқушы шығады .қарсылас тобы оған қоңырау шалу арқылы сұрақтар қоядыБағалау:қалыптастырушы бағалау тапсырмасын тарату | |
Соңы5минут | «Нысана» әдісіОқушылар бүгінгі сабақта алған білімдерін саралай келе ,нысана бойынша стикер жабыстырады
|
|
Пәнаралық байланыс | Қосымша тапсырмалар | |
Көркем еңбек. Шамшырақтың аппликациясы. | “Білгір” ойыны. Оқушылар екі топқа бөлініп, жасанды жарық көзін атау бойынша жарысады. Кім қатесіз көп сөз атайды, сол жеңімпаз болады. Жауабы: шырақ, от, алау, ошақ, белгі беретін құрал, отшашу, шамшырақ, торшер, шам, аспашам, қолшам және т.б. | |
Бағалау | Оқу мақсаты: 1.5.2.2 Жарықтың табиғи және жасанды көздерінажырату.Ойлау дағдыларыныңдеңгейі:Білу және түсінуҚолдануБағалау критерийі Білім алушы· Табиғи жарық көздерін таниды және атайды.· Жасанды жарық көздерін таниды және атайды.тапсырмаСуреттегі жарық көздерін атаңыз. Табиғи жарық көздерін білдіретін суреттердіңастындағы санды жасыл қарындашпен, жасанды жарық көздерін білдіретін сандыкөк түсті қарындашпен қоршаңыз.Дескриптор: Білім алушы— суретте берілген жарық көздерін атайды;— табиғи жарық көздерін анықтайды;— жасанды жарық көздерін анықтайды. | |
Қорытынды бағамдауҚандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1: Оқушыларды сабақтың әр кезеңінде бағалау.2: Дарынды және үлгерімі төмен оқушылардың ерекшелігіне көңіл бөлу.Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1: Сабақтың нәтижесіне көңіл бөлу.2: Рефлексия.Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім |
Қысқа мерзімді жоспарМектеп: Бидайық орта мектебіКүні:12.04.17. Мұғалімнің аты-жөні : Касимова Р.Б. Сынып: 1Пән: Жаратылыстану Қатысқандар: 14Қатыспағандарсаны: 0Сабақ тақырыбыЖасанды жарық көзі деген не?Сабақ мақсаттары 1.8.1.2. Жасанды жарықты қолдану туралы білу1.1.2.2 Топ болып туындаған ғылыми сұрақтарға жауап беру жолдарын ұсыну1.1.3.2 Мұғалім басшылығымен нұсқаулық бойынша қарапайым өлшеулер жүргізу (жарықтың үдемелілігін)Жетістік критерилері Адамның қандай жасанды жарық көздерін қолданатынын біледі.Сөздік қор жасанды жарықҚұндылықтарды дарыту Оқушылардың ұжымдық жұмысын дамыту, өзара сыйластыққа баулу.Алдыңғы меңгерілген білім Табиғи жарық көзі деген не?Сабақ барысы Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған іс-әрекет РесурстарСабақтың басы Ұйымдастыру кезеңіКартадан аталған ауылдан келген қонақтармен амандасу.Оқушыларға жайлы ахуал ұйымдастыруКөңіл- күйіміз қалай?Сабаққа дайынбыз ба?Сабақ үстінде белсенді боламыз ба?Өзімізге жаңа білім аламыз ба?5 Т: тыныштық, талап, тазалық, тәртіп, татулықКүннің көзі сендерді көріп бар мейірімділігін сендерге сыйлайды! Слайд № 1 Уәлиханов ауданының картасы«Қол әдісі» арқылы – «иә!»Слайд № 2 Слайд № 3 Сабақ ортасы Жарық – свет — shine!!!! топ топ шіндегі жұмысты бағалауҚайсысы бұрын болды деп ойлайсыңдар?Кері байланысСыныптағы ЖК?экономика БІЛУӨткенді пысықтауСұрақ- жауапКүннің көзі туралы не білесіңдер?Неге оны табиғи жарық көзі деп санаймыз?Тағы қандай ТЖК білесіңдер?Топтық жұмысОйын «Не артық?»Топтардың жауаптарын қабылдау. Жауаптарын дәлелдеу.Сабақтың тақ/мақс тан-ру.ОМ анықтап алуТақтаға жазу:жасанды жарық көздері;ЖЖК — ТЖК ажыратамыз.ТҮСІНУСөздік жұмыс: жасанды дегенді қалай түсінесіңдер?Кім жасайды деп ойлайсыңдар?Табиғи жарық көзі әрдайым қажетті жерлерге түсе бермейді.Сондықтан адам баласы ерте кезден жасанды жарық көздерін ойлап таба бастады. Уақыт өте келе адамдар сапалы жасанды жарық көздерін ойлап тапты.Презентация Т Сәйкестендіру: Ақ және қара дөңгелектерге адамның бойындағы сезімдерді сәйкестендіру.— Топтардың жауаптарың қабылдау. Дәлелдеу. 4. Қорытынды. — Ендеше, адам ЖЖК не үшін ойлап тапты?ҚОЛДАНУ1. Суреттерді қарастыру— Бүгінгі күні қолданатын жарық көздерін атап шығыңдаршы.— Қалай ойлайсыңдыр, бұлар қандай жарық көздері?— Түнде жұмыс істейтін адамдар қандай жарық көздерін қолданады?Қорытынды: Жасанды жарық көздерінің арқасында өмірді сақтап қалуға болады.2. Дәптерде жұмыс— Даладағы ЖЖК білдік. Ал үйде ше? — Өздігінен жұмыс. — Бірін-бірі бағалау. ТАЛДАУСемантикалық картаОқушылар өздігінен семантикалық карта бойынша жұмыс жасайды: білемін, білмеймін, білгім келеді. Слайд Оқушылардың білімдерін қабылдау. Өзара түсіндіру. Кері байланыс. Бұлар қандай жарық көздеріне жатады?Адам өмірін сақтап қалу үшін, жарық көзінің қандай маңызы бар?Шамшырақ. Кемелер бір-біріне соғыспау үшін және жағалаудың қауіпті аумағын жарықтандыру үшін қажет.Үлкен аспашам.Бөлмені жарықтандыру үшін.Көше шамдары.Түнгі уақытта көшені жарықтандыру үшін.Белгі беретін шам. Ракета көмегі арқылы ұзақ аралықта белгі беру үшін қажет.Жасанды жарық көзі адамдарға күн сайын қажет.ЖИНАҚТАУ«Ойланайық!»От қандай жарық көзіне жатады?«Дұрыс — бұрыс»Салют — табиғи жарық көзі.Жарқырауық қоңыздар – табиғи жарық көздері.ЖЖК адам өз өмірін сақтау үшін ойлап тапқан. СЛАЙДЫҚБ № 1 Оқулық, 74 б«Таза тақта» әдісіСЛАЙДСЛАЙДЫҚБ № 2Оқулық, 74 бЖұмыс дәптері, 51 бМузыкаСлайд № 4Күн – түн физминуткаСабақтың соңы Сабақты қорытындылау.Кері байланыс. «Таза тақта» әдісі: Жасанды жарық көзі дегеніміз не?ЖЖК мен ТЖК айырмашылығы қандай?РЕФЛЕКСИЯБағалау парағы бойынша жұмыс Бағ парағыДифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру жоспарыңыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы Дифференциация іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер, оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын оқушылардың дербес қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу Жасанды жарық көздерін анықтауда қиналған оқуыларға жеке қолдау көрсету. Бұл бөлімде оқушылардың сабақ барысында үйренгенін бағалау үшін қолданатын әдіс-тәсілдеріңізді жазасызкүнделікті өмірде қолданатын жарық көздерін анықтайды Денсаулық сақтау технологиялары.Сергіту сәттері мен белсенді іс-әрекет түрлері. Сергіту сәттерін ұйымдастыру
Материалды сайттан тегін жүктеу
Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.