Where were you born?

0



Ұстаз тілегі сайтында материал жариялап тегін сертификат, алғыс хат және құрмет грамотасын алуға болады. Ол үшін сайтқа тіркеліп материал жариялау керек. Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8-771-234-5599 номеріне ватсап арқылы қоюға болады

Бағыты: Шет тілі Бөлімі: Семинарлар Сыныбы: 4 сынып

мұғалімдермен іс-тәжірибе алмасу мақсатында әр түрлі әдіс тәсілдер қолдану

Бекітемін: Биманова Т._______________ Grade  3                        Date: 31.01-06.02.2018Theme: Atyrau is a very rich city.The aims:Educational: Present Simple, Present Continuous шақтарын салыстыра отырып, оқушыларды Қазақстанның қалаларымен таныстыру. CR (kr)әріптерінің косындысының дұрыс айтылу жолдарын үйрету.Developing: Тақырыпты түсініп, оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру.Up-bringing: Басқа қалалармен таныса отырып, достыққа шақыру.Type of the Lesson: Практикалық – аралас сабақ.Methods: кестемен жұмыс, суретпен жұмыс, топпен жұмыс, үнтаспамен жұмыс, деңгейлік тапсырмалар.Visual aids: гамматикалық кестелер, үнтаспа, суреттер, деңгейлік грамматикалық үлестірме материалдары. The procedure of the lesson:

I.Org. moment: a) Greeting the children: Hello pupils! How are you? b) Calling the register: Who is on duty today? Who is absent today? c) Checking up the home task: What was your home task for today? Open your workbooks; I will check your workbooks. Now I will give you cards with words. You should read and translate the words into Kazakh. Сөздерді оқы және қазақ тіліне аудар. (Балаларға тарқатылып беріледі.)Card # 1 Grass, grapes, grey, green, playground, park, cinema.

Card # 2 Group, great, grandfather, grandmother, bank, bookshop, toyshop.

Card # 3Breakfast, bring, brother, toothbrush, feed, jump, sit, run, sing.

Card # 4 Truck, tree, train, trousers, tram, mountain, forest, traffic. (5 минут)

II. Warm-up (Білімді белсенді турде қабылдауға дайындық): Look at the blackboard children. Let us read and repeat the phonic poem. (Оқушылар фонетикалық жаттығуды оқып, бірге дауыстап қайталайды). (2 минут)

We drink from a cup We eat with a spoon We draw with a crayon We play all afternoonIII. Presentation (Білімді игеру):Today we will start lesson 21. The theme of our lesson is: «Atyrau is a very rich city». Today we will compare Present Continuous and Present Simple tenses, to practice the sound CR (kr) and to read about cities in Kazakhstan such as Atyrau, Taraz, Baikonur and Kokshetau. Балалар бүгінгі тақырыбымыздың аты: «Атырау өте бай қала». Бүгін біз осы шақ және нақ осы щақтарын салыстыра отырып, CR (kr) дыбыстарының айтылу жолдарын, сонымен қатар Қазақстанның Тараз, Атырау, Байқоңыр және Көкшетау қалалары жайлы әңгіме қозғаймыз.Phonetic drill: Look at the blackboard and be attentive please. First of all the sound CR (kr): Crayon, crab, crocodile, crossword, cry, crow, croquet crocus. A) Now listen, point and repeat please, track 58 page 84. Үнтаспадан 58 тректі 84бет тыңдайды және қайталайды.B) Now I will divide you into two groups from 3 pupils. Go to the blackboard. 1- group sound TR, 2 – group sound CR. Here we have mixed words you should put the words in the right order. I will give you three minutes. Start. (Оқушыларды үш үштен екі топқа бөліп, дұрыс сөздерді жинастырып, жарыстырамыз.) (7 минут)

Crayon truckCrab treeCrocodile trousersCrossword tramCry trafficCrow tractorCroquet transportCrocus train

А) New Words (жаңа создер): As we say «Atyrau is a very rich city», now I will introduce you with this rich city. How do you think what is Atyrau famous for? Оқушыларға тақтадағы суреттер арқылы жаңа сөздер таныстырылады (трек 59)

  • Atyrau is a very rich city in Kazakhstan. (Picture 1)
  • It’s located at the mouth of the Ural river in the Caspian Sea. (Picture 2)
  • Atyrau is famous for it’s gas and fish industries. (Pictures 3,4)
  • Atyrau is Kazakhstan’s oil capital.(Picture 5)
  • My father’s classmate is working in Atyrau now. (Picture 5) (7 минут)

Б) Grammar : Let us compare two tenses. Look at the blackboard.Оқушыларға Present Continuous and Present Simple tenses шақтары салыстырыла отырып түсіндіріледі.Now look at the blackboard and read two sentences. Is there any differences between them?

I am reading a book now. Мен қазір кітап оқып отырмын.He reads a book every evening. Ол күнде кешке кітап оқиды.

IV. Practice (Бекіту). Now if it clear for you, let’s do exercises. Ex 4 page 85. Write the verbs according to the meaning. Оқушылар жақшаны ашып, етістіктерді тиісті шаққа коюлары тиіс.

  • My Mum is drinking tea now.
  • We are reading a book now.
  • They go shopping every day.
  • I am playing football now. (7минут)

Listen and answer. Now Children let’s listen and answer the question: What can you tell us about Kazakhstan? Оқушылар 6 жаттығуда мәтінді тыңдап, сурақтарға жауап береді. (Трек 60)Questions and Answers:

  • Where is Aisha BiBi Mausoleum? It is in Taraz.
  • What is Baikonur city famous for? For its Casmodrome.
  • What do you know about Atyrau? It is in Caspean Sea. There is oil, gas and different fish in Atyrau.
  • Who is from Kokshetau? Ermek is from Kokshetau.
  • How old is Ermek? He is nine. (7 минут)

Writing a test.Now children I have VII variants of tests. I will hand out you and you will answer them. Оқушыларға жеті нұсқада тесттер тарқатылып беріледі. (5 минут)V. Home Task (Үй тапсырмасы): Open your diaries and write down your home task for the next lesson: To learn new words for quiz. Lesson 21 Work book pages 66-67. Oқушылар кунделіктерін ашып үй тапсырмасын жазып алады.

VI. Reflection (Рефлекcия): Now children how do you like today’s lesson?What was difficult for you? What was interesting for you? (5 минут)

SIW: To write an essay on the topic « Atyrau is a very rich city».

VII. Marks (Бағалау). Encouraging the pupils’ ability, getting marks.


Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.


Тегтер:born