Үй құстары балабақшадағы ертеңгіліктер

0
64

Ақтөбе облысы
Шалқар қаласы
«Бәйтерек» мектепке дейінгі
 балалар мекемесінің тәрбиешісі
Сәбиева Жайнагүл Қуандыққызы
Білім беру саласы: Таным
Бөлімдері: Экология негіздері
Тақырыбы: Үй құстары. Әтеш, тауық, балапан. 
Мақсаты: Үй құстарының тіршіліктері туралы түсініктерін кеңейту. Үй құстарының пайдасы туралы мағлұмат беру. Құстарға деген сүйіспеншілікке, қамқорлыққа тәрбиелеу. 
Әдіс-тәсілдері: түсіндіру, сұрақ-жауап, дидактикалық ойын.
Көрнекіліктер: Әтеш, балапан, тауықтың суреттері, жұмыртқа, үнтаспа. 
Сабақтың барысы: 
Тәрбиеші: – Балалар, қолымыздан ұстап «Қуаныш шеңберін» құрып, бір-бірімізге жылуымызды білдірейік. 
Тиіспе, балапан, тауыққа,
Тентектікті қойыңдар. 
Араздық жоқ араңда,
Тату-тәтті болыңдар. 
Тәрбиеші: – Балалар, бір-біріміздің тату екенімізді білдірдік. Ендеше, қонақтармен амандасайық.
Үлкенге де – сіз,
Кішіге де – сіз.
Баршаңызды құрметтеп,
Бас иеміз біз.
Тәрбиеші: – Өте жақсы балалар, енді орнымызға отырайық. Балалар, қазір жылдың қай мезгілі? 
Балалар: – Күз мезгілі
Тәрбиеші: – Күз мезгілінде қандай табиғат құбылыстары болады? 
Балалар: – Күн суытады, жаңбыр жауады, жапырақтар сарғайып жерге түседі. 
Тәрбиеші: – Ендеше, күз туралы кім тақпақ біледі?
Ердияс:                            Сарғаяды жапырақтар,
                                         Күз де келіп қалыпты.
                                         Қатаяды топырақтар,
                                         Жаз да бітіп қалыпты. 
Тәрбиеші: – Балалар, тыңдаңдаршы, бір нәрсе тырсылдап жатыр. Қане, қайтадан тыңдайықшы. Мәссаған, мына жұмыртқаның үлкенін – ай, өзінің түсі аппақ екен, ал көлемі сопақшаға ұқсайды екен. (Балалар жұмыртқаға таңдана қарайды) 
Тәрбиеші: – Балалар, жұмыртқа жарылып жатыр екен. Бұдан не шығатынын білесіңдер ме? 
Балалар: – Балапан шығады
Тәрбиеші: – Балапан шығатынын білесіңдер.  Балапан не істеп тұр?
Балалар: – Жылап тұр. 
Тәрбиеші: – Балапан, сен неге жылап тұрсың? Біз саған көмектесеміз, айтшы балапан.
Балапан: – Мен мамамнан адасып кеттім. Сіздер соны тауып бере аласыңдар ма, балалар?
Тәрбиеші: – Әрине, балапан. Біз саған көмектесеміз. Балалар, бәріміз балапанның мамасын шақырайықшы. 
Балалар: Қыт-қыт-қыт! Қыт-қыт-қыт!
Тауық: – Балалар, не болды, менің жұмыртқаларымды таптыңдар ма? Сендерге көп рахмет. 
Тәрбиеші: – Тауық, біз балалар болып сіздің жұмыртқаңызды таптық. Оны ұстайын деп едік, ол жарылып жатыр екен. Біз оның жарылуын күттік. Содан міне, сіздің балаңызды аман-есен тапты балалар. 
Тауық: – Рахмет, балалар! Менің балапанымның қарны аш еді, сендер балапаныма жем, тары тауып беріңдерші. 
Тәрбиеші: – Тауық бізде жем де, тары да бар. Бірақ менің тапсырмаларымды орындасаң ғана беремін. 
Тауық: – Ендеше, балалар, сендер маған көмектесіңдерші. 
Балалар: Жарайды, көмектесейік. 
1 – тапсырма: Жұмбақ шешу. 
Басында айдары бар,
Иегінде сақалы бар.
           (Әтеш) 
2 – тапсырма: Жаңылтпаш. 
Үйір – үйір балапан,
Үйірге кім үйретті?
Үйір – үйір балапан,
Үйірге өзім үйреттім.  
3 – тапсырма: Балапан туралы кім өлең біледі? («Әнші балапан») 
4 – тапсырма: Үй құстарын атап беріңдер?
(қаз, тауық, әтеш, үйрек) 
5 – тапсырма: Әтеш туралы кім жаңылтпаш біледі? 
Әтеш әнге басады,
Әтеш ұйқы ашады. 
Тауық: – Балалар, сендер маған көп көмектестіңдер. Рахмет, енді мен сендермен қоштасайын. (Тауық балапанын алып кетіп қалады) 
Тәрбиеші: – Балалар, бәріміз орнымыздан тұрып бойымызды сергітейік. 
Тауық тары жинапты, 
Оны ешкімге қимапты.
Бөтекесін толтырып,
Қамбасына құймапты. 
Қыста тауық қақылдап,
Тары іздеп жүр тақылдап.
Дидактикалық ойын: «Анасын тап» 
Шарты: Балаларға үй құстарымен олардың балапандарының суретін үлестіріп беру. Балалар анасын балапанымен жұптастырады. 
Тәрбиеші: -Балалар, сонымен сендер қандай үй құстарын білесіңдер?
Балалар: – Қаз, тауық, үйрек. 
Тәрбиеші: – Неліктен бұл құстарды «Үй құстары» дейміз? 
Балалар: – Үйде мекендегендіктен үй құстары дейміз.
Тәрбиеші: – Үй құстарының адамға қандай пайдасы бар?
Балалар: – Үй құстарының еті, сорпасы, жұмыртқасы адам ағзасына өте пайдалы. 
Тәрбиеші: – Өте жақсы, дұрыс айтасыңдар! Балалар, аулада тауықтар мен әтештер жайылып жүр екен, олардың балапандары қайда екен? Қане, балапандарды жем жеуге шақырайық. (Топтық жұмыс. Балапандарды жапсыру) 
Би: «Шөжелерім» 

Рахмет ретінде астында тұрған жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!


Рахмет ретінде жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!