Табиғатты қорғау

0








Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8-771-234-5599 номеріне ватсап арқылы қоюға болады




Табиғатты қорғау

Автор: Салықова Гүлнар Қажмуратовна

Бағыты: Бастауыш сынып Бөлімі: Ашық сабақ Сыныбы: 3 сынып

Жарияланған уақыты: 2019-02-11


Материал туралы қысқаша түсінік

бастауыш сынып оқушыларына




Сабақтың та0ырыбы: Адамдардың табиғатсыз күні жоқ Мұны айтуға табиғаттың тілі жок. Сабақтың мақсаты: І. Білімділік: оқушылармен табиғатты қорғау туралы әңгіме жүргізу, Берілген мәтіннің мазмұнын түсінуге байланысты жұмыс жүргізу жаңа сөздерді меңгеру, оларды дұрыс айтуға жаттықтыру. Табиғат такырыбын оқу және жазу арқылы сын тұрғысынан ойлап талкылауға үйрету. Осы мақсатқа жету үшін пайдаланылатын стратегиялар бізді маңызды істерге бастайды. 1.Бір бірінің пікірін құрметтейтін ортаны қамтамасыз ету. 2.Оқушыларға анық та нақты мақсат қоюға мүмкіндік береді. 3.Табиғат такырыбын талқылауға белсенділіктен қатысуға үйретеді. 4. Шығармашылықпен жұмыс істеуге ұмтылады. 5. Өздерінің айтқан, жазған жауаптарына толғанып ойлауын қамтамасыз етеді. 6.Оқушыларды ойлау қабілетін дамыту аркылы өз ойын тұжырымдауға және басқалардың көзқарасын сыйлауға үйрету. ІІ. Дамытушылық мақсаты: логикалық ой-өрістерінің қеңеюіне жағдай жасау, сабақта сөйлеу шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру. ІІІ. Тәрбиелік: оқушылардың табиғатқа деген аялы көзқарасын қалыптас- тыру, оларды өз табиғатың, өзтуған жерін, Өз Отанын сүйе білетін Сабақтың көрнекілігі: табиғат жайында жазылған нақыл сөздер, суреттер, тыйым сөздер, тірек схемаларәтін басылған қағаздар, маркирлер, семантикалық картаен диаграммасы, бейнефильм, музыка. Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі. Сәлеметсіңдер ме балалар ! Отырыңдар үгін кім кезекші ?Сыныпта кім жоқ? Бүгін нешесі? Аптаның қай күні ? Жұмбақ өлең Балаларен жұмбақ өлең оқимын ,соның шешуін табыңдар. Қар еріп, су ағады, Сарқырап сайға толады. Күн ұзарып жылиды, Бұл қай кезде болады? Дұрыс, осы өзгерістер көктемде болады. Ал енді ,балалар, жыл мезгілі немесе табиғат туралы қандай өлеңдер білесіңдер? Өлең үш тілде Баяу естілген музыканың ырғағында үш тілде Гетенің өле- қазақша, ңі оқылады. немісше, Қараңғы түнде тау қалғып, орысша. Ұйқыға кетер балбырап, Музыка. Даланы жымжырт, дел –салғып, Түн басады салбырап . Шаң шығармас жол – дағы , Сілкіне алмас жапырақ. Тыншығарсың сен – дағы , Сабыр қылсаң азырақ. (Абай Құнанбайұлы) Uber allen Girfeen Ist Ruh. In allen Wipfeln Spunes du. Kaum einen Hauch Die Voglein schweigen im Walde.

Worte nut balde Ruhest du auch. (Гете ) Горные вершины Спят во тьме ночной. Тихие долины Полны свежей мглой. Не пылит дорога, Подожди немного, Отдохнешь и ты . (М. Ю.Лермонтов) Бұл өлең не туралы ?Өлеңдерде табиғат, адам туралы айтылғанүнгі ұйқы, тыныштық туралы , сен де демаласың деп ақын біреуге осы өлеңде айтады. Сабақтың тақыры- Бүгінгі сабақтың тақырыбы да табиғат туралы : «Табиғатты аялауата салтымыз . Тәрбиеге мән берген дана халқымыз» Сабақтың мақсаты: бүгін біз жаңа сөздермен танысамыз , мәтінмен жұмыс жасаймыз, жұмбақ шешеміз, Вен диаграмма құрастырамыз ,тірек схема арқылы диалог құрастырамыз ,шағын Дәптермен жұмыс: Қазір осы суретке назар аударайық, жазылған нақыл сөзді оқыпударып,бүгінгі сабақтың ұранының мағынасын түсінейік . «Адамдардың табиғатсыз күні жоқ , Мұны айтуға табиғаттың тілі жоқ». Дыбыстық жаттығу: Осы сөздерде кездесетін тән дыбыстарға сипаттама берің- дер. Ыдауысты, жуан , қысаң , езулік Ң – дауыссыз, үнді, мұрын жолды, тіл арты Ғ – дауыссыз, ұяң, ызың, тіл арты Ү – дауысты, жіңішке, қысаң, еріндік І – дауысты, жіңішке, қысаң, езулік Қ – дауыссыз, қатаң,шұғыліл арты Кіріспе әңгіме Балалар,жұмыс дәптерлеріңді ашып,бүгінгі күнді,тақы- Бейнефильм рыпты,ұранды көшіріп жазыңдар. Атабабаларымыздан қалған қастерлі де , мұралар- Тірек схема дың бірі – табиғатты аялау, оған үнемі қамқорлық жасап отыру, оны көркейту.(Осы бейнефильмды қарап, мұқият тыңдап отырың- дар) Бабалар табиғатты аялаған , Мал бағып , бауырын саялаған . Табиғатты «Ана» деп ардақ тұтып , Қамқорлығын ешқашан аямаған … Біздің қазіргі кезде аузымыздан күнделікті тастамай айтып жүрген экологиялық мәселерімізге қазақ халқы ертеден-ақ ерекше мән берген. Тыйым сөздерді Әрбір жеке табиғат байлықтарына арнайы экологиялық жазғызу: тыйым сөздер де халық арасында кеңінен таралғанысалы: су- дың тазалығын сақтауға арналған тыйым сөздер : «суға түкірме», «суды ылайлама», « су ішкен құдығыңа түкірме», «бұлақты был- ғама». Жасыл желеккерман-тоғайға жайлы тыйым сөздер : «көкті жұлма», «көкті таптама», «орманды өртеме “жалғыз ағаш- ты кеспе», жанжануарларды аялау, қорғау жайлы тыйым сөздер: «аққуды атпа»ұяны бұзба»,»өрмекшіні өлтірме». Халық ұғымында « табиғат “- деген ұғым «туған жер» деген сөзбен мағыналас айтыладыысалы:»Туған жердің топырағы да киелі», «Жері байдың- елі бай», «Жерана , ел- бала». Бүкіл әлемдік тіршіліктің құдіретті төрт негізі бар. Олар: күн – анаерана, ауа мен су . Адамзат күнделікті тіршілігінде осы төрт құдіретке сүйенеді. Егер осы төрт негіздің біреуі бол- маса, тіршілік тоқтайдыондықтан адамзат күнді , жерді анадай ардақтайды, жер мен судың әулиелігін қастерлеп, әрекет жасап, қызығын көреді. 4құдірет туралы Оқушыларды 4 топқа бөлу. оқушыларды Осы төрт құдірет бойынша карточкаларды таратып беремін, айтқызу: 4 топқа бөлемін .Әр топтан бір оқушы өз құдіреті туралы ауызша айтып береді. Ой шақыру: Балаларабиғат атты ғажайып сөздің сыры қазіргі сәт- тен бастап өз қолдарында.Қане, ми қыртыстарын іске қосамыз. Топтастыру әдісі (қағазаркирлер 4 топқа). Балалар, мен сендерге»Табиғат»тақырыбын бердім, алдарына қағаз қойылды , ойыңызға тақырып бойынша уақыт біткенін ше жаза бересіз .Сосын уақыт біткенін ескертемін,төрт топ жазға- нын тақтаға іледі .Топ атынан шыққан оқушы «табиғат»анықтама- сын оқып шығады, табиғат туралы кіріспе сөзінде толық айтып кетеді. Вен диаграмма Келесі тапсырма екі құдірет туралыауа мен су туралы боладыен диаграммасы қабысып жатқан үш дөңгелектен тұра- дыуа мен су туралы бар білетіндерін өз дөңгелегіне жазу керекл екеуіне ортақ қасиеттерін ортасына жазасыңдар. Әр топ алдындағы қағазға білгенін толтырады. Сосын әр топтан бір оқу- шы жазғанын оқиды. Еркін жауап Әр топтан бір оқушы өз құдіреті туралы өлең жаттап ала ды –оны оқығанда есте сақтау қабілетін, дауыс ырғағы , өлеңнің мәнері,сөздің анықтығыөз көркемдігі туралы ұмытпауымыз керекасқа оқушылар өз мысалын, өлең жайлы пікірін талдайды, дәлелдейді,ауызша айтады. Әр топқа ерекше мәтін Әр топқа ерекше мәтін беріледі— оны оқып, аударып, диадиалог жүргізуге ар- лог жүргізуге арналған ситуациялық тірек схемамен жұмыс өтналған тірек схема кізіледі. «Сен бағдарламаға келдің» — ситуациялық жағдай туғы- зыпірек схема арқылы бір оқушы — табиғат туралы бағдарла маның дикторы, екінші оқушы – ғалым-экологеп сұхбат өткізу. Сэнкуэн 5жолдан тұратын қорытындылау тақпағы. Нұсқау.1.Бірінші жол тақырыпты суреттейтін сөз. Ол зат есімнен болуы шарт. 2.Екінші жол сол тақырыпты суреттейтін екі сөзден тұру керек. Екі сын есім. 3.Үшінші жол іс әрекетті көрсететін үш сөз болуы тиіс. 4.Төртінші жол төрт сөзден тұратын мағыналы сөйлем. 5.Соңғы жол синоним болуы керек. Жасалу жолы. Тақырып. (Зат есім) Табиғатуреттеу(екі сын есім)Ғажап.Тамаша. Қимыл(үш етістік)Аялайды.Қорғайдыақтайд







Материалды сайттан тегін жүктеу

Жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!


Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.