Системалық жазу кодексінің екі түрі

0

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ
ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ

Академиялық Иновациялық университет

_____________________________факуль теті
Бухгалтерлік есеп және аудит кафедарасы

Тақырыбы: ___________________________________ ___

Орындаған:
Кудияров У
Тобы: 85-19
Қабылдаған:

Жоспар:

І Кіріспе
1.1. Ежелгі заманда бухгалтерлік есептін қалыптасуы
ІІ Негізгі бөлім
1. Римдік империядағы алғашқы кітабының шығу тарихы.
2. Adversaria кітабынның шығуына ат салысқан
ғалымдардың көз қарасы.
3. Системалық жазу кодексінің екі түрі.
ІІІ Қорытынды:

Есептерді сақтау ежелгі заманда ағаш, пергамент, тері, папирус, қалайы
тақтайында бірақ жиі рек жас тақтайшалар, ал одан кейін папирус пен
пергаменттерді болды. Бірақ есептің негізгі жетістіктері оның техникалық
сақталуында емес, есептің системалық регистерінде еді. Бұл жерде тек қана
есеп кітапшалары ғана емес бір- бірімен байланысты жетілген система
қалыптасты.
Жанин Шарара –Руссо болжауынша, римдік есептеу системасын сақтау өз
бастауын гректерден алды, ол жақта бұған дейін өзі екі тіркеу бар еді:
эфемериду және трапецитик. Римдіктердің ойынша тек қана осы практикамен
қолданды. Біз Франсуз әріптесіміздің қаншлықты шындықты айтып тұрғанның
айтуға қиналамыз, Грек және Рим байланысы практикалық тізімде болу мүмкін
емес. Өйткені, біріншісінің құрамында ешнәрсе белгілі емес, ал екіншісі біз
көріп тұрғанымыздай белгісіздеу.
Осылай, есептік регистрдің системасы ежелгі Римдік бугалтерияның
бірінші кітабы Adversaria, ал шаруашылық өмірдің күнделікті фактілерін
жазып отыру үшін арналды. Бұл кітіпқа кейінрек Ұмытылмас деп немесе
Мемориял деп атады. Оны барлық зерттеушілер осылай түсінді. Бірақ М.
Виллалбос және Ф. Гертц кітапты кассаның қозғалысын ғана бақылады және оның
мемориялдық емес кассалық атау керек деді. Кейінрек М. Бартошек бұл
кітаптын құрамын толықтырды. Ол кітапты кассалық және ресконторлық деп
қарастырды. Екі кітапты ерекшелексек: Codex accepti et expensi және Codex
rationum domesticorum. Зерттеушілердің арасында бұл кітіпқа байланыста көп
карама-қайшылықтар пайда болды. Біреулер оны өрбіткісі келсе, Италяндық
формамен есепті оны бірінші журналдың кодексімен байланыстырды, ал
екіншілері бас кітаппен. Бірақ, кейбір себептерге байланысты Л.И Гомберг
пен А. М. Вольф өз тұжырымдарында қайтпай тұрып алды. Алайда, есептің
біркелкі қолдануының өлшеуші туралы еш қандай мәлемет жоқ болды, сондықтан
оны Бас кітаптың сестемалық жазудың және Италяндық есептеу формасы деп
айтуға болмайды.
Басқа ғалымдар тобы бірінші кодексті Кассалық кітап немесе
ресконтро немесе дәлірек айтатын болсақ кассалық ресконтро деп атады.
Екінші кодекс сестемалық жазу кітабы деп түсіндірілді. П Гарнье бұл
кодексті Бас кітап деп санады, мұннда 1 айдын қорытындысы жазылып тұрды.
Ф Мелис сестемалық жазудың мазмұнынан бір кодекске тіркеді, онда барлық
есеп шотта ақшаның жылжуы, қарыз, мүлік бәріде тіркелді, ал
М. Бартошек екі кодекстін атауында синоним ретінде қарастырды, ал
екеуінде айдын қорытындысы Adversaria тіркелді деп айтты.
Ал енді Тессиенің ойынша, бізге бұл кітаптардың біреуіде жетпегені
үшін, бұдан бір мәлемет алу мүмкін емес деп ойлады. Алайда біз ескі
фактордан да, бас тарта алмаймыз. Материалдық құндылықтар ақшаның
өлшеуімен саналады. Римде қарапайым бухгалтерия болды, ешқандай материалдық
есептеумен қаржысыз болды. Егер осылай болатын болса барлық бірінші топтын
авторлары қателескен. Сонымен қатар екінші группаның авторларыда
қателескен.
Ал егерде дәлірек айтатын болсақ Adversaria бұл черновая кітіп деп
ойлады Цицерон, ал кодекс-бұл таза жазуға арналған кітап, сонымен қатар
кодекс таза заңдық толық құжат. Кодексті дәлірек айтатын болсақ ол
системалық жазу емес, хронологиялық жазу деп есептелді.
Сонымен, системалық жазу екі кодекске бөлінді Codex accepti et expensi
және Codex rationum domesticorum. Біреуінде тек қана ақшаның қаржылық
есептеуі жүргізілсе, екіншісінде материалдық есептеулер (вино, бидай, май
және т.б) жүргізілді. Бұл … жалғасы

Дереккөз: https://stud.kz