Сервистегі қарым-қатынастың адамгершілік мәдениеті | туралы қазақша
Іскерлік қатынастар-бұл қызмет саласындағы адамдар арасындағы байланыстарды дамытудың күрделі көпжоспарлы процесі. Оның қатысушылары ресми мәртебелерде өнер көрсетеді және мақсатқа, нақты міндеттерге қол жеткізуге бағытталған. Іскерлік қарым — қатынас қарым-қатынасқа, өндірістік қызметтің өзара іс-қимылына тығыз байланысты-бұл әлеуметтік қарым-қатынастың ең жаппай түрі. Ол коммерциялық және әкімшілік-құқықтық, экономикалық-құқықтық және дипломатиялық қатынастар саласы болып табылады.
Мен таңдаған тақырып соңғы уақытта бизнестегі қарым-қатынас әдебі мәселесіне үлкен көңіл бөлінетіндігі, өзін мораль теориясына, менеджментке, экономика мен психологияға сүйенетін пәнаралық ретінде анықтайтын, сондай атауымен ғылымның жеке саласы да туындады. Бизнес этикасының мәселелеріне назар аударудың себебі ең алдымен фирмаға қызметкерлер мен іскер серіктестердің әдепке сай емес мінез-құлқын келтіретін экономикалық зиянмен, сондай-ақ азаматтар мен қоғамға тұтастай корпорациялар мен жекелеген кәсіпкерлер келтіретін экологиялық, экономикалық және әлеуметтік зиянмен байланысты, шығындарды азайтуға және өзінің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға ұмтыла отырып.
Іскерлік қарым-қатынас этикасын сақтау жеке қызметкердің де, жалпы ұйымның да кәсібилігін бағалаудың басты критерийлерінің бірі болып табылады. Қандай да бір ұйым қызметкерлерінің іскерлік қарым-қатынастар этикасы нормалары мен ережелерін орындауы оның «визит карточкасына» айналады және көптеген жағдайларда сыртқы серіктес немесе клиент осы ұйыммен одан әрі және олардың өзара қарым-қатынастары қаншалықты тиімді салынатынын анықтайды. Жұмыс берушілер персоналды іріктеу және оны жұмысқа қабылдау кезінде, сондай-ақ қызметкерлердің өзінің кәсіби рөлін тікелей орындауы процесінде іскерлік және жеке қарым-қатынас этикасы мәселелеріне көбірек көңіл бөледі.
Осы курстық жұмысты жазудың мақсаты мейрамхана бизнесіндегі іскерлік қарым-қатынас мәдениетін қарастыру болып табылады. Тақырыпты ашу үшін келесі міндеттерді орындау қажет:
— қарым-қатынастың адамгершілік мәдениетіне түсінік беру;
— іскерлік қарым-қатынас пәні мен міндеттерін анықтау;
— іскерлік қарым-қатынастың адамгершілік мәдениетінің ерекшелігін анықтау;
— нақты кәсіпорында іскерлік қарым-қатынас мәдениетін талдау;
— іскерлік қарым-қатынас мәдениетінде типтік кемшіліктерді анықтау.
Бұл курстық жұмыстың объектісі іскерлік қарым – қатынас мәдениеті, ал пәні-ұжымдағы іскерлік қарым-қатынас болып табылады.
Біз қойған міндеттерді шешу үшін «5 элемент» мейрамханасының қызметкерлері арасында өткізілген әңгімелесу, бақылау және сауалнама сияқты зерттеу әдістері қолданылды.
Осы курстық жұмысты жазғанда мен келесі негізгі дереккөздерге талдау жасадым: «іскерлік қарым-қатынас психологиясы мен этикасы» профессор Лавриненко В. Н. редакциясымен.. Бұл деректерде автор, менің ойымша, қазіргі заманғы ұйымдар үшін іскерлік қарым-қатынас ұғымын дәл береді. Толығырақ Оқу Лавриенко фирмалардың барлық түрлеріне сәйкес келетін іскерлік қарым-қатынас түрлерін нақты көрсетеді. Мен В. А. Сухаревтің «іскер адам болу» құралын қолдандым,онда бизнес этикасының негізгі мәселелері баяндалды және қарым-қатынастың адамгершілік мәдениеті туралы толық ақпарат берілді. «Іскерлік қарым-қатынас мәдениеті» практикалық құралы Кузина Ф. А..Оқу құралында кәсіпкерлік қызмет саласындағы іскерлік әңгімені оның сөйлеу, логикалық, психологиялық, бейвербальной мәдениеті тұрғысынан қарауға әрекет жасалды және іскерлік қарым-қатынасты жетілдіру бойынша кеңестер берілді.
1-тарау. Қарым-қатынастың адамгершілік мәдениетін зерттеудің теориялық негіздері.
1.1. Қарым-қатынастың адамгершілік мәдениетінің түсінігі мен түрлері.
Рухани мәдениет-бұл этикалық білімнің жиынтығы ғана емес, моральдық құндылықтар мен қағидаттардың жиынтығы ғана емес. Бұл адам мен қоғамның адамгершілік даму деңгейі. Рухани мәдениетті қоғамның, жеке тұлғаның жүйелі сипаты ретінде сипаттауға болады, олардың адамгершілік нормалары мен құндылықтарын меңгеру шараларын көрсетеді[1] . Бұл жеке тұлға мен қоғамның белгілі бір адамгершілік жағдайы. Адамгершілік өмірдің сапасы негізінен адамдар арасындағы қарым-қатынастың ізгілігін, жеке топтық және қоғамдық мүдделердің үйлесімділігін көрсетеді.
Қоғамның адамгершілік мәдениеті жеке тұлға. Қоғамның этикалық көзқарастары мен ұғымдарында, моральдық ұстанымдары мен нормаларында бекітілген моральдық тәжірибесін меңгере отырып, адам адамгершілік мәдениетке ие болады. Алайда, адам адамгершілік мәдениетке қоғамның моральдық тәжірибесін академиялық тұрғыдан нығайту процесінде ғана емес, нақты іс-әрекеттер мен іс-әрекеттер, адамдар арасындағы қарым-қатынастар, қоғамға қарым-қатынастар сияқты ие болады. Әңгіме адам өмірінде адамгершіліктің жүзеге асуына қарай, әрбір жеке тұлғаға тән немесе тән емес ретінде адамгершілік мәдениет туралы болып отыр. Жалпы мағынада адамгершілік мәдениетте адамдар арасындағы сыйластық, жанашырлық, мейірімді, Достық, қамқор қарым-қатынас түсініледі . Экономикалық, саяси, рухани дағдарыс жағдайында, адамдардың эмоционалдық өзара іс-қимылы процесінде жиі түсінбеушілік, қабылдамау, иеліктен айыру қатынастары туындайды. Мұндай қарым-қатынастың ең көп тараған себептерінің бірі-қарым-қатынастың төмен адамгершілік мәдениеті.
Қарым-қатынастың адамгершілік мәдениеті қарым-қатынас барысында туындайтын жанжалдарды болдырмауға және шешуге мүмкіндік береді. Қақтығыста, яғни қарама-қарсы көзқарастарды, пікірлерді, ұмтылыстарды ұстанатын адамдардың қақтығысында мінез-құлықтың әртүрлі түрлері көрінеді. Мінез-құлық түрлерінің алуан түрлілігі әсіресе фрустрация жағдайында, яғни мақсатқа жетуге кедергі келтіретін нақты немесе елестететін кедергілерден туындаған психикалық жай-күйде көрінеді. Фрустрация кезінде адамның бұрынғы мінез-құлқы өзгереді.
Мұндай психикалық жағдайда белсенді қорғаныш реакциясы-ашулар, агрессивтілік, импульсивті ретсіз белсенділік. Психологиялық қорғаудың пассивті түрі-дөрекілік пен агрессивтілікке жауап бере алмаушылық. Қорғаныс реакциясының белсенді де, пассивті де нысандары да қақтығысты шешуге әкелуі мүмкін емес.
Сонымен, адамгершілік мәдениетті арттыру жанжалдағы Тараптар арасындағы қарым-қатынасты қалыпқа келтіретін маңызды факторлардың бірі болып табылады.
Оң адамгершілік сезімдер, моральдық сенім, өзінің мінез-құлқына моральдық жауапкершілік жанжалды жағдайлардан шығу жолдарын табуға мүмкіндік береді.
Адамгершілік мәдениеттің рөлі оның қарым-қатынас қажеттілігін арттыруға ықпал ететіні байқалады. Жеке тұлға немесе топқа қарым-қатынас қажеттілігінің әртүрлі деңгейлері тән. Барлық мүшелерде мұндай қажеттілік тиісті дами алмайды. Адам қарым-қатынас бойынша Серіктестің позициясын анықтау, қарым-қатынасушылар үшін қалайтын әңгімелесуші рөлін көрсету қиынға соғады. Қарым-қатынас барысында өзінің жеке басының сапасын шебер пайдалана алмайды. Қарым-қатынас мәдениеті міндетті түрде қарым-қатынасқа деген жоғары қажеттілікті және қарым-қатынас техникасын меңгеруді болжайды.
Қарым — қатынастың нақты процесі-жеке тұлғалық қасиеттері, эмоциялары, бейімділігі мен тілегі бар шынайы, тірі адамдардың қарым-қатынасы. Қарым-қатынас тек еңбек, саяси және өзге де қызметке сәйкес келмейді, бірақ жиі өз мақсатына айналады және пікір алмасуға, сезімге, құрылысқа ұмтылады. Адамда қоғамдық тіршілік ретінде өзіне тән қарым-қатынас, қарым-қатынас, әдеттегі әлеуметтік ортаға деген адамгершілік қажеттілік дамиды. Қарым-қатынас қажеттілігі-қоғамдық адамның ең күшті қажеттілігінің бірі. Адамның аса маңызды қажеттілігі-басқа адам. Егер ол басқа адаммен өз-өзін өлшей алмаса, онымен ой алмасып, оған бағдар жасай алмаса, адам көп жоғалтады.
Адамның жеке мәдениеті жоғары болған сайын, оның қарым-қатынас қажеттілігі арта түседі. Ол оның барлық дүниесіне әсер етеді. Сонымен қатар, адамдардың бір-біріне наразылықтары аса талапшыл болып отыр, олардың өзара үміттерін қанағаттандыру қиынға түседі. Тек қарым-қатынаста тұлғаның эмоционалдық және адамгершілік дамуы, терең рухани мүдделерді ояту, эмоционалдық бәсеңдеу жүреді.
Қарым-қатынас барысында адамның жеке өзін-өзі бекіту, тікелей эмоционалдық қарым-қатынас қажеттілігі қанағаттандырылады. Адамгершілік аспектілері қарым-қатынас әсіресе байқалады мұндай оның қасиетінде, нормативтілік. Қарым-қатынас, ол қандай формада сөйлесе де, үнемі реттелген коммуникативтік байланыс ретінде жұмыс істейді. Бұл тәртіпке оның мақсаттары мен құралдарына байланысты қарым-қатынасты реттейтін ережелер мен нормалардың көмегімен қол жеткізіледі. Мысалы, басшылар мен бағыныштылардың, сатушылар мен сатып алушылардың қарым-қатынасы, жеке бұқаралық коммуникациялар (жиналыстар, митингтер, ресми және бейресми қарым-қатынастар). Олардың барлығы тек мазмұнына ғана емес, сонымен қатар тиісті нормалармен көзделген нысан, стиль, символика бойынша да ерекшеленеді.
#Сервистегі #қарымқатынастың #адамгершілік #мәдениеті
Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз