Қызметтік этикет ережелері | туралы қазақша

0

Этикет (франц. etiquette) кез келген жерде белгіленген тәртіп тәртібін білдіреді. Бұл этикеттің жалпы анықтамасы.

Іскерлік этикет-іскер адамның, кәсіпкердің кәсіби мінез-құлқының моральының маңызды жағы. Оны білу — қажетті кәсіби сапа, оны сатып алу және үнемі жетілдіру қажет. Отандық іскер адамдардың 70%-ға жуығы ресейлік бизнесмендер іскерлік қарым-қатынас ережелерін білмейтін және мінез-құлық мәдениетін меңгермейтіндіктен шешілмеген. Бұл көрсеткіш әлемдік тәжірибемен де расталады. Мәселен, 1936 жылы Дейл Карнеги былай деп жазды: «оның қаржы істеріндегі қандай да бір адамның жетістіктері 15 пайыз оның кәсіби біліміне және 85 пайызына байланысты болады-адамдармен қарым-қатынас жасай білуіне байланысты». Мансабы көп болып, дұрыс емес мінез-құлқына немесе беймәлім болуына байланысты ақша жоғалады. Мұны біле отырып, жапондықтар этикет, мінез-құлық мәдениеті мәселелері бойынша Жақсы мәнерлер мен кеңес беруге жылына жүздеген миллион доллар жұмсайды. Олар кез келген фирманың табысы көбінесе оның қызметкерлерінің қабілетіне, олардың ортақ мақсатқа жету үшін тату еңбек ету қабілетіне байланысты екенін жақсы біледі. Этикетті білу, мінез – құлық мәдениеті – кез келген ұйымда табысты жұмыс істеу үшін басты жағдай-фирмалардың жетекші мамандарының пікірі осындай.

Күлкілі жағдайға түспеу үшін, жақсы тонның ережелерін білу керек. Ескі уақытта оларға Ұлы Петр қатты үйретті. 1709 жылы ол «этикетті бұзуда»өзін ұстағандардың әрқайсысы жазалауға жататын жарлық шығарды. Мүмкін, тек өзіне ғана емес, ресейлік кәсіпкерлікке көлеңке түсіретін отандық бизнесмендер үшін де жаза енгізу керек шығар.

Сонымен, іскерлік этикетті білу, өзін – өзі мәдени ұстай білу-кәсіпкерлік табыстың негізі.

Этикет-тарихи құбылыс. Адамдардың мінез-құлық ережелері қоғамның өмір сүру жағдайларының, нақты әлеуметтік ортаның өзгерістерімен өзгертілді. Этикет абсолютті монархиялардың пайда болу кезеңінде пайда болды. Мінез-құлықтың белгілі бір ережелерін ұстану, рәсім патшалықтарды: императорларды, патшаларды, патшаларды, княздерді, ханзада, герцогтарды және т.б. өсіру үшін қажет болды. Әдептілік біліміне, оның ережелерін орындауға мансап ғана емес, адамның өмірі де жиі байланысты болды. Бұл ежелгі Мысырда, Қытайда, Римде, Алтын Ордада болды. Этикеттің бұзылуы тайпалар, халықтар және тіпті соғыстар арасындағы дұшпандыққа әкелді.

Этикет үнемі белгілі бір функцияларды орындайды және орындайды. Мысалы, шиналар, сословиялар, тектің білгірлері, атақтары, мүліктік жағдайы бойынша бөлу. Әсіресе қиыр және Таяу Шығыс елдерінде этикет ережелері қатаң сақталды және сақталады.

XVIII ғ. басында Ресейде батыс этикеті күшейтіле бастады. Орыс топырағына киім-кешек, мінез-құлықтың сыртқы түрлері көшті. Осы Ережелердің сақталуын және дворянский сословием (әсіресе астаналық қалаларда) үнемі және табандылықпен, кейде патша I-дің өзі қатаң қадағалады. Бұдан әрі Елизавета мен Екатерина II патшалық етуіне Ресей ұлттық мәдениетінің талаптары мен ерекшеліктеріне жауап беретін этикет ережелері іріктелді, ол еуразиялық ел ретінде көп жағдайда Еуропа мен Азияның қарама-қайшылықтарын біріктірді. Ал бұл қарама-қайшылықтар XVIII ғасырда ғана емес, қазір де көп болды. Ағылшын жазушысы Редьярд Киплинг Батыс бар, Шығыс бар, және оларға ешқашан кездесу емес деді. Мәселен, Еуропада қаралы түс — қара, ал Қытайда — ақ. Тіпті Ресей империясының шекарасында әр түрлі халықтардың мінез-құлық ережелері айтарлықтай ерекшеленді.

Әрине, қоғамдық прогресс мінез-құлық ережелерінің өзара кірігуіне, мәдениеттерді байытуға ықпал етті. Әлем тығыз болды. Мінез-құлық қағидаларымен өзара байыту процесі әдет-ғұрыптар мен дәстүрлерде бекітілген заттаңбаның басты ерекшеліктерінде танылатын өзара қолайлы, танылатын нәрселерді жасауға мүмкіндік берді. Этикет жұмыста, көшеде, қонақтарда, іскерлік және дипломатиялық қабылдауларда, театрда, қоғамдық көлікте және т. б. мінез-құлық нормаларын жаза бастады.

I . Этикет ережелері

Мінез-құлықтың нақты түрлеріне берілген этикет ережелері оның екі жақтың бірлігін көрсетеді: моральдық-этикалық және эстетикалық. Екінші жағы – эстетикалық – Сұлулық, мінез-құлық формаларының көркемдігін көрсетеді. Кейбір кеңестер мен ұсыныстарды келтірейік.

Мысалы, сәлемдесу үшін » Сәлем!», «Қайырлы күн», сондай-ақ бейвербалды қимылдармен: домалонмен, кивкамен, қол және т. б.

«Сәлеметсіз бе» деп те айтуға болады. Бірақ басқаша істеу жақсы-мысалы, » Сәлеметсіз бе, Иван Иванович!»жылу оған күліп, бірнеше секундқа тоқтайды. Мұндай сәлемдесу сіздің осы адамға деген ізгі сезімдеріңізді көрсетеді, ол сіз оны бағалайтыныңызды, сондай – ақ өз атыңыздың дыбысталуын-кез келген адам үшін жағымды әуен екенін түсінеді.

Аты – жөнімсіз жүгіну-формальды: бағынышты немесе бастық, баспалдақ алаңшасындағы көрші немесе қоғамдық көлікте жолсерік болсын. Аты бойынша, одан да жақсы – аты мен әкесінің аты бойынша жүгіну – бұл жеке адамға жүгіну. Аты, әкесінің аты айтыла отырып, біз адамның қадір-қасиетін құрметтейміз,жанымызды танытамыз. Мұндай сәлемдесу адам мәдениеті туралы айтады. Әрине, мұндай қасиеттермен адамдар туылмайды. Бұл қасиеттер тәрбиеленеді, содан кейін әдетке енеді. Мұндай тәрбие ерте басталса, соғұрлым жақсы: әдетке айналады. Әсіресе, бірінші буын кәсіпкерлеріне интеллигенттің жақсы әдеттерін қалыптастыру қиынға соғады, өйткені көбінесе сынамалар мен қателіктер жолымен жүруге тура келеді. Ағылшындар джентльмен болу үшін отбасында үш университеттік диплом бар: атасы, әкесі және Ұлы.

Бірақ мәдени тәртіп ережелерінен басқа кәсіби этикет бар. Өмірде кәсіби функцияларды орындауда ең жоғары тиімділікті қамтамасыз ететін қатынастар әрдайым болды және қалады. Қандай да бір өзара іс-қимылдың қатысушылары осы өзара іс-қимылдың барынша оңтайлы нысандарын және жүріс-тұрыс ережелерін сақтауға тырысады. Мысалы, ұйымда жаңадан келушіден іскерлік қарым-қатынастың өңделген және тексерілген ережелерін мүлтіксіз сақтауды талап етеді, өйткені олар кәсіби функциялардың орындалуын жеңілдетеді, қойылған мақсаттарға қол жеткізуге ықпал етеді. Қандай да бір ұжымда, қызметкерлер тобында, іскер адамдарда уақыт өте келе моральдық қағидаттардың Күшін алып, осы топтың этикетін, ортақтығын құрайтын белгілі бір дәстүрлер қалыптасады.

Іскерлік қарым-қатынас тәжірибесінде әрдайым құтылуға болмайтын қандай да бір стандартты жағдайлар бар. Бұл жағдайлар үшін мінез-құлық түрлері мен ережелерін әзірлейді. Бұл ережелер жиынтығы іскерлік қарым-қатынас этикетін құрайды. Іскерлік қарым-қатынастардың этикеті, атап айтқанда, іскерлік қарым-қатынастың сыртқы жағын білдіретін бизнестегі мінез-құлық ережелерінің жиынтығы ретінде анықталады.

Іскерлік этикет-Іскерлік қарым-қатынаста табысқа қол жеткізуге ықпал еткен неғұрлым орынды мінез-құлық ережелері мен нысандарын ұзақ іріктеудің нәтижесі.Бұл ережелерді игеру әрқашан оңай болмады, сондықтан кәсіпкерлер «сохидан» олар туралы жиі пікір алысты емес: «мұның бәрі маған не үшін?».

Осы қағиданы да ұстануға болады. Алайда, егер сіз шетелдік серіктестермен берік іскерлік қарым-қатынас орнатқыңыз келсе, онда шет елдердің іскерлік этикетін білу міндетті.

Белгілі Мэйдзи дәуіріне дейін (1868 жылға дейін) қалған әлемнен дерлік жабық болған ортағасырлық Жапониямен сауда байланыстарының қалай орнатылғанын еске салуға болады. Іскер байланыстарды орнату үшін күн шыққан елге келген саудагер императорға ұсынылды. Ұсыну рәсімі әрбір шетелдік қонақтың күшімен емес еді. Шетелдік жер қабылдау залының есігінен тізеден оған бөлінген жерге қарай жүгіріп, ал қабылдағаннан кейін рагы сияқты, өз орнын тастап, есіктің артынан жасырынуы тиіс болатын.

#Қызметтік #этикет #ережелері