Қарым-қатынас мәдениетінің құрамдас бөлігі ретінде имидж жасау туралы қазақша
Отандық психологияның лексиконында шет тілді терминдер: креативтілік, менеджмент, тренинг, маркетинг және т.б. белсенді енгізілуде, соның ішінде имидж. Бірақ бұл жай ғана жаңа сөздер емес, Ресей психологиясының қалыптасқан ұғымымен сәйкес келетін ұғымдар, тұжырымдамалар.
Ғылым дамуының қазіргі кезеңінде имидждің психологиялық зерттеулерінің қажеттілігі әлеуметтік өмірдің түрлі салаларында имидждердің қызмет етуінің қарқынды дамып келе жатқан әлеуметтік тәжірибесі мен оны теориялық ұғыну қажеттілігі арасындағы нақты қайшылықтарға негізделген.
Басқарудың командалық-әкімшілік әдістерінің орнына сенімге және өзге де әлеуметтік-психологиялық әсер ету құралдарына негізделген әдістер келеді. Осы қаражаттың ішінде басшы, маман, мемлекеттік қызметкер имиджі маңызды орын алады. Психологиялық әсер етудің қуатты құралдарының бірі бола отырып, имидж осымен бір мезгілде өзін-өзі көрсету, онда көрсетілетін субъектінің өзін-өзі тану функциясын, сондай-ақ онымен тығыз байланысты өзін-өзі тану, өзін-өзі дамыту, өзін-өзі жетілдіру функцияларын да орындайды. Өзінің имиджін құру бойынша өнімді қызметті жүзеге асыра отырып, адам өзінің әлеуметтік ортасына өзінің неғұрлым тартымды жеке, жеке және кәсіби-қызметтік қасиеттерін көрсетіп қана қоймай, өзін «жағынан» көруге, өзінің әлсіздігі мен кемшіліктерін сезінуге, өзінің объективті сипаттамаларын индивидтің, тұлғаның, кәсіби тұлғаның эталондық үлгісімен сәйкестендіруге үйренеді.
Соңғы жылдары Имидж ұғымы мерзімді баспасөзде, теледидарда, жарнамада, тұрмыстық сөзге айналды. Әдетте, адамдар имиджді белгілі бір қызметтің, жеке немесе ұжымдық қызметтің табыстылығымен байланыстыра отырып, белгілі бір құндылық ретінде қабылдайды. Жақсы имидждің құндылығын ұғыну әлеуметтік тапсырыспен ресімделеді, оған жауап имиджмейкингтің — имиджді жасау және қайта құру бойынша кәсіби қызметтің қарқынды дамуы болады
1. Имиджді анықтау және құру проблематикасының теориялық негіздері.
1.1. Бастауы мәселесін имиджін
Жеке басты құбылыс ретінде имидждің тұтас тұжырымдамасын әзірлеу жалпы Имидж проблематикасының жай-күйі туралы объективті түсінік құру қажеттілігін туындатады. Бұл міндетті шешуді осы Тұжырымдаманың идеялық негіздері мен алғышарттарын қарастырудан бастаған жөн, бұл ретте оларды тек әлеуметтік-психологиялық ғылым тарихында ғана емес, әлеуметтік тәжірибені ескере отырып, адам туралы барлық ғылым кешенінде іздеу керек.
Айтылғандардан Имидж проблематикасының жай-күйін зерттеуге аналитикалық-синтетикалық көзқарас қажеттілігі туындайды. Бұл тәсілдің мәні алдымен адам туралы білімнің түрлі салаларында имидждің ғылыми тұжырымдамасын құру кезінде «кірпішпен» қызмет ете алатын тәсілдерді, аспектілерді, идеяларды, ұғымдарды анықтау, содан кейін оларды белгілі бір тұжырымдамалық бірлікке, «орта деңгейдегі теорияны» (Л. С. Выготский) синтездеу, ол имидждің ғылыми тұжырымдамасын құру үшін негіз болады. Л. С. Выготскийдің ойынша,» орта деңгейдің теориясы «бір жағынан философиялық дүниетаным деңгейінде қалыптасқан ережелерді, ал екінші жағынан — «түрлі психологиялық теорияларда қамтылған фактілер мен тұжырымдамалық схемаларды» органикалық біріктіру үшін қажет. Мұндай теорияны құру үшін Л. С. Выготский көрсеткендей, бір жағынан, ғылымды «оның өз шегінен тыс, білімнің кең саласына» шығаратын «түсініктеме принципін» дамыту қажет, екінші жағынан, зерттеу пәні.
Осы жұмыс аясында зерттеу пәні ретінде имидж интерсубъектілік өзара іс — қимылдың феномені ретінде, ал түсініктеме принципі ретінде — субъектілік өлшемде алынған адам бейнесі ретінде философиялық-дүниетанымдық деңгейде әзірленетін субъект бейнесінің тұжырымдамасы.. Бұл, біріншіден, Бұл бейнеде ұсынылған адам өзінің негізгі қасиеттеріндегі өзгермейтін, пассивті емес, объект ретінде қабылданатынын білдіреді, ал қоршаған объектілер мен мәдениет әлемін тұтастай, сондай-ақ өзін-өзі жетілдіруге бағытталған Өзін-өзі түрлендіретін қызмет көзі ретінде қабылданады. Екіншіден, адамның бейнесі туралы ғана емес, субъектінің бейнесі туралы айтатын болсақ, адамның белсенділігі-бейненің өзіне де таралады, бұл адамның тек қызметінің субъектісі ғана емес, осы жеке бейненің субъектісі болып табылады, оны белсенді және саналы түрде құратыны, басқа адамдардың қабылдауын және өз қызметінің мақсаттарын ескере отырып жасайды. Үшіншіден, субъектінің бейнесін қабылдау объектінің бейнесін қабылдаудан айтарлықтай ерекшеленеді, тіпті мұндай объект ретінде адам әрекет етсе де. Субъект бейнесін қабылдау кезінде объект түр болып табылатын кезде болмайтын, қабылдаушы субъект пен субъект-субъект арасында осындай қатынастар туындайды.
Атап өту қажет, бұл, негізінде, алдыңғы антикалық тәсілдерді зерттеу салауатты субъектісінің халқымен, екі танымал классикалық бағыттағы философия: Платон мен Аристотельдің.
Психологиялық ғылым өкілдері тарапынан имидж сияқты құбылысқа қызығушылық арта түседі, бұл имиджге байланысты немесе оның қандай да бір Тараптары мен аспектілерін қозғайтын тақырыптарға арналған ғылыми жарияланымдар санының соңғы жылдары күрт өсуі куәландырады. Сонымен қатар, қазіргі уақытта имидждің тұтас психологиялық тұжырымдамасы әлі құрылмаған.
Жеке тұлғаның имиджін қалыптастыру саласындағы зерттеулер мен практикалық әзірлемелермен айналысатын шетелдік авторлардың арасында П. Берд, С. Блэк, Ф. Буари, П. Вейл, Т. Д. Сван, М. Спиллейн, Р. Хофф, П. Чисхольм, Б. Швальбе және т. б. мамандарды атауға болады.Қазақстан Республикасының Президенті н. ә. Назарбаевтың «Қазақстан-2050″ Стратегиясы: қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты » атты Қазақстан халқына Жолдауы Гомеров, О. И. Гордеева, Н.А. Гульбинский, П. С. Гуревич, И. Г. Дубов, О. В. Иванникова, А. Ю. Панасюк, Г. Г. Почеппов, Н.А. Сорокина О. Н. Феофанов, РФ. Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің төрағасы А. Және т.б.), мұғалімдер (А. А. Деркач, Н. Н. Деркач)В. — Алматы: «Мектеп» баспасы, 2007.
Имиджге тікелей арналған зерттеу материалдарымен қатар, біз Имидж проблематикасымен тікелей немесе жанама байланысты теориялық және эмпирикалық деректердің ауқымды массивіне сүйендік.
Ресей психологиялық дәстүрінде Имидж құбылыстарын зерттеуге тікелей қатысы қабылдауды зерттеу, оның ішінде бейнені құру, жеке және ұжымдық қызметті талдау, қарым-қатынас пен әлеуметтік танымды зерттеу (Б. Г. Ананьев, В. Л. Барабанщиков, А. А. Бодалев, С. М. Василевский, Б. М. Величковский, А. В. Запорожец, В. П. Зинченко, А. Н. Автордың Аты-Жөні Және т. б.).
Имиджді зерттеу үшін субъект-субъект ретінде қарым-қатынас проблематикасын әзірлеу маңызды мәнге ие (К. А. Абульханова-Славская, Б. Г. Ананьев, А. Г. Асмолов, А. А. Бодалев, А. В. Брушлинский; а. А. А. Леонтьев, Б. Ф. Ломов, С. Л. Рубинштейн, В. В. Рубцов және т.б.), ол әлеуметтік қабылдау және әлеуметтік Таным мәселелерін зерттеуде (В. С. Агеев, Г. М. Андреева, Н. А. Н. Бұл мақаланы толықтырып, дамыту арқылы, Уикипедияға көмектесе аласыз.
Шетелдік және отандық психологтар мен акмеологтар (В. С. Ағапов, Е. П. Белинская, Р. Берне, А. А. Бодалев, А. С. Гусева, А. А. Деркач, И. С. Кон, Н. Н. В. Бұл мақаланы толықтырып, дамыту арқылы, Уикипедияға көмектесе аласыз.)
Имиджді зерттеу өзін-өзі таныстыру әсерін және өзін-өзі беру стратегиясын зерттеу нәтижелерін түсіну, тұлғааралық кері байланысты талдау, тиімді психотехнологияларды (О. С. Анисимов. Р. Баумейстер, Дж. Готли, Е. Гоффман, Е. Джонс, Е. Л. Доценко, В. Г. Зазыкин, С. Карвер, А. В. Кириченко, А. Ю. Панасюк, Л. А. Петровская, О. В. Соловьева, С. Уортман және т. б.).
1.2. Имиджилогияның мәні мен маңызы.
Имидж және оны іске асыру технологияларының проблемасы имиджелогия деп аталатын адамтанудың ғылыми-қолданбалы саласы болып табылады. Ол біздің елде құрылған, бірақ имиджелогия бойынша жарияланымдардың кейбір авторлары бұл фактіні ұялатады, бастапқы ұғымның орыс түсіндіруінің тиісті мәнін бермейді. Имиджелогияның басты мақсаты-тартымды имиджді қалай жасау керектігін ғылыми негіздеу,лайықты мінез-құлық үлгісін жасау, біз көрсететін өмірлік жағдайларға барабар.
Имиджелогия — бұл әркімге сүйкімді болуға және адамдарға жарық таба білуге үндейтін үндеу. Ол адамның лайықты тұлға болу қажеттілігінің сыртқы көрінуіне ықпал етеді . Имиджелогия – бұл әрбір азаматтың асыл бейнесі туралы арман, оған ие болу-демократиялық және ізгілікті қоғам құрудың міндетті шарты .
Имиджелогия-бұл Ресей менталитетінің ерекшелігінің теориялық көрінісі, онда адамдардың рухани қоймасына үлкен рөл беріледі. Ресей адам сүйгіш. 1897 жылғы Ресей империясының заңдар жинағында заңшығарушылық пен заңға бағынушылықтың басты критерийлерін құрайтын рухани құндылықтар ретінде адам сүйгіштік, ортақ қайырымдылыққа ынта, жазықсыз және қорлайтындарға қамқорлық ерекше көзге түсті.
Имиджелогия-бұл әсер ету технологиясы. Блейз Паскаль адамдарға әсер етудің екі тәсілі бар деп жазды: «сендіру тәсілі» және «ұнату тәсілі». Олардың соңғысы ең тиімді-ол оған тиісті дәрежеде ие емес деп өкініп айтты.
Қазіргі уақытта адамдарға, әсіресе жастарға жеке әсер ету өте қиын. Оның себебі аз емес, бірақ ең бастысы, бұқаралық коммуникация құралдарының дамуы ғасырында тірі қарым-қатынас және тікелей жеке ықпал ету әсері адамдардың психикасында ақпараттық клише, рухани құндылықтар, адамгершілік беделге скепсистің болуымен қоршалады. Б. Паскаль дұрыс, адамдарға әсер ету әдістерін қолданудың логикалық реттілігіне назар аударғанда: алдымен оларға ұнап, содан кейін оларды бірдеңе сендіруге тырысу керек. Жоқ тартымды имиджін, т. е. іскерліктер әуезді орналастыру, өзіне адам, осы проблеманы шешуге емес. Бұл имиджелогияның прагматикалық мақсаты болып табылады.
Бүгінде имиджмейкерлерге арнайы жүгінбеген ірі саяси қайраткерді табу қиын. Имиджі осындай тұлғалардың отшлифован сөзбе дейін ұсақ-түйек. Мысалы, егде адамдардың тұлғаларында мимика жас өзгерістерін күшті белгілейді, сондықтан телебағдарламалар кезінде олардың тұлғалары түсіру камерасынан белгілі бір қашықтықта беріледі. Немесе бұл факт: тұлға ұсынылған фон өте маңызды. Маргарет Тетчер мұндай консервативті тәртіптері бар елде саяси мойындауды алу қиын болды. Сондықтан оның имиджмейкерлері интерьерлерді таңдауға ерекше көңіл бөлді: оның телехабарылдарының көпшілігі үй жағдайында қысылған каминнің фонында түсірілді. Бұл Ағылшын классикалық рухында таза.
Лайықты имидж әрдайым іскер адамдар мен кәсіби басшыларды алаңдататын. Орыс кәсіпкері Савва Морозовты, Кеңес Одағының Маршалы И. С. Коневті, американдық менеджер Ли Якокканы еске түсіреміз. Келтірілген атауларды таңдау кездейсоқ емес. Бұл-энциклопедиялық білімді адамдар, дарынды ұйымдастырушылар. Міне, сондықтан олардың жеке дарындылығы мен кәсібилігі «тауарлық» түрге ие бола отырып, көптеген іскерлік мәселелерді шешуге көмектесті.
Имиджелогия-бұл жалпы білім беру тәртібі. Біздің елімізде теориялық-қолданбалы бағыттағы жаңа саланы құру кездейсоқ емес. Жеке тұлғаның рухани қоймасының этикалық құрамдас бөлігі – ресейлік менталитеттің іргелі сипаттамаларының бірі. Имиджелогия ұлттық мәдениеттің іргелі дәстүрлеріне негізделеді. Оның бастауында театр режиссерлері М. С. Щепкин, К. С. Станиславский және ӘЖ сияқты шығармашылық алыптар тұрды. И. Немирович-Данченко, Е. Б. Вахтангов, А. Д. Попов, М. И. Кнебель. Ф. И. Шаляпиннің сөзі:» дарынды адамдарда сарқылмайтын ішкі өмірдің қанша болуы және олардың сыртқы келбеті олардың шынайы табиғатына қайшы келеді», ол имиджелогияның мәнін көрсетеді. Оның негізгі салалары: отбасылық, мектепке дейінгі, мектеп, ЖОО, әскери.
Отбасы имиджелогиясының ерекше маңыздылығына назар аударайық. Қазіргі уақытта олардың отбасыларының лайықты имиджін жасауға мүдделі ата-аналар аз емес. Ата-аналардың имиджі, олардың қызметінің жеке мысалы балалар психикасына күшті әсер етеді. Дегенмен, ата-аналардың кәсіби қызметі балалардың денсаулығына теріс әсер ететінін ұмытуға болмайды. Мысалы, ата-аналары басқару қызметімен айналысатын балалар қатардағы қызметкерлердің балаларына қарағанда екі есе жиі түрлі дене және психикалық ауытқулардан зардап шегеді.
Кәсіби қызметінің ерекшелігі бойынша имиджелогияның кәсіпкерлік, саяси, педагогикалық, медициналық, бұқаралық ақпарат құралдары, банктік, сервистік, құқық-күштік құрылымдар, дипломатиялық және т.б. түрлері ерекшеленеді. Мәні үздіксіз өсіп келе жатқан басқару қызметі – бұл адам өмірінің барлық салаларына енетін, ал онымен айналысатындар лайықты имиджге ие болуға міндетті қызмет. Бұл талаптан қандай да бір ауытқуды осы қызметтің кәсіби сәйкессіздігі ретінде қарастыру керек.
Мұндай мамандандыру қоғамдық өмірдің және кәсіби қызметтің түрлі салаларында жеке және корпоративтік имиджді құруға теориялық-қолданбалы тәсілдерді әзірлеуді, клиенттерге тиісті қызметтер көрсету үшін пакеттік имидж-технологиялар жасауды көздейді. Мысалы, фирманың қызметкерлері мен басшыларының, жалпы іскерлік құрылымның имиджін құру бойынша. Кәсіби имиджмейкерлер лигасының жарғысында жазылған: Лига өзінің басты міндеті ресейліктерге олардың келбетін визуалды эстетизациялауға көмек көрсетуді мойындайды. Бұл міндетті шешу – өркениетті мемлекет ретінде Ресейдің тартымды имиджін құру тәсілдерінің бірі.
#Қарымқатынас #мәдениетінің #құрамдас #бөлігі #ретінде #имидж #жасау
Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз