Қарым-қатынас этикеті туралы мағлұмат | туралы қазақша

0
113

Іскерлік қарым-қатынастың ерекшелігі экономикалық мүдделердің қақтығысы, өзара іс-қимылы және әлеуметтік реттеу құқықтық шеңберде жүзеге асырылады. Өзара құрмет пен сенім негізінде құрылған әріптестік қатынастар өзара іс-қимылдың және құқықтық ресімдеудің тамаша нәтижесі болып табылады.

Іскерлік қарым-қатынастың ерекше ерекшелігі оның регламенттелуі, яғни белгіленген ережелер мен шектеулерге бағыныстылығы болып табылады.[1,3,5].

1. Іскерлік қарым-қатынастағы сөйлеу этикетінің пәні мен функциялары

Заттаңбалық формулаларда тікелей хабарламалар жоқ, бірақ ол жанама. «Сәлем» сөзі күнделікті қарым-қатынаста: «мен сізбен қарым-қатынасты қолдағым келеді» дегенді білдіреді, ал бұл этикеттік белгінің болмауы қарым-қатынасты қолдамау ретінде оқылады. Міне, сондықтан, қызметкерлердің, клиенттердің, келушілердің сәлемдесуі ғана емес, әңгіме басында. Бірақ сөйлеу байланысына түсу ниеті болмаса да.

Сөз этикет (Француз etiquette – затбелгі, затбелгі) мінез-құлық ережелерінің жиынтығы ретінде анықталады. Адамдарға қатысты қарым-қатынас (айналасындағылармен араласу, қарым-қатынас және сәлемдесу нысандары, қоғамдық орындардағы мінез-құлық, мәнерлер, киім-кешек).

Сөйлеу этикеті-бұл барлық этикеттік сөйлеу құралдарының жиынтығы және оларды қандай да бір жағдайларда пайдалану ережелері. Адам қызметінің түрлі салаларында этикеттік құралдар әртүрлі қолданылады. Сондықтан дербес жүйелерге оның түрлері бөлінеді:

Этикеттің әр түрлі түрлері әртүрлі этикеттік формулалар жүйесімен берілген: сіздің преосвященство (жоғары санның шіркеу қызметшісі) және жолдас генерал (бұрынғы орыс армиясында жоғары мәртебелі). Алайда қоғамдық өмірдің кез келген саласында этикеттік құралдарды пайдаланудың жалпы қағидаты сыпайылық қағидаты болып қала береді. Этикет-адамның мойындалған болу қажеттігіне, оның әлеуметтік мәртебесі мен қадір-қасиетін есепке алуға негізделген өркениетті мінез-құлық кодексі.

Іскерлік қарым-қатынаста жиі сәлемдесудің әмбебап формулалары қолданылады: «Сәлеметсіз бе!», «Қайырлы күн», «Қайырлы кеш». Бірақ, атап өтілгендерден басқа, салтанатты жағдайда стилистикалық жоғары сәлемдесулер қолданылады: «сізді қарсы аламын!», «Сізді көруге қуаныштымын!», «Сізді сәлемдесуге рұқсат етіңіз!», «Сізді қарсы алуға рұқсат етіңіз!»,- олар жиі күлімсіреп айтады.

Сонымен қатар, ерекше сәлемдесулер бар:

— Келумен! — Қайтарумен! (келген)

Мереке құтты болсын! – Жаңа жыл құтты болсын! (мерекеге байланысты) және т. б.

Сәлемдесу-сөйлеу этикетінің ең маңызды белгілерінің бірі. Оның көмегімен қарым-қатынас орнатылып, адамдар арасындағы қарым-қатынас көрсетіледі. Бұл әсіресе іскерлік қарым-қатынастар саласында маңызды, онда әңгімелесушілердің бір-біріне деген ықыласына немесе қарсы сезіміне шешім қабылдау байланысты болуы мүмкін. Күлкімен сәлемдесу (міндетті түрде ашық американ емес, мүмкін жеңіл күлкі) — іскер адамдардың күнделікті қарым-қатынасының нормасы.

Этикет-ұлттық құбылыс. Бір халықта сыпайы деп саналатын нәрсе сұхбаттасушыға басқасынан сенімсіз қарым-қатынас ретінде түсіндірілуі мүмкін. Мысалы, орыс тілінің этикетінің нормаларына сәйкес бұрыннан көрмеген достарды кездестіргенде «әйеліңіздің денсаулығы қалай?»Бұл мәселе әңгімелесуші тарапынан назар аудару және орналасу белгісі ретінде саналады. Кейбір мұсылман (магометан) елдерінде іс мүлдем басқаша. Онда мұндай мәселе кем дегенде ақтаусыз болуы мүмкін, себебі үйдің әйел жартысына қатысты барлық талқылау үшін тыйым салынған тақырып болып табылады.

Әр түрлі халықтардың өкілдері мен сәлемдесу нысандары әр түрлі. Ежелгі гректер бір-бірін «Радуйся!», заманауи – » дені сау бол!». Арабтар: «әлем сізге!»немесе» сенімен әлем!», ал үндістер навахо: «бәрі жақсы».

Әр түрлі халықтардағы қандай да бір жағдайдағы сөйлемдердің саны әртүрлі. Кавказдың кейбір халықтарының (осетин, адыгов, абхазов) заттаңбасында бірнеше ондаған құттықтау формулалары бар. Олар сәлемдесу және т. б. кезінде адресаттың жынысын, жасын және сабақ түрін ескереді. [2,3,6].

2. Қарым-қатынас жағдайы және этикеттік формулалар

Бір жағдайда кешірім болады-әзірге! ал басқа — жақсы! Сау бол! Егер студенттің ресми жағдайда сынақ кітапшасына көптен күткен қол қойса, өзіңізді елестетіңіз. Оқытушыға: «әзірше!». Ең алдымен, бұл курстастардың кереметі ретінде және оқытушы сипатқа ие ілтипат ретінде қабылданады. Сәлемдесуді таңдау қарым — қатынас жағдайы мен қарым-қатынас нысанына (Сен және сіз) сәйкес келуі тиіс.

Күнделікті іскерлік қарым-қатынастың ресми жағдайында әмбебап этикеттік формулаларды таңдау қабылданды:

Сәлем — Қайырлы күн (таңертең, кеш) Сәлеметсіз бе! Қоштасу формулалары-кездесуге дейін! Барлығы жақсы! Сәлеметсіз бе! Кездесуге дейін! (егер кездесу тағайындалса) қоштасуға рұқсат етіңіз! Алғыс формулалары — рахмет! Сізге өте ризамын… рахмет! Үлкен рахмет! Шын жүректен рахмет (ризамын)!

Сіздерге алғысымды білдіргім келеді! Сізге өте ризамын! Кешіріңіз … мені кешіріңіз… кешіріңіз, өтінеміз… ұсыныс-ұсынуға рұқсат етіңіз… сізге ұсынғым келеді… Мен сізге ұсынғым келеді … …

Ресми жағдай жай ғана жоғары сыпайылық, сұхбаттасушыға деген құрмет, қандай жағдай болмасын талап қою ғана емес. Этикет құралдары ресми қарым-қатынас қашықтығын көрсетеді. Бұл сіз-қарым-қатынасты таңдаумен байланысты. Сұхбаттасушының әлеуметтік мәртебесіне, жынысы мен жасына қарамастан сіз-сұхбаттасушыға аты мен әкесінің аты бойынша өтініш білдіруді ғана емес, сонымен қатар талқылау тақырыбын таңдауды, қарым-қатынас қашықтығын, тоналдығын, лексикалық іріктеуді және т.б. анықтайтын қарым-қатынас таңдалады. Этикет нормаларын өрескел бұзу бір жақты «тыканье «болып табылады, онда кеңес, жиналыс кезінде бастық бағынышты адамға «сен», ал оған өз кезегінде «сіз». Сонымен қатар бастықтың тарапынан «Сен» аты-жөні бойынша үндеумен үйлеседі.

— Сен, Иван Николаевич, сыннан ренжіспесің!

Мұндай үрейлі будандар – Социалистік командалық-әкімшілік жүйенің мұрасы.

Орыс қоғамында адамдарды атаудың үш атаулы жүйесі қабылданған: тегі – аты – жөні. Бұл атау жүйесі бірегей. Ол Византия әсерімен орта ғасырларда қалыптасты және қазір орыс мәдениетінде ғана сақталады. Этикет ресми құжаттарда, сондай-ақ ауызша ресми хабарламаларда кез келген азаматтың тегін, атын, әкесінің атын міндетті түрде көрсетуді ұйғарады. Толық өтініш тек «сіз»өтінішімен үйлесуі мүмкін.

Сіз-қарым-қатынас талқылау тақырыптарын қатаң іріктеуді көздейді. Бұл жағдайда іскерлік қарым-қатынас күн тәртібінде белгіленген немесе регламентте көзделген тақырыптар шеңберінен шықпайды.

Бейтарап, талқыланатын тақырыптар» ауа райы»,» спорт»,» жолдан алған әсер » іскерлік әңгімеге байланысты болуы мүмкін. Әзіл сияқты, олар разряд функциясын атқарады.

Қарым-қатынаста өте үлкен маңызға ие. Қарым-қатынас саласына байланысты жалпы тоналдылық қатаң ресми болуы мүмкін. Бейтарап, фамильярлық-Достық. Тональ деген не? Бұл сөйлеу стилистикасы, сөйлеушінің мінез – құлқы (көзқарас, мимика, қаңылтыр, поза), бірақ ең бастысы-тон.

Қажетті үнқатысуды сақтамау қарым-қатынасқа кедергі келтіріп қана қоймай, жиі сөйлеушінің жеке басы туралы жалған түсінік жасайды. Мәселен, шетелдерде жиі агрессивті және фамильярлық адамдар сияқты орыс (ең алдымен – іскер адамдар туралы) туралы әсер бар. Біріншіден, ресми-іскерлік әңгімелерде тиісті үнқатысушылыққа төтеп берілмегендіктен: аппелляциясыз, кеуекті, жоғары реңк басым. Екіншіден, жол берілмейтін коммуникативтік стратегия қолданылады – бір нәрсеге өз құқықтарын дәлелдеуге ұмтылу.

Заттаңбаның маңызды функцияларының бірі-агрессияны алып тастау. Ол ең алдымен қарым-қатынас үнін дұрыс таңдауда жүзеге асырылады. Жоқ категоричных бағалау. Есте сақтау керек, сондықтан вежливей сөйлейтін, аз категоричны оның сөздері. Бұл әңгімелесушіні пән туралы өз бетінше талқылау мүмкіндігінен айырмайды. Орнына » бұл чушь!», «Бұл мүмкін емес «пайдаланылады» менің ойымша, бұл өте сенімді емес»;» сізбен келісе алмаймын деп қорқамын»; «бұл мүмкін емес пе» және т. б.

Этикеттегі іскерлік қарым-қатынастың ресми жағдайы бейтарап және ерекше қарым-қатынаста, тілдік этикеттің ресми формулаларында, қарым-қатынастың тегіс, тілектес реңінде, арнайы, реттейтін және лексика қарым-қатынасының ресми екенін көрсететін қарым-қатынаста жүзеге асырылады.[3,5,4].

2.1 өтініштер жүйесі.

Олар қарым-қатынаста бірнеше функцияларды орындайды: біріншісі – сөйлеу адресатын белгілеу: (индекстік өтініштер). Екіншісі-айналыс үнін және қашықтығын реттеу (айналыс-реттеуіштер).

#Қарымқатынас #этикеті #туралы #мағлұмат