Our body 2 сынып

0
282



Ұстаз тілегі сайтында материал жариялап тегін сертификат, алғыс хат және құрмет грамотасын алуға болады. Ол үшін сайтқа тіркеліп материал жариялау керек. Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8-771-234-5599 номеріне ватсап арқылы қоюға болады




Our body 2 сынып

Автор: Омарова Венера Базаралыкызы

Бағыты: Бастауыш сынып Бөлімі: Сабақ жоспары Сыныбы: 2 сынып

Жарияланған уақыты: 2019-01-21


Материал туралы қысқаша түсінік

бастауыш сыныптарға ағылшын тілі пәнінен сабақ беретін ұстаздарға көмегі тиеді деген ойдамын




Short-term plan : Unit 5: Health and bodySchool:

English

Date: 11.01.2019Teachers:
Grade: Grade 2Number present: absent:
Theme of the lesson: Our body
Learning objective(s) that this lesson is contributing to2.R1 recognise, sound and name the letters of the alphabet2.W3 write familiar words to identify people, places and objects2.S4 respond to basic supported questions about people, objects and classroom routines2.L1 basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly2.UE13 use can / can’t to describe ability use can to make requests
Lesson objectivesAll learners will be able to:

  • Ask and answer the questions with some support
  • Write what body parts can do
  • Most learners will be able to:

  • Ask and answer the questions
  • Write what body parts can do
  • Some learners will be able to:

  • Help others to ask and answer the questions
  • Write what body parts can do
  • Plan
    Planned timingsPlanned activities Resources
    Beginning5 min(W)An activity to revise the language from the previous module.

    Activities to present and activate new language.

    Middle15 min(W/I)

    10 min (W)

    Putting up the My face poster on the board. Pointing to and name the parts of the face. The pupils repeat. Ask a pupil to point to it on his / her face. Ask the rest of the class for verification.

    New wordsHair – шашEyes – көзEars – құлақтарNose – мұрынMouth – ауызExercise 1. Explain the activity. Dividing pupils into two groups and give poster to the groups. Ask pupils to draw teddy bear and colour. Check the pupils answers.1 hair 2 ears 3 mouth 4 eyes 5 noseExercise 3.Set the scene by asking the pupils about what they can see in the pictures. Teacher : (pointing to p1) Where’s the Charlie’s teddy bear? Is it in the toy box?Class: no.Teacher: (pointing to p2) What has Lilly got?Class: A ballerina! Teacher: What colour eyes has the ballerina got?Class: Blue.Exercise 4. Explain the activity. The pupils look at the pictures, read the dialogue silently and circle the right word. Check the pupils; answers.

    5 min. (W/I) Homework.To learn by hear the new words and to read exercise 3.Worksheet 3

    TEST Берілген сөздердің аудармаларын тап. 1. Hair А) көз B) шаш С) қол D) бас

    2. MouthА) мұрын В) аяқ С) ауыз D) көз

    3. EyesА) көз В) шаш С) құлақ D) мұрын

    4. EarsА) құлақ В) бас С) қонақ бөлме D) аяқ

    5. NoseА) көз В) шаш С) құлақ D) мұрын3- тапсырмадағы диалог бойынша сөйлемдерді аяқта.

    • Look at my toy soldier! He’s got brown ___________!
    • Nanny, look at my ballerina! She’s got blue ________!







    Материалды сайттан тегін жүктеу

    Жүктеу

    Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!


    Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.