«Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері» Ашық сабақ, 7 класс

0








Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8-771-234-5599 номеріне ватсап арқылы қоюға болады




«Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері» Ашық сабақ, 7 класс

Автор: Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновна

Бағыты: Қазақстан тарихы Бөлімі: Ашық сабақ Сыныбы: 7 сынып

Жарияланған уақыты: 2019-02-10


Материал туралы қысқаша түсінік

«Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері» ашық сабақ 7 класқа арналғын. Жаңартылған білім мазмұны бойынша қысқа мерзімді жоспар.




Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 6.3A XIII – XV ғғ. Қазақстан Мектеп: Мектеп-гимназия
Күні: 23.02.2018ж Мұғалімнің аты-жөні: Сагатбекова Ж. М.
Сынып: 7 Қатысқандар саны: 22Қатыспағандар саны: 22
Сабақ тақырыбы Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 6.4.1.2 көшпелілердің дәстүрлі шаруашылығының ерекшеліктері мен қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау
Сабақ мақсаты
  • Барлық оқушылар: берілген деректерден қажетті ақпараттарды іріктеп алып, сұрақтарға жауап береді.
  • Оқушылардың басым бөлігі: деректерді салыстыра талдап, ұқсастықтары мен ерекшеліктерін түсіндіріп, тақырып бойынша қорытынды жасайды.
  • Кейбірі: дерек көзін қолданып, жергілікті тайпалардың шаруашылығы, мәдениеті, сәулет өнері, салт-дәстүрі туралы ақпаратты іріктеп, талдайды.
  • Бағалау критерийлері — орта ғасырлық саяхатшылардың (Марко Поло, Вильгельм Рубрук, Плано Карпини, Петахья) Қазақстан тарихына қатысты еңбектерінің маңыздылығын анықтайды;− орта ғасырлық деректердің негізінде шаруашылық түрлерін анықтайды;-деректерден жергілікті тайпалардың шаруашылығы, мәдениеті, сәулет өнері, салт-дәстүрі туралы ақпаратты іріктеп, талдайды;-тақырыпқа қатысты мәліметтерді жинақтап өз ойын айтады;-еңбектерді тарихи дерек ретінде талдайды.
    Тілдік мақсаттар Саяхатшылар қалдырып кеткен ақпараттарды зерттеу үшін деректерді оқиды (оқылым дағдысы)«Балық қаңқасы » арқылы басқа топтар алдында қорғайды (айтылым дағдысы)Мәтінді оқи отырып «түртіп алу әдісі» арқылы керекті мағлұматтарды жазып алады. (жазылым дағдысы).Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: Рубрук, Марко Поло, Плано Карпини, Петахья еңбегінде/айтуынша…..
    Құндылықтарды дарыту Осы тақырыпта көшпелілердің мәдениетін талдау барысында туған жеріміздің тарихында, ата-бабаларымыздың ұлы істері сақталғандығын, қазақ халқының тарихы бұл бірігу тарихы, тек бірлікті сақтай отырып қана, қазақтар бірегей мәдени-өркениеттік кодқа, ортақ тілге және дәстүрге ие халық ретінде сақталып қалғандығын айтып өту. «Мәңгілік Ел» ұлттық идеясының басты құндылықтарының бірі тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығына баулу
    Пәнаралық байланыстар Дүние жүзі тарихы, география
    Бастапқы білім Қазақстан жерінде моңғол шапқыншылығына дейінгі түркі тілдес тайпалардың шаруашылығы мен мәдени жағдайын біледі
    Сабақ барысы
    Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
    Сабақтың басы 3 мин

    5 мин

    Сәлемдесу.Оқушыларды түгендеу Жағымды психологиялық ахуал тудыру: «Шаңырақ»Нұсқаулар:1.Шеңбер жасап түру.2.Лентаның түсіне байланысты көңіл күйлерін айту.3.Әркім сол түстер бойынша топқа бөліну. «Мәңгілік Ел» ұлттық идеясының басты құндылықтарының бірі «Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығына» баулу. Осы тақырыпта көшпелілердің мәдениетін талдау барысында туған жеріміздің тарихында, ата-бабаларымыздың ұлы істері сақталғандығын, қазақ халқының тарихы –бұл бірігу тарихы, тек бірлікті сақтай отырып қана, қазақтар бірегей мәдени-өркениеттік кодқа, ортақ тілге және дәстүрге ие халық ретінде сақталып қалғандығын айтып өту. Оқушылар 4топқа топтасып отырады.:1 топ- Шаруашылық2 топ- Салт –дәстүр3 топ- Қолданбалы өнер4 топ- Сәулет өнеріСабақтың мақсаттарымен бағалау критерийлерімен таныстыру.Әр топ басшыларын сайлау1 тапсырмаСөздердің мағынасын ашайық (бүгінгі сабаққа қатысты)1.Рухани мәдениет2. Кесене3.Шаруашылық түрлері4. Қолданбалы өнер5.Сәулет өнеріне нені жатқызамыз
    Сабақтың ортасы 2 мин

    3 мин

    7 мин

    8 минут

    Сергіту сәті2 мин

    7 мин

    «Миға шабуыл» Оқушыларға ортағасырлық қаланың суретін, саяхатшылардың суреттерін көрсету арқылы сабақ тақырыбын болжату. Осы суретке қарап:

  • Балалар суретте не бейнеленген?
  • Суретте ортағасырлық қалалардың шаруашылығы қалай бейнеленген?
  • Көріністе қала мәдениетінің дамуы орын алған ба?
  • Бүгінгі сабағымыздың тақырыбын болжап көріңіздер
  • Сабақ тақырыбы: Ортағасырлық саяхатшылар Қазақстанды қалай сипаттады.-Балалар бүгінгі сабағымызды мына мақсат арқылы қарастырамыз:1.Көшпелілердің дәстүрлі шаруашылығының ерекшеліктері мен қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау Ортағасырлық саяхатшылар және олардың жүріп өткен жолдарын картадан көрсету.Қазақ хандығының құрылу тарихына қатысты жазба мәліметтер өте аз көлемде болса да, европалық авторлардың шығармаларында кездеседі. Оған Марко Полоның, Плано Карпинидің, Вильгельм Рубруктың деректері жатады 1)Вильгельм Рубрук (еңбегі Шығыс елдеріне саяхат) XІІІ ғасырдағы Алтын Орданың ішкі саяси өміріне кейбір лауазымдарға қатысты көптеген мәліметтер. Мысалы, В. Рубрук Батый хан елшілерінің Мөңке қаған елшілерінен жоғары тұратындығын хабарлайды б) Жаулап алудың зардаптары туралы мәліметтер. В. Рубрук Жетісу жерінде монғолдардың малға қажетті жайылымдарды кеңейту үшін ондағы қалалардың көп бөлігін қиратып тастағандығын жазып өтедіРубрук Франциядан шығып, Палестина, Константинополь, Қырым, Дон далалары, Орталық Азия аумағы арқылы Орталық Моңғолияға жетті.2)Плано Карпинидің «Монғолдар тарихы» а) Жалпы монғолдардың әдет-ғұрыптары мен наным-сенімдері, соғыс өнері мен оларға бағынышты елдер туралы мәліметтер; ә) жаулап алудың зардаптары туралы мәліметтер; б) Жошының ұлдарының Ордалары туралы мәліметтер [103, 58-65 бб.]. Оның бұл мәліметтерінің біз үшін құндылығы өте ерекше. Карпини Лионнан шығып, Еділ сағасының бойымен қазіргі Киев, Хорезм, Жетісу, Тарбағатай арқылы хан ордасына келіп жетті. 3.Марко Полоның — «Марко Полоның кітабы» — XІІІ ғасырдың екінші жартысындағы Монғол империясының ішкі саяси жағдайын, әр түрлі елдер мен халықтар, олардың этнографиясы туралы және т.б. құнды мәліметтер беретін шығармаларға жатадыЖерорта теңізі, Палестина, Кіші Азия, Ирак, Иран, Памир тауы және Қашғария арқылы 3 жылдан аса жол жүріп, Пекинге жеткен. Оқушыларға ортағасырлық саяхатшылар жазған деректерді таратамын.Зерттеу сұрақтары

  • Ортағасырдағы қазақ жерін зерттеген саяхатшылар өз жазбаларында көшпелі бабаларымыздың өмірін қалай сипаттайды?
  • Қалалар, жергілікті тайпалардың шаруашылығы, баспана түрлері, басқару жүйесі, халқы жайлы ортағасырлық саяхатшылар қандай мәліметтер келтіреді?
  • Зерттеу талдау Т. Әр топ белгіленген аспектілер бойынша саяхатшылар қалдырып кеткен ақпараттарды зерттейді. (Топтық жұмыс критерияларын оқушылар өздері құрастыру мүмкіндігі бар)1 топ – Саяхатшылардың айтуы бойынша шаруашылығын сипаттайды2 топ – Қолданбалы өнердің дамуын көрсетеді3 топ – Салт –дәстүр жораларын анықтайды4 топ — Қолданбалы өнердің ерекшелігін табады Оқушылар саяхатшылардың зерттеулері арқылы орта ғасырдағы Қазақстан мәдениетін, шаруашылық пен салт-дәстүр, қолданбалы өнерін «Балық қаңқасы» атты тақырыпта басқа топтар алдында қорғайды. Қойылатын талаптар:1 Саяхатшылардың жазбаларына сүйену;2 Ортағасырлық тұрмыс-тіршілікті бейнелеу;Деректерді талдай отырып, авторын және оның шығу жағдайын анықтайды. «Қара жорға» биі

    Жинақтау:Қалыптастырушы бағалауБағалау критерийіБілім алушыОрта ғасырдағы шаруашылықтыңдаму деңгейін сипаттайды КөшпелілердіңқолданбалыөнержетістіктерінанықтауОйлау дағдыларыныңБілу және түсіну деңгейлері1 ТапсырмаКескін картаға үш орта ғасырлық саяхатшының Қазақстан аймақтарынан жүріп өткен жолын түсіріңіз және саяхатшылардың Қазақстан тарихына қатысты еңбектеріне сипаттама беріңіз.

    ________________________________________________________________

    ________________________________________________________________

    ________________________________________________________________

    2 ТапсырмаОрта ғасырлық деректердің мәліметтері негізінде, орта ғасырлардағы шаруашылықтың даму деңгейіне баға беріңіз.1-мәтін«Жүретін арба туралы»Бұл өңірде жылқыны көп өсіреді және оның құны өте төмен. Бір жылқыныңқұны біздің бір динарға сәйкес келетін 50-60 дирхемнен тұрады. Бұл жылқылар Мысырда акадиш деген атпен танылады. Түріктер соны азық етеді. Бір түрікте бірнеше мың ат болады. Бұл аттарды түркілер Үндістанға апарады, бір керуенде алты мыңнан, кейде одан да көп болады. Бір атты ең арзаны 100 динарға сатады.Ибн Баттута 2-мәтін.«Шығыс елдеріне саяхат»Киіз үйді былай жасайды: тал шыбықтан тоқылған керегені дөңгелек етіп орналастырады; Керегеге тал шыбықтарды (уық. ) жалғайды. Тал шыбықты дөңгелек ағашқа (шаңырақ.) тағады. Үйлер арбаға орналастырылады. Бір арбаны 22 өгіз тартады.

    Олар киімдерін Қытайдан алады. Парсы және өзге оңтүстік елдерінен жібек пен алтын материалдарын , жазда киетін киімдерді алады. Руссия, Моксел, Ұлы Бұлғария, Паскатир, яғни Ұлы Мажарлар, Керкистен және солтүстіктің басқа көптеген елдерінен қымбатты тері бұйымдары әкелінеді. Мұндай заттарды біздің елден ешқашан көрмедім.Гильом де Рубрук

    ________________________________________________________________

    ________________________________________________________________

    Дескриптор Білім алушы− орта ғасырлық саяхатшылардың Қазақстан аймақтарынан жүріп өткен жолын картаға түсіреді;− орта ғасырлық саяхатшылардың Қазақстан тарихына қатысты еңбектеріне сипаттайды;− орта ғасырлық деректердің негізінде шаруашылық түрлерін анықтайды.

    Путешествие в восточные страны Плано Карпини и Гильома де Рубрука. (Серия: Путешествия. Открытия. Приключения). – Алматы: Гылым, 1993.Есмагамбетов К. Что писали о нас на Западе. – Алма-Ата: «Қазақ университеті», 1992

    Сабақтың соңы3 мин «Пирамида» әдісі арқылы кері байланысБағалауҮй тапсырмасы беріледі
    Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалауоқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
    Саралау іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер, оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын оқушылардың жеке қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу (Гарднердің жиындық зият теориясы) түрінде болуы мүмкін. Саралау уақытты ұтымды пайдалануды есепке ала отырып, сабақтың кез-келген кезеңінде қолданыла алады Бұл бөлімде оқушылардың сабақ барысында үйренгенін бағалау үшін қолданатын әдіс-тәсілдеріңізді жазасыз

    1.Жағымды психологиялық ахуал туғызу үшін «Шаңырақ» әдісін қолдандым. Нұсқаулар:1.Шеңбер жасап түру.2.Лентаның түсіне байланысты көңіл күйлерін айту.3.Әркім сол түстер бойынша топқа бөліну. «Мәңгілік Ел» ұлттық идеясының басты құндылықтарының бірі «Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығына» баулу.2«Миға шабуыл» .Оқушыларға ортағасырлық қаланың суретін, саяхатшылардың суреттерін көрсету арқылы сабақ тақырыбын болжату.3.«Балық қаңқасы» Оқушылар саяхатшылардың зерттеулері арқылы орта ғасырдағы Қазақстан мәдениетін, шаруашылық пен салт-дәстүр, қолданбалы өнерін осы әдіс арқылы басқа топтар алдында қорғайды. 4.Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары.5.Рефлексия Пирамида әдісі арқылы.

    Денсаулық сақтау технологиялары.Сергіту сәттері мен белсенді іс-әрекет түрлері.Осы сабақта қолданылатын Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары
    Сабақ бойынша рефлексия

    Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

    Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
    Сабақ мақсаттары дұрыс қойылды. Кері байланыс арқылы оқушылардың оқу мақсаттарына қол жеткізгенін білдім.Бірақ топтық жұмыс барысында бөлінгеннен көп уақыт мөлшерін жіберіп алдым. Сондықтан сабақ уақыты 45 минутқа созылды.
    Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?1:2:Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?1: 2:Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

    «Қалалық көпсалалы қазақ мектеп-гимназиясы»КММ

    «Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша курс тыңдаушысы Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновнаның тізбектелген бірінші сабағына

    ТҮСІНІКТЕМЕ

    Пәні : Қазақстан тарихыСабақтың тақырыбы: Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері.Класс: 7 «Б»

    Аягөз қаласы, 2018 жыл«Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша тізбектелген сабақтардан дәлелдеме

    «Қалалық көпсалалы қазақ мектеп-гимназиясы»КММ

    «Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша курс тыңдаушысы Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновнаның Қазақстан тарихы пәніненҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРЫ

    Сабақтың тақырыбы: Қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы.Класс: 7 «Б»

    Аягөз қаласы, 2018 жыл«Қалалық көпсалалы қазақ мектеп-гимназиясы»КММ

    «Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша курс тыңдаушысы Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновнаның тізбектелген екінші сабағына

    ТҮСІНІКТЕМЕ

    Пәні : Қазақстан тарихыСабақтың тақырыбы: Қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы.Класс: 7 «Б»

    Аягөз қаласы, 2018 жыл«Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша тізбектелген сабақтардан дәлелдеме

    «Қалалық көпсалалы қазақ мектеп-гимназиясы»КММ

    «Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша курс тыңдаушысы Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновнаның Қазақстан тарихы пәніненҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРЫ

    Сабақтың тақырыбы: Қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы.Класс: 7 «Б»

    Аягөз қаласы, 2018 жыл«Қалалық көпсалалы қазақ мектеп-гимназиясы»КММ

    «Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша курс тыңдаушысы Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновнаның тізбектелген үшінші сабағына

    ТҮСІНІКТЕМЕ

    Пәні : Қазақстан тарихыСабақтың тақырыбы: Қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы.Класс: 7 «Б»

    Аягөз қаласы, 2018 жыл«Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша тізбектелген сабақтардан дәлелдеме

    «Қалалық көпсалалы қазақ мектеп-гимназиясы»КММ

    «Тәжірибедегі рефлексия» кәсіби даму бағдарламасы бойынша курс тыңдаушысы Сагатбекова Жайдарлым Маулетказиновнаның Қазақстан тарихы пәнінен РЕФЛЕКСИЯЛЫҚ ЕСЕБІ

    Тақырыбы: Қазақстан тарихы пәнінен сын тұрғысынан ойлаудың әдістерін қолданудың тиімділігі

    Аягөз қаласы, 2018 жыл







    Материалды сайттан тегін жүктеу

    Жүктеу

    Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!


    Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.