Ойна да , ойлан балабақша ойындары

0

Ойна да , ойлан 
                                                    
 

Г. Байтугелова, «Балауса» балалар бақшасының тәрбиешісі                                                                          Жамбыл облысы , Т.Рысқұлов ауданы , Құлан ауылы.

    Білім саласының мазмұны: Таным. Қатынас. Шығармашылық.
    Бөлімі: Матеметика. Тіл дамыту. Сурет. Жапсыру.
    Мақсаты: Ұлттық ойындар арқылы балалардың ойлау қабілеттерін дамыту, есептер шығаруға талпындыру , ұлттық дәстүрлерді дәріптеу. Ойын үстінде балаларды сергіте, қуанта отырып , белсенді әрекетке жұмылдыру , ой-өрістерін , тіл байлығын дамыту. Ойын арқылы білімдерін жетілдіру , балаларды сабырлыққа , ептілікке , шапшаңдыққа тәрбиелеу.
     Міндеті: Көру, есту, зейін, ес және ойлау қабілеттерін дамыту.
     Көрнекі құралдар: Сандар, қоржын, асықтар, орамал, тенге, үлгі.
     Керекті құрал-жабдықтар: Ақ парақ, субояқ, түсті қағаз, желім, қайшы, дымқыл сулық.
      Сөздік жұмыс: Бәйге, қоржын, шапан.
      Билингвистикалық компоненттер: Сан – цифра, тенге (ақша)-деньги.
      Инклюзивтік әлеумент: Даму мүмкіншілігі шектеулі бал-н жұмыс.
Іс-әрекет кезеңі    
Тәрбиешінің іс-әрекеті    
Балалардың іс-әрекеті    Жанұяның қатысуы.
Мотив-қ қозғаушы    Балалар бүгін күн шуағын шашып, жарқырап тұр екен бізге қонақтар келіпті,қане әсем табиғатымызға қайыр
лы күн тілейік.

Шаттық шеңбері:    
Қайыл күн, көк аспан!
Қайырлы күн, жер ана!
Қайырлы күн, қонақтар,
Қайырлы күн, достарым!

Дөңгеленіп тұрамыз,
Шаңырақты көтеріп,
Керегені құрамыз.
Оқтай болып иіліп,
Киіз үйді құрамыз.    
Іздену ұйым-шы
кезең    Балалар бүгін бізге қонаққа Қожанасыр тамыз келеді.      2 топ болып қарсы алайық.
Қ/о «Кім жылдам»
Шарты: үстел үстінде ша-шылған суретті жылдам алып сол бойынша өз орын
дарын тез тауып тұру керек
Ұлт.ойын:«Орамалтастамақ»
Шарты: екі топтың балалары
орамал тастау арқылы кезек тесіп қойылған сұрақтарға жау-ап беру керек.
1Бағдаршамның неше көзі бар?
2Аспанда неше жұлдыз бар?
3.Адамда неше көз бар?
4.Қойдың неше аяғы бар?
5.Күннің түсі қандай ?
6.Құстың неше қанатты бар?
Тосын сәт: домбыраның үні естіледі, ішке домбырасы қолында, иығына қоржынын асып алған Қожанасыр ата келеді.
— Сәлеметсізбе ата? Жолдан шаршап келген боларсыз, төрге шығыңыз,отырыңыз. 
-Баллар көрдіңдер ме ата қор-жын әкеліпті,сендер тапсырма орындауға дайынсыңдар ма?
-Қиындықтан қорықпайсыңдар ма?
-Қоржынның қандай пайдасы бар?

-Жарайсыңдар балалар, қор-жынды иыққа да асып азық-түлік салса да болады.
Жаңа сөз: қоржын, шапан.

«Асық» ойыны.
Шарты: Қоржыннан  асық  алып, қандай түсті екенін және сол түстес хатты тауып қандай таңбамен белгілененін айтады.
Қоржыннан бір бала бір асық 
алып бал-ға көрсетеді, тәрбие-ші сұрайды:
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Сары түсген 
қандай заттарды білесіңдер? 
Қандай таңбамен белгіленген?
5-хаттағы тапсырма: 
Санамақ айту.

-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Жасыл түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
3-хаттағы тапсырма:
Жаңылтпаштар айту:

 

-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Ақ түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
1-хаттағы тапсырма:
Жұмбақтар шешу.
1.Тыңдап әнін, өлеңін,
Үйден кино көремін.
2. Шіркіннің өзіне обал-ақ,
Жүреді аяқта домалап.

-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Көк түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?

4-хаттағы тапсырма:
«Бәйге» ойыны.
Шарты: 2 топ кезектесіп пира-миданы ретімен тура орналас-тырулары керек.

-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Қызыл түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?

2-хаттағы тапсырма:
«Тенге алу» ойыны.
Шарты: Жердегі түйілген ора-малды тістеп алу керек (тізеле-рін бүкпей, қолдарымнен ұста-май).Ормалда логикалық тап-сымалар болады.

Сергіту сәті:
Тәрбиеші балаларға нұсқау бе-реді, қауыпсіздік ережесімен таныстырады. Даму мүмкінші-лігі шектеулі балалармен жұмыс жасайды.

Саусақ жаттығуы:    

Балалар фотокарточкадағы сурет бойынша 2топқа бө-лінеді.
1-топ: «Шапан»
2-топ: «Қоржын»

—    Үш көзі бар.
—    Көп жұлдыз бар.
—    Екі көз бар.
—    Төрт ая,ы бар.
—    Күннің түсі сары.
—    Екі қанаты бар.

-Салеметсізбе ата!

—    Иә, дайынбыз!
—    Қорықпаймыз!

-Қоржынды атқа асып қояды.
-Аталарымыз баклажкаға айран, сүт, қымыз құйып қоржынға салып қояды.

— Қоржын, шапан.

-Асықтың түсі сары.
— Хаттың түсі  де сары.
-Сары түстен: күн, алма
шар,доп..т.с.с.
— 5 санымен белгіленген.
-Бота,түйе,құлын, бие,
Торғай,шошқа,қой,қозы
Бұзау,бұлан,көжек,қоян
Бақа,шаян,торғай,шымшық
Сен қал ! Сен шық !

— Түсі жасыл.
-Жасыл түстен: шөп, доп,көйлек,жапырақ..т.с.с.
— 3 санымен белгіленген.
-Қыста- күн қысқа,
Күн қыста- тым қысқа.
-Шеше, неше кесе
Сынды кеше. т.б.

— Түсі ақ.

— Ақ түстен:сүт,айран, құрт
 бұлт, машина т.б.
— 1 саны.

— Теледидар.

—    Доп.

— Түсі көк.
— Көк түстен:аспан,туымыз 
дың түсі көк, гүл  т.б.
— 4 саны.

Балалар пирамиданы реті-мен орналастырады.

— Қызыл түсті.
-Қызыл түстен: көйлек, шар, доп,гүлдер т.б.

— 2 саны.

Балалар ойын шартын бұзбай ойнайды.Оқу іс-әрекетіне қатыспай отыр-ған бал-дың қызығушылы-ғы артады.
-2 қоян.
-3 шымшық.т.с.с.

Балалар өз топтарымен 2 орталыққа бөлінеді.
1-жапсыру орт. «Қоржын»,
2 түрлі әдіспен жапсырады 1-әдіс:қоржынды геом-қ пішін-н жамап жапсыру,2-әдіс жұлмалап жыртып жапсыру .
2-бейнелеу орт. «Шапан» ,
2 түрлі әдіспен бейнелейді.
1-әдіс:дайын шапанның бейнесін саусақпен бояйды 2-әдіс губканы ақ парақ-тың бетін тұтас гуашпен бояу арқылы шапанның бейнесін шығарады.    

Қожанасыр
Інжудің атасы: Аман
сыңдар ма
құлындарым,
тойларың құтты бол-сын.Мен сен
дердің тойларыңа үлкен қоржы
нмен келдім.
Қоржыным-дағы асықта
рға сендерге
арнап тапсы
рмалар,ойын
дар дайын-дап келдім. 

Рефлексивті 
Түзету    
Тәрбиеші бал-н сұрақ қою ар-қылы не түсінгендерін анық-тайды. Жұмыстарын көрме ұй-ымдастыру арқылы бағалайды.

-Бал-р сендер Қожанасыр ата-ларыңның ойындарын жақсы ойнап, өздеріңнің алғыр, тап-қыр,зерек,шапшаңдықтарыңды көрсеттіңдер.    
-Бәйге ойыны.
-Асық ойыны.
-Тенге алу ойыны.
-Сау болыңыз.

-Қожанасыр ата келді.
-Ойындар ойнадық.
-Арқан тартыс, қыз қуу, 
ханталапай, аударыспақ .
    -Бал-р бүгін-гі қоржын тойларың өте жақсы өтті.Айтың-даршы қай ойын ұнады?
Жарайсың-дар балалар,
рахмет сендерге. Сау болыңдар!
Күтілетін нәтиже:
Не білді:  Ұлттық дәстүрлерді дәріптеуді, белсендіктерін арттыруды білді.
Не алды: Ұлттық ойындар арқылы ойлау қабілеттерін дамыта алды.
                  Ойын арқылы білімдерін жетілдіре алды.
Не істей алады: Ойын шартын бұзбай ойнай алады.
                              Берілген нұсқау бой-ша ұқыпты жұмыс жасай алады

Рахмет ретінде астында тұрған жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!


Рахмет ретінде жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!