Ойна да , ойлан балабақша ойындары
Ойна да , ойлан
Г. Байтугелова, «Балауса» балалар бақшасының тәрбиешісі Жамбыл облысы , Т.Рысқұлов ауданы , Құлан ауылы.
Білім саласының мазмұны: Таным. Қатынас. Шығармашылық.
Бөлімі: Матеметика. Тіл дамыту. Сурет. Жапсыру.
Мақсаты: Ұлттық ойындар арқылы балалардың ойлау қабілеттерін дамыту, есептер шығаруға талпындыру , ұлттық дәстүрлерді дәріптеу. Ойын үстінде балаларды сергіте, қуанта отырып , белсенді әрекетке жұмылдыру , ой-өрістерін , тіл байлығын дамыту. Ойын арқылы білімдерін жетілдіру , балаларды сабырлыққа , ептілікке , шапшаңдыққа тәрбиелеу.
Міндеті: Көру, есту, зейін, ес және ойлау қабілеттерін дамыту.
Көрнекі құралдар: Сандар, қоржын, асықтар, орамал, тенге, үлгі.
Керекті құрал-жабдықтар: Ақ парақ, субояқ, түсті қағаз, желім, қайшы, дымқыл сулық.
Сөздік жұмыс: Бәйге, қоржын, шапан.
Билингвистикалық компоненттер: Сан – цифра, тенге (ақша)-деньги.
Инклюзивтік әлеумент: Даму мүмкіншілігі шектеулі бал-н жұмыс.
Іс-әрекет кезеңі
Тәрбиешінің іс-әрекеті
Балалардың іс-әрекеті Жанұяның қатысуы.
Мотив-қ қозғаушы Балалар бүгін күн шуағын шашып, жарқырап тұр екен бізге қонақтар келіпті,қане әсем табиғатымызға қайыр
лы күн тілейік.
Шаттық шеңбері:
Қайыл күн, көк аспан!
Қайырлы күн, жер ана!
Қайырлы күн, қонақтар,
Қайырлы күн, достарым!
Дөңгеленіп тұрамыз,
Шаңырақты көтеріп,
Керегені құрамыз.
Оқтай болып иіліп,
Киіз үйді құрамыз.
Іздену ұйым-шы
кезең Балалар бүгін бізге қонаққа Қожанасыр тамыз келеді. 2 топ болып қарсы алайық.
Қ/о «Кім жылдам»
Шарты: үстел үстінде ша-шылған суретті жылдам алып сол бойынша өз орын
дарын тез тауып тұру керек
Ұлт.ойын:«Орамалтастамақ»
Шарты: екі топтың балалары
орамал тастау арқылы кезек тесіп қойылған сұрақтарға жау-ап беру керек.
1Бағдаршамның неше көзі бар?
2Аспанда неше жұлдыз бар?
3.Адамда неше көз бар?
4.Қойдың неше аяғы бар?
5.Күннің түсі қандай ?
6.Құстың неше қанатты бар?
Тосын сәт: домбыраның үні естіледі, ішке домбырасы қолында, иығына қоржынын асып алған Қожанасыр ата келеді.
— Сәлеметсізбе ата? Жолдан шаршап келген боларсыз, төрге шығыңыз,отырыңыз.
-Баллар көрдіңдер ме ата қор-жын әкеліпті,сендер тапсырма орындауға дайынсыңдар ма?
-Қиындықтан қорықпайсыңдар ма?
-Қоржынның қандай пайдасы бар?
-Жарайсыңдар балалар, қор-жынды иыққа да асып азық-түлік салса да болады.
Жаңа сөз: қоржын, шапан.
«Асық» ойыны.
Шарты: Қоржыннан асық алып, қандай түсті екенін және сол түстес хатты тауып қандай таңбамен белгілененін айтады.
Қоржыннан бір бала бір асық
алып бал-ға көрсетеді, тәрбие-ші сұрайды:
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Сары түсген
қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
5-хаттағы тапсырма:
Санамақ айту.
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Жасыл түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
3-хаттағы тапсырма:
Жаңылтпаштар айту:
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Ақ түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
1-хаттағы тапсырма:
Жұмбақтар шешу.
1.Тыңдап әнін, өлеңін,
Үйден кино көремін.
2. Шіркіннің өзіне обал-ақ,
Жүреді аяқта домалап.
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Көк түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
4-хаттағы тапсырма:
«Бәйге» ойыны.
Шарты: 2 топ кезектесіп пира-миданы ретімен тура орналас-тырулары керек.
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Қызыл түстен қандай заттарды білесіңдер?
Қандай таңбамен белгіленген?
2-хаттағы тапсырма:
«Тенге алу» ойыны.
Шарты: Жердегі түйілген ора-малды тістеп алу керек (тізеле-рін бүкпей, қолдарымнен ұста-май).Ормалда логикалық тап-сымалар болады.
Сергіту сәті:
Тәрбиеші балаларға нұсқау бе-реді, қауыпсіздік ережесімен таныстырады. Даму мүмкінші-лігі шектеулі балалармен жұмыс жасайды.
Саусақ жаттығуы:
Балалар фотокарточкадағы сурет бойынша 2топқа бө-лінеді.
1-топ: «Шапан»
2-топ: «Қоржын»
— Үш көзі бар.
— Көп жұлдыз бар.
— Екі көз бар.
— Төрт ая,ы бар.
— Күннің түсі сары.
— Екі қанаты бар.
-Салеметсізбе ата!
— Иә, дайынбыз!
— Қорықпаймыз!
-Қоржынды атқа асып қояды.
-Аталарымыз баклажкаға айран, сүт, қымыз құйып қоржынға салып қояды.
— Қоржын, шапан.
-Асықтың түсі сары.
— Хаттың түсі де сары.
-Сары түстен: күн, алма
шар,доп..т.с.с.
— 5 санымен белгіленген.
-Бота,түйе,құлын, бие,
Торғай,шошқа,қой,қозы
Бұзау,бұлан,көжек,қоян
Бақа,шаян,торғай,шымшық
Сен қал ! Сен шық !
— Түсі жасыл.
-Жасыл түстен: шөп, доп,көйлек,жапырақ..т.с.с.
— 3 санымен белгіленген.
-Қыста- күн қысқа,
Күн қыста- тым қысқа.
-Шеше, неше кесе
Сынды кеше. т.б.
— Түсі ақ.
— Ақ түстен:сүт,айран, құрт
бұлт, машина т.б.
— 1 саны.
— Теледидар.
— Доп.
— Түсі көк.
— Көк түстен:аспан,туымыз
дың түсі көк, гүл т.б.
— 4 саны.
Балалар пирамиданы реті-мен орналастырады.
— Қызыл түсті.
-Қызыл түстен: көйлек, шар, доп,гүлдер т.б.
— 2 саны.
Балалар ойын шартын бұзбай ойнайды.Оқу іс-әрекетіне қатыспай отыр-ған бал-дың қызығушылы-ғы артады.
-2 қоян.
-3 шымшық.т.с.с.
Балалар өз топтарымен 2 орталыққа бөлінеді.
1-жапсыру орт. «Қоржын»,
2 түрлі әдіспен жапсырады 1-әдіс:қоржынды геом-қ пішін-н жамап жапсыру,2-әдіс жұлмалап жыртып жапсыру .
2-бейнелеу орт. «Шапан» ,
2 түрлі әдіспен бейнелейді.
1-әдіс:дайын шапанның бейнесін саусақпен бояйды 2-әдіс губканы ақ парақ-тың бетін тұтас гуашпен бояу арқылы шапанның бейнесін шығарады.
Қожанасыр
Інжудің атасы: Аман
сыңдар ма
құлындарым,
тойларың құтты бол-сын.Мен сен
дердің тойларыңа үлкен қоржы
нмен келдім.
Қоржыным-дағы асықта
рға сендерге
арнап тапсы
рмалар,ойын
дар дайын-дап келдім.
Рефлексивті
Түзету
Тәрбиеші бал-н сұрақ қою ар-қылы не түсінгендерін анық-тайды. Жұмыстарын көрме ұй-ымдастыру арқылы бағалайды.
-Бал-р сендер Қожанасыр ата-ларыңның ойындарын жақсы ойнап, өздеріңнің алғыр, тап-қыр,зерек,шапшаңдықтарыңды көрсеттіңдер.
-Бәйге ойыны.
-Асық ойыны.
-Тенге алу ойыны.
-Сау болыңыз.
-Қожанасыр ата келді.
-Ойындар ойнадық.
-Арқан тартыс, қыз қуу,
ханталапай, аударыспақ .
-Бал-р бүгін-гі қоржын тойларың өте жақсы өтті.Айтың-даршы қай ойын ұнады?
Жарайсың-дар балалар,
рахмет сендерге. Сау болыңдар!
Күтілетін нәтиже:
Не білді: Ұлттық дәстүрлерді дәріптеуді, белсендіктерін арттыруды білді.
Не алды: Ұлттық ойындар арқылы ойлау қабілеттерін дамыта алды.
Ойын арқылы білімдерін жетілдіре алды.
Не істей алады: Ойын шартын бұзбай ойнай алады.
Берілген нұсқау бой-ша ұқыпты жұмыс жасай алады
Рахмет ретінде астында тұрған жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!