Менеджердің іскерлік қарым-қатынасы | туралы қазақша
Қарым-қатынас өнері, психологиялық ерекшеліктерді білу және психологиялық әдістерді қолдану жұмысы «адам-адам» үлгісіндегі саясаткерлерге, бизнесмендерге, менеджерлерге және т.б. тұрақты байланыстарды көздейтін мамандарға өте қажет. Осылайша, адамдармен қарым-қатынас жасай білу, оларға деген көзқарасты табу, оларды әркімге орналастыру керек. Бұл қабілет өмірлік және кәсіби табысқа негізделген. Ол іскер серіктестермен байланыс орнату, келіссөздерде табысқа жету қиын болады. Іскер адамның кез келген бастамаларының табысқа жетуінің кепілі — іскерлік ынтымақтастық, сенім және құрмет ахуалын құру.
Адамдармен қарым – қатынас-бұл ғылым мен өнер. Мұнда табиғи қабілеттер де, білім де маңызды. Сондықтан да басқа адамдармен өзара іс-қимылда табысқа жетуді қалайтын адам бұған үйренуі тиіс. Шет елдерде оқу орындарында қарым-қатынас мәселесіне үлкен көңіл бөлінеді. Оқыту бағдарламаларына міндетті түрде іскерлік қарым-қатынас этикасы мен психологиясы қосылады, қарым-қатынас бойынша әлеуметтік-психологиялық тренингтер үлкен табысқа ие болады, іскерлік қарым-қатынастың психологиялық тәсілдерін меңгеруге және қолдануға ықпал ететін көптеген құралдар шығарылады.
Іскерлік қарым — қатынас-бұл белгілі бір нәтижеге қол жеткізуді, нақты проблеманы шешуді немесе белгілі бір мақсаттарды іске асыруды көздейтін іс-әрекет, Ақпарат және тәжірибе алмасу жүргізілетін өзара байланыс және өзара іс-қимыл процесі.
Іскерлік қарым-қатынасты шартты түрде тікелей (тікелей байланысқа) және жанама (әріптестер арасында кеңістік-уақытша қашықтық болғанда) бөлуге болады.
Тікелей іскерлік қарым-қатынас нәтижелі, эмоционалдық әсер ету және жанама қарым-қатынас күшінде болады, онда тікелей әлеуметтік-психологиялық тетіктер жұмыс істейді.
Жалпы іскерлік қарым-қатынас әдеттегі (бейресми) процесте өз шешімін талап ететін мақсат пен нақты міндеттер қойылуымен ерекшеленеді. Іскерлік қарым-қатынаста біз серіктеспен өзара іс-қимылды тоқтатпаймыз (кем дегенде екі тарап үшін шығынсыз). Әдеттегі достық қарым-қатынаста көбінесе нақты міндеттер қойылмайды, белгілі бір мақсаттар көзделмейді. Мұндай қарым-қатынасты (қатысушылардың қалауы бойынша) кез келген уақытта тоқтатуға болады.
Іскерлік қарым-қатынас әр түрлі формада жүзеге асырылады :
— іскерлік әңгіме;
— іскерлік келіссөздер;
— іскерлік кеңестер;
— көпшілік алдында сөз сөйлеу.
Одан әрі мен іскерлік қарым-қатынасқа тікелей қатысушылардың психологиялық ерекшеліктерін, олардың серіктестікке әсер ету қабілеті мен тиімді нәтижелерге қол жеткізу мүмкіндігін қарастырамын.
Қорытынды : жоспардың осы тармағында мен іскерлік қарым-қатынас ұғымын көрдім және қарым-қатынас жасауды түсіндім, психологиялық ерекшеліктерді білу және психологиялық әдістерді қолдану мамандарға, саясаттарға, бизнесмендерге, менеджерлерге және басқа да көптеген басқа да қажет.Адамдармен қарым-қатынас жасай білу, оларға деген көзқарасты табу, оларды әркімге орналастыру керек.Бұл қабілет өмірлік және кәсіби табысқа негізделген.
2. Іскерлік әңгіме іскерлік қарым-қатынастың негізгі формасы ретінде
Іскерлік қарым-қатынастар тәжірибесі тұлғааралық қарым-қатынасқа байланысты мәселелерді шешуде көп нәрсе серіктестер (әңгімелесушілер) бір-бірімен қарым-қатынас жасай алатынына байланысты екенін көрсетеді. Іскерлік қарым-қатынас түрлерінің әр түрлілігі кезінде іскерлік әңгімелесу ең көп таралған және жиі қолданылатын болып табылады.
«Іскерлік әңгімелесу» ұғымы өте кең және жеткілікті түрде белгісіз: бұл мүдделі тұлғалардың іскерлік әңгімесі және іскерлік қатынастармен байланысты әріптестер арасындағы ауызша байланыс.
Іскерлік әңгіме деп өз ұйымдары мен фирмаларынан іскерлік қарым-қатынас орнату, іскерлік мәселелерді шешу немесе оларды шешуге конструктивті көзқарас жасау үшін қажетті өкілеттіктері бар әңгімелесушілер арасындағы тілдік қарым-қатынасты түсінеді.
Іскерлік әңгіме сұхбаттасушыны сіздің ұстанымыңыздың негізділігіне оның келісілуі және қолдауы үшін сендірудің ең қолайлы, көбінесе жалғыз мүмкіндігі болып табылады. Осылайша, іскерлік әңгімелесудің басты міндеттерінің бірі-серіктестің нақты ұсыныстарды қабылдауға сендіру.
Іскерлік әңгіме бірқатар маңызды функцияларды орындайды.
Олардың қатарына жатады:
— бір іскерлік саладағы қызметкерлердің өзара қарым-қатынасы;
— жұмыс идеялары мен ойларын бірлесіп іздеу, ұсыну және жедел жасау;
— басталған іскерлік іс-шараларды бақылау және үйлестіру;
— іскерлік байланыстарды қолдау;
— іскерлік белсенділікті ынталандыру.
Іскерлік сұхбаттың негізгі кезеңдері :
— әңгіме басы;
— серіктестерді ақпараттандыру;
— ұсынылған ережелерді дәлелдеу;
— шешім қабылдау;
— әңгімені аяқтау.
Ең қиындығы сұхбаттасушылар үшін әңгіменің басталуын білдіреді. Серіктестер пәннің мәнін, осы қарым-қатынаста көздеген мақсатын жақсы біледі, олар алғысы келетін нәтижелерді анық көрсетеді. Бірақ әңгіме әңгіменің басталуы туралы болған кезде әрдайым «ішкі тежегіш» пайда болады. Қалай бастау керек? Неден бастау керек? Қандай фразалар ең қолайлы? Кейбір серіктестер осы кезеңді елемей, қателесуге жол береді, бірден проблеманың мәніне өтеді. Айта кету керек, олар жеңілістің басында өтеді деп айтуға болады.
Бейнелі айтқанда, бұл процесті концерт алдында құралдарды баптаумен салыстыруға болады. Кез келген жағдайда әңгімелесудің осы кезеңінде әңгімелесушіге дұрыс және дұрыс қарым-қатынас жасау керек. Өйткені әңгіме — біз бен сұхбаттасушымыз арасындағы көпір.
Бірінші кезеңде келесі міндеттер қойылады:
— Контакт сұхбаттасушымен орнату;
— әңгіме үшін қолайлы жағдай жасау;
— әңгіме тақырыбына назар аудару;
— сұхбаттасушының қызығушылығын ояту.
Бір қызығы, көптеген әңгімелесулер аяқталады, сондай-ақ, егер әңгімелесушілер әртүрлі әлеуметтік деңгейде болса (жағдайы, білімі және т.б. бойынша). Себебі, әңгімелесудің алғашқы сөз тіркестері өте аз. Бірнеше алғашқы сөйлемдер әңгімелесушіге жиі шешуші түрде әсер ететінін, яғни оның шешіміне бізді тыңдау немесе тыңдамау керектігін ескеру қажет. Әңгімелесушілер әдетте әңгіме бастауын мұқият тыңдайды — жиі қызығушылықтан немесе жаңа нәрсе күтуден. Дәл осы алғашқы екі-үш ұсыныс сұхбаттасушының бізге және сұхбаттасуға деген ішкі қарым-қатынасын жасайды, бірінші фразалар бойынша әңгімелесушіде біз туралы әсер пайда болады.
Төменде әңгіменің өзін-өзі өлтірудің бірнеше типтік мысалдары бар.
Осылайша, әрдайым кешірім, сенімсіздік белгілерін көрсетпеу керек. Теріс мысалдар: «мен кедергі келтірсе, Кешіріңіз…»; «Мен тағы да естігім келеді…»; «Егер сізде мені тыңдауға уақыт бар болса, өтінеміз… «.
Келесі сөз тіркестерін айтып отырған әңгімелесушіге құрметсіздік пен елемеу көріністерінен аулақ болу керек: «сізбен жылдам қарастырайық… «; «Мен кездейсоқ жүріп, Сізге секірдім… «Ал менде бұл есеп бойынша басқа пікір бар… «.
Өзінің алғашқы мәселелерімен сұхбаттасушыны контраргументтерді іздестіруге және қорғаныс позициясын иеленуге мәжбүрлемеуге болмайды. Бұл логикалық және қалыпты реакция болғанымен, психология тұрғысынан бұл сәтсіздік.
Әңгіме бастаудың көптеген жолдары бар, бірақ тәжірибе бірқатар «дұрыс дебюттерді» жасады. Міне, олардың кейбірі.
1. Кернеуді алып тастау әдісі сұхбаттасушымен тығыз байланыс орнатуға мүмкіндік береді. Бірнеше жылы сөздер айту жеткілікті — сіз мұны оңай аласыз. Тек қана сұрақ қою керек: сіздің қоғамыңызда өздерін қалай сезінгіңіз келсе, әңгімелесушілер? Қатысушылардың күлкі немесе күлкі тудыратын әзіл, сондай-ақ, әңгіме үшін алғашқы шиеленісті бәсеңдетуге және достық жағдайды жасауға ықпал етеді.
2. «Ілу» әдісі жағдайды немесе проблеманы әңгіме мазмұнымен байланыстыра отырып, қысқаша баяндауға мүмкіндік береді. Осы мақсатта қандай да бір шағын оқиғаны, салыстыру, жеке әсер, анекдотикалық жағдай немесе ерекше мәселені табысты пайдалануға болады.
3. Тікелей тәсіл әдісі қандай да бір кірісусіз іске тікелей өтуді білдіреді. Бұл схемалық түрде келесідей: біз әңгіме тағайындалған себептерді қысқаша айтып, жалпы сұрақтардан жеке сұрақтардан тез өтіп, әңгіме тақырыбына кірісеміз. Бұл тәсіл «суық» және ұтымды болып табылады, ол тікелей сипатқа ие және қысқа мерзімді және өте маңызды іскерлік байланыстар үшін ең қолайлы.
Әңгімеге жеке көзқарасымызды есте сақтау өте маңызды. Негізгі ереже әңгіме «сіз-тәсіл»деп аталады. «Сіз-тәсіл» — бұл әңгімелесуді жүргізуші адамның өзін жақсы түсіну үшін әңгімелесушінің орнына қою қабілеті. Өзімізге келесі сұрақтар қоямыз: «біз сұхбаттасушымыздың орнында бол, бізді не қызықтырар еді?»Біз оның орнына қалай жауап берер едік?». Бұл «сіз-жақындау» бағытындағы алғашқы қадамдар. Біз сұхбаттасушыға оны құрметтеп, маман ретінде бағалайтынымызды сезінеміз.
Қорытынды: осы бөлімді қарап, мен іскерлік қарым-қатынас нысандарының барлық алуан түрлілігі кезінде іскерлік әңгіме неғұрлым кең тараған және жиі қолданылатын болып табылатыны туралы қорытынды жасадым. Ең қиындығы сұхбаттасушылар үшін әңгіменің басталуын білдіреді. Дәл осы алғашқы екі-үш ұсыныс сұхбаттасушының бізге және сұхбаттасуға деген ішкі қарым-қатынасын жасайды, бірінші фразалар бойынша әңгімелесушіде біз туралы әсер пайда болады. Осылайша, іскерлік әңгімелесудің басты міндеттерінің бірі-серіктестің нақты ұсыныстарды қабылдауға сендіру.
3. Сұхбаттасушылардың сұрақтары және олардың психологиялық мәні
Ақпарат бізге өзі келіп түспейді, оны алу үшін сұрақтар қою қажет. Сұхбаттасушылардың сұрақтарынан қорықпау керек, өйткені олар сұхбатқа қатысушыларды белсендіруге және ақпарат беру процесін қажетті арнаға бағыттауға мүмкіндік береді. Сұрақтар сұхбаттасушыға өз-өзін көрсетуге, не білетіндерін көрсетуге мүмкіндік береді. Адамдардың көпшілігі көптеген себептер бойынша тікелей сұрақтарға жауап беретіндігін ұмытуға болмайды. Сондықтан алдымен әңгімелесушіні қызықтырған жөн.
#Менеджердің #іскерлік #қарымқатынасы
Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз