Математика 1 сынып.Жиын.Бос жиын.

0
6758


Математика 1 сынып.Жиын.Бос жиын.

Бағыты: Бастауыш сынып Бөлімі: Сабақ жоспары Сыныбы: 1 сынып

Оқу мақсаты: жиындарды элементтерінің белгілері (нысандардың түсі, пішіні, өлшемі, материалы, әрекеті) бойынша құрады және жіктейді;

жұп құру арқылы нысандар жиындарын салыстырады; тең жиындарды

Оқу ісінің меңгерушісі: ___________

Сабақ тақырыбы: Жиын. Бос жиынМектеп: Күні :Мұғалімнің есімі: СЫНЫП: 1-сыныпҚатысқандар саны: Қатыспағандар саны:-Оқу мақсаты:жиындарды элементтерінің белгілері (нысандардың түсі, пішіні, өлшемі, материалы, әрекеті) бойынша құрады және жіктейді;

жұп құру арқылы нысандар жиындарын салыстырады; тең жиындардыБарлық оқушылар:Оқушылардың басым бөлігі:Кейбір оқушылар:Ресурстар:Жиын. Бос жиынзаттық суреттер.Тірек сөздербос жиын.Сабақтың мақсаты:Оқушыларды жиын ұғымымен таныстыру. Жиын­ ды белгілері бойынша жіктеуге, оларды жұп құрау арқылы салыстыра білуге жаттықтыру.Сабаққа байланысты деректі материалдарСабаққа қатысты ескертпелер

Жиын ұғымы заттардың жиынтығы, олардың­ ортақ атауы бар екені оқушыларға өткен сабақ­тардан таныс. Бұл сабақта осы алған білімдер жүйеленеді. Оқушыларды ешқандай элементі жоқ “бос жиын” ұғымымен таныс-н.Кіріспе тапсырма. Сабақтың басында оқушы­ ларға жиын ұғымын еске түсіруді ұсын-н.. Оқу­ шыларға мынадай сұрақтар қоямын.— бірге жиналған және ортақ атауы бар заттарды қалай атауға болады? Мысал келтіріңдер.— Жиын элементтері дегеніміз не? Мысал келтіріңдер.Оқушыларды топқа бөліңіз. Ол үшін заттардың суреттерін­ пайдала-н.ойыншықтар, көліктер, жемістер,­ бунақденелілер. Cуреттерді төрт топқа бөлемін.көбелек, қоңыз, шегіртке, ара;қуыршақ, юла, пирамида, құлтемір;ұшақ, мәшине, кеме, пойыз;таңқурай, құлпынай, қарақат, шие.Сыныптағы оқушы санына байланысты дайындаңыз­. Суреттердегі заттарды геометриялық фигуралармен­ алмастыруға болады.Кейін оқушыларға дөңгелек кітаптардың жиы­ нын құруды ұсын-н. Оқушылардан бұл жиында­ қанша элемент бар екенін сұрап, (0.) Оқушылар­ға­ элементтері жоқ жиын бос жиын деп аталатынын­ хабарл-н. Оқушыларға бос жиынға мысалдар­ келтіруді ұсы-н.. Оларды оқулықтағы ере­ желермен таныстыр-н.

Жиындар. Оқушыларға топта жұмыс істеуді ұсын-н. Оларға суреттерді мұқият қарауды, бірін­ ші сопақшада бейнеле2,

нген заттарды атап, топта талқылап, оларды бір сөзбен қалай атауға болатынын айтуды сұрап, Мысалы, түймедақ, қоңыраугүл,­ бақбақ — бұлар гүлдер жиынының элементтері­. Осы тәріздес екі басқа жиынмен жұмыс істеуді ұсын-н. Содан соң өз нұсқаларын айтуды сұрап,Тап­ сырманы жылдам орындаған оқушыларға өздерінің жиындарын және олардың элементтерін атауды ойластыруды тапсыр-н.Жауабы:гүлдер, жануарлар, әріптер, сандар жиындары.Жиын элементтері. Жұппен жұмыс ұйымдас­­ тырыңыз. Тапсырманы орындауға оқушыларға­ жет­ кілікті уақыт беремін. Жұптағы оқушыларға­ кезекпен жиында ұсынылған элементтерді­ атауды ұсыныңыз. Жиын­ның элементтерін­ ең бірінші ойлап тапқан оқушы жеңімпаз атанады.

Жауабы:ұқсас жауаптар:

а) ыдыс: тостаған, тәрелке… ә) ағаштар: емен, қарағай…

б) оқу құралдары: қаламсауыт, қалам…

Артық элемент. Оқушыларға алдымен өздігі­ нен суреттерді қарап, жиындағы артық элементті­ табуды, кейін топта шыққан нәтижелерді талқылап, қағазға жазуды ұсын-н.Содан соң алынған жазбаларды тақтаға орналастырып, оларды оқып, жұмыс нәтижелерін салыстырады. Оқушылардан неге олар осы элементті артық деп санайтындарын және қай топ тапсырманы­ жақсы орындағаны туралы тұжырым жасауды сұраймын.

Жауабы:алмұрт; кітап; 3.

Шығарып көр. Сыныпта суретке талқылау ұйым­ дастыр-н. Олар сусын жиынына сәйкес сурет жоқ болғандықтан, оның бос деп санайтынына келу керек. Сосын әр жиындағы элементтерді санат-н.Жауабы:

а) 7; ә) 5; б) бос жиын.

Орындап көр. Оқушылар 8 бен 3 санының арасындағы сандар жиынын табуы керек. Ол үшін 8 бен 3-тің арасындағы барлық сандарды анықтап, сәйкес цифрларды жазады.

Жауабы:

а) 7, 6, 5, 4.

Ойлан. Оқушылар мысал келтіріп, оны негіздеуі керек.Тілдік құзыреттілікті қалыптастыруҚосымша тапсырмалар

Оқушылардан­ сабақта элементтері жоқ жиын­ дарды­ белгілеуде “бос жиын” сөз тіркесін қолдану­ды­ сұраңы. Оқушылар сөйлегенде “эле­мент жиынға қатысты”, “элемент жиынға қатысты емес” ұғымдарын қолдануды қадағала-н.Толықтыр. Оқушыларға әр жиынға қандай элементтер­ қосуға болатынын жұпта талқылауды ұсын-н. содан соң тапсырманы орындауға уақыт беріңіз­. Кейін бірнеше оқушыдан олардың қандай элементтер қосқанын сұраймын.Жинақта. Оқушыларға алдымен тапсырмада берілген­ барлық сөздерді оқуды ұсын-н. Қай жиын­ дарды жинауға болатынын топта талқылауды,­ cодан соң осы жиындарға­ басқа жиындардың элементтерін қосуға бола ма деп сұрап, Содан кейін дәптерде­ өздігінен жиындарды сопақшаға­ айналдыра сызуды, жетіспей тұрған элемент­терді­ жазуды; әрбір жиында қанша элемент пайда болғанын санауды және жазуды ұсын-н. Бір оқушыдан өз жұмысын дауыстап айтуды сұраңыз. Қай жиындардағы элементтер саны бірдей екенін сұрап,Жауабы:Апта күндері: сейсенбі, жұма, сенбі — 7 элемент.

Жыл мезгілдері: күз — 4 элемент.Кемпірқосақ түстері: сары, көк — 7 элемент.БағалауОқушылар сабақ соңында:жиындарға біріктіретін белгілер туралы біледі;бос жиынның қалай аталатынын білетін болады;жиынға жататын және жатпайтын элементтерді­ атай алады.Оқушыларға мынадай сұрақтар қоямын.— Қандай жиынды бос жиын деп атайды?— Шаршы мен тіктөртбұрышты қай белгілері­ бойынша жиынға біріктіруге болады?— Піл, кит, керікті ше?— Ара, маса, шыбынды ше?Жұмыс дәптеріндегі “Жетістік баспалдағы” бо­ йынша оқушылар өзін-өзі бағалайды.


Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.