М. А. Коростовцевтің тарихи еңбектері туралы қазақша
Михаил Александрович Коростовцев 1005 жылдың 23 сәуірінде белгілі орыс ғалымдарымен тығыз байланысты әскери отбасында дүниеге келді (оның анасы Герсеванова болған). 1919 жылы Тбилисидегі Гимназияны бітірді, онда политехникалық институтта тағы екі жыл оқыды. Алайда оның шынайы мүдделері техника алыс болды. Сол кезде оларға Шығыстың ұлы ежелгі өркениеттерімен, әсіресе Ежелгі Египет мәдениетімен үйлесе түскен. Жас жігіт академика Б. А. Тураевқа жүгінеді. Бірақ хат алмасулар көп ұзамай үзілді: Ежелгі Шығыс туралы отандық ғылымның негізін қалаушы 1920 жылдың жазында қайтыс болды. 1921 жылы Михаил Александрович Қызыл Әскер қатарына шақырылып, сол жерде 1924 жылға дейін қызмет етті. Бұл уақытта Теңіз және теңізшілермен тұрақты қарым-қатынас жасау және танымға үрейленбейтін ұмтылу оны 1925 жылы жүзуге кетуге итермелейді. Он жыл ішінде М. А. Коростовцев қарапайым матростан капитанға дейін жол жүріп, алыс жүзуге штурман дипломын алды. Сол кезде, 1929 жылы Коммунистік партия қатарына кіреді.
Бірақ» ежелгі сулар » теңіз кеңістіктері арасындағы капитандық көпірде де бітпеген. Ол 1934 жылы Баку қаласындағы Әзірбайжан мемлекеттік университетінің тарих факультетінің сырттай курсын аяқтап, келесі жылы теңізмен қоштасып, Ленинградқа көшті.
Академик В. В. Струвенің ұсынысы бойынша Михаил Александрович КСРО Ғылым Академиясының Тарих институтына ғылыми қызметкер болып түседі. Мұнда ол ғылыми жұмысқа толығымен беріледі.
Академик В. В. Струве мен Ю. Я. Перепелкин сияқты бірінші сыныпты мұғалімдер М. А. Коростовцевке үш жылдан кейін алғашқы шағын дербес жұмыспен – Dairaness кітабы туралы, ал тағы екі жылдан кейін – маңызды мәтін – наурыздан I желі декреті қайта басылып, сегіз жыл ішінде Ф. Гриффис алғаш рет жариялаған болатын. Михаил Александрович тарихи және филологиялық түсініктемені айтарлықтай толықтырып, бұл жиі қолданылатын дереккөзді жақсы түсінуге мүмкіндік берді. 1941 жылы жарық көрген V әулеті туралы мақала, көне патшалық кезеңінің соңғы әулетінің билігіне келуімен аяқталған және 1939 жылы қорғалған «XVIII династиядағы құлдық» атты кандидаттық диссертация М. А. Коростовцев салыстырмалы түрде қысқа мерзім ішінде маңызды зерттеушіге өсті, бірақ ол өзінің ғылыми ізденістерін тарих Институты ғылыми хатшысының қиын және көп еңбекті қажет ететін міндеттерімен біріктіруге тура келді.
Фашистік Германияның Кеңес Одағына және оның сателлиттеріне шабуыл жасағаннан кейін ол әскерге өз еркімен түседі. Көп ұзамай Әскерден оны Мәскеуге жібереді, онда ол Ғылым Академиясы бойынша әкімшілік міндеттерін орындайды. Михаил Александрович осы уақытта тарих және философия бөлімінің ғылыми хатшысы болды. 1943 жылы тарих ғылымдарының докторы ғылыми дәрежесін алу үшін «Ежелгі Египет тілі мен хаты» тақырыбында диссертацияны табысты қорғайды. [1]
Міне, академик алғашқы жұмыстарының тізімі:
1937
Рец.: Dairaness, Un socialisme d ‘ etat quinze siecles avant. I. – C. l ‘ Egypte economique sous la XVIII dinastie pharaonique. Paris, 1934. – «Тарихшы-марксист», М., 1937, № 2, с. 170-172.
1938
Германдық фашизм және африкалық отарлық мәселе. – «Насихаттау және үгіттеу», М., 1938, № 23, с 54-60.
Әлемдік реакцияның цитадельі. (Англияның сыртқы саясаты және халықаралық қатынастар). – «Насихаттау және үгіт», М., 1938, № 19-20,79-85 Б.
1939
Наурыздағы I желісінің декреті. – «Ист. Мұрағат», М., 1939. 2, б.239 – 287.
Происки герман фашизмнің Палестинада. – «Насихат және насихаттау», М., 1939, № 10, 45-49 б.
1940
Мысыр. – «Насихат және насихаттау», М., 1940, № 17, 52-55 б.
1941
Ежелгі Египеттегі V әулеттің тарихынан. – «Ежелгі тарих жаршысы», М., 1941, № 1, 31-44 Б.
Хеттское патшалығы. – В. В. Струве. Ежелгі Шығыс тарихы, М., 1941, с. 247-255.
1942
25 жыл ішіндегі ежелгі әлем тарихын зерттеу. — КСРО-да тарих ғылымына 25 жыл. М. – Л., 1942, С. 189 – 208.
1945
Ежелгі Египет тарихының фашистік бұрмалануы туралы. — «ММУ-нің ғылыми жазбалары», 81, 1945, с. 45 – 54.[2]
Ғылыми қызметтің шыңы
Содан кейін оны Мысырға ұзақ іссапарға жібереді, алдымен ТАСС тілшісі, содан кейін Ғылым академиясының ресми өкілі болып тағайындайды. Қызметтік тапсырмалар, әсіресе қиын әскери және соғыстан кейінгі алғашқы жылдары көп уақыт пен күш-жігерді алып кетті. Бірақ Михаил Александрович ғылыммен айналысу үшін сағаттар шығарады. Ол 1947 жылы «Египет институтының бюллетенінде» және «Шығыс археология француз қоғамының бюллетенінде» жарияланған бірқатар мақалаларды жазады. Бұл жұмыстардың тақырыбы докторлық диссертацияның тақырыбы ретінде м. А. Коростовцевте пайда болған Египет тілі мен жазуының тарихы мәселелеріне деген қызығушылық айқын көрінеді.
1947 жылы Египеттен қайтып оралғаннан кейін Михаил Александрович ғылыми қызметке бірден орала алмайды. Оның еңбектерінің басым көпшілігі соңғы екі онжылдықта құрылған – мерзім өте шектеулі, әсіресе, егер бұл сан жүзге жақындағанын және олардың арасында ат.мемлекеттік бейнелеу өнері мұражайы жиналыстарынан белгілі папирусты толық түсіндірген басылым сияқты күрделі жарияланымдар мен монографиялар бар екенін ескерсе. А. С. Пушкин-сол мұражайдың коллекциясындағы папирус №127 сияқты палеографиялық және филологиялық қатынастағы өте қиын мәтін editio princeps» ун – Амунның «зұлымдығы», «Египет филологиясына кіріспе» — осы тектес алғашқы еңбек, «Египет тілі»Египет грамматикасының қысқаша очеркі, Ежелгі Египет жазушылары туралы кітап, сондай-ақ осы тақырыптағы алғашқы жалпылама зерттеу, және «жаңаегипет тілінің грамматикасы». 1976 жылы Египет дінінің жалпы очеркі отандық әдебиетте алғаш рет жарыққа шықты.
Бұл кітаптардың мазмұны, әртүрлі жинақтар мен журналдарда орналастырылған көптеген мақалалар сияқты, М. А. Коростовцевке Ежелгі Египеттің тіл, текстология және жазу тарихы мәселелері, оның әлеуметтік-экономикалық және саяси тарихы, бірінші кезекте оны ғылыми қызметінің ерте жылдарында тартқан.
Қазақстан Республикасы А. Коростовцевке үш томдық «Ежелгі Шығыс тарихы»редакциялық алқасын басқару тапсырылды. Ол «ежелгі Египет мәдениеті тарихы» — басқа ұжымдық еңбек құруға белсене қатысты. Танымал журналдарда өткен ғасырлардың мәдени мұрасына қызығатын көпшілік оқырманға арналған мақалалары бірнеше рет пайда болды.
1965 жылы академик В. В. Струве қайтыс болған кезде, м. А. Коростовцевтің іскерлік, ғылыми және адами қасиеттерінің үйлесімі бойынша оны КСРО ҒА Шығыстану институтының Ежелгі Шығыс бөлімінің меңгерушісі лауазымында алмастыра алмайтындығына ешкім күмән тудырмады. Ол КСРО ҒА Шығыстану институтының Ғылыми кеңесі төрағасының орынбасары болды, осы кеңестің филологиялық секциясының құрамына және КСРО ҒА Африка институтының және халықаралық қатынастар институтының ғылыми кеңесіне кірді.ол бірнеше апиранттарды дайындады және оның кейбір оқушылары кандидаттық диссертацияларын сәтті қорғады. М. А. Коростовцевтің титулдық редакциясымен Шығыс елдерінің тарихы мен филологиясы бойынша он монография шықты.
Француз мысырлогиялық қоғамы М. А. Коростовцевті 1958 жылы өзінің нақты мүшесі етіп сайлады, ал 1965 жылы Прагадағы Карлов университетінің Мысырлогиялық институтының құрметті мүшесі атағына ие болды.
Ежелгі Египет туралы отандық және әлемдік ғылымға қосқан үлесі ғылыми жұртшылықпен лайықты бағаланды: 1974 жылдың қарашасында М. А. Коростовцев КСРО Ғылым академиясының нақты мүшелігіне сайланды.[3]
А. М. Коростовцевтің жұмыстарын талдау
Мен М. А. Коростовцевтің үш жұмыстарымен таныстым.
Бұл ежелгі Египет және ежелгі Африка жинағында екі мақала.[4] жылы «Urk Пікірлер. IV «ғалым Ахметтің бұрын ежелгі грек тілінен аударылатын фразасын дәлелдей отырып дәлелдейді», мен оның алдында Ниль табалдырығында өз табандылығымды білдірдім… кемелер қауіпті жерде» деп ауыстыру керек, «мен оның алдында кемені баспалдақ арқылы тіркеп сүйреу үшін Ниль табалдырығында қол жеткіздім»деп ауыстыру керек.[5]
«Мысыр тіліндегі Эргативті» іс » мақаласында ғалым «in + зат есім» қызметтік сөз тіркесін зерттейді, ол египет тілінің грамматикасында оған дейін оның мәнін жалпылауға және теориялық тұрғыдан ойлауға ешқандай әрекеттерсіз таза теориялық тұрғыдан сипатталған. М. А. Коростовцев осы комбинацияны қолданудың көптеген мысалдарын қарастыра отырып, эргативті (синтетикалық) жағдайға және эргативті конструкцияға жақын екенін дәлелдейді.[6]
Академик «Ежелгі Египет діні»еңбегі үлкен танымалдыққа ие болды.[7] бұл монографияда ғалым тотемиялық көріністерден бастап Ежелгі Египет дінін дамытудың барлық кезеңдерінде егжей-тегжейлі тоқтайды, Осирис, ИСИД, Мистер, пирамидалар туралы егжей-тегжейлі айтады, Ежелгі Египеттің жергілікті құдайларында тоқтайды. Ол елге гректер келген кезде антикалық дәуірдегі Египет дінінің өзгеруі туралы айтады, патша өкіметінің құдайшылдығы туралы түсініктерді, жорық рөлін талдайды.
#Коростовцевтің #тарихи #еңбектері