Күрделілігі жоғары есептер шығару
Бағыты: Химия Бөлімі: Авторлық бағдарлама Сыныбы: 9 сынып
«Қаралды» «Келісемін» «Бекітемін»Әдістемелік бірлестік мектеп директорының Ақтоған орта мектебініңотырысында———— ғылыми әдістемелік ісі директорықаралған жөніндегі орынбасары О.М. РыскуловаӘБ жетекшісі———- —————————— ———————————— Абдезова Д.Ж Дарменова Э.Т. «—-» ——————-2018ж.
Күрделілігі жоғары есептер шығару.
10 — сынып
химия пән мұғалімі: Шукирова М
Көгершін ауылы 2018— 2019ж
Түсінік хат10 сыныпқа арналған қолданбалы курсының бұл бағдарламасы оқушыларға жоғары сыныптарда химияны және жаратылыстану пәндерін оқып үйренуге қажетті химиялық білімнің негізін қалайды және арнайы орта оқу орындарында кәсіби дайындық алуға мүмкіндік береді. Күрделілігі жоғарыесептерді шығара білу,бұл қолданбалы курста маңызды мәселе болып табылады.Алған білімді тереңдету үшін және де өзіндік жұмыстарды орындау барысында оқыған материалды жетік меңгерту қамтамасыз етеді. Есептерді шеше білу – химия ғылымындағы білімнің негізін қалыптастырудың маңызды бөлігі болып табылады. Күрделілігі жоғары есептерді шешудің бірнеше әдісері бар. Олардың ішіндегі негізгілері: пропорциялық әдіс, дайын формулалар әдісі, аргебралық әдіс. Бұл қолданбалы курс оқушыларды олимпиадаларға дайындау үшін де көп пайдасын тигізеді. Химия саласынан білімді мамандарды дайындау орта мектеп табалдырығынан басталады.Бұл қолданбалы курс 34 сағатқа арналып жасалған.Аптасына 1 – сағаттан. Бағдарлама бойынша барлық бөлінген сағаттар саны есептер шығару мен жаттығулар орындауға арналған.
Курстың мақсаты.Оқушылардың өздерінің теориялық білімдерін есеп шығару арқылы ой – өрістерін кеңейтіп ,қабілеттерін дамыту.
Курстың міндеттері.
Оқушының ой – өрісінің кеңейуіне жағдай туғызу.Бейорганикалық химия бойынша бағдарламаға сай қажетті материалдармен қамамасыз ету.Қазіргі кезеңде биохимияның шектес ғылымдар, соның ішінде медицинаға ықпалының күшеюін дәлелдеу.Күрделенген сандық есептер шығару дағдыларын қалыптастыру, соның ішінде экологиялық бағыттағы есептерге назар аудару.
Пәнді меңгерту.Оқушы өз бетінше ізденуге дағдылану қажет.Оқушы жеке тапсырмаларды орындай алуға, топпен жұмыс жүргізуге, түсініп оқуға машықтану қажет.Химиялық тілді пайдалана білу керек.Химиялық есептерді шығару, химиялық эксперименттерді орындау шеберліктері қалыптасу керек.Сауаттылық жоғары дәрежеде болуы керек.Теориялық білімін, танымдық, шығармашылық дағдысын қалыптастыру.Отандық рухты, отаншылдықты ұрпақ санасына қалыптастыру.
Тұжырымдық бөлім.
«Күрделілігі жоғары есептер шығару» курсынан оқушылар мектеп бағдарламасынан тыс, есептер шығаруға, тәжірибелер жасап, теориялық білімдерін практикамен ұштастыруға және де олимпиадалық есептерді шығаруға дағдыланып, білімдерін кеңейте алады.Оқушының химия пәніне деген қазығушылығы артып, химиялық технологияның жаңалықтарын білуге, оның жұмыс принципімен танысып, оның тиімді әдістерін біліп, елімізге қаншалықты пайда келтіре алатынын, оның шығымын есептеуді үйрене отырып, оның қазіргі кездегі қарқынды дамуы жөнінде ізденістерге ұмтылыс жасайды. «Күрделілігі жоғары есептер шығару» курсында оқушылардың білімдерін тиянақтау сабақтары, есептер шығару, шығармашылық ізденіс жұмыстары да жүргізіледі.
Сондай – ақ курс барысында, саралап, дамыта, деңгейлеп оқыту, шығармашылық ізденіс, өзіндік жұмыс, оқыту мониторингі әдістері және т.б пайдаланылады.
- Химиялық формулалар арқылы есептеулер – 8 сағат.
- Ерітінділерге арналған есептер -8сағат.
- Химиялық теңдеулер арқылы есептер шығару – 18 сағат.
Күнтізбелік жоспар.10 – сынып. Барлығы 34 – сағат. Аптасына 1 – сағат.
№ | Сабақтың тақырыбы | Сағат саны | Мерзімі |
І.Химиялық формулалар арқылы есептеулер. | 8 | ||
1 | Газ қоспаларының тығыздығына есептер шығару. | 1 | |
2 | Заттың белгілі массасы бойынша құрамындағы элементтердің массасын есептеу. | 1 | |
3 | Газдардың салыстырмалы тығыздығын есептеу. | 1 | |
4 | Құрамында қосындысы бар бастапқы зат бойынша реакция өнімін есептеу. | 1 | |
5 | Құрамындағы элементтердің массалық үлестері мен салыстырмалы тығыздығы бойынша заттың формуласын анықтау. | 1 | |
6 | Берілген зат массасы бойынша элементтің массасын табу | 1 | |
7 | Жалпы көлемі мен массасы бойынша қоспадағы 2 газ тәрізді заттардың құрамын жанама жолмен анықтау | 2 | |
ІІ. Ерітіндіге арналған есептер. | 8 | ||
1 | Еріген заттың массалық үлесін табу | 2 | |
2 | Ерітіндідегі массалық үлесі белгілі, еріген заттың массасын табу. | 2 | |
3 | Ерітіндінің молярлы концентрациясына және титіріне мысалдар. | 2 | |
4 | Сұйытылған ерітінділердің қайнау және қату температураларына арналған есептер | 2 | |
ІІІ. Химиялық теңдеулер арқылы есептер шығару. | 18 | ||
1 | Реакцияға түскен немесе реакция нәтижесінде түзілген заттардың массасы және зат мөлшері арқылы зат массасы мен газ көлемін табу | 2 | |
2 | Реакцияға түскен заттың массалық үлесі мен ерітінді массасы берілген жағдайда реакция өнімінің массасы мен көлемін табу | 2 | |
3 | Газдардың көлемдік қатынасын табу | 2 | |
4 | Термохимиялық теңдеулер арқылы есептер шығару | 2 | |
5 | Әрекеттесуші заттардың біреуі артық мөлшерде берілген жағдайдағы есептерді химиялық теңдңулер арқылы шығару | 2 | |
6 | Теориялық мүмкіндігіне қарағанда реакция өнімінің шығымының массалық (көлемдік) үлесін табу | 2 | |
7 | Қоспадағы бастапқы заттың массасымен, массалық үлесі арқылы реакция өнімінің массасын көлемін табу | 2 | |
8 | Қоспадағы екі заттың құрамын реакция нәтижесінде алынған өнім негізінде жанама жолмен анықтау | 2 | |
9 | Элементтердің массалық үлесімен оның сутегі немесе ауа бойынша салыстырмалы тығыздығы арқылы заттың молекулалық формуласын табу | 2 |
Әдебиеттер.
- Г.Д. Вовченко перевод с английского. Химия. Москва. Мир. 1972г.
- Л.А.Николаев. Тіршілік химиясы. Алматы. Мектеп. 1979ж.
- Г.П.Хомченко. Химия. Москва. Высшая школа. 1980ж.
- Г.П.Хомченко,Ф.П.Платонов,И.Н.Чертков Демонстрационный эксперимент похимии. Москва.Просвещение. 1979г.
- И.Н.Чертков,П.Н.Жуков Химический эксперимент с малыми количествами реактивов.Москва.ПРосвещение.1979г.
- Б.А. Мансуров. Органикалық химия. Атматы. Атамұра:2004ж.
- А.А. Макереня. Повтарим химию. Москва. Высшая школа. 1989г.
- Б.Бірімжанов. Жалпы химия.Алматы.1992ж.
- Ж.Ә.Шоқыбаев Химия. Алматы.1986ж.
- Б.Бірімжанов,Н.Нұрахметов.Жалпы химия.Алматы.1992ж.
- К.Аханбаев. Химия негіздері. Алматы мектеп.1987ж.
- И.Нұғманұлы. Химияны оқыту әдістемесі.Алматы.Рауан.1993ж.
- Г.Е.Рудзитис,Ф.Г.Фельдман. Химия.Москва.1992г.
- М.Б.Усманов,Қ.Н.Сақарянова.Химия.Атамұра.2005ж.
- И.Нұғыманов,Р.Жұмаділова,Ж.Кембебаева.Химия.2005ж.
- Химия мектепте ғ.п. журнал№1,3,6.2004ж.
- Ә.Е.Темірболатова. Есептер мен жаттығулар жинағы.Мектеп.2005ж.
- Н.Н.Гара,М.В.Зуева.Контрольные работы по химии Дрофа. 2000г.
Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министірлігі Жамбыл облысы. Т. Рысқұлов ауданы әкімдігінің білім бөлімінің«Ақтоған шағын орталықты орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
«Қаралды» «Келісемін» «Бекітемін»Әдістемелік бірлестік мектеп директорының Ақтоған орта мектебініңотырысында———— ғылыми әдістемелік ісі директорықаралған жөніндегі орынбасары О.М. РыскуловаӘБ жетекшісі———- —————————— ———————————— Абдезова Д.Ж Дарменова Э.Т. «—-» ——————-2018ж.
Химия және денсаулықҚолданбалы курс10 — сынып
химия пән мұғалімі: Шукирова М
Көгершін ауылы 2018— 2019ж
Түсінік хат Қазіргі таңда білім беру мен тәрбиелеуді мықтап қолға ала отырып, жас ұрпақты жан-жақты дамыта оқытып, саналы азамат етіп шығаруда ұстаздар қауымы аянбай тер төгуге тура келеді. Еліміздің ертеңі, біздің болашағымыз балалар десек, олардың терең білім алуына өз таңдаулары ескерілді. 10 сыныптағы «Химия және денсаулық » атты қолданбалы курсы өз өміріміздегі химия мен тіршілік әрекетіміздегі химиясы жайында қарастырады. Сондай –ақ теориялық білімдерін практикамен ұштастырып, біліктілігін қалыптастырады. Әркім білуге тиіс және әркімнің үйінде қақтығысатын мәселелер жөнінде талқыланып, пікірлер алмасады, ізденістер жасап оны зерделейді. Химияның қандай жағдайда зиянды, қандай жағдайда пайдалы екенін үйрене біледі. Биологиялық тұрғыдан адам ағзасының қаншалықты жұмыс істеуге қабілетті, оны емдеу жолдары жөнінде біле алады. Бұл курста көбінесе оқушы ізденісі қамтылып, олардың ғылыми қадамдар жасауына жол ашады. Бұрынғы алған білімдерн пайдалана отырып, жаңа ашылулар жасауға ұмтылады. Әркімнің өз денсаулығы өз қолында екенін түсініп дұрыс өмір сүру ұстанымын таңдауға мүмкіндік алады. Қоғамымыздағы ең өрелі мәселе экология мәселесі десек, бұл тақырыпты да химия саласында кеңінен қарастырған. Осынау ғарыштап келе жатқан өндірістерді игерудегі жас жеткіншектеріміздің білімі жоғары, іскерлігі алымды болуына даңғыл жол ашуға мүмкіндік берген. Жаратылыстану саласынан таңдап отырған биология мен химия пәні бойынша болашақ мамандар иесі өз ортамызда, олар пәнге қызыға отырып, білім алуға, іскерлігін қалыптастыруға, біліктілігін арттыруға ұмтылыстар жасайды.«Химия және денсаулық» қолданбалы курсы төрт тарауды қарастырады. І тарауда химия мен өмірдің байланысы айтылып, химияның алатын орны, адам өміріндегі маңызы мен әркімнің өмір сүруі туралы өтіледі, соңында практикалық білімдері тексеріледі. ІІ тарауда адам ағзасындағы химиялық қосылыстар жөнінде айтылып, адам өмірін тепе-тең ұстау, энергия көзі және физикалық жаттығулар мен диеталық тағамның алатын орны жайында қарастырылады, білімдері практикамен ұштастырылады. ІІІ тарауда тері жамылғысы химиясы, оны таза ұстау, қорғай білуге үйрете отырып, дене терісін қарап, емдеу жолын практикалық жұмыс жасау арқылы біле алады. ІV тарауда ағзада және үйде болатын улы заттар туралы білімін толықтырып, әр үйдегі пайдаланатын «дәріханасы» жөнінде химиялық бақылау жазады. Оқушы ізденістері қорғалады. Жыл соңына қарай бағдарлама жұмысы қорытылады.
Курстың мақсаты: Оқушылардың химия ғылымына деген құштарлығын арттыру, танымдылық белсенділігін тереңдету. Химия пәні бойынша алғыртыққа, ізденуге, терең білімділікке баулу.Курстың міндеті:
- мәселелерді химиялық-биологиялық тұрғыда қарастыру;
- оқушы қоғамына денсаулық мәселесіне дұрыс көзқарасқалыптастыру;
- білімі толыққан және тәрбиелі азаматтарды тәрбиелеу.
Пәнді меңгерту.Оқушы өз бетінше ізденуге дағдылану қажет.Оқушы жеке тапсырмаларды орындай алуға, топпен жұмыс жүргізуге, түсініп оқуға машықтану қажет.Химиялық тілді пайдалана білу керек.Химиялық есептерді шығару, химиялық эксперименттерді орындау шеберліктері қалыптасу керек.Сауаттылық жоғары дәрежеде болуы керек.Теориялық білімін, танымдық, шығармашылық дағдысын қалыптастыру.Отандық рухты, отаншылдықты ұрпақ санасына қалыптастыру.
Күтілетін нәтиже.
Қазіргі заман талабына сай еркін өмір сүре алатын білімді, ойы ұшқыр, қабілеті мықты, бәсекеге қабілетті дара тұлға тәрбиелеу барысы «Химия және денсаулық» курсының орны ерекше екенін атап көрсетуге болады. Бұл курста басты күтілетін нәтиже – болашақ мамандық ретінде мектеп бітірушілер химия – биология пәні аясында тыңдаушылардан мынандай нәтиже күтеді:
- Жеке тұлға ретінде қалыптасқан.
- Өмірде өз көзқарасын қалыптастырған, ойын еркін жеткізе алатын.
- Химия пәнін медицина саласымен байланыстыра алатын.
- Тиімді әдістерді қолдана алатын.
- Медицина саласындағы әр түрлі өте қауіпті ауруларға карсы күресе алатын.
- Осы теорияны тәжірибе жүзінде қолдана алатын.
Мазмұны: 10 сынып «Химия және денсаулық » атты қолданбалы курстың күнтізбелік жоспары. Аптасына 1 сағат, жылына 34 сағат Жыл бойына жүргізілетін 34 сағат :1-сағат кіріспе, 6-сағат практикалық жұмысқа, 23-сағат теориялық бөлімге, 4 –сағат талдау мен қорытуға бөлінді.
р/с | Сабақтың тақырыбы | Сағат санысаны | Өтуформасы |
мерзімі |
1. | Кіріспе. | 1 | Лекция | |
І. Тарау. Химия және өмір | ||||
2. | Өмір сүру тәсілің | 1 | Пікір алмасу | |
3. | Практикалық жұмыс № 1 «Өмір сүру тәсіліңді тексер» | 1 | Практикалық | |
ІІ. Тарау. Адам ағзасы химиясы. | ||||
4-5. | Адам ағзасы химиясы | 2 | Іздену жұмысы | |
6. | Практикалық жұмыс №2 «Тепе-теңдік пен тәртіптілік өмірге апарар жол (кілт)» | 1 | Практикалық | |
7-8. | Тамақ-энергия көзі | 2 | Аралас сабақ | |
9. | Диета және оның түрлері | 1 | Іздену жұмысы | |
10. | Диеталық тағамдардың ағзаға тигізетін әсері | 1 | Өзіндік жұмыс | |
11. | Практикалық жұмыс №3 «Әр оқушының тағамының кестесін жасау» | 1 | Практикалық | |
12-13. | Энергия және физикалық жаттығулар | 2 | Қимыл жұмыстары | |
14. | Практикалық жұмыс №4 «Денені тік және оны дұрыс ұстау» | 1 | Практикалық | |
ІІІ. Тарау. Тері және химия. | ||||
15. | Тері жамылғысы химиясы | 1 | Іздену жұмысы | |
16-17. | Химияның теріні таза ұстауы | 2 | Семинар | |
18-19. | Тері – біздің қорғанышымыз | 2 | Ізденусабағы | |
20. | Практикалық жұмыс №5 «Дене терісін қарау, оны емдеу жолы» |
1 |
Практикалық |
|
ІV. Тарау. Дәрілік зат үйімде. | ||||
21-22 | Ағзадағы улы заттар. |
2 |
Іздену жұмысы |
|
23. | Үйдегі және ағзадағы улы заттар. | 1 | Өзіндік жұмыс | |
24. | Практикалық жұмыс №6 «Менің дәріханам (аптечкам)» химиялық бақылау | 1 | Практика-лық | |
25-26. | Денсаулықты сақтау жолдары | 2 | Пікір алмасу | |
27-28. | Химия және денсаулық экологиясы | 2 | Семинар | |
29. | Химия және өмір | 1 | Іздену сабағы | |
30. | Химия қоршаған орта | 1 | Пікрлесу | |
31. | Оқушы ізденістерін талдау | 1 | Талдау | |
32-33. | Іздену жұмысын қорғау | 1 | Қорғау | |
33. | Курстың жылдық жұмысын талдау | 1 | Бағалау | |
34. | «Химия және денсаулық курсын » қорыту | 1 | Қорыту |
Пайдаланған негізгі әдебиеттер:1. Л.З. Тель, Е.Д. Даленов «Валеология» мектеп, жоғарғы оқу орны, колледждерге арналған оқулық ; Астана -2003 жыл 1-2 кітап.З. Тель, Е.Д. Даленов «Валеологгия» 7-9 сыныпқа арналған оқулық; Астана -2003 жыл3. Н.В.Коровин , Э.И. Мингулина, Н.Г. Рыжова «Лабораторные работы»; Москва «Высшая школа» .4. С. Мұсабеков «Органикалық химия есептері мен жаттығулары»; «Мектеп баспасы» Алматы -1978 жыл5. Ридерз Дайджест «Лечение без лекарств»; Отпечатано во Франции, .6. Ридерз Дайджест «Здоровые суставы, кости имышцы»; Москва*Лондон*Нью-Йорк .7. Ж. Нұрғалиев , И. Нұғманов «Биология. Химия» жоғары сынып оқушылары мен талапкерлерге арналған оқулық; Қазақстан Республикалық Халыққа білім беру министрлігі бекіткен; Атамұра 1992 жыл.8. Шың. «Биология» ; Алматы 2008 жыл9. Б.К. Бегімқұл «Генетика» жоғары оқу студенттеріне арналған оқулық ; Алматы -2000 ж. Ы. Алтынсарин атындағы Қазақтың білім академиясының Республикалық баспа кабинеті10. «Amway» педставляет… Nutrilite.Здоровый образ жизни»; Оформление «АБЦ Пресс» . 11. И. К. Сивохина, А. Ф. Василаки «Лечебное питание при заболеваниях органов пищеварения»; Москва «Медицина» . 12. В. Н. Ягодинский «Мектеп оқушысына никотин мен алкогольдың зияны туралы»; Алматы «Мектеп» 1985 жыл. 13. Под редакцией Н.И. Гринкевич, Л.Н.Сафонич «Химический анализ лекарственных растений» ; Москва «Высшая школа» . 14. Под редакцией К.Ф. Блиновой и Г. П. Яковлева «Ботанико- фармакогностический словарь» ; Москва «Высшая школа» . 15. «Биология және химия» журналы //№6 1997 жыл 68-69 бет. 16. «Биология, география және химия » //№4 1999 жыл. 30-31 бет. 17. «Биология, география және химия »// №3 2001 жыл. 23-30 бет. 18. «Биология, география және химия » //№6 2001 жыл.
Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министірлігі Жамбыл облысы. Т. Рысқұлов ауданы әкімдігінің білім бөлімінің«Ақтоған шағын орталықты орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
«Қаралды» «Келісемін» «Бекітемін»Әдістемелік бірлестік мектеп директорының Ақтоған орта мектебініңотырысында———— ғылыми әдістемелік ісі директорықаралған жөніндегі орынбасары О.М. РыскуловаӘБ жетекшісі———- —————————— ———————————— Абдезова Д.Ж Дарменова Э.Т. «—-» ——————-2018ж.
Химия и экология
8 — класс
химия пән мұғалімі: Шукирова М
Көгершін ауылы 2018— 2019ж
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Программа элективного курса «Химия и экология» предполагает углубление знаний обучающихся по отдельным темам базового курса химии.Продолжительность курса – 34 часа (1 час в неделю).Среди современных проблем, стоящих перед мировым сообществом, особенно выделяется одна – проблема ухудшения качества среды обитания человека. Она носит глобальный характер и волнует людей всех стран, больших и малых, развитых и развивающихся. Загрязнение окружающей среды влечёт за собой тяжкие последствия для людей.Экологические проблемы касаются каждого человека, уровня его подготовленности к осознанному использованию достижений естественных наук в производственных и бытовых сферах. Особенно важно решение вопроса элементарной «химической» подготовленности людей, ведь с веществами, способными принести определённый вред человеку, сегодня контактирует практически каждый из нас. Это и лекарства, и косметические и парфюмерные средства, красители, различные виды топлива, пластики, удобрения и т. д. Однако далеко не все из потребителей имеют представление об опасности, связанной с их использованием. Это противоречие обусловливает многие беды, обрушившиеся на нас.Снять их остроту призвана данная программа элективного курса для учащихся 8 классов.
Изучение курса направлено на достижение следующихцелей:– освоение обучающимися знаний в области химической науки, её роли в познании явлений природы и практической деятельности человека;– освоение экспериментальных методов познания;– развитие познавательных интересов, интеллектуальных и творческих способностей в процессе поиска решения жизненно важных проблем, связанных с химией и экологией;– формирование индивидуальных образовательных потребностей;– воспитание творческого отношения к процессу познания, потребности в экологически грамотном поведении в производственной и повседневной сферах жизни;– использование знаний и умений в области химии для обеспечения безопасности жизнедеятельности человека.В процессе обучения на занятиях элективного курса учащиеся приобретают следующие знания:– основ экологии и химии, формирующие научную картину мира и экологическую культуру;– об общечеловеческой ценности природы, месте человека в природе, значении мониторинга и деятельности по сохранению и улучшению окружающей среды;– о роли химии в решении экологических проблем людей;– о веществах, их роли в окружающей среде, процессах, происходящих в природе, производственной и бытовой деятельности человека.Умения:– объяснять значение общечеловеческой ценности природы, роли и места человека в ней, значение экологического мониторинга и деятельности человечества по сохранению и улучшению качества окружающей среды; роли научных знаний по химии;– принимать участие в природоохранной и природовосстановительной деятельности (акции по оздоровлению окружающей среды и т. д.);– выполнять творческие задания для самостоятельного получения и применения знаний.
Ожидаемые результаты.Полученные знания и умения должны помочь учащимся:– научиться общаться со сверстниками, отстаивать свою точку зрения;– закрепить практические навыки и умения при решении задач;
- выполнять творческие задания.
УЧЕБНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН
№ | Тема урока | часы | сроки |
I. Введение | 3 | ||
1 | 1. Когда и кем придумана экология | 1 | |
2 | 2. Место химии в системе естественных наук | 1 | |
3 | 3. Совершенствование способов очистки отходов — одна из глобальных проблем экологии | 1 | |
II. Основы международного экологического права | 7 | ||
4 | 1. Основные направления и формы международного сотрудничества в области охраны окружающей среды | 1 | |
5-6 | 2-3 Основные источники международного экологического права | 2 | |
7 | 4. Международные природоохранные организации | 1 | |
8 | 5. Химия и охрана окружающей среды | 1 | |
9-10 | 6-7. Обобщение. «Международный конгресс по охране атмосферы» | 2 | |
III. Химия и атмосфера | 8 | ||
11 | 1. Воздушный океан | 1 | |
12-13 | 2-3. Значение атмосферы для жизни на Земле | 2 | |
14 | 4. Влияние человека на атмосферу | 1 | |
15-16 | 5-6. Атмосфера — внешняя оболочка биосферы. Загрязнение атмосферы. | 2 | |
17-18 | 7-8. Анализ атмосферного воздуха. Атмосфера в классе. Экология жилища и здоровье человека. | 2 | |
IV. Химия и гидросфера | 6 | ||
19 |
1. Вода — уникальное вещество | 1 | |
20 | 2. Вода в жизни людей | 1 | |
21 | 3. «Царица-водица» | 1 | |
22-23 | 4-5. Круговорот воды в природе | 2 | |
24 | 6. Исследования качества питьевой воды | 1 | |
V. Химия и литосфера | 4 | ||
25 | 1. Недра Земли | 1 | |
26 | 2. Полезные ископаемые | 1 | |
27 | 3. Почва | 1 | |
28 | 4. Промышленные и бытовые отходы | 1 | |
VI. Круговорот химических элементов | 3 | ||
29 | 1. Круговорот элементов преобладающих в атмосфере | 1 | |
30 | 2. Круговорот серы и фосфора | 1 | |
31 | 3. Обобщение. «Берегите Землю — колыбель человечества» | 1 | |
VII. Задачи с экологическим содержанием | 3 | ||
32 | 1. Основные понятия химии | 1 | |
33 | 3. Расчеты по уравнениям химических реакций | 1 | |
34 | Обобщение | 1 | |
Литература.1.Андреева М. П. Химия: модули регионального содержания. – Якутск, 2001 2.Агаджанян Н.А., Петрова П. Г. “Человек в условиях Севера”. М., “Кроун”, 1996 г.3.Егоров Е.Г. АК “ АЛРОСА”: итоги, проблемы и задачи. Наука и образование АН РС (Я), 1998 г.4.Игомин В.А. Возможности и перспективы комплексной переработки органического сырья. Наука и образование. АН РС (Я), 1998 г.5.Наумов Г. Г. Минерально-сырьевые ресурсы цветных и редких металлов Якутии: состояние и перспективы. Наука и образование. АН РС(Я), 1997 г.6.Петрова П.Г., Волошин А.И. Экология человека в условиях Севера. Якутск, ЯГУ. 1996 г.7.Соломонов Н.Г. Воздействие традиционного современного сельского хозяйства на состояние северных экосистем. Наука и образование. АН РС (Я), 1996 г.8.Шепелев В.В., Скутин В.И. Состояние и перспективы использования подземных вод в РС (Я). Наука и образование. АН РС (Я),1997 г.9.Мирин Б.М., Наумов Л.Г. Экология России.1996 г.10.Биология. Н. Грин и другие.11.Экология. Ю. Одум.12.Красная книга.13.Яблоков А.В., Остроумов С.А. Уровни охраны живой природы. М., Наука 1985 г.14.Мазур И.И., Молдованов О.И. Шанс на выживание М., Наука 199215Н.М. Мамедов, И.Т. Суравегина. Основы общей экологии. Москва. 1998 г.16.Н.М. Чернова, В. М. Галушин. Дрофа. 2001. Основы экологии.17.Н. М. Кузьменюк, Е.А. Стрельцов. Экология на уроках химии-Лен.: Изд. ООО Красикопринт, 1996.
18.Экология Ярославской области. Ярославль. Верхне-Волжское книжное издательство, 1996 г.
19.Экология. Краткий справочник школьника. Дрофа, 1997 г.
Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министірлігі Жамбыл облысы. Т. Рысқұлов ауданы әкімдігінің білім бөлімінің«Ақтоған шағын орталықты орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
«Қаралды» «Келісемін» «Бекітемін»Әдістемелік бірлестік мектеп директорының Ақтоған орта мектебініңотырысында———— ғылыми әдістемелік ісі директорықаралған жөніндегі орынбасары О.М. РыскуловаӘБ жетекшісі———- —————————— ———————————— Абдезова Д.Ж Дарменова Э.Т. «—-» ——————-2018ж.
Химия, ғылыми фантастика
10 — сынып
химия пән мұғалімі: Шукирова М
Көгершін ауылы 2018— 2019ж Түсінік хат.
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінде қоғам талабына сай білімді, бәсекеге қабілетті, білім негізі бар, кәсіби біліктілігі жоғары тұлғаны тәрбиелеу негізгі мақсат. Осыған сай ұсынылып отырған бағдарлама ҚР білім беру жүйесінің ерекшелігін ескеріп, мемлекеттік білім беру стандартын және оқушылардың бейімдік ерекшелігін басшылыққа алып 10 сыныптағы химия пәні бойынша қолданбалы курсқа арналып жасалған.Оқушылар курс барысында өзіндік жұмыс жасайды, практикалық, лабораториялық жұмысқа қажетті құрылғыларды өздері құрастырып үйренеді және оны практикада қолдана алады. Мектептің мүмкіндіктеріне байланысты реактивтер мен құрылғыларды пайдалануға болады.Сондай-ақ аз ғана реактивтермен үнемді жұмыс жасауға бейімделіп, тәжірибе жасауға дағдыланады. Көбінесе шығармашылық жұмыс, іздену, практикалық, лабораториялық жұмыстар қамтылды.Бұл өз кезегінде интерактивті, дамыта оқыту, коррекциялық- түзету, деңгейлеп оқыту, алгебралық, өзіндік іздену, әдістер арқылы оқытумен жүзеге асырылды. Мектеп бағдарламасынан тыс алынған титрлеу және сапалық, сандық эксперименттік есептер шығаруға баса көңіл бөлінді.Әсіресе олардың шығарылу жолдары мен есептің түрлері қарастырылды. Құрылғылардың суреттері мен кестелері, сызбалары берілген тақырыптар, оқушылардың химия пәнінен алған білімдерін кеңейтуіне мүмкіндік беріп, болашақ мамандықтарына деген түсінігі қалыптаса алады.
Курстың мақсаты:Оқушылар өздерінің теориялық білімдерін практика арқылы жүзеге асырып, ой – өрістерін кеңейтіп, қабілеттерін дамытды. Оқушының терең химиялық білім алуларына жағдай жасау, шығармашылық қабілеттерін дамыту.
Курстың міндеттері:
— оқушының өз бетімен ізденуіне мүмкіндіктер бере отырып, құрылғыларды құру, жинау, тәжірибеге қолдану, есептеулер жүргізу және ғылыми тұжырымдар жасау.Оқушының танымдық және іскерлік қабілеттерін арттыру.
Күтілетін нәтиже.
«Ойланып қалған химия» курсын толық меңгерген оқушы:
- күнделікті тұрмыстық өмірде химияның қолданылу аясы;
- тәжірибе жасағанда заттардың пайдалану немесе қолдану тәртібін;
- Пайдаланылған заттардың химиялық құрамы;
- Пайдаланылған құрал – жабдықтардың барлығымен таныс болады.
Пәнді меңгерту.Оқушы өз бетінше ізденуге дағдылану қажет.Оқушы берілген құрал – жабдықтармен толық танысып орындай алуға, топпен жұмыс жүргізуге, түсініп көрсетуге машықтану қажет.Химиялық тілді пайдалана білу керек.Химиялық тәжірибелер жасауға, химиялық эксперименттерді орындау шеберліктері қалыптасу керек.Сауаттылық жоғары дәрежеде болуы керек.Теориялық білімін, экспериметтік, шығармашылық дағдысын қалыптастыру.Отандық рухты, отаншылдықты ұрпақ санасына қалыптастыру.
Күтілетін нәтиже.
Қазіргі заман талабына сай еркін өмір сүре алатын білімді, ойы ұшқыр, қабілеті мықты, бәсекеге қабілетті дара тұлға тәрбиелеу барысы «Ойланып қалған химия» курсының орны ерекше екенін атап көрсетуге болады. Бұл курста басты күтілетін нәтиже – болашақ мамандық ретінде мектеп бітірушілер химияны жетік білуге және мынандай нәтиже күтеді:
- Жеке тұлға ретінде қалыптасқан.
- Өмірде өз көзқарасын қалыптастырған, ойын еркін жеткізе алатын.
- Химия пәнін өмірмен байланыстыра алатын.
- Тиімді әдістерді қолдана алатын.
- Өндірі саласындағы әр түрлі өте қауіпті тәжірибелерді қауіпсіздік ережелерін сақтай отырып орындай алатын.
- Осы теорияны тәжірибе жүзінде қолдана алатын.
Тақырыбы:
№ | Тақырыптар | Сағатсаны | Мерзімі |
І – тарау. | |||
1 | Кіріпе.«Қызықты химия». | 2 | |
2 | Алтын жаңбыр | 2 | |
3 | Стакандағы қысқы көрініс | 2 | |
4 | Резиналы жұмыртқа | 2 | |
5 | Химиялық кемпірқосақ | 2 | |
6 | Магнидің құрғақ мұзда жануы | 2 | |
7 | Әйгілі натрий ацетаты | 2 | |
ІІ – тарау | |||
1 | Отты жазба | 2 | |
2 | Қорғасын тон | 2 | |
3 | Шақпақ қантты қалай жағуға болады | 2 | |
4 | Жасыл от | 2 | |
5 | Сиқырлы таяқша | 2 | |
6 | Көрінбейтін бояау | 2 | |
7 | Сиқырлы сия | 2 | |
8 | Сіріңкесіз жағылған от | 2 | |
9 | Судағы сусымалы «Алтын» | 2 | |
10 | Жанбайтын орамал | 2 |
Әдебиеттер:1.И.Нұғманов, Р.Мулкина «Химия» оқу кітабы. Алматы «Мектеп» 20092.Т.Т.Омаров, М.Р. Танашева «Бейорганикалық химия» Алматы 20083.Р.Болатқұлова «Органикалық химия сабақтарында есептер мен жаттығуларды пайдалану». Алматы4.Ә.Темірболатова, Н.Сағымбекова, С.Әлімжанова «Химия» Тапсырмалар жинағы 11 Алматы «Мектеп» 20075.Вилламо Х. Химия: Пер. с фин. — М.: Мир, 19906.Войтович В.А. Химия в быту – М., Знание, 1980г7.Секреты красоты для мужчин и женщин. – М., 2002г8.Войтович В.А. Химия в быту. – М.: Знание 1980.9. Кукушкин Н.Н. Химия вокруг нас — М., Высшая школа, 199210.Момынов Ө. «Органикалық химиядан шығарылған есептер жинағы» Шымкент, 2006 ж.11.«Химик анықтамалығы» журналы12.Войцеховская А. Л. Косметика сегодня. М.: Химия, 1998.13.«Химия мектепте» журналы14.Нұғыманұлы И. Химияны оқыту әдістемесі: Алматы «Рауан» 1993 15..«Химик анықтамалығы» журналы16.Химик анықтамалығы. 2009 ж, №417. «Пайдалы кеңестер» журналы, 1-12 2011ж18.Интернет ресурстары
Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.