Этикет теориясы және практика |

0

Англияны және Францияны кәдімгі: «классикалық этикет елдері»деп атайды. Алайда, оларды этикеттің отаны деп атауға болмайды. ХV ғасырда екі елде де мемлекет болып табылады. Германия және сол кездегі Еуропаның басқа елдері туралы мүлдем айтылмауға болады, сол уақыттың тек Италия ғана ерекшелік болып табылады. Итальяндық қоғамның адамгершілік қасиеттерін жақсарту XIV ғасырда басталады. Адам феодалдық мінездерден жаңа заман рухына көшті және бұл көшу басқа елдерге қарағанда Италияда ерте басталды. Егер XV ғасырдың Италиясын Еуропаның басқа халықтарымен салыстырсақ, онда бірден білімділіктің, байлықтың, өз өмірін безендіру қабілетінің жоғары дәрежесі көзге түседі. Ал осы уақытта ,Англия, Бір соғысты аяқтағаннан кейін басқа соғыстарға тартылып, XVI ғасырдың ортасына дейін варварлар елі болып қала береді. Германиядағы Гусситтердің қатыгез және ымырасыз соғысы, дворянство сөзсіз, кулачный құқық үстем, барлық дауларды күшпен шешу. Француздар әскери қызметтен басқа ешқандай еңбегін мойындамады, олар тек қана ғылымды құрметтемеді емес, сонымен қатар оларды ашулады және барлық ғалымдарды адамдардың ең аз деп санады.

Қысқаша айтқанда, барлық қалған еуропа өзара шиеленістерде суға батқан, ал феодалдық тәртіптер толық күшінде болған, Италия жаңа мәдениет елі болды. Бұл ел және әділдік аталған этикет отаны болуға лайық.[1]

Қалыптасқан адамгершілік нормалары адамдар арасындағы өзара қарым-қатынастардың ұзақ уақыт қалыптасу процесінің нәтижесі болып табылады. Бұл нормаларды сақтамай саяси, экономикалық, мәдени қатынастар мүмкін емес, өйткені өзіне белгілі бір шектеулер қоймастан бір-бірін құрметтемей өмір сүруге болмайды.

Этикет-мінез-құлық мәнерін білдіретін француз шыққан сөз. Оған қоғамда қабылданған әдептілік пен сыпайылық ережелері жатады.

Қазіргі заманғы этикет ежелгі дәуірден бүгінгі күнге дейін барлық халықтардың салт-дәстүрлерін мұра етеді. Өзінің осы мінез-құлық ережелері негізінде жалпыға бірдей болып табылады, өйткені оларды тек осы қоғамның өкілдері ғана емес, сонымен қатар қазіргі әлемде бар әртүрлі әлеуметтік-саяси жүйелердің өкілдері де сақтайды. Әрбір елдің халықтары елдің қоғамдық құрылысымен ,оның тарихи құрылымының ерекшелігімен, ұлттық салт-дәстүрлерімен негізделген өз түзетулері мен толықтыруларын Заттаңбаға енгізеді.

Қазіргі заманғы этикет адамдардың тұрмыста, қызметте, қоғамдық орындарда және көшеде, қонаққа және түрлі ресми іс — шараларда-қабылдауларда, рәсімдерде, келіссөздерде мінез-құлқын реттейді.

Сонымен, этикет — жалпы адамзаттық мәдениеттің, адамгершілік моральдың көптеген ғасырлар бойы барлық халықтардың ізгілік, әділеттілік, адамгершілік туралы — моральдық мәдениет және сұлулық, тәртіп, абаттандыру, тұрмыстық мақсаттылық саласындағы-материалдық мәдениет саласындағы ұғымдарына сәйкес қалыптасқан өте үлкен және маңызды бөлігі.

Ресейдегі менеджменттің ұлттық ерекшеліктері оның дамуының геосаяси, тарихи, әлеуметтік-экономикалық және әлеуметтік-мәдени факторларымен анықталады, оның нәтижесінде ресейлік менталитет қалыптасты, яғни психология, өмір салты, мінез-құлық, әдеттер мен халықтың әдет-ғұрыптары қалыптасты.[2]

Өзінің геосаяси жағдайының салдарынан Ресей Еуроазиялық ел болып табылады. Сондықтан ресейлік менталитет қарама — қайшы бастаулардың-батыс және шығыс қосылыстарымен сипатталады.

Батыс басы бостандыққа, индивидуализмге, прагматизмге ұмтылуда. Шығыс басы руханилықпен, ұжымизммен, патриархаттылықпен, консерватизммен сипатталады.

Ұжымдық және индивидуализм-ресейлік менталитеттің екі полярлық негізі. Олардың арақатынасы үнемі өзгереді.

Ресей менталитетіндегі ұжымизм мен индивидуализммен қатар, бір мезгілде саясилануы мен практикицизм, еңбексүйгіштік пен жалаңдық, білімділік пен тәртіпсіздік, сыпайылық пен сыпайылық тапшылығы, ұлттық мәдениеттің (әдебиеттің, өнердің) жоғары деңгейі мен тұрмыстық мәдениеттің төмен деңгейі, жаңаға ұмтылу мен догматизм, аскетизм мен мотовство, дәстүрлерге бейілділік пен өзгерістерге әзірлік, Жеке кәсіпкерлікті мақұлдау мен соттау, шаруашылық жүргізудің заңды және заңсыз нысандары үйлеседі.

Жалпы ресейлік менеджменттің ерекшеліктері оның икемділігіне, икемділігіне, маневрлігіне жатады. Бұл XXI ғасырдың басында Ресей қоғамын сипаттауға мүмкіндік береді. Тиісінше өтпелі, яғни қоғамның экономика, менеджмент және оның этикасы сияқты маңызды институттары болып табылады.

Ресей менталитеті мемлекеттің экономикаға батыстық елдерге қарағанда үлкен араласуының қажеттілігін негіздейді. Экономикалық әдістермен қатар басқарудың әкімшілік әдістері де қолданылуы тиіс. Ресей менеджменті менеджменттің қарама-қайшылықтарын, оның аймақтар бойынша айырмашылықтарын және даму векторын ескеруі тиіс. Бұл Даму саясаттылықты төмендету, даралануды, прагматизмді, материалдық қамтамасыз етуді арттыру бағытында жүруде.

Мінез-құлық өнерінде іскерлік этикет ерекше орын алады. Егер сіз тұрмыста немесе қоғамда мінез-құлық нормаларын бұзсаңыз, онда негізінен тәрбиеленген адамның беделіне қауіп төндіресіз, ал менеджментте мұндай қателіктер үлкен ақша және тіпті мансапта болуы мүмкін.

Әдепті жағдайлар үшін Этикет мәдени мінез-құлық ережелері мен ұсынымдарының кең таңдауын ұсынады. Бірақ ол оларды осы нақты жағдайда, ресми немесе бейресми жағдайда нақты қарым-қатынастың ерекшеліктерін қатаң ескере отырып, пайдалануды талап етеді, ол кімнің аумағында болады, оның қатысушыларының қызметтік мәртебесі мен қоғамдық беделі, Жасы, жынысы, мәдени-білім деңгейі, ұлттық және аймақтық психологияның ерекшеліктері, ақырында, серіктестердің өзара танысу дәрежесі қандай.

Қазіргі уақытта этикетті демократияландыру жүріп жатыр. Іскерлік этикет мұнда айтарлықтай жеңілдетіледі, теңсіз еркін және табиғи болып, барлық адамдарға күнделікті, ізгі және құрметпен қараудың мағынасын иеленеді, олардың қызметі мен қоғамдық жағдайына қарамастан. Алайда, егер әдептілік ережелерінің әлсіреуі тиісті тәрбиемен толықтырылмаса, ол тек айрықшылықпен ғана емес, сондай-ақ хамизммен де байланысты. Сондықтан этикет ережелерін елемеу керек емес.

Ресімдеу кеңсесінің және жұмыс орнын ұйымдастыру фирма қызметкерінің

Бүгінде көп жұмыс істеу сәнді. Көпшілік үшін кеңсе тіпті екінші емес, бірінші үй болды. Іс жүзінде бүкіл өмір жұмыс орнында өтеді.

Шетелде бұрыннан түсіндік: кеңсе-бизнесті жүргізудің негізгі құралдарының бірі. Бұл қызметкерлердің ыңғайсыз жұмыс орындары болса, Еңбек өнімділігі төмендейді. Ал егер сіздің кеңсеңіз тартымды болса, сіз клиенттер мен серіктестерге жағымды әсер ете алмайсыз.

Ресейде тек қана істің осы жағын түсінуге кірісе бастады.

Сіздің сөзіңіз бен сыртқы түріңіз перспективалы қызметшінің бейнесі туралы ұсыныстарға сәйкес келуі тиіс сияқты, сондай-ақ жұмыс орнының интерьері іскерлік Этикет саласына жатады. Іс жүзінде кез келген қызметтік интерьер компанияның имиджін көрсетеді.

Жұмыс үй-жайларында қарапайым тәртіпті сақтау қажет. Тәртіпсіздік жұмысты тиімді етеді, компания туралы пікірді бұзады. Ол қызметтік кабинетте мүлдем жол бермейді, өйткені іскерлік Этикет ережелерінің бірі: бизнесмен жағдайды бақылайтын адам ретінде көрінуі тиіс.[3]

Табысты қызметшінің әсерін жасау үшін ережелерді орындау керек:

1. Сіздің кеңсеңізді оның көлеміне қарамастан өз үйіңіз ретінде қабыл алыңыз және жақсы тонның тұрғысынан барлық ұсақ-түйектерді ойлаңыз, өйткені сіз өз үйіңіздің жағдайы мен жабдықталуын ойлайсыз.

2. Кеңседе әрқашан таза және жағымды болуы керек.

Егер сізге жұмыс істеу үшін қағаз таулары қажет болса, келушілер үшін ұқыпты, ыңғайлы қабылдау бөлмесін орнатыңыз, ал ағымдағы жұмысты басқа бөлмеде жасаңыз. Егер сізде кабинет тым кішкентай болса немесе сіз кішкене бөлмедегі үстел ғана болса, өзіңізге жылжымалы «қоқыс» жәшігін салыңыз.

4. Жұмыс үстелінде тамақтанбауға тырысыңыз. Басқа шығу жоқ болса, жақын жерде оны көре алатын клиенттердің немесе келушілердің ешқайсысы жоқ екеніне көз жеткізіңіз, ал тамақтан кейін міндетті түрде бәрін алып тастаңыз.

5. Жұмыс орнына бөтен адамның көзімен қарауға тырысыңыз

Үлкен фирмаларда басшылық әрқашан қызметкерлердің фирманың үй-жайында қаншалықты жайлы екенін ойлайды.

Егер кеңсеңізге бір уақытта бір-бірімен таныс емес клиенттер немесе сатып алушылар көп келуі мүмкін деп болжалса, онда бір бөлмеде бірнеше минуттан бір сағатқа дейін бірге өткізуге тура келеді, дивандар қоюға ұсынылмайды. Бұл жағдайда келушілерге арналған креслолар қолайлы. Дивандар белгілі бір проблема жасайды: оларға бейтаныс адамдар тым жақын отыруға мәжбүр, мүмкін, тіпті бір-біріне тығыз, ал бұл адамдарды ұялатады. Мұндай жағдайда «Г»әрпімен қойылған креслолар жақсы. Келушілерге арналған креслолардың жанында суаруға болатын көптеген журналдарды таңдауға ұсынылады. Телефон қоюға болады.