It-технологиялар білім беру жүйесінің қажетті компоненті ретінде туралы қазақша

0

Қазіргі таңда Ақпараттық технологиялар әлемде де, Ресейде де білім беру жүйесінің сапасына күшті әсер ететін негізгі және маңызды факторлардың бірі болып табылады. Білім беру саласындағы ақпараттық технологиялар мәселесіне көп көңіл бөлінген, және Ю. К. Бабанский, Ю. С. Брановский, Я. Л. Ваграменко, А. Г. Гейн, А. П. Ершов, И. В. Роберт және т.б. ғалымдардың еңбектерінде бұл мәселе жақсы жарықтандырылған. Ақпараттандыруды зерттеумен байланысты жоғары білім беру саласындағы педагогикалық зерттеулерді Пашкова И. И, Козлова С. Ж., Жилина М. Я., Домрачев В. Г. сияқты ғалымдардың жұмыстарында көруге болады.

Бүгінгі таңда түлектерді даярлау сапасына қойылатын талаптар жоғарылаған кезде жаһандық ақпараттандыру, жаңа ақпараттық технологияларды дамыту жүріп жатыр.

Қазіргі білім беру жүйесі үшін оқыту-бұл, ең алдымен, білім мен шеберлікті алуға бағытталған танымдық іс-әрекет. Өзгеріс оқушы тұлғасында да жүреді: бірінші кезекте, интеллект жоғарылайды және негізгі бағыт өзін-өзі дамытуға бағытталады. Жоғары оқу орны студент алдымен оқиды, содан кейін басқаларды басқаруға бағытталған саты жүреді

Библиографиялық сипаттама: Мамедова К. А. IT-технологиялар білім беру жүйесінің қажетті компоненті ретінде / / Universum: Психология и образование: электрон. [. жұрн. 2016. № 9 (27). URL: http://7universum ескерту. com/ru / psy/archive/item / 3526

және өндірістік құрылымдар. Кәсіби құзыреттілік, ғылыми біліктілік, кадрларды даярлау проблеманы шешудің шығармашылық жолын табатын маманның жаңа түрін қалыптастыруға алып келеді.

Басты бағыт жоғары оқу орындарында студенттердің дайындық сапасы мен деңгейі болып табылады, бұл барлық білім беру жүйесінің жұмыс істеу тиімділігін айқындайды.

Білім беру мәселелерін шығармашылықпен және өз бетінше шеше алатын мұғалімді дайындаудағы жаңа тәсілдерді әзірлеу қажет. Мұндай тәсілдер келесі мақсаттарды көздейді:

1. Студенттердің педагогикалық қызметінің шығармашылық сипаты туралы және оның қоғам өмірінде үлкен рөл атқаратыны туралы түсінігін қалыптастыру;

2. Болашақ мұғалімдердің кәсіби мәдениетінің пайда болуы;

3. Жеке ерекшеліктерді ескере отырып, жеке және кәсіби дамуға, өз бетінше өзін-өзі дамытуға бағдарлау.

Білім беру үдерісінде ақпараттық технологияларды қолдану болашақ маманды даярлау сапасы артатынына ықпал етеді.

Ақпараттық технологиялар деп объектінің, процестің немесе құбылыстың жай-күйі туралы жаңа сападағы ақпаратты алу үшін деректерді жинау, өңдеу және беру құралдары мен әдістерінің жиынтығын түсіну керек.

Білім берудегі ақпараттық технологиялардың артықшылықтары бар, олардың ішінде:

* білім беруді ақпараттық қамтамасыз етуді басқарудың ең тиімді жүйесін құру;

* оқыту процесінде білім алушылардың танымдық іс-әрекетін қалыптастыру;

* ақпараттық технологиялардың көмегімен оқу үдерісін дараландыру және таным процесінің мүмкіндігі •

Бүгінгі таңда ЖОО-да білім беру процесінде ақпараттық технологияларды пайдаланудың өзектілігі ең алдымен білім беру сапасын арттырудағы әлеуметтік қажеттілікке және жоғары білім беру мекемелерінде қазіргі заманғы компьютерлік бағдарламаларды қолдануға практикалық қажеттілікке байланысты.

Оқу үдерісін жаңғырту, ең алдымен, оқу материалын игерудің дәрістік тәсілдерінен жұмыстың белсенді топтық және жеке нысандарына көшуді, студенттердің өзіндік іздеу қызметін ұйымдастыруды талап етеді, бұл жеке дара маманды дайындауға және әр түрлі жағдайларда шұғылданушылардың қызметін ұйымдастыруға мүмкіндік береді. Бұған оқу процесіне ақпараттық, компьютерлік технологиялар мен сандық білім беру ресурстарын енгізу ықпал етуі мүмкін.

ЖОО оқытушыларының ақпараттық және коммуникациялық технологияларды жақсы меңгеруі білім сапасын арттырудың негізі болып табылады. Оқу-әдістемелік қамтамасыз етуді құру үшін ақпараттық технологияларды пайдалану білім беру процесінің тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді. Оқытушының ақпараттық технологияларды Құзыретті қолдануы студенттің шығармашылық әлеуетін қалыптастыруға педагогикалық әсерін арттыруға мүмкіндік береді.

Білім беру үдерісінің ақпараттық құрамдас бөлігі университетте маман даярлаудың мазмұнды аспектісін анықтайды. Мұндай ақпараттық құрамдауыш ретінде оқытушы мен білім алушылар арасында өзара іс-қимыл жасайтын дидактикалық жүйе болып табылатын электрондық оқу-әдістемелік кешен бола алады, онда қолданбалы педагогикалық бағдарламалық өнімдер, сондай-ақ оқу процесін қолдайтын дидактикалық құралдар мен әдістемелік материалдар жиынтығы есепке алынады.

Білім берудегі ақпараттық технологиялар бірқатар маңызды міндеттерді шешеді.:

1. Күрделі ұйымдастырылған жүйелердің ішінде және компьютерлік графика және компьютерлік модельдеу құралдарын пайдалану негізінде болатын құбылыстар мен процестерді зерттеу;

2. Үлкен немесе аз жылдамдықпен өтетін түрлі физикалық, химиялық, биологиялық және әлеуметтік процестерді зерттеу.

Ақпараттық технологиялар ұғымына білім берудегі компьютерлік және телекоммуникациялық технологиялар кіреді [1]. Біз ақпараттық технологияларды қазіргі заманғы компьютерлік техника негізінде ақпаратты жинауды, сақтауды, қайта өңдеуді және беруді қамтамасыз ететін қазіргі заманғы техникалық құралдардың жиынтығы ретінде қарастырамыз. Ақпараттық технологиялар ұғымы отандық авторлар тұрғысынан да қарастырылады. Ғалым М. И. Ақпараттық технологиялар адамның білімін кеңейтуге мүмкіндік беретін және техникалық және әлеуметтік процестерді басқаруға кең мүмкіндік беретін әдістер мен құралдардың жиынтығы ретінде қарастырылады [2].

В. А. Извозчиковтың көзқарасы бойынша, ақпараттық технологиялар-бұл оқытудың жаңа электрондық құралдарын және бірінші кезекте ЭЕМ қолдану арқылы оқу-тәрбие процесінің технологиялары мен әдістері [3].

Зерттеуші Е. Н. Бұл жерде жасанды интеллектке негізделген білімді бақылау, оқыту жүйелері кіреді [4]. Білім беру саласындағы ақпараттық технологиялардың негізгі міндеті-білім беру қызметінің процесін басқарудың интерактивті ортасын әзірлеу және оған қол жеткізу.

қазіргі заманғы ақпараттық-білім беру ресурстары. Ақпараттық технологиялар құрамына мультимедия әртүрлі танымдық сайттар және басқа да көптеген көздер негізінде құрылған оқулықтар кіреді. Білім беру процесіндегі ақпараттық технологиялар әлемнің заманауи ақпараттық суретін қалыптастыруға айтарлықтай әсер етеді. Білім беру процесінде ақпараттық технологияларды пайдаланудың өзектілігі білім беру сапасын арттырудың әлеуметтік қажеттілігімен, сондай-ақ қазіргі заманғы компьютерлік бағдарламаларды пайдаланудың тәжірибелік қажеттілігімен байланысты. Білім беру үдерісінде ақпараттық технологияларды қолданудың негізгі мақсаты-бұл ең алдымен, оқушылардың ақпараттық қоғамда зияткерлік мүмкіндіктерін күшейту, сондай-ақ білім беру жүйесінің барлық сатыларында оқыту сапасын арттыру және дараландыру.

Бүгінгі таңда білім беру саласында заманауи ақпараттық технологияларды пайдаланудың бірнеше бағыттарын бөліп көрсетуге болады:

1. ақпараттық технологияларды оқыту процесін жетілдіретін және оның сапасы мен тиімділігін арттыратын оқыту құралы ретінде пайдалану;

2. ақпараттық технологияларды оқыту, өзін және шындықты тану құралдары ретінде пайдалану;

3. білім алушының шығармашылық даму құралы сапада ақпараттық технологияларды қолдану;

4. бақылау, түзету, тестілеу және психодиагностика процестерін Автоматтандырудың негізгі құралы ретінде ақпараттық технологияларды пайдалану;

5. педагогикалық тәжірибені, әдістемелік және оқу әдебиетін беру және алу мақсатында ақпараттық технологиялар құралдарын пайдалану негізінде коммуникацияларды ұйымдастыру;

6. оқу орны мен оқу процесін басқаруды қарқындату және жетілдіру;

қазіргі заманғы ақпараттық технологиялар жүйесін пайдалану негізінде.

Соңғы уақытта жоғары оқу орындарының веб-технологияларға және ғаламдық Интернет желісіне сүйенетін ақпараттық технологияларды пайдалануы тән сипат болып табылады. Интернет ғалымдар «дайын түрде» білім бермейтін орта ретінде қарастырылады, бірақ ақпаратты белсенді іздеуге, талдауға және өз бетінше ойлауға қабілетті адамдарға үлкен мүмкіндіктер береді. Қазіргі уақытта бұқаралық ақпарат құралдарында «виртуалды кеңістік» термині кеңінен қолданылады, онда Интернеттің білім беру ресурстарының жиынтығы ғана емес, сондай-ақ өлшемі өзіне кіретін жаңа «инфосфера» термині де кеңінен қолданылады.:

* интернеттің техникалық және инновациялық құралдары;

* білім беруге және білім беруді ақпараттандыру процестеріне тартылған адами ресурстар;

• білім беруде жаңа ақпараттық технологиялар мен интернет құралдарына сүйеніп жұмыс істейтін мамандардың қоғамдастықтағы қарым-қатынасы.

Қазіргі таңда қашықтықтан білім беру жүйесі өте танымал. Қашықтықтан білім беру қашықтан компьютер (сервер) арқылы оқу процесін ұйымдастыратын және оқытатын ағындардың өзара әрекеттестігін білдіреді. Қашықтықтан білім беруді дамытудағы негізгі түрткі XX ғасырдың аяғында алынды, бүгінгі күні қашықтықтан білім беру-бұл XXI ғасырда зор әлеуеті бар мамандарды даярлаудың ең перспективалы және тиімді жүйесі. Қашықтықтан білім беру — бұл кез келген қашықтықтағы ақпарат алмасу құралдарына бағытталған мамандандырылған ақпараттық-білім беру ортасының көмегімен халықтың қалың тобына ұсынылатын білім беру қызметтерінің кешені. Ресейдің жоғары білім беру жүйесінде қашықтықтан білім беру, ең алдымен, оқу орнына бармай, оқу мүмкіндігін қамтамасыз ететін технологиялар, әдістер мен құралдар жиынтығы болып табылады, бірақ, әдетте, оқу орны оқытушыларының немесе осы оқу орны сертификаттаған тұлғалардың әртүрлі кеңестері бар.

Ресейде қашықтықтан білім берудің негізгі бағыттарының арасында білім беру сапасын арттыруды, сапалы мамандарды дайындауды және халықтың әлеуметтік және кәсіптік ұтқырлығын және өзін-өзі тану деңгейін арттыруға баса назар аударылатын бірыңғай білім беру кеңістігін дамытуды атап өтуге болады.

Бүгінгі таңда білім беру саласында ақпараттық технологияларды дамытуға мемлекеттің бірыңғай жүйелік тәсілін қалыптастыру үшін Ресей Федерациясында 2014-2020 жылдарға және 2025 жылға дейінгі перспективаға арналған ақпараттық технологиялар саласын дамыту стратегиясы әзірленді. Стратегия Ақпараттық технологиялар саласын дамытудың негізгі мақсаттары мен бағыттарын және қойылған мақсатқа қол жеткізу тетіктерін айқындайды. Көлемі әлемдік

ақпараттық технологиялар нарығын құрайды 1,7 трлн долларды құрайды. 2015-2025 жылдар аралығында білім беру саласындағы мемлекеттің негізгі бағыты білім беру ұйымдарының мұғалімдері мен оқытушыларының кәсіби дамуы мен біліктілігін арттыру және белгілі нормалар мен стандарттарға сәйкестігі болып табылады. Ресей көздеген мақсат-жоғары білім беру жүйесін жаңғырту. Бұл, ең алдымен, білім беру жүйесіне ақпараттық технологияларды енгізу, оқушылардың білім беру қажеттіліктерін мамандықтардың ең кең ауқымы, білім беру деңгейлері, оқу орындары мен ақпараттық-білім беру ресурстары бойынша барынша қанағаттандыруға бағытталған. Жоғары оқу орындарында бүгінгі таңда бағдар білім беру процесінде білім берудің тиімділігі мен сапасына ықпал ететін ақпараттық технологияларды кеңінен қолдануға барады. Ақпараттық технологияларды білу-бұл жұмысқа орналасу жетістігінің кілті, өйткені көптеген компаниялар бұл аспекті басты деп санайды.

Қашықтықтан білім берудің негізгі мақсаты-бұл ең алдымен оқу процесіне ақпараттық технологияларды енгізу арқылы бірыңғай білім беру кеңістігін құру. Желілік интернет-технологиялар оқу кестесін неғұрлым икемді етуге және білім алушылардың қажетті контингентін тартуға мүмкіндік береді.

Сонымен қатар білім беру саласындағы 1Т-технологияларға электрондық оқулықты жатқызуға болады, онда теориялық және ғылыми-практикалық материалды, есептерді, тренингті, білімді меңгеру сапасын бақылау мен бағалауды түсінуге болады, ол ақпаратты мәтіндік, графикалық бейнелер, сондай-ақ мультимедиалық бейне және дыбыстық әсерлер түрінде ұсынуға мүмкіндік беретін арнайы бағдарламалар көмегімен қалыптасады [7].

#Itтехнологиялар #білім #беру #жүйесінің #қажетті #компоненті #ретінде