Іскерлік қарым-қатынастағы әлеуметтік-психологиялық заңдылықтар | туралы қазақша
Іскерлік қарым-қатынас адам өмірінің қажетті бөлігі, басқа адамдармен қарым-қатынастың маңызды түрі болып табылады. Бұл қарым-қатынастардың басты реттеушілерінің бірі этикалық нормалар болып табылады, онда адамдардың адалдығы мен зұлымдығы, әділеттілігі мен әділетсіздігі, дұрыс және дұрыс еместігі туралы біздің түсінігіміз көрсетілген. Өзінің қарамағындағыларымен, бастығымен немесе әріптестерімен іскерлік ынтымақтастықта сөйлесе отырып, әрқайсысы осы ұсыныстарға саналы немесе стихиялы сүйеніп отырады. Бірақ адам моральдық нормаларды қалай түсінетініне байланысты. Онда қандай мазмұн бар, ол қарым-қатынаста қандай дәрежеде ескереді, ол іскерлік қарым-қатынасты жеңілдетеді, оны неғұрлым тиімді ете алады, қойылған міндеттерді шешуге және мақсаттарға қол жеткізуге көмектеседі, сондай-ақ бұл қарым-қатынасты қиындатады немесе тіпті оны мүмкін емес ете алады.
Іскерлік қарым-қатынас деп қандай да бір ортақ істің табысын қамтамасыз ететін, адамдар үшін маңызды мақсаттарды жүзеге асыру үшін адамдардың ынтымақтастығы үшін жағдай жасайтын қарым-қатынас түсініледі. Іскерлік қарым-қатынас жұмыс бойынша әріптестердің, басшылар мен бағыныштылардың, серіктестердің, қарсыластардың және бәсекелестердің арасындағы ынтымақтастық пен әріптестік қатынастарын орнату мен дамытуға жәрдемдеседі. Ол тек жоққа шығармай ғана емес, керісінше, жеке маңызды мақсаттарға қол жеткізуді, жеке мүдделерді қанағаттандыруды болжайтын ортақ мақсаттарға қол жеткізудің осындай тәсілдерін болжайды.
Қарым-қатынастың әлеуметтік-психологиялық заңдылықтарын білу нақты адаммен іскерлік қарым-қатынас қаншалықты тиімді болатынын анықтауға мүмкіндік береді. Бірақ қарым-қатынастың жоғары деңгейін қамтамасыз ету үшін басшы психологиялық білімге негізделген қарым-қатынас технологияларын пайдалана білуі тиіс. Мысалы, әріптестердің, әріптестердің арасындағы қарым-қатынас барысында шиеленіс және тіпті даулы жағдай туындауы мүмкін, мысалы, өз қадір-қасиетін құрметтемеуге байланысты
Іскерлік қарым-қатынас этикасы серіктестердің мінез-құлқының заңдылықтары мен нормаларына негізделеді, олар сайып келгенде ынтымақтастықтың дамуына ықпал етеді, яғни іскерлік қарым-қатынастың маңызды негізін нығайтады. Бұл заңдылықтардың мағынасы-өзара сенімді нығайту, серіктесті өзінің ниеті мен іс-әрекеттері туралы үнемі хабардар ету, әріптесті алдауды болдырмау және деструктивті бағдарлау.
1. ІСКЕРЛІК ҚАРЫМ-ҚАТЫНАС ТҮСІНІГІ.
ІСКЕРЛІК ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫҢ ЕРЕКШЕ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ.
Іскерлік қарым-қатынас адам өмірінің қажетті бөлігі, басқа адамдармен қарым-қатынастың маңызды түрі болып табылады. Бұл қарым-қатынастардың басты реттеушілерінің бірі этикалық нормалар болып табылады, онда адамдардың адалдығы мен зұлымдығы, әділеттілігі мен әділетсіздігі, дұрыс немесе дұрыс еместігі туралы біздің түсінігіміз көрсетілген. Және өз қарамағындағы адамдармен, Бастықпен немесе әріптестермен іскерлік ынтымақтастықта сөйлесе отырып, әркім осы ұсыныстарға саналы немесе стихиялы сүйеніп отырады. Бірақ адам моральдық нормаларды қалай түсінетініне, оларға қандай мазмұн салады, оларды қарым-қатынаста қандай дәрежеде ескереді, ол іскерлік қарым-қатынасты жеңілдетеді, оны неғұрлым тиімді ете алады, қойылған міндеттерді шешуге және мақсаттарға қол жеткізуге көмектесе алады, сондай-ақ бұл қарым-қатынасты қиындатады немесе тіпті оны мүмкін емес ете алады.
«Іскерлік қарым-қатынас дегеніміз не?»- кейде көптеген естідім » сөзін емес, әркім түсінеді бұл. Алдымен қарым-қатынастың не екенін түсіну керек.
Қарым — қатынас-бірлескен қызмет қажеттілігінен туындайтын және ақпарат алмасуды, өзара іс-қимылдың бірыңғай стратегиясын әзірлеуді, басқа адамды қабылдау мен түсінуді қамтитын адамдар арасындағы байланыстарды орнату мен дамытудың күрделі көпжоспарлы процесі.
Іскерлік қарым — қатынас-белгілі бір нәтижеге қол жеткізуді,нақты проблеманы шешуді немесе белгілі бір мақсаттарды іске асыруды болжайтын қызмет, Ақпарат және тәжірибе алмасу жүргізілетін өзара байланыс және өзара іс-қимыл процесі. Бұл сұхбаттасушының жеке басының ерекшеліктерін, сипатын, жасын, көңіл-күйін есепке алатын қарым-қатынас, бірақ істің мүдделері мүмкін болатын жеке айырмашылықтардан гөрі маңызды.
Іскерлік қарым-қатынастың ерекшелігі оның қандай да бір өнімді өндіруге немесе іскерлік әсерге байланысты қызметтің белгілі бір түрі негізінде және себебі бойынша туындауына байланысты. Іскерлік қарым-қатынас тараптары адамдардың мінез-құлқының қажетті нормалары мен стандарттарын (оның ішінде этикалық) айқындайтын ресми (ресми) мәртебелерде сөз сөйлейді.
Қарым-қатынастың әр түрі сияқты іскерлік қарым-қатынас тарихи сипатқа ие, әлеуметтік жүйенің әртүрлі деңгейлерінде және әр түрлі нысандарда көрінеді. Оның ерекше ерекшелігі-ол өзін-өзі ұстай алмайды, өзін-өзі мақсат емес, басқа мақсаттарға жету үшін құрал болып табылады. Нарықтық қатынастар жағдайында-бұл барынша пайда табу.
Әлеуметтік-философиялық тұрғыда іскерлік қарым-қатынас этикасы қоғамның қоғамдық-экономикалық құрылымымен, оның әлеуметтік ұйымының құрылымымен және қоғамдық сананың басым түрімен анықталады. Дәстүрлі қоғамда іскерлік қарым-қатынастың негізгі тетігі рәсім, дәстүр және әдет-ғұрып болып табылады. Оларға іскерлік қарым-қатынас этикасы нормалары, құндылықтары мен стандарттары сәйкес келеді.
Ежелгі қытай қоғамының іскерлік қарым-қатынасында ритуалдың этикалық нормалары бірінші дәрежелі рөлге ие болды. Осы орайда, діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс-қимыл жөніндегі 2013-2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламаны іске асыру мақсатында Қазақстан Республикасы Дін істері агенттігінің «Дін мәселелері жөніндегі ғылыми-зерттеу және талдау орталығы» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны «дін мәселелері жөніндегі ғылыми-зерттеу және талдау орталығы» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны «дін мәселелері жөніндегі ғылыми-зерттеу және талдау орталығы» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны «дін мәселелері жөніндегі ғылыми-зерттеу және талдау орталығы» Оның тамаша адамы, асыл күйеуі (цзюнь-цзы) алдымен қарыз көрсетіп, пайда табады. Бұл оның асыл емес, «шағын адамнан» айырмашылығы мыналардан тұрады: «асыл күйеуі әділдікті, шағын адам пайда тапты».
Іскерлік қарым-қатынас этикасы негізінде үйлестіру, ал мүмкіндігінше мүдделерді үйлестіру болуы тиіс. Әрине, егер ол этикалық құралдармен және моральдық ақталған мақсаттар үшін жүзеге асырылса.
Қарым-қатынас этикасының алтын ережесіне ерекше назар аудару керек: «басқаларға сіз өзіңізге қалай қарайсыз?». Конфуций тұжырымдамасында теріс түрде ол былай дейді: «өзіңе не тілемейсің, басқасын жасамаңыз». Бұл ереже іскерлік қарым-қатынасқа да қолданылады.
2. ЖҰМЫС ТОБЫНЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК-ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЗАҢДЫЛЫҚТАРЫ
2.1. Қарым-қатынас құралдарының жіктелуі. Жұмыс тобының психологиясы.
Тұрақты қарым — қатынас кезінде серіктестің-оның эмоционалдық жағдайын, ниеттерін, оның бізге қарым-қатынасының динамикасын терең түсінуі маңызды болады
Адамдардың топтық іс-әрекеті барысында пайда болған психологиялық процестер мен білім беру үнемі өз конфигурациясын өзгертеді. Олар құндылықты бағдарлар мен қондырғыларды, стереотиптерді, белсенділікті өзгертеді, олардың арасында үйлесім мен дисгармония, консонанс пен диссонанс және т.б. қатынастар пайда болады. Бұл заңдылықтар әлеуметтік психология деңгейінде де байқалатындықтан, олар күшті эмоционалды бояумен ерекшеленеді. Олардың негізгілерін қарастырайық, олар әр түрлі модификацияларда барлық әлеуметтік топтарда әрекет етеді және күн сайын әрбір бизнесменнің практикалық қызметінде кездеседі.
Қарым-қатынастың барлық құралдары екі үлкен топқа бөлінеді: вербалды (ауызша) және вербалды емес.
Ақпараттың мазмұны тілдің көмегімен беріледі, яғни ауызша форманы қабылдайды.
Сөз коммуникацияның ең әмбебап құралы болып табылады, өйткені ақпаратты сөйлеу арқылы беру кезінде хабардың мәні азырақ жоғалады, рас, оған коммуникативтік үдерістің барлық қатысушыларының жағдайды түсінуінің ортақтығының жоғары дәрежесі сәйкес келуі тиіс.
Бейвербальді дәрілер эмоционалдық жағдайларды беру үшін қызмет етеді. Әлеуметтік-психологиялық зерттеулерде дененің барлық қозғалыстарын, дауыс интонациялық сипаттамаларын, тактильді әсер етуді, қарым-қатынастың кеңістіктік ұйымдастырылуын қамтитын бейвербалды емес қарым-қатынас құралдарының әртүрлі жіктемелері әзірленді.
Адамның мінез-құлқы оның психологиялық жағдайымен тығыз байланысты. Бейвербальды мінез-құлық негізінде тұлғаның ішкі әлемі ашылады, қарым-қатынастың психологиялық мазмұнын және бірлескен қызметті қалыптастыру жүзеге асырылады.
Топ ұғымы бірлескен іс — әрекет және қарым-қатынас процесінде адамдардың әлеуметтік бірігуінің маңызды нысаны ретінде-әлеуметтік психологиядағы орталық болып табылады. Адамның сана-сезімі, ол қабылдаған құндылықтар мен нормалар, әлем туралы түсінік жүйесі оны түрлі топтардың қызметіне қосу процесінде қалыптасады. Оның психикалық қоймасы, жеке мазмұны әртүрлі топтық әсерлердің қиылысында қалыптасады, демек, адамды түсіну, ол мүшесі болып табылатын топтардың талдауына қарамай, оның даму процесін зерттеу мүмкін емес.
Жұмыс тобы (ұжым) өзінің сыртқы көрінісінде — бұл әлеуметтік топ, бірлескен қызметпен, серіктестік қарым-қатынасымен және өзара көмекпен біріккен адамдардың ортақтығы. Басқа әлеуметтік топтар сияқты жұмыс тобы үшін тұрақты қарым-қатынас және оның мүшелерінің бір-бірімен өзара іс-қимылы, осы топқа жататынын сезіну, жалпы қажеттіліктердің, мүдделердің және уәждердің болуы тән. Сонымен қатар жұмыс тобы басқа әлеуметтік топтарда жоқ қасиеттерге ие — қызметтің қоғамдық маңызы бар мақсаты және басқару органдары мен басшылықтың болуы.
Жұмыс тобының психологиясы — бұл кез келген ішкі, байланыс, оның мүшелерінің қажеттіліктерін өзара қанағаттандыру түрлері мен тәсілдері негізінде оның қалыптасуы мен жұмыс істеуі процесінде туындайтын белгілі бір әлеуметтік-психологиялық құбылыстардың жиынтығы. Мұнда моральдық-психологиялық климат, қарым-қатынас тәсілдері, қоғамдық пікір және көңіл-күй, салт-дәстүрлер, көшбасшылық мәселелері, топ ішіндегі қақтығыстардың табиғаты және т.б. жатады.
Жұмыс тобы мүшелерінің қарым-қатынасының мазмұнын талдау кезінде үш саланы бөліп көрсетуге болады: кәсіби, құндылық — дүниетанымдық және тұлғааралық қатынастар.
#Іскерлік #қарымқатынастағы #әлеуметтікпсихологиялық #заңдылықтар