Іскерлік қарым-қатынас 23 | туралы қазақша

0

Қарым — қатынас-ортақ өмір сүру қажеттілігінен туындайтын адамдар арасындағы байланыстарды дамытудың көпжоспарлы процесі. Қарым-қатынастың бірыңғай процесінде үш тарап бөлінеді:

1. коммуникативтік (ақпарат алмасу);

2. интерактивті (өзара іс-қимыл общающихся);

3. перцептивную (қабылдау).

Осы үш тараптың бірлігінде қарастырылатын қарым-қатынас оған қосылған адамдардың бірлескен қызметін және өзара қарым-қатынасын ұйымдастыру тәсілі ретінде әрекет етеді.

1. Қарым-қатынастың коммуникативтік жағы әңгімелесушілердің нақты мінез-құлқымен байланысты ақпаратпен алмасуды көздейді. Қарым-қатынастың әрбір қатысушысы үшін ақпараттың маңызы ерекше рөл атқарады, ол жай ғана қабылданбаған, бірақ түсінікті және ұғынылған жағдайда. Ақпаратты беруші тұлға Коммуникатор деп аталады, ал бұл ақпаратты алушы реципиент деп аталады. Қарым-қатынас қатысушыларының бірыңғай кодтау жүйесіне ие болған кезде коммуникативтік әсер ақпарат алмасу нәтижесі ретінде мүмкін болады. Бірақ, бір сөздің мәнін біле тұра, адамдар оларды әлеуметтік, саяси, жас ерекшеліктеріне қарай бірдей түсінбейді. Жоғарыда аталған нюанстарды сақтамау нәтижесінде сұхбаттасушылардың түсінбеуіне себеп болатын коммуникативті кедергілер (қарым-қатынас кедергілері) туындайды және соның салдарынан олардың даулы мінез-құлқына алғышарттар жасауы мүмкін. Коммуникативтік кедергілер әлеуметтік немесе психологиялық сипатқа ие. Әлеуметтік кедергілер әріптестер (әлеуметтік, саяси, діни, кәсіби және т.б.) арасындағы терең айырмашылықтардан туындаған қарым-қатынас жағдайын бірыңғай түсініктің жоқтығынан құрылады. Психологиялық сипаттағы кедергілер қарым-қатынастың жеке психологиялық ерекшеліктерінің салдарынан немесе олардың арасында қалыптасқан психологиялық қарым-қатынастарға байланысты туындайды.

Берілетін ақпаратты түсіну ғана емес, маңызды фактор болып табылады. Түсіну, әлі қабылдау дегенді білдірмейді, ішкі көзқарас. Бұл тек ақыл-ойға ғана емес, (түсіну осыған байланысты), тұлғааралық қарым-қатынас сипатына байланысты.

Қарым-қатынас кедергілерінің үш түрін бөледі:

1) түсінбеушілік кедергілер:

* фонетикалық кедергі (тез немесе баяу сөйлеу, сөйлеу-тез сөз, көп мөлшерде сөйлеу, паразиттер-дыбыстар);

* стилистикалық кедергі (коммутатордың сөйлеу стилінің және қарым-қатынас жағдайының немесе қарым-қатынас стилінің және қарым-қатынас бойынша Серіктестің өзекті психологиялық жағдайының сәйкес келмеуі);

* семантикалық кедергі (сөз мәндерінің жүйелеріндегі айырмашылық);

Мұнда сөз кез-келген тілдің көп мағыналы сөздері туралы, сонымен қатар, кәсіби терминдердің көптігі бар.

* логикалық кедергі (пікір, дәлелдердің күрделі және түсініксіз немесе дұрыс емес логикасы);

Әрбір адам өзінің логикасы бойынша өмір сүреді және әрекет етеді, сондықтан қарым-қатынас бойынша Серіктестің логикасы туралы түсінік болмаған кезде түсініспеушілік кедергісін «іске асырады».

2) Әлеуметтік-мәдени айырмашылықтардың кедергілері (қарым-қатынас процесінде қолданылатын ұғымдардың әртүрлі түсіндірілуіне әкелетін әлеуметтік, саяси, діни және кәсіби айырмашылықтар));

Мысалы, белгілі «аштық» сөзі әлеуметтік айырмашылықты сипаттайды.

Кейде қарым-қатынасқа кедергі кәсіп, жынысы мен жасы болуы мүмкін.

3) қарым-қатынас кедергілері (оларға берілетін ақпаратқа қатысты коммуникаторға сенімсіздік, беймәлім).

Психологтар тыңдаушының алдында сөйлеушінің беделінен жоғары болған сайын қарым-қатынас кедергісінің аз екенін дәлелдеді.

Адамға келіп түсетін кез келген ақпарат оның мінез-құлқына, пікірі мен ниетіне, ішінара немесе толық өзгерту мақсатында әсер етудің қандай да бір элементін өзіне алып келеді. Әр адам бұл өзгерістерді қалайды, өйткені олар өзі туралы түсінігін, ой бейнесін, басқа адамдармен қарым-қатынасын, рухани тыныштықты бұзады. Тиісінше, адам коммуникация көзінен де, хабарламаның өзінен де қорғала отырып, оған қажетсіз ақпаратты алуға қарсы болуы мүмкін.

Ақпараттан қорғау «аулақ болу» (индивид белгілі бір адамдармен қарым-қатынастан жалтарып, әңгімелесушіні әңгіме барысында тыңдамайды, оны тоқтату үшін кез келген сылтауды пайдаланады) немесе хабардың өзін «түсінбеуі» (мысалы, темекі шегудің зияны туралы ақпаратқа шылымшы жауап береді) түрінде көрініс табуы мүмкін.

#Іскерлік #қарымқатынас