Home›Білім›Денсаулық және салауатты өмір салтын қалыптастырудың гигиеналық негіздері
Денсаулық және салауатты өмір салтын қалыптастырудың гигиеналық негіздері
5 Ақпан, 2019, 00:42
0
Денсаулық және салауатты өмір салтын қалыптастырудың гигиеналық негіздері
Автор: Эралиева Бахриниса Исмаилкуловна
Бағыты: Сынып жетекші Бөлімі: Мақала Сыныбы: 7 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-02-04
Материал туралы қысқаша түсінік
Барлық мұғалімдерге сынып жетекшілеріне оқушыларға қолданса болатын материал
ДенсаулықжәнесалауаттыөмірсалтынқалыптастырудыңгигиеналықнегіздеріСалауаттыөмірсалты — белгіліпопуляцияныңденсаулығынсақтап, нығайтуға, салауаттандыруғаарналғанмінез-құлқы, тәрбиесі. Салауаттыөмірсалты — тек медициналықемес, соныменқатарөндіріс пен өндірістікқатынастардыңдамуынабайланыстыболыпкелетінәлеуметтік-экономикалық категория. Салауаттыөмірсалтыжекеадамныңтіршілікжағдайынденсаулығынасәйкестаңдауы, яғнижекеәлеуметтіктоптар мен жалпықоғамныңжоғарыгигиеналықмәдениеті.Организмніңқорғанышқабілетінжоғарылатуғажағдайжасайтынтәртіптержәнеорганизмгезиянынтигізетінәдеттергеқарсытәртіптер — гигиеналықдұрыстәртіпболыпсаналады. Организмніңқорғанышқабілетінжоғарылатуғаәртүрлііс-әрекеттер мен демалыстыдұрыспайдалану, рационалдытамақтану, жақсықимыл-қозғалысбелсенділігі, денешынықтыру, шынығу, жеке бас гигиенасынсақтау, өзініңденсаулықжағдайынаерекшекөңілбөлу, жақсыэкологиялықжағдайт.с.с. әсеретеді.Бұлжағдайдабалалардыңөзінеқажеттітіршілікортасынқалыптастыраалмайтындығынескерукерек. Сондықтанбұндайжағдайлардықалыптастырунегізінената-аналарға, ағартужұмыстарынұйымдастырушыларға, педагогтарғабайланыстыі. Яғни, баланыңболашақтағымінез-құлқыоныңсәбикезіненбастаптіршілікортасынабайланыстыболады.Салауаттыөмірзияндыәдеттерменүйлеспейді. Алкоголь жәнебасқадаймаскүнемдіккеәкелетінзаттар, анаша, шылымшегусалауаттыөмірсалтынқалыптастыруғажан-жақтыкедергікелтіреді. Зияндыәдеттеркөптегенаурушаңдықтыңқауіптілік факторы болыпсаналадыжәнебалалар мен жасөспірімдердіңденсаулықжағдайынакеріәсеретеді.Қазіргікезде, жоғарғысыныпоқушыларынажүргізілгенэпидемиологиялықтексерулершылымшегу, шарап ішу, анашапайдаланужастардыңарасындакеңіректаралып бара жатқанынкөрсетеді. Әсіресемаскүнемдікбіріншіорынғашығадыекен.Маскүнемдіккебейімкелетінеңқиынкезең — жасөспірімкезеңі. Бұлкезеңдежасөспірімдертіршілігіндебірқатармаңыздыөзгерістерболыпжатады. Біріншіден, организмніңпсихо-эндокриндікқайтақұрылуықалыптасады, екіншіденжаңакөзқарас, қажеттіліктерқалыптасабастайды. Психологиялыққайтақұрылудискамфорттықжағдайлардыңпайдаболуыныңсебебіненқиынқалыптасады. Жасөспірімдердіңмінез-құлқытұрақсыздықпен, жылдамжәбірленгіш, өкпешілдікпенсипатталады. Осы кезеңдежолдастартауып, топ құрыпжүруқажеттілігіжоғарыболады. Соныменқатар, жасөспірімдертобындаөздерініңбағалайтынбағыт, пікірлері, демалысуақыттарынөткізу, көптегенқиынжағдайлардышешутәсілдеріқалыптасады. Сондықтанбұлкезеңдетоптарменбіргеарақ-шарапқаүйренуқауіпіартып, ата-аналары мен педагогтардыңескертпелеріоныңеркіндігіне, құқығынақарсылықкөрсетусияқтықабылданып, көбінесеолардыңмінез-құлқынакеріәсеретуімүмкін. Сондықтан, олардыбіржақтытыңдауғамәжбүретуолардыңқарсылығынтуғызып, өзбетіменкетуінеәкеліпсоғады.Бұлжағдайлардыңбәріалкогольдікішімдіктердіоңайтабуғаболатындықтанжәнеалкогольдікәдет-ғұрыптар мен дәстүрлердіңкеңтаралуынантуындайды. Әсіресе, ішімдіктіжаңабастапжүргенөтеараласқыш, әзілқой, әрнәрсеніңтүйінінжылдамшешебілетін, өжетбастығы бар алкогольдіктоптарға, жылдамүйірболады.Шынайыөмірдіңқиыншылығынанқашу да балалардыалкогольдіктоптарғаәкелуімүмкін. Яғни, негізгііс-әрекеттеріне (оқу-жұмыс) қанағаттанбау, істегенжұмыстардыңнәтижесініңшықпауыт.с.с. Осындайжағдайларданөтемаңыздыпсихологиялық механизм жасауғаболады: тіршіліктүйткілдерімазасыздандырып, күткенжетістіктеріне жете алмағанжасөспірімдералкогольдіктоптарға «ауысуңарқылықалыптасқаннормалар мен құндылықтарғаөзініңқарсылығынкөрсетеді. Соныменқатар, ішімдіккеқойылғанқарсыталаптарды да бұзады.Зияндыәдеттердіңалдыналудағымаңыздыбағыт — жасөспірімніңжекеадамболыпқалыптасуына, оныңқажеттілігінің, сұраныстарыныңжоғарылауына, адамзатбаласыныңқастерлейтінмәдениқұндылықтарынакөзқарасын, яғнижасөспірімніңруханиденсаулығынқалыптастыруғаерекшекөңілбөлінуітиіс.Жасөспірімдерарасындаалкогольгеқарсыағартушылық, тәрбиелікжұмыстаржүргізу — ішімдіккеқарсыарнаулыпрофилактикалықтәсілгежатады. Мектептердеалкогольгеқарсытәрбиежүргізгенкездетөмендегіпринциптердібасшылыққаалғандұрыс:
— Мектеп оқушыларын ерте жастан алкогольге қарсы тәрбиелеп, қалыптастыру. Алкогольге жеке көзқарас 9-10 жастың өзінде қалыптаса бастайтындықтан, ішімдікке қарсы тәрбиені бастауыш сыныптардан басталғаны жөн;
— Алкогольге қарсы тәрбие мен ағартушылық бір бағытта, бірізділікпен жүруі қажет; мұнда оқушының жас мөлшеріне сәйкес қарапайым мысалдан бастап, ішімдікке байланысты қоғамға да, өзіне де келтіретін зор кесапатты түсінідіру арқылы ішімдіктің зиянын ашып беру керек;
— Ішімдікке қарсы жұмысты балалар арасында қойылған фазалар мен кезеңдерге сәйкес жоспарлау;
— Ішімдікке қарсы жүргізілген жұмыстарда оқушылардың әр түрлі жас топтарының психикалық ерекшеліктерін ескеру;
— Оқушыларды ішімдікке қарсы тәрбиелеп, қалыптастыру жұмыстары гигиеналық және әдет-ғұрыптық, эмоционалдық және мазмұндық аспектерге сәйкес келуі тиіс;
— Балаларды әлеуметтік-гигиеналық пайдалы белсенділігін жоғарылату, толыққұнды демалыстар ұйымдастыру;
— Алкогольге қарсы жұмыстарды кешенді жүргізу. Педагогикалық ұжымдар мұндай жұмыстарды жанұялармен, маман дәрігерлермен, соның ішінде наркологтармен, мемлекеттік емес ұйымдармен бірлесіп жүргізгені тиімді.
— Жоғарғы сынып оқушыларын алкогольге қарсы жұмыстарға белсене араластыру. Оларға ішімдікке қарсы ағарту жұмыстарын жасату. Мұндай жұмыстар жоғарғы сынып оқушыларымен қатар бастауыш сынып оқушыларына да пайдалы болады. Өйткені бастауыш сынып оқушылары өзінің ата-анасымен, мұғалімдерінен гөрі жоғарғы сынып оқушыларына көбірек сенеді.
Жасөспірімдераудиториясындаалкогольдіңішкіағзаларғатигізетінзиянытуралыдәрістероншатиімдіемес. Мұндайорталардаалкогольгеқарсыжұмыстарбалалар мен жасөспірімдерүшінқажеттіқұндылықтарға, яғнионыңқабілетін, мүмкіндігінашу, олардыңжанұядағы, балаларарасындағы, қоғамдағыорнынтауыпберугебағытталғаныдұрыс.Ішімдіккеқарсыжұмыстыңмазмұнымәнді, түсінікті, адамзатбаласыныңқажеттіліктеріндұрысқамтитынтереңұғымғанегізделуікерек. Балалардыңсалауаттыөмірсалтыкөбінесеата-аналарыныңтіршілігіне, өзітәрбиеленіпотырғанортасынабайланыстыболыпкеледі.Балалар мен жасөспірімдердіңсалауаттыөмірсалтынқалыптастыруды, олардыңбелгіліжас-жыныс, ұжымдықерекшеліктерінескереотырыпжүргізгентиімді