Басшының әдебі мен имиджі | туралы қазақша

0
220

Басқа тең жағдайларда адамдар эмоционалдық-позитивті қарым-қатынасқа ұшыраған адамның позициясын оңай қабылдайды және керісінше, эмоционалдық-жағымсыз қарым-қатынасқа ұшыраған адамның позициясын қиын қабылдайды (және жиі қабылдамайды). Табиғаттан көптеген жеке тұлғалар тартымды имиджге ие. Біздің басқа адамдар туралы бастапқы әсеріміз олардың сыртқы деректері бойынша қалыптасады. Алайда, сыртқы тартымдылықтың болмауы қолайлы имидж құруға кедергі келтірмеуі тиіс. Обаяние-бұл визуалды тартымдылық емес, сенімнің толықтығы, адамдарға жан-жақты орналасу.

Имидж астында (ағылш. image-сурет) әдетте айналасындағыларға белгілі бір әсер ететін құндылықтық сипаттамалар мен қасиеттер ерекшеленетін іскер адамның (ұйымның) қалыптасқан бейнесін түсінеді. Имидж адамның жеке байланыстары барысында, ол туралы қоршаған адамдар айтқан пікірлер негізінде қалыптасады.

Тартымды имиджге ие болу өзі мақсат емес, бірақ оны меңгеру өте маңызды жеке және кәсіби мінезді құрайды. Имиджге көбінесе нақты адаммен немесе фирмамен ынтымақтасу ниеті байланысты. Тартымды имидж-іскерлік табысты анықтайтын факторлардың бірі.

Соңғы уақытта басшылар өз имиджімен жұмыс істеу қажеттігін сезінеді. Ұйымның, тұлғаның немесе тауардың оң имиджін қалыптастыру қазіргі Ресейдің қоғамдық және экономикалық өмірінің өзекті мәселелерінің бірі болып табылады.

1. БАСШЫНЫҢ ЭТИКЕТІ

Этикет-бұл адам қарым-қатынасының сыртқы көріністерін реттейтін мінез-құлық ережелерінің жиынтығы (айналасындағылармен араласу, қарым-қатынас және сәлемдесу нысандары, қоғамдық орындардағы мінез-құлық, мәнерлер мен киім). Этикетті қарым-қатынас сияқты шартты түрде іскерлік және бейресми деп бөлуге болады. Іскерлік этикет адамдардың қызметтік міндеттерін орындаумен байланысты мінез-құлқын реттейді. Бейресми (зайырлы) этикет бос уақыт және материалдық және рухани қажеттіліктерді қанағаттандыру саласындағы қарым-қатынасты реттейді (тамақ ішу, киім элементтерін таңдау, салтанаттарды ұйымдастыру, театр спектакльдерін, концерттерді, спорттық ойын-сауықтарды және т.б.).

Барлық уақытта Заттаңбаға деген көзқарасы әртүрлі адамдар болды және бар. Бұл қарым-қатынас жеке адамның тәрбиелігіне, білім алуына және моральдық қажеттілігінің дамуына байланысты, олар айналасындағылар тарапынан өзіне деген адамгершілік қарым-қатынас ниетінің болуын және адамдарға адамгершілік тұрғыдан қарау ниетінің болуын болжайды. Этикет нормаларын жақсы білу және орындау тартымды имидждің құрамдас бөлігі болып табылады.

Кез келген дәрежедегі басшы, әсіресе ұйымның бірінші тұлғасы қызметтік үй-жайға кіре отырып, бірнеше араластырылған және жұмыс күнінің басында жинастыруды аяқтамаған күзетші, еден жуушы болсын, барлық адамдарды және басқа да қызметкерлерді қарсы алуы тиіс. Бірінші байқаған және өзінің қарамағындағылардың біреуімен сәлемдесіп келген басшы-өте жағымды құбылыс және жетекшімен бірінші болған бағынышты басшы алғыс сезімдерін, басшыға алғыс сезімдерін сезінетін болады, бұл жақсы жұмыстың кепілі болып табылады. Егер басшы өз кабинетінде болса, ал кабинетке келуші кірсе, кабинет иесі тұрып, пиджак (егер ол тарылған болса, ал бұл адам отырса рұқсат етіледі) түймеленеді және келушіні қарсы алып, үстелден шығады.

Қол алысу үшін қолын әрқашан Бірінші кабинет иесі береді (жынысы мен жасы рөл атқармайды).

Керек емес ақылға келушіге с протянутой қолмен -бұл көрінеді комично.

Үстел арқылы қол алысу үшін қолын созуға болмайды-бұл анық емес. Бұл ереже тек қызметтік үй-жайда ғана емес, басшы үшін ғана емес, барлық қызметкерлер үшін және қызметтік жағдайлардың барлық түрлері үшін, мысалы іскерлік қабылдаулар, кеңестер, конференциялар, отырыстар және т. б. үшін қолданылады.

Кабинет басшысы әдетте келушіге отыруды ұсынады. Бұл ретте кабинет иесі әдетте есікті бетпен отыруға тырысады, өйткені хатшы немесе кабинет есігінде пайда болатын қызметкерлердің біреуімен ұзақ емес қарым-қатынас жасау қажеттілігі туындауы мүмкін; бұл жағдайда басшыға «мен өте бос емеспін»деген мағыналы қолмен скупой жасау жеткілікті. Егер кабинет иесі кіріс есігін Көрмесе, қызметкер немесе хатшы бүкіл кабинет арқылы өтіп, басшыға барып, «Мен өте бос емеспін»деп естимін. Және барлық жағдай күлкілі көріну қаупі бар, ал басшының өзі өте сыпайы емес, өз қызметкерлеріне және келушіге қатысты көрінуі мүмкін.Бір ұсақ бөлшектерге тоқталайық: тіпті қызметтік жағдайда да, кабинетке келуші ретінде кірген әйел өзінің отыруға тиіс нақты орнын көрсетпеу. Әйел өзін өзі таңдай алады; ең жиі бұл орын — терезенің арқасы.

Бұл жағдайда кабинет иесі: «сізге ыңғайлы жерде отырыңыз»деп айта алады.

Басшының жеке байланысы, мәні бойынша, әңгімеге түседі. Әңгіме жүргізу дәл, қысқа, әдепті түрде өз ойларын білдіруді және әңгімелесушіні тыңдауды талап етеді.

Басшысына жөн сөзді бөлмеу бағынышты, танытуға деп аталатын барские мәнерде. Бірақ қарамағындағыдан да, өз кезегінде, басшының уақытын бос қалдырмай, істің мәні бойынша ғана әңгіме жүргізу қажет.

Жалпы алғанда, әрбір қызметкер үшін іскерлік әңгіме жүргізе білу міндетті, бұл оның тікелей қызметтік міндеті болып табылады.

Егер басшының қарамағындағылармен әңгімелесу кезінде қандай да бір себептермен кабинетте басқа қызметкерлер болған жағдайда, оларға сөйлесуге араласудан бас тарту ұсынылады. Егер бұл қызметкерлерді қандай да бір фактіге түсініктеме беру үшін басшы арнайы шақырса, олар сөйлесуге тек басшы сұрағанда ғана қатысуы керек.

Кейде басшы келушіні көргісі келеді. Тамақтану ретінде шай, кофе, салқын сусындар қолданылады, бірақ одан да көп емес, өйткені басшының кабинеті-қабылдау үшін орын емес. Әдетте шай немесе кофе әңгіме басталғаннан кейін бірнеше минуттан соң келушіге ұсынылады. Пісіру (печенье, кекстер) сирек беріледі, егер хатшы кондитерлік өнімдерді беруді шешсе, олар оларды сындыру немесе кесу қажеттілігі туындамайтындай болуы тиіс, себебі келуші мен кабинет иесі не істеу керектігін білмейді.

Шай мен кофе беруді ұйымдастырады, әдетте хатшы, тікелей береді — хатшы немесе ол үшін арнайы бөлінген қызметкер. Әдетте беру тәртібі бір рет және мәңгілікке пысықталды, сондықтан проблемалар іс жүзінде туындамайды. Шыныаяқтар мен шәйнек (немесе кофейник) хатшы енгізетін астарында араластырылады, шыныаяқтар 3/4-ке толтырылады және егер мән-жайлар оған кедергі келтірмесе, келушінің оң жағында визитерге оң қолымен беріледі. Шыныаяқ да оң қолымен және қонақтың сол жағынан алынады. Егер басшының кабинетінде келуші жалғыз болмаса, кофе немесе шай беруде белгілі бір кезектілік сақталады: алдымен келуші әйелге, содан соң келуші ер адамға және соңғы кезекте кабинет иесіне. Пайдаланылған ыдысты сол тәртіппен тазалайды. Кейде келушілер басшының кабинетінде кофе берудің талап етілетін кезектілігін сақтау қиын болатындай етіп орналастырылады. Бұл жағдайда хатшы табақшалармен және кофеханикамен немесе үстелде шыныаяқтармен толтырылған табақшалармен қол жетімді жерде табақшаларды қалдыруға рұқсат етіледі және келушілер өздері табақшаларды ішке кіргізеді. Әдетте мұндай беру нысанын кабинет қожайыны анықтайды, хатшыға былай деді: «Мұнда алып тастаңыз, біз өзіміз жеңеміз».

Этикалық норманың сипаты бар басшыға тағы бір ескерту: басшы өзінің барлық қарамағындағыларға бірдей қарау керек, барлығымен бірдей қарау керек. Жалпы ұжымнан қарамағындағылардың бірін-«сүйетіндер» қағидаты бойынша бөлуге жол берілмейді, оларға барлығы рұқсат етіледі: мәжіліске дәлелсіз себептермен кешікуге, кеңес кезінде шығуға, жұмысқа кешікуге және бұл ретте ескертулер мен т. б. алмауға. Фаворитизм ұжымның бірігуіне, өзара түсіністігіне, ұйымшылдығына ықпал етпейді, сонымен қатар ол ұжымды бөліседі, қызғаныш, сенімсіздік, дұшпандық қарым-қатынас, құмарлылық, жағдайдың барабар емес бағалауына әкеп соқтыратын әдепке сай емес іс-әрекеттерді тудырады.

Сондай-ақ ұжымдағы бағыныштылардың біреуіне барлық қырлары мен кемшіліктерін, тіпті бұл адамның жұмыста немесе қызметтік мінез-құлқында шынымен кемшіліктері бар болса да, «құлау» жаман емес. Әрине, мұндай мінез-құлықты басшы тиісті түрде бағалайтын болады, бірақ онда ұжымның кінәлі екенін көруге болмайды.

Егер қарамағындағының кемшіліктері жұмысқа тікелей қатысы болмаса, басшы оларға шыдамдылықпен және ұжымның басқа да мүшелерін де дәл осындай қарым-қатынас жасауға тиіс; бұл мүмкін болатын жанжал мен ұжымда жарасудың алдын алуға көмектеседі. Осылайша, сауатты, білімді, дарынды басшы — қарамағындағылармен қарым-қатынаста демократиялық тұрғыдан өте жақсы, алайда үрей мен фамильярлыққа төзімділікті айналдырмай, қажетті қашықтықты ұстай алады, дөрекілікке, білімділікке жол бермейді, лицемерит емес, сонымен қатар жөнсіздік танытпайды.

Іскерлік кеңес кезінде жетекшінің мінез-құлық этикасы туралы бірнеше сөз айту қажет. Кеңесті кешікушілерді күтпестен дәл белгіленген уақытта бастау керек, өйткені Кеңес регламентін, оның ішінде оның басталу уақытын сақтау-қатысушыларға құрмет белгісі.

Кеңесті өткізу стилі-іскерлік, басшы талқылау үшін күн тәртібінде көрсетілмеген мәселелерді ұсынбауы, регламенттен ауытқуы тиіс. Болмайды «минималды» бағынышты — кеңеске қатысушылардың, навязывая оларға сол немесе өзге шешімі.

Демократиялылық, қысқа, іскерлік, бір сөзбен белгіленген тәртіпті дәл ұстану, жетекшінің осы талаптарды сақтауы Іскерлік кеңестің этикасын қамтамасыз етеді.

#Басшының #әдебі #мен #имиджі

Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз