Балалар мен жасөспірімдер тамақтануы слайд,презентация — Биология

0

Балалар мен жасөспірімдер тамақтануы слайд,презентация

 

 

Адам – өмір бойы психологиялық кө­мек­ке зәру.
Қазақта «Баланың бас ұстазы – ата-анасы» деген сөз бар. Ата-ана бала­ла­рының оқу үлгеріміне күнделікті назар ау­дарып, қадағалап отыруы керек. Өкінішке орай, кейбір ата-ана бұған жеткілікті мән бер­мейді.
Жалпы, бала психологиясына бел­гілі психикалық ауыр әсерлердің түр­лерін атап өтсек: біріншіден, баланың жі­ге­рін жасытатын үкімді сөздер айтпау (мысалы, «Сен ойнай білмейсің», «сен дұ­рыс сөйлей алмайсың», т.б). Осыдан кейін, баланың тауы шағылып, талабы қайтып қалатындығы анық. Тіпті, оған бұдан былай ойнаудың да, сөйлеудің де қиындай беретіндігі мәлім. Ал керісінше, баланы үнемі көтермелей жетелеп тәр­биелеудің психикалық мәні зор. Екіншіден, баланың істеген әрекеттеріне теріс те зілді баға берумен қоса, оның жеке басы­ның намысына тиетін сөздер айтпау. Мә­селен, «сен ойнай білмейтініңмен қоса, мақтаншақсың, өтірік мақтанасың», т.б. деген сөздер баланың бүкіл жан-дү­ние­сін ауыр жаралайды. Сондықтан да, балалардың іс-әрекеттерін дұрыс ба­ғаламау, төмендетіп бағалау, оның қалыптасу қабілетін тұ­тылдырумен қо­са, ұстамдылығы мен парасатына да қаяу түсіреді. Мұн­дай әрекеттер ба­ла­ның өміршең тал­пыныстарын бірден тоқ­татып, тіпті, тір­шіліктен де жиренері хақ. Сөйтіп, оның ал­дындағы армандарын да, сенімдерін де жоғалта бастайды. Үшін­шіден, басқа бір баламен салыстырмау керек. Мұндай әрекеттер арқылы, баланың бойына қызғанушылық пен өзімшілдікті қалай сі­ңір­гендігіңізді байқамай да қаласыз. Мі­не, тәрбиедегі психологиялық әдістерді білмеудің салдары осындай аса қиын жай­сыздықтарға әкеп соғады екен.
Балалар мен жасөспірімдер тамағы. Дұрыс дайындалған тамақтың балалар мен жасөспірімдердін денесі мен ақылының бірқалыпты дамуы үшін мәні зор. Тамақтың жетіспеуі балалардың бойының өсуі мен дамуын кешеуілдетіп, организмнің әр түрлі ауруларға қарсыласуын төмендетеді, ал артық тамақтану — зат алмасу процесін бұзып, астың қорытылуына зиянын тигізеді. Тиімді тамақтану балалар мен жасөспірімдердің жасына қарай организмнің негізгі нәрлі заттарды қажетсінуін және олардың ара қатынасын ескере отырып ұйымдастырылуы қажет
 Қырыққабат, саумалдық (шпинат) және қызылша. Бұл көкөністер ағзадағы зиянды, улы заттармен күресіп, әл­сіреуден, түрлі дерттерден сақтайды. Сау­малдық жүйке жүйесін қалыпқа келтіреді.
     Балық және теңіз өнімдері. Ба­лықтың құрамы фосфорға, омега-3 қыш­қылына бай екені көпшілікке белгілі. Міне, осы екеуі мидың жұмысына жауап беретін және өте қажетті минералдар болып та­былады. Әсіресе, тунец, лосось, иваси, май­шабақ (кильки) балықтарын атауға бо­лады.
Сұлыдан жасалған ботқа. Жас ағзаға күш-қуат беріп, Е,В дәрумендерімен, ка­лий, мырыш элементтерімен толықтырып отырады. Интелектуальдық белсенділігін де арттырады. Сұлы ұнынан құймақ, күл­ше де пісіруге болады.
Жаңғақ. Шығыс данышпандары жаң­ғақты «ақылды өнім» деп атаған. Өйткені, жаңғақтың қай түрі де ең алдымен ми қызметін жақсартып, оны қажетті ми­нералдармен «азықтандырады». Бас-ми қызметіне қатысатын қан тамырлары үшін грек жаңғағының құрамындағы заттардың зәрулігі ерекше. Ұмытшақтықтың алдын ала­тын да бірден-бір жидек осы грек жаңғағы екен. Жаңғақ дәнінде калий, каль­ций, магний, фосфор, темір, тағы басқа химиялық элементтер өте көп. Басқа да жаңғақтар бала ағзасына өте пайдалы.

 

 

 

Рахмет ретінде жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!