Алтын дала сайысы сценарий балабақшада

0

“Алтын дала” сайысы
Мақсаты:
 Балаларды қойған сұрақтарға жауап беріп үйрету. Білімдерін бекіту. Ойын үстінде олардың қазақша сөз қорларын көбейту. Қызықтыру, ынталарын арттыра түсу. Балалардың туған жеріне деген сүйіспеншіліктерін тәрбиелеу.
Керекті құралдар: тақтайша,суреттер,эмблемалар,үнтаспа.
      Балалар Құрманғазының күйі “Сарыарқамен” сыныпта орналасады.
Мұғалім: — Балалар, сендер қандай ойындар білесіңдер?
(балалар атайды,мысалы: “Мысық пен тышқан”, “Тақия тастау”, т.б.)
Мұғалім: — Сендер көп ойындар біледі екенсіңдер. Ал менің ойыныма қатысқыларың келе ме? 
Балалар: —  Иә, қатысқымыз келеді.
Мұғалім: — Жақсы, мен сендерге бүгін жаңа ойын ойнап үйретемін. Алдынан мен сендерді екі топқа бөлемін, Орынға отырамыз. (ойын ережесімен таныстыру) Ойыншыларды бағалайтың жюри сайлау керек.(жюри сайлау)
 
-Енді ойынды бастауға болады. Бір бала шығып текшені лақтырады (текшенің әр жағында сурет бар: ағаш, алма, қой, бала)
№ 1 тапсырма: АЛМА. Ол туралы не айта аласыңдар?
 Балалар алма туралы тақпақ   айтады.
Сырым:   Әне,қызыл алмалар,
                Әсем бақтың жұлдызы.
                Алма терген балалар,
                Албырайды нұр жүзі. 
Мұғалім:- балалар, алма көкөніске жатама,әлде жеміске? Алмас бір көкөніс
                  туралы тақпақ айтып береді.
      Алмас: Теңбіл-теңбіл қарбызды, 
                 Тентек Серік жарғызды    
                Сонан соң оны жеді,
                 жеді де былай деді:
                -Сүйек болмаса,еті, неткен тәтті .
Мұғалім:- Енді балалар, тапсырма: қандай көкөністерді-жемістерді білесіңдер екенің көрсетесіңдер.Алдарында аралас жеміс- көкөністер суреттері жатыр, 1-ші топ жемістерді бөлек қойындар,ал 2-ші топ –көкөністерді.Атандар.  
                 (қызылша, картоп, сәбіз, қияр, бұрыш, шалқан, қырыққабат), (Алма,алмұрт, жүзім,банан,өрік, апельсин,лимон)

Көрермендермен ойын “Ұйқасын тап”
Іші толған шәрбәт,
Дәмі қандай әйбәт.
Үзесің бірден жүзін,
Оның аты-      (ЖҮЗІМ)
Сырты қандай қатты,
Дәні сондай тәтті.
Шағып қара таңдап,
Оның аты-  (ЖАҢҒАҚ)

Жапырақты тасалап,
өсетін жері – бақша-бақ.
Күрен қызыл,шіркін-ай,
Оның аты- (ТАҢҚУРАЙ)

Пісетін кезі дәл күзде,
Мезгілсіз оны ұзбе.
Аузыңнан кетпес бал дәмі
Оның аты- (ШАБДАЛЫ)
  (Балалар жауабын тексеру)      
Мұғалім: Өте жақсы. Айтындаршы,осы жеміс-жидектер,көкөністер, астық бізге келу  үшін не істеу керек? (Еңбек жасау керек) дұрыс, барлығы еңбектің арқасында болады екен. Ал, еңбек туралы қандай мақалдар білеміз?
       Әмір:         Бейнетің қатты болса,
                         Татқаның тәтті болады.
      Нуржан:    Еңбектің наны тәтті,
                         Жалқаудың жаны тәтті.
      Аяна:        Адам жерге нәр береді,
                        Жер адамға нан береді.   
Мұғалім:  Ойынды әрі қарай жалғастырайық. (Бала шығып текшені лақтырады.)
№ 2 тапсырма: Үй-дала жануарлары. 1-ші топ үй жануарларын топтастырып атап береді, ал 2-ші топ дала жануарларын.
        
—    балалар тапсырманы орындап болғаншы біз көрермендермен ойын өткізіп жіберейік: “Жұмбақтарды шеш”
*Кезекті бір жануар,
 Үстінде екі тауы бар. (ТҮЙЕ)
*Ит сияқты пішіні,
  Ұнатпайды ол кісіні. (ҚАСҚЫР)
*Жатып-жатып инелер,
  жүгіріп жаныңа тез келер. (КІРПІ)
*Кішкентай бойы бар
  Айналдырып киген тоны бар (ҚОЙ)
  (Балалар жауабын тексеру)      
Мұғалім:  Тапсырманы өте жақсы жасадыңдар, еді балалар жануарлар туралы тақпақ     айтып береді.
        Дамир:     Кіп-кішкене момақан
                         Қошақанды ұнатам.
                         Сүйеді анам “қозым” деп
                         “Қошақаным — өзің” деп.    
        Айша:      Айналайын, торпақ, 
                          Бола берме қорқақ.
                          Тар болып тұр аула,
                           Тысқа шық та заула.            
        Мерей:      Ұзын құлақ сұр қоян
                           Естіп қалып сыбдырды,
                           Ойлы-қырлы жерлермен
                           Ытқып-ытқып жүгірді.
       Гүлім:        Піл әдісті біледі,
                          Тұмсығымен іледі
-піл- көтергіш кран!-деп,
 бала біткен күледі. 
Мұғалім:  Ал мал жайында қандай мақалдар білеміз?
   Жания:    Ел көркі-мал,
                    Өзен көркі – тал.   
   Аяна:       Ат-адамның қанаты,
                   Ас-адамның қуаты.
   Муслим: Өрісіне қарап мал өсер,
                   Өзеніне қарап тау өсер. 
Балалармен “Бәйге” ойынды өткізу 
Мұғалім:  ойынды жалғастырайық. (Бала шығып текшені лақтырады.)
 № 3 тапсырма: Жыл мезгілдері. Қандай жыл мезгілдерін білесіңдер? 
1-ші топ ҚЫС,ЖАЗ мезгілдері туралы айтып береді.2-ші топ КӨКТЕ,КҮЗ        туралы айтып береді.
         
  (Балалар жауабын тексеру)  
—    балалар бізге жыл мезгілдері туралы тақпақ айтып береді:
          Айя:     Берекесін сыйлауға,
                       өлкемізге күз келді.
                       Жемістерін жинауға
                        Шақырады біздерді.
         Аяжан:   Ақ қыс келіп боранды
                        Аяз айтты зор енді:
                        Айналаның бәрі де
                        Ақ көрпемен оранды.  
         Мирас:   Көктемде,көктемде,
                        Күн нұрын төккенде
                        Қар еріп,ақты су,
                       Жоғары тартты бу. 
         Даут:      Жазда дала ысып тұр, 
                        Көлеңкені паналап,
                       Жайнап егін пісіп тұр
                       Көбелектер ұшып жұр.     
   Наргиз: Шағала келмей-жаз болмас,
                Шаңқай болмай-боз болмас  (шаңқай-яркий,боз-ковыль)
Балалар мен көрермендер арасында ойын өткізу: “ҰШТЫ-ҰШТЫ”
(Бала шығып текшені лақтырады.)
№ 4 тапсырма: Ребустар шешу. Балалар жауабын тексеру.
Мұғалім: Біздің еліміз Қазақстан Республикасы — өте бай,ең құдретті ел.Қоршаған ортаны,табиғатты ,туған өлкенің байлығын біз ұқыптап қарауға, күтуге,көбейтуге  білуіміз керек. Туған жер туралы дана аталарымыз айтқан көп нақыл сөздер бар.
Назира:  Туған жердей – жер болмас,
               Туған елдей-ел болмас. 
Туған жер-алтын бесік.
Дильбара:    О,алақай, туған жер!
                     Жақсы-ау, бақша –бауларың!
                     Көзге ыстық көрінер,
                     Сенің асқар тауларын.
“Отаным” өлеңімен жарысты аяқтау.

 

 

 

 

Рахмет ретінде астында тұрған жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!


Рахмет ретінде жарнамалардың біреуін басуды сұраймын!