Ал канекей қыздар » Қазақстан ұстаздарына арналған
7 сынып қыз балалары
Білім: Оқушылардың танымдық және шығармашылық қабілетін, эстетикалық талғамын, шеберлігін дамыту.
Білік: Өнерді тануға, қызығуылыққа баулу, әдептілікке, парасаттылыққа тәрбиелеу.
Дағды: Ойын тәсілі арқылы оқушылардың ойын дамытып, пәнге деген қызығушылығын ояту; Өнерді түсініп, бағалап, меңгеруге бағыт-бағдар беру; Өнер үйренуде өз беттерінше ізденудің қажеттілігін сезіндіру.
Пәнаралық байланыс: Тарих, әдебиет, математика, бейнелеу өнері, биология,
Сайыс барысы:
Мұғалім:
«Ал, қанекей, қыздар!» атты сайысымызға қош келдіңіздер. Сайысқа қатысушы топтар.
Сонымен қадірменді көрермен қауым, ақылына көркі сай қыздарымыздың өнері мен өнегесін, білімі мен парасатын тамашалауға шақырамыз.
Ендігі сәтте бүгінгі сайысымыздың шартарымен таныстырып өтейін.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2-шарт. «Бәйге» әр топқа 10 сұрақтан беріледі.
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
а) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
ә) картоп ашу
б) Инені сабақтап түйіндеу
в) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 – шарт «Тіл өнері» Жұмбақтардан жасырылған сөздердің жауабын табу. Мақал-мәтелдер айту.
Барысы:
Қазылар алқасымен таныстыру.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2 «Бәйге»
Әр топқа 10 сұрақ беріледі, тез әрі нақты жауап беру керек.
1-топ
Ұлттық бас киімді ата. (сәукеле, тақия, бөрік т.б.)
Малдың сүтінен дайындалатын ұзақ уақыт сақталатын тағам (құрт)
Үш арсызды ата. (ұйқы, күлкі, тамақ)
Қалыңдыққа арналған бас киім (сәукеле)
Төрт маусым: көктем, жаз, күз, қыс
Қамырдың негізгі шикізаты (ұн)
Көкөністен дайындалған салқын тағам. (салат)
Шыт, атлас, жібек (мата)
Бағалы металл (алтын)
Үш жүз: Ұлы жүз, Орта жүз, Кіші жүз
2 – топ
Тамақтан соң ауыз сүртуге арналған орамал. (салфетка)
Сумоншақтың орысша атауы (бисер)
Жаңа туған сиырдың алғашқы сүті. /уыз/
Дәмді ас пісіретін маман. /Аспаз/
Жеті күн: дүйсенбі, сейсенбі, сәрсенбі, бейсенбі, жұма, сенбі, жексенбі.
Шашқа тағатын әшекей (шашбау)
Үйдегі машина, бірақ онымен ешқайда бара алмайсың. (кір жуатын машина, тігін машинасы)
Ұзатылған қыз киетін аса қымбат бағалы, кәделі, әсем баскиім. /сәукеле/
Жіп иіру құралы. /Ұршық/
Төрт құбыла: Шығыс, батыс, оңтүстік, солтүстік
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
1) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
2) картоп ашу
3) Инені сабақтап түйіндеу
4) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 шарт «Тіл өнері»
Ал, қанеки, қыздар, ойнайық,
Ойнайық та, ойлайық
Қандай жұмбақ болса да,
Шешпей оны қоймайық – дегендей жұмбақ шешіп көрейік.
Бар екен дүниеде жалғыз көзді,
Сол көзбен дүниенің бәрін кезді.
Әлемді он сегіз мың киіндіріп,
Дүниеден жап-жалаңаш өзі безді. (Ине) Оқу инемен құдық қазғандай.
Құрғақ жерде сақтайсың
Онсыз тамақ татпайсың. (Тұз) Доссыз адам – тұссыз ас.
.Екі семсер айқасқан, Асыл қайшы пішуге сән,
Оқта-текте шайқасқан. (Қайшы) Күміс қасық – ішуге сән.
Арық ат қарны қабысқан
Бір көлді ішіп тауысқан. (Қасық) Құрғақ қасық ауыз жыртар.
Дәмді-дәмді тағамдарды жинайды. Қоныс көркі – там,
Қонақтарды көңілдене сыйлайды. (Дастархан) Дастархан көркі – нан.
Бір сусын бар жұртымда,
Ішсең уыз ұртыңда.
Бәрі содан шығады, Жылқыда өт жоқ,
Ірімшік май құртыңда. (Сүт) Құста сүт жоқ.
Дастарханға шуылдап,
Күніне үш жиылар,
Жарты сағат қимылдап, Шешесін көріп, қызын ал
Жарты сағат жуынар. (ыдыс-аяқ) Ыдысын көріп, асын іш.
Қимылдаса қос шебер,
Қыруар-қыруар іс өнер (Қол) Көз қорқақ, қол батыр.
Сүңгіп батып бұл мықты,
Бүтіндейді жыртықты. (Ине) Болат біз қап түбінде жатпас.
Инеден өзі бір елі де қалмайды,
Бөлшектерді тігіспен ол жалғайды. (Жіп)
Киім деуге жатпайды,
Киімді кірден сақтайды. (Алжапқыш)
Тұмсығы мықты ,
Қыр мен ойды тегістеп шықты. (Үтік) Ісмердің бүлдіргенін үтік жөндейді.
Біреуге киін дейді,
Ал өзі киінбейді. (Тігін машинасы)
Аузынан ішкені мұрнынан шығады. (Шәйнек)
Суда туады, суда өледі. (Тұз) Қыз ауыр ма, тұз ауыр ма?
Осымен бүгінгі сайысымыз мәресіне жетті. Ал қазір кімнің ұпайы көп екенін білу үшін әділқазылар алқасына сөз кезегін береміз. Жеңген топ анықтау
Қыздар, бүгін сендер өз білімдеріңді ортаға салып тамаша өнер көрсеттіңдер. Сайысқа қатысқан қыздарымзға және көрермендерімізге үлкен алғысымызды айтамыз.
Қорытынды: Салт-дәстүр, әдет-ғұрып ұрпақтан ұрпаққа үзілмей жалғасып келе жатқан халқымыздың асыл мұрасы. Салт-дәстүрлер қоғамдық әлеуметтік дүние, ол халықтың мінез-құлқы мен іс-әрекетінің рухани негізі. Халқымыздың осындай баға жетпес құнды қазынасын бүгінгі ұрпақтың санасына сіңіріп, әрі қарай жалғастыруына мүмкіндік жасау басты мақсатымыз.
7 сынып қыз балалары
Білім: Оқушылардың танымдық және шығармашылық қабілетін, эстетикалық талғамын, шеберлігін дамыту.
Білік: Өнерді тануға, қызығуылыққа баулу, әдептілікке, парасаттылыққа тәрбиелеу.
Дағды: Ойын тәсілі арқылы оқушылардың ойын дамытып, пәнге деген қызығушылығын ояту; Өнерді түсініп, бағалап, меңгеруге бағыт-бағдар беру; Өнер үйренуде өз беттерінше ізденудің қажеттілігін сезіндіру.
Пәнаралық байланыс: Тарих, әдебиет, математика, бейнелеу өнері, биология,
Сайыс барысы:
Мұғалім:
«Ал, қанекей, қыздар!» атты сайысымызға қош келдіңіздер. Сайысқа қатысушы топтар.
Сонымен қадірменді көрермен қауым, ақылына көркі сай қыздарымыздың өнері мен өнегесін, білімі мен парасатын тамашалауға шақырамыз.
Ендігі сәтте бүгінгі сайысымыздың шартарымен таныстырып өтейін.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2-шарт. «Бәйге» әр топқа 10 сұрақтан беріледі.
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
а) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
ә) картоп ашу
б) Инені сабақтап түйіндеу
в) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 – шарт «Тіл өнері» Жұмбақтардан жасырылған сөздердің жауабын табу. Мақал-мәтелдер айту.
Барысы:
Қазылар алқасымен таныстыру.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2 «Бәйге»
Әр топқа 10 сұрақ беріледі, тез әрі нақты жауап беру керек.
1-топ
Ұлттық бас киімді ата. (сәукеле, тақия, бөрік т.б.)
Малдың сүтінен дайындалатын ұзақ уақыт сақталатын тағам (құрт)
Үш арсызды ата. (ұйқы, күлкі, тамақ)
Қалыңдыққа арналған бас киім (сәукеле)
Төрт маусым: көктем, жаз, күз, қыс
Қамырдың негізгі шикізаты (ұн)
Көкөністен дайындалған салқын тағам. (салат)
Шыт, атлас, жібек (мата)
Бағалы металл (алтын)
Үш жүз: Ұлы жүз, Орта жүз, Кіші жүз
2 – топ
Тамақтан соң ауыз сүртуге арналған орамал. (салфетка)
Сумоншақтың орысша атауы (бисер)
Жаңа туған сиырдың алғашқы сүті. /уыз/
Дәмді ас пісіретін маман. /Аспаз/
Жеті күн: дүйсенбі, сейсенбі, сәрсенбі, бейсенбі, жұма, сенбі, жексенбі.
Шашқа тағатын әшекей (шашбау)
Үйдегі машина, бірақ онымен ешқайда бара алмайсың. (кір жуатын машина, тігін машинасы)
Ұзатылған қыз киетін аса қымбат бағалы, кәделі, әсем баскиім. /сәукеле/
Жіп иіру құралы. /Ұршық/
Төрт құбыла: Шығыс, батыс, оңтүстік, солтүстік
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
1) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
2) картоп ашу
3) Инені сабақтап түйіндеу
4) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 шарт «Тіл өнері»
Ал, қанеки, қыздар, ойнайық,
Ойнайық та, ойлайық
Қандай жұмбақ болса да,
Шешпей оны қоймайық – дегендей жұмбақ шешіп көрейік.
Бар екен дүниеде жалғыз көзді,
Сол көзбен дүниенің бәрін кезді.
Әлемді он сегіз мың киіндіріп,
Дүниеден жап-жалаңаш өзі безді. (Ине) Оқу инемен құдық қазғандай.
Құрғақ жерде сақтайсың
Онсыз тамақ татпайсың. (Тұз) Доссыз адам – тұссыз ас.
.Екі семсер айқасқан, Асыл қайшы пішуге сән,
Оқта-текте шайқасқан. (Қайшы) Күміс қасық – ішуге сән.
Арық ат қарны қабысқан
Бір көлді ішіп тауысқан. (Қасық) Құрғақ қасық ауыз жыртар.
Дәмді-дәмді тағамдарды жинайды. Қоныс көркі – там,
Қонақтарды көңілдене сыйлайды. (Дастархан) Дастархан көркі – нан.
Бір сусын бар жұртымда,
Ішсең уыз ұртыңда.
Бәрі содан шығады, Жылқыда өт жоқ,
Ірімшік май құртыңда. (Сүт) Құста сүт жоқ.
Дастарханға шуылдап,
Күніне үш жиылар,
Жарты сағат қимылдап, Шешесін көріп, қызын ал
Жарты сағат жуынар. (ыдыс-аяқ) Ыдысын көріп, асын іш.
Қимылдаса қос шебер,
Қыруар-қыруар іс өнер (Қол) Көз қорқақ, қол батыр.
Сүңгіп батып бұл мықты,
Бүтіндейді жыртықты. (Ине) Болат біз қап түбінде жатпас.
Инеден өзі бір елі де қалмайды,
Бөлшектерді тігіспен ол жалғайды. (Жіп)
Киім деуге жатпайды,
Киімді кірден сақтайды. (Алжапқыш)
Тұмсығы мықты ,
Қыр мен ойды тегістеп шықты. (Үтік) Ісмердің бүлдіргенін үтік жөндейді.
Біреуге киін дейді,
Ал өзі киінбейді. (Тігін машинасы)
Аузынан ішкені мұрнынан шығады. (Шәйнек)
Суда туады, суда өледі. (Тұз) Қыз ауыр ма, тұз ауыр ма?
Осымен бүгінгі сайысымыз мәресіне жетті. Ал қазір кімнің ұпайы көп екенін білу үшін әділқазылар алқасына сөз кезегін береміз. Жеңген топ анықтау
Қыздар, бүгін сендер өз білімдеріңді ортаға салып тамаша өнер көрсеттіңдер. Сайысқа қатысқан қыздарымзға және көрермендерімізге үлкен алғысымызды айтамыз.
Қорытынды: Салт-дәстүр, әдет-ғұрып ұрпақтан ұрпаққа үзілмей жалғасып келе жатқан халқымыздың асыл мұрасы. Салт-дәстүрлер қоғамдық әлеуметтік дүние, ол халықтың мінез-құлқы мен іс-әрекетінің рухани негізі. Халқымыздың осындай баға жетпес құнды қазынасын бүгінгі ұрпақтың санасына сіңіріп, әрі қарай жалғастыруына мүмкіндік жасау басты мақсатымыз.
7 сынып қыз балалары
Білім: Оқушылардың танымдық және шығармашылық қабілетін, эстетикалық талғамын, шеберлігін дамыту.
Білік: Өнерді тануға, қызығуылыққа баулу, әдептілікке, парасаттылыққа тәрбиелеу.
Дағды: Ойын тәсілі арқылы оқушылардың ойын дамытып, пәнге деген қызығушылығын ояту; Өнерді түсініп, бағалап, меңгеруге бағыт-бағдар беру; Өнер үйренуде өз беттерінше ізденудің қажеттілігін сезіндіру.
Пәнаралық байланыс: Тарих, әдебиет, математика, бейнелеу өнері, биология,
Сайыс барысы:
Мұғалім:
«Ал, қанекей, қыздар!» атты сайысымызға қош келдіңіздер. Сайысқа қатысушы топтар.
Сонымен қадірменді көрермен қауым, ақылына көркі сай қыздарымыздың өнері мен өнегесін, білімі мен парасатын тамашалауға шақырамыз.
Ендігі сәтте бүгінгі сайысымыздың шартарымен таныстырып өтейін.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2-шарт. «Бәйге» әр топқа 10 сұрақтан беріледі.
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
а) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
ә) картоп ашу
б) Инені сабақтап түйіндеу
в) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 – шарт «Тіл өнері» Жұмбақтардан жасырылған сөздердің жауабын табу. Мақал-мәтелдер айту.
Барысы:
Қазылар алқасымен таныстыру.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2 «Бәйге»
Әр топқа 10 сұрақ беріледі, тез әрі нақты жауап беру керек.
1-топ
Ұлттық бас киімді ата. (сәукеле, тақия, бөрік т.б.)
Малдың сүтінен дайындалатын ұзақ уақыт сақталатын тағам (құрт)
Үш арсызды ата. (ұйқы, күлкі, тамақ)
Қалыңдыққа арналған бас киім (сәукеле)
Төрт маусым: көктем, жаз, күз, қыс
Қамырдың негізгі шикізаты (ұн)
Көкөністен дайындалған салқын тағам. (салат)
Шыт, атлас, жібек (мата)
Бағалы металл (алтын)
Үш жүз: Ұлы жүз, Орта жүз, Кіші жүз
2 – топ
Тамақтан соң ауыз сүртуге арналған орамал. (салфетка)
Сумоншақтың орысша атауы (бисер)
Жаңа туған сиырдың алғашқы сүті. /уыз/
Дәмді ас пісіретін маман. /Аспаз/
Жеті күн: дүйсенбі, сейсенбі, сәрсенбі, бейсенбі, жұма, сенбі, жексенбі.
Шашқа тағатын әшекей (шашбау)
Үйдегі машина, бірақ онымен ешқайда бара алмайсың. (кір жуатын машина, тігін машинасы)
Ұзатылған қыз киетін аса қымбат бағалы, кәделі, әсем баскиім. /сәукеле/
Жіп иіру құралы. /Ұршық/
Төрт құбыла: Шығыс, батыс, оңтүстік, солтүстік
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
1) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
2) картоп ашу
3) Инені сабақтап түйіндеу
4) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 шарт «Тіл өнері»
Ал, қанеки, қыздар, ойнайық,
Ойнайық та, ойлайық
Қандай жұмбақ болса да,
Шешпей оны қоймайық – дегендей жұмбақ шешіп көрейік.
Бар екен дүниеде жалғыз көзді,
Сол көзбен дүниенің бәрін кезді.
Әлемді он сегіз мың киіндіріп,
Дүниеден жап-жалаңаш өзі безді. (Ине) Оқу инемен құдық қазғандай.
Құрғақ жерде сақтайсың
Онсыз тамақ татпайсың. (Тұз) Доссыз адам – тұссыз ас.
.Екі семсер айқасқан, Асыл қайшы пішуге сән,
Оқта-текте шайқасқан. (Қайшы) Күміс қасық – ішуге сән.
Арық ат қарны қабысқан
Бір көлді ішіп тауысқан. (Қасық) Құрғақ қасық ауыз жыртар.
Дәмді-дәмді тағамдарды жинайды. Қоныс көркі – там,
Қонақтарды көңілдене сыйлайды. (Дастархан) Дастархан көркі – нан.
Бір сусын бар жұртымда,
Ішсең уыз ұртыңда.
Бәрі содан шығады, Жылқыда өт жоқ,
Ірімшік май құртыңда. (Сүт) Құста сүт жоқ.
Дастарханға шуылдап,
Күніне үш жиылар,
Жарты сағат қимылдап, Шешесін көріп, қызын ал
Жарты сағат жуынар. (ыдыс-аяқ) Ыдысын көріп, асын іш.
Қимылдаса қос шебер,
Қыруар-қыруар іс өнер (Қол) Көз қорқақ, қол батыр.
Сүңгіп батып бұл мықты,
Бүтіндейді жыртықты. (Ине) Болат біз қап түбінде жатпас.
Инеден өзі бір елі де қалмайды,
Бөлшектерді тігіспен ол жалғайды. (Жіп)
Киім деуге жатпайды,
Киімді кірден сақтайды. (Алжапқыш)
Тұмсығы мықты ,
Қыр мен ойды тегістеп шықты. (Үтік) Ісмердің бүлдіргенін үтік жөндейді.
Біреуге киін дейді,
Ал өзі киінбейді. (Тігін машинасы)
Аузынан ішкені мұрнынан шығады. (Шәйнек)
Суда туады, суда өледі. (Тұз) Қыз ауыр ма, тұз ауыр ма?
Осымен бүгінгі сайысымыз мәресіне жетті. Ал қазір кімнің ұпайы көп екенін білу үшін әділқазылар алқасына сөз кезегін береміз. Жеңген топ анықтау
Қыздар, бүгін сендер өз білімдеріңді ортаға салып тамаша өнер көрсеттіңдер. Сайысқа қатысқан қыздарымзға және көрермендерімізге үлкен алғысымызды айтамыз.
Қорытынды: Салт-дәстүр, әдет-ғұрып ұрпақтан ұрпаққа үзілмей жалғасып келе жатқан халқымыздың асыл мұрасы. Салт-дәстүрлер қоғамдық әлеуметтік дүние, ол халықтың мінез-құлқы мен іс-әрекетінің рухани негізі. Халқымыздың осындай баға жетпес құнды қазынасын бүгінгі ұрпақтың санасына сіңіріп, әрі қарай жалғастыруына мүмкіндік жасау басты мақсатымыз.
7 сынып қыз балалары
Білім: Оқушылардың танымдық және шығармашылық қабілетін, эстетикалық талғамын, шеберлігін дамыту.
Білік: Өнерді тануға, қызығуылыққа баулу, әдептілікке, парасаттылыққа тәрбиелеу.
Дағды: Ойын тәсілі арқылы оқушылардың ойын дамытып, пәнге деген қызығушылығын ояту; Өнерді түсініп, бағалап, меңгеруге бағыт-бағдар беру; Өнер үйренуде өз беттерінше ізденудің қажеттілігін сезіндіру.
Пәнаралық байланыс: Тарих, әдебиет, математика, бейнелеу өнері, биология,
Сайыс барысы:
Мұғалім:
«Ал, қанекей, қыздар!» атты сайысымызға қош келдіңіздер. Сайысқа қатысушы топтар.
Сонымен қадірменді көрермен қауым, ақылына көркі сай қыздарымыздың өнері мен өнегесін, білімі мен парасатын тамашалауға шақырамыз.
Ендігі сәтте бүгінгі сайысымыздың шартарымен таныстырып өтейін.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2-шарт. «Бәйге» әр топқа 10 сұрақтан беріледі.
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
а) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
ә) картоп ашу
б) Инені сабақтап түйіндеу
в) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 – шарт «Тіл өнері» Жұмбақтардан жасырылған сөздердің жауабын табу. Мақал-мәтелдер айту.
Барысы:
Қазылар алқасымен таныстыру.
1-шарт. «Сәлем – сөздің атасы» – деп аталады, әр топ өз топтарын атымен, таныстырады.
2 «Бәйге»
Әр топқа 10 сұрақ беріледі, тез әрі нақты жауап беру керек.
1-топ
Ұлттық бас киімді ата. (сәукеле, тақия, бөрік т.б.)
Малдың сүтінен дайындалатын ұзақ уақыт сақталатын тағам (құрт)
Үш арсызды ата. (ұйқы, күлкі, тамақ)
Қалыңдыққа арналған бас киім (сәукеле)
Төрт маусым: көктем, жаз, күз, қыс
Қамырдың негізгі шикізаты (ұн)
Көкөністен дайындалған салқын тағам. (салат)
Шыт, атлас, жібек (мата)
Бағалы металл (алтын)
Үш жүз: Ұлы жүз, Орта жүз, Кіші жүз
2 – топ
Тамақтан соң ауыз сүртуге арналған орамал. (салфетка)
Сумоншақтың орысша атауы (бисер)
Жаңа туған сиырдың алғашқы сүті. /уыз/
Дәмді ас пісіретін маман. /Аспаз/
Жеті күн: дүйсенбі, сейсенбі, сәрсенбі, бейсенбі, жұма, сенбі, жексенбі.
Шашқа тағатын әшекей (шашбау)
Үйдегі машина, бірақ онымен ешқайда бара алмайсың. (кір жуатын машина, тігін машинасы)
Ұзатылған қыз киетін аса қымбат бағалы, кәделі, әсем баскиім. /сәукеле/
Жіп иіру құралы. /Ұршық/
Төрт құбыла: Шығыс, батыс, оңтүстік, солтүстік
3-шарт. «Кім жылдам?»
Әр топ мүшелері өздерінің шеберліктерін, икемділіктерін көрсетеді.
1) «Ою ойғанның ойы ұшқыр» (қағаздан ою ою)
2) картоп ашу
3) Инені сабақтап түйіндеу
4) 1 мин ішінде инеге бисер өткізу (кім көп тізіп шығады).
4 шарт «Тіл өнері»
Ал, қанеки, қыздар, ойнайық,
Ойнайық та, ойлайық
Қандай жұмбақ болса да,
Шешпей оны қоймайық – дегендей жұмбақ шешіп көрейік.
Бар екен дүниеде жалғыз көзді,
Сол көзбен дүниенің бәрін кезді.
Әлемді он сегіз мың киіндіріп,
Дүниеден жап-жалаңаш өзі безді. (Ине) Оқу инемен құдық қазғандай.
Құрғақ жерде сақтайсың
Онсыз тамақ татпайсың. (Тұз) Доссыз адам – тұссыз ас.
.Екі семсер айқасқан, Асыл қайшы пішуге сән,
Оқта-текте шайқасқан. (Қайшы) Күміс қасық – ішуге сән.
Арық ат қарны қабысқан
Бір көлді ішіп тауысқан. (Қасық) Құрғақ қасық ауыз жыртар.
Дәмді-дәмді тағамдарды жинайды. Қоныс көркі – там,
Қонақтарды көңілдене сыйлайды. (Дастархан) Дастархан көркі – нан.
Бір сусын бар жұртымда,
Ішсең уыз ұртыңда.
Бәрі содан шығады, Жылқыда өт жоқ,
Ірімшік май құртыңда. (Сүт) Құста сүт жоқ.
Дастарханға шуылдап,
Күніне үш жиылар,
Жарты сағат қимылдап, Шешесін көріп, қызын ал
Жарты сағат жуынар. (ыдыс-аяқ) Ыдысын көріп, асын іш.
Қимылдаса қос шебер,
Қыруар-қыруар іс өнер (Қол) Көз қорқақ, қол батыр.
Сүңгіп батып бұл мықты,
Бүтіндейді жыртықты. (Ине) Болат біз қап түбінде жатпас.
Инеден өзі бір елі де қалмайды,
Бөлшектерді тігіспен ол жалғайды. (Жіп)
Киім деуге жатпайды,
Киімді кірден сақтайды. (Алжапқыш)
Тұмсығы мықты ,
Қыр мен ойды тегістеп шықты. (Үтік) Ісмердің бүлдіргенін үтік жөндейді.
Біреуге киін дейді,
Ал өзі киінбейді. (Тігін машинасы)
Аузынан ішкені мұрнынан шығады. (Шәйнек)
Суда туады, суда өледі. (Тұз) Қыз ауыр ма, тұз ауыр ма?
Осымен бүгінгі сайысымыз мәресіне жетті. Ал қазір кімнің ұпайы көп екенін білу үшін әділқазылар алқасына сөз кезегін береміз. Жеңген топ анықтау
Қыздар, бүгін сендер өз білімдеріңді ортаға салып тамаша өнер көрсеттіңдер. Сайысқа қатысқан қыздарымзға және көрермендерімізге үлкен алғысымызды айтамыз.
Қорытынды: Салт-дәстүр, әдет-ғұрып ұрпақтан ұрпаққа үзілмей жалғасып келе жатқан халқымыздың асыл мұрасы. Салт-дәстүрлер қоғамдық әлеуметтік дүние, ол халықтың мінез-құлқы мен іс-әрекетінің рухани негізі. Халқымыздың осындай баға жетпес құнды қазынасын бүгінгі ұрпақтың санасына сіңіріп, әрі қарай жалғастыруына мүмкіндік жасау басты мақсатымыз.