Балабақша сабақ жоспары: Табиғатқа саяхат
1. Балаларға табиғат туралы ұғындыру, адамдардың табиғатпен дос болуын дәріптеу;
2. Қоршаған ортаны аялауға, қорғауға, ағаш, талдарды сындырмауға, өсімдіктерді аялай білуге баулу;
3. Қоршаған орта туралы білімділіктерін дамыту.
Міндеттері:
— табиғатпен адам үйлесімділігі: оның адам өміріндегі маңыздылығын түсіндіру:
— табиғатқа қамқор бола білуге іскерліктерін дамыту;
— табиғатқа, өсімдіктерге күтіммен қарауға тәрбиелеу;
Көрнекілігі: табиғат жайлы суреттер, табиғат бұрышы, буклеттер.
Барысы:
— Балалар, табиғатты аң, құстарсыз елестетіп көріңдерші. Құстың сайраған үні жоқ жерде, жан-жануарлардың қайнаған тіршілігі жоқ жерде табиғат сұлу болмақ емес. Олардың да адамдарға үйретері мен ұғындырары мол. Сондықтан табиғаттың сәні болған, тіршілікті жандандырған аң, құстардың табиғатқа бізге берген сыйы деп түсініп, оларға қамқор болумыз керек.Балалар, енді «жер», «су», «өсімдік» атты топтарға бөлініп, олардың адамға пайдасы және адамның оларға тигізер пайдасын әңгімелейміз.
1-тапсырма: табиғаттың адамға пайдасы:
2-тапсырма: адамның табиғатқа пайдасы.
«Жер» тобы: 1. Бізадамғанан, жеміс-жидектербереміз. Адам біздіңқойнауымызғатүрлідақылдарегеді.Бізолдақылдардыжомартқолымызбенмолынанқайырамыз. Біздіңқойнауымыздаәртүрліжеміс,ағаш, шөпөсіпжетіледі. Қаншамааң-жануарлар, адамдартіршілікетеді. Осылайшаадамдарбізбенжомарттықты, дарқандықтыүйренеді.
2.Адамдар жер-анамыздықашаннанберіаялапкеледі. Қойнауынаншығыпжатқанбайлығынпайдаланыпқанақоймайоныңтазалығынакөпмәнберген. Жердіанамыздепқадірлепотырудыөздерінеміндетсанайды.
«Су» тобы: 1. Бізбарлықадамдарға, тіріжанғатіптітабиғатқатазалықсыйлаймыз. Гүлдер мен ағаштарыжайқалыпөсуіүшінжасылжелеккенәрбереміз. Шөлдегенгесусынболамыз. Шаршағанныңденесінсергітерміз. Біздіңарқамыздажайқалаөскенгүлдер мен өсімдіктерадамғасұлулықсыйлайды.
2. Адамдарсудыңқадірінжақсыбіледі.Сукөздерінің таза болуына, бұлақ, бастауларыныңмаңыбітеліптынысытарылмауынаөзүлестерінқосады. Су көздерінашыпқанақоймайолжерлергеағашегіп, гүлегіпкөркейтеді.Адамдар суды үнемдеп пайдалануы да ұмытқан емес.
«Өсімдік» тобы: 1.Адамдар өсімдіктің арқасында таза ауамен дем алады. Өсімдіктер адамға әдемілік, сұлулық сыйлайды. Түрлі гүлдерді бір-біріне сыйлап, адамдар бір-бірінің көңіл күйлерін көтереді.
2. Адамдар өсімдіктердіңөздеріне таза ауа сыйлайтынын, әдемілік сыйлайтынын жақсы түсінеді.Олардыңкейбір түрлерінің дәрілік, емдік қасиеттерінің барын біледі. Сондықтан әр адам баласы өсімдіктерді күтімге алып, жақсы өсуіне жағдай жасайды.
Міне, балалар, табиғатдегеніміз-аң, құс, өсімдік,тау, тас, өзен, көл.Олардың барлығы Табиғаттың бізге берген сыйы.
— Иә, балалар, табиғатты қорғай біліңдер.
Енді табиғат туралы тақпақтар айтайық.
(«Табиғат-ана» тақырыбындағы өлеңді әр бала бір шумақтан айтады)
«Жүректен жүрекке».
Балалар табиғатқа тілек айтып, тақтада ілініп тұрған күннің сәулесіне кезегімен мынандай суреттерді апарып іледі: құс, ағаш, гүл, аспан, т.б.
Хормен:
Табиғат, сені сүйеміз,
Басымызды иеміз!
Барлығы орындарынан тұрып, Табиғат-Анаға тағзым етеді. Ән «Табиғатым»
(Балалар таспадағы әнге қосылып айтады).
Тақырыпты қорыту. Түйін сөз.
— Бүгінгі сабақта не туралы айттық?
— Табиғат деген не екен?
— Табиғатты не істеу керек?
— Табиғатты қорғайтын кім?
— Адамдар қорғауы керек.
Өлеңге көңіл аудару
… Түйіп айтар сөзіміз:
Табиғаттың панасы –
Біздің мына өзіміз,
Адамзаттың баласы.
— Табиғатты қорғайтын кім екен?
— Адамзаттың баласы, яғни кімдер? Мына — біздер.
Сабақты қорыту. Смайликтер тарату.
Балалар мұғалім таратқан смайликтермен өздерінің көңіл күйлерін көрсетеді. …..