Бағыты: Технология Бөлімі: Ашық сабақ Сыныбы: 6 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-02-04
Материал туралы қысқаша түсінік
Ою-өрнек қазақ даласына оқу — сызу пайда болмай тұрып дүниеге келді десе де болады. өткен ғасырда ою-өрнекпен адамның ойын, немен шұғылданғанын тіпті хан мен бай, кедей іс-әрекеттерінде осы арқылы ұғуға болады
Сабақтың тақырыбы: Ою-өрнек түрлері. Сегіз жапырақ құрақшасын тігу.Сабақтың мақсаты:Білімділік мақсаты: Ою үлгілерін компьютерге түсіріп, сызып, бояудың әдіс-тәсілдерін меңгерту,алған білімдері арқылы VII қысқы Азияда ойындарындағы спортшыларымыз сияқты 7 қырынан көрсетуге, жинақтауға дағдыландыру.Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың теориялық білімдерін іс жүзінде шығармашылықпен көрсетуге ықпал ету, сарамандық іс-әрекеттерін қалыптастыру.Тәрбиелік мақсаты: Өз халқының салт-дәстүрін құрметтей білуге, ұлтының ерекшеліктерін түсінуге, елін, жерін, Отанын сүюге тәрбиелеу.Сабақтың әдісі:Сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы, әңгімелеу, сұрақ-жауап.Сабақтың түрі: Технология сабағында компьютерді пайдалану.Кіріктірілген сабақ.Пәнаралық байланыс: ЭВМ, сурет, музыка, тарих, әдебиет,математика,сызу, геометрия.Сабақтың құрал-жабдықтары: қайшы,желім,сызғыш,бояулар, қарындаш,өшіргіш,түрлі-түсті қағаз,картон,бор,қағаз,мата,ине,жіпСабақтың көрнекілігі: Компьютер,матадан тігілген ою үлгілері, суреттер,буклеттер, тест сұрақтары.Сабақтың барысы:І.Ұйымдастыру кезеңі.1. Оқушыларды сабаққа даярлау,түгендеу.2. Техника қауіпсіздік ережесін еске түсіру.ІІ.Үй тапсырмасын сұрау.Қызығушылығын ояту.Өткен сабақты сұрақ-жауап арқылы қайталау,бекіту.ІІІ.Жаңасабақ.— Балалар, бүгінгісабақтыңтақырыбы: «Оюыкөптіңөрнегікөп,Өрнегікөптіңермегікөп» ,яғниоюүлгілерінкомпьютергетүсіріп, сызып, бояудыңәдіс-тәсілдерінмеңгеру.Экранғаназараудару.IV Мағынаныажырату.VII қысқыАзиядаойындары Астана мен Алматы қалаларында 30-қаңтар мен 6-ақпан аралығындаөтті. Ондағыбіздіңнышанымыз «Азия барысы» болды. ЕндісолҚазақстанныңбарысысияқтыбіздіңспортшыларымыз 7 қырынанкөрінебілді. Сондықтансендербүгінгісабақтаөзбойларыңдағыбарлықкүштеріңді, қайсарлықтарың мен алғырлықтарыңдыҚазақстанбарысысияқты 7 қырынанкөрсетугетырысуымызкерек.Ою-өрнекқазақдаласынаоқу — сызупайдаболмайтұрыпдүниегекелдідесе де болады. өткенғасырдаою-өрнекпенадамныңойын, неменшұғылданғанынтіпті хан мен бай, кедейіс-әрекеттерінде осы арқылыұғуғаболады. Ою-өрнектібелгілібірадамнемесеқолөнершеберлеріойлаптапқанжоқ, оны халықойлаптапты. Қолөнершеберлерініңарнайышеберханаларыболғанжоқ. Оларүйдің не даланыңкезкелгенжеріныңғайлап, солжердішеберханағаайналдырған.Ою-өрнектүрлерітөрттопқабөлінеді1.Өсімдік тектесою-өрнектер.2.Жануар тектесою-өрнектер.3.Геометриялық фигуралартектесою-өрнектер.4.Ғарыш әлемінебайланыстыою-өрнектер.Қазақтыңою-өрнегінсалып, қиыпүйренбейқолданбалыөнердіигерумүмкінемес. Сондықтаноюдыөзімізойыпүйренуімізкерек. Халқымызда «Өзүйіндеоюоймағанадам, кісіүйіндесызусызады»- дегенмақал бар. Осы мақалдыңөзіоюоймағанкісініңөзгеөнерді де игереалмайтындығынкөрсетеді. Ендіою-өрнек, шеберлік, өнертуралымақал-мәтелдерайтсақ.1.Өнер сыры – өрнекте.2.Ою ойғанныңойыұшқыр.3.Ою ойғансызу да сызады.4.Үлгісі көптіңөрнегікөп,Өрнегікөптіңермегікөп.5.Өнерсізден құтқашады.1) Ою-өрнекдегеніміз – сөзімізлатынтіліненалынған «орнамент» мағынасысәндеу, әсемдеу.2) Композиция дегеніміз – өрнектібұйымныңбетінереттепорналастыру.Мысалы: көлемішағынбұйымғаіріөрнексалмайды.3) Симметрия дегеніміз –ою-өрнектіңекіжағыныңтеңболуы. Мысалы: кітаптыңекібетіндей.4) Колорит дегеніміз–ою-өрнектіңбояутүрлерініңою-өрнектіңбір-біріменүйлесіп, жарасымтабуы.Мысалы: қаратүстіқызыл, ақ, сарытүстердіңашуы.5) Ритм дегеніміз – ою-өрнектебірэлементтіңқайталаныпкелуі— Балалар, сендер осы ою-өрнектердітаныпбілдіңдердесеболады. Енді ЭЕМ арқылыжұмысжасаймыз.Компьютердііскеқоспасбұрын техника қауіпсіздігінескетүсірейік.1.Кабельдердің қосылғанорындарынатиюге;2.Жұмыс істептұрғандаэкранға ,монитор мен пернетақтаның сырт жағынатиюге;3.Оқытушының рұқсатынсызаппаратуралардытоқкөзінеқосуға,үзуге;4.Кітап,дәптер жәнетағыбасқазаттардымонитордың, пернетақтаныңүстінеқоюға;5.Су киіммен,суқолменкомпьютердежұмысістеугеқаталтыйымсалынады.Компьютерменжұмысжасағанда PAINT графикалықредактордыпайдаланамыз. Іскеқосуүшінмынакомандалардыорындаймыз: БАСТАУ – БАҒДАРЛАМА – СТАНДАРТТЫ – PAINT. «Paint» (ағылшынсөзі) –қазақшасызып, бояпүйренудегенмағынаныбілдіреді.Оюдыңекітүрінсызыпжәнебояймыз.САРАМАНДЫҚ ЖҰМЫССегіз жапырақ құрақшасын тігуЖұмбақшешу.1.Таптым, таптым тап жорға,Табаныжалпақбозжорға.(түйе, түйетабан, ботакөз, өркеш)Қазақоюыныңеңбіркеңтарағанүлгісі(сынықмүйіз)2.Қыз есіміменаталатынөрнек.(Ботакөз)3. Арқалағантауы бар,Ішітолғанқоры бар.(түйе)V. Ойтолғаныскезеңі.Ал ендібалаларбүгінгісабақтықорытындылайкеле, мынакестенітолтырамыз.
Білемін
Білдім
Білгім келеді
VІ Қорытындылау, бағалауVІІ. Үйге тапсырма беруОю-өрнекті қағазға қиып үйрену, ою-өрнек туралы 5 жолды өлең жазу.(мата әкелу)