Ш.Уалиханов «Манас» жыры

0









Ш.Уалиханов «Манас» жыры

Автор: Омарова Айгуль Сарсенбаевна

Бағыты: Қазақ әдебиеті Бөлімі: Ашық сабақ Сыныбы: 10 сынып

Жарияланған уақыты: 2019-02-03


Материал туралы қысқаша түсінік

мұғалімге қосымша көмек құрал ретінде




Сабақ -22 Мектеп : Мәтібұлақ ОМ
Пәні :қазәдебиет Мұғалімнің аты-жөні: Омарова А.С.
Күні 22.11.18ж Қатысқандар: Қатыспағандар:
Тақырып Манас жыры
Сынып 8 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Оқу мақсаттары Манас жырын анықтайды,зерттеу жұмыстарын жүргізеді
Бағалау критерийлері Ақпараттарды іріктейді,ішінара ізденушілік жұмыстарын жүргізеді.
Құндылықтарды дарыту Адамгершілік
Тілдік мақсат Негізгі сөздер мен тіркестер: офицер ,адьютант Сыныптағы диалогжазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:менің ойымша,достарымның пікірінше
Пәнаралық байланыс Тарих,алгебра
Алдыңғы оқу Ш.Уалиханов өмірі мен шығармашылығы
Жоспар
Жоспарланған уақыт Жоспарланған жаттығулар Ресурстар
Басталуы 6 минут Ұйымдастыру кезеңі Үй тапсырмасын тексеру «кубизм әдісі»1.Ш.Уалиханов қай жылы ,қай жерде дүниеге келді?(1835 жылдың қараша айында қазіргі Қостанай облысы, Құсмұрын бекінісінде дүниеге келді)2. Шоқан кімнің ұрпағы?(Шоқанның әкесі Абылай ханның үлкен ұлы Уәлиден тарайды.)3. 1947 жылы қандай оқуға түсті.(1947 жыл Әкесі орыс достарының көмегімен сол кездегі ең Іргелі оқу орындарының бірі болып саналатын Сібір кадет корпусына оқуға түсіреді)4.Шоқан саяхат жасаған жерлер(Қашқария,Ыстықкөл,Текелі. 1856 жылы Ыстықкөлге, 1857 жылы Алатау қырғыздарына, 1858- 1859 жылдары Қашқарияға сапар шекті.)5.Шоқанның әжесі (әжесі Айғанымның қасында шоқиып отырып, әңгіме, қиссаларды тыңдағанды ұнатқан.)6.Өкпе ауруына қай жылы шалдықты (1861 жылы Өкпе ауруы асқынып, туған ауылына оралды)7.1854 жылы кіммен саяхатқа шығады?(1854 жылы Шоқан генерал Госфортпен бірге ұзақ саяхатқа шығып, Аягөз, Тарбағатай, Қапал тауларын аралады.Алматы,Қарқаралы,Баянауыл,Көкшетау жерлеріне соғып, Омбыға оралады). 8.Шоқанның орыс достары (П.П.Саменов-Тян Шанский ,Ф,М,достаевский И.И.Захаров т.б)9.Кадет корпусын аяқтаған соң қандай қызмет атқарды.(Омбыдағы генерал-губернатор Г.Х.гасфорттың адьютанты болып қызметтке орналасады.)10.қашқарияға сапарындағы лақап аты?(Әлімбай деген лақап атпен жай саудагер керуенші емес,керуенбасы ретінде барады.Үстіндегі офицер киімін шешіп,азиялықтардың киімін киеді.Шоқанның сырт келбеті шығыс елінің саудагеріне ұқсап шыға келеді.)Шоқан қандай жорыққа шығады?(1864 жылы генерал М.Г. Черняевтың әскери жорығына шығады)

1836- 1838 ж.ж , 1837- 1847ж.ж болған көтерілістер қай мемлекеттің отаршылдық саясатына қарсы болды? (Ресей)

Ортасы 8 минут

15 минут

3 минут

4минут

Ой қозғау І жоба «Шоқан- этнограф-ғалым»ІІ жоба «Шоқан — суретші  »Зерттеу жұмысына арналған материалдарШоқан Уәлиханов – суретші1856-1858 жылдары Жетісуда Алматы, Қойлық, Алмалық қалаларының ескі жұртын зерттеп, көне заманның теңге ақшаларынан коллекция жасаған; Іледегі Таңбалы тас мекенін, Шолақтау мен Жоңғар қақпасындағы жартас жазуларының көшірмесін жасап алған және Аягөз бен Ыстықкөл жағасындағы тастардың суретін қағазға түсірген.Шоқан Уәлиханов қалдырған мұраның бір алуаны – бейнелеу өнері саласындағы еңбектері. Шоқан жастайынан сурет салуға құмар болады. Оның алғаш суретке еліктеуіне Уәлихановтардың үйінде ұзақ тұрып, жұмыс істеген орыс ғалымдары әсер етсе керек. Шоқан Уәлихановтан 150 шақты сурет қалған, ол көбінесе қарындаш, акварель, майлы бояумен, ал кейде тушь, қалам, сиямен жұмыс істеген. Оның қолынан шыққан суреттердің біразы ХІХ ғасырдың 60-жылдарының басында «Всемирная иллюстрация», «Искра», «Русский художественный лист» журналдарында  жарияланған.Қазақтың этнограф- ғалымы – ШоқанШ.Уәлиханов қазақ халқының ауыз әдебиетін, тарихы мен этнографиясын зерттеген. Ыстықкөл аймағына барып, қырғыз, ұйғыр, дүңген, қытай  халықтарының тарихын да зерттеді. Қырғыз халқының « Манас» жырын қағазға түсірді.Шоқан – қазақ халқының тұңғыш өнер зерттеушісі, өнер тарихшысы, саяхатшы – ғалым.  «Жоңғария очерктері», «Ыстықкөл күнделіктері», «Қырғыздар туралы жазбалар», «Іле өлкесінің географиялық очеркі» атты еңбектер жазған.Шоқанның еңбектері , өнер туындылары қазақ халқының алтын қазынасы ретінде ғасырлар бойы жасай береді.

Жаңа сабақ Постермен жұмыс Манас жырыСергіту сәті«Математикалық ойын»1. Шоқан қанша жасынан бастап хат таныған?(50 : 5) — (20 : 4) = 52. Шоқан кадет корпусын қанша жасында бітірді?(57 — 50) + (7 + 4) =183. Шоқан неше жасында дүниеден өтті?(250 — 200) – 20 =304. Ә.Марғұлан Шоқанның еңбектерін қанша жылдық тойына арнап құрастырды?(100 * 3) — (10 * 15) =150

5 жолдық тұжырымдама: латын тілінде 1. Кім? (Шоқан)2. Қандай? (Алғыр, ақылды, білімді, өнерлі, зерек)3. Не істеді? (зерттеді, саяхат жасады, аралады)4. Синоним. (зерттеуші – ғалым, алғашқы – тұңғыш, атақты – белгілі, танымал –әйгілі)5. Бір сөйлем. (Ш. Уәлихановқазақтың тұңғыш әскери ғалымы)

Оқулық
Соңы 4 минут Рефлексия

Үй тапсырмасы. «Егер де мен ғалым болсам..» эссе

Қосымша ақпарат
Саралау Жетістік баспалдағы, бес саусақ әдістері арқылы
Сабақоқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралу шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе?

Мәтібұлақ ауылындағы орта мектеп МДШО кмм

Сабақтың тақырыбы: Ш.Уәлиханов « Манас»,»Семетей» жыры (үлгілі сабақ 10 сынып)

Пән мұғалімі. Омарова А.С.2018-2019 оқу жылы







Материалды сайттан тегін жүктеу

Жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!


Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.