Home›Білім›Бастауыш сынып оқушыларына арналған тренинг жаттығулар
Бастауыш сынып оқушыларына арналған тренинг жаттығулар
1 Ақпан, 2019, 11:50
0
Бастауыш сынып оқушыларына арналған тренинг жаттығулар
Автор: Есімжанова Ақбота Сәбидоллақызы
Бағыты: Психология Бөлімі: Оқушылар жұмысы Сыныбы: 3 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-02-01
Материал туралы қысқаша түсінік
Бастауыш сынып сатысында бала педагогикалық экологияны сақтаған, жағымды микроахуалда, табысқа жетуін қамтамасыз ететін жағдайда тәрбиеленгені жөне.Оқушының қабілеттілігінің дамуы белсенді еңбек пен оқу үрдісінде игеріледі
Бастауышсынып оқушыларына арналған тренинг жаттығулар Жаңа заманталабыжеке тұлғаны дамыту мен танымдық ауқымын кеңейту деңгейінде әр түрлі технологияларды және әдістерді қолдануды қажет етеді. Бастауышсыныпсатысында бала педагогикалық экологияны сақтаған, жағымды микроахуалда, табысқа жетуін қамтамасыз ететін жағдайда тәрбиеленгені жөне.Оқушының қабілеттілігінің дамуыбелсенді еңбек пен оқу үрдісінде игеріледі. Бала- шығармашылықтың қайнар көзі. Табиғаттың бергенсыйы. Ендеше, балалардың шығармашылығын дамыту, белсенділігін, іскерлігінарттыру мақсатында жүргізілетін жаттығу-тренингтер.1. «Бәріміз бірге».Мақсаты: балалардың бір-біріменбайланыс орнатуға үйрету, серіктесінің қозғалыс темпіне ыңғайлану.Жаттығудың жүргізілуі: балалар жұппен тұрып доптыбірге ұстайды(әр бала доптыекі қолымен ұстауы тиіс). Жетекшінің белгісіненкейінбалаларбір уақытта отыруға допты қолдарынан түсіріп алмай бөлме ішінде жүруі, секіруі қажет. Ең бастысы, бірге әрекет жасапдопты түсіріп алмау.2. «Керісіншелерелі».Мақсаты: Ойша әрекет ету қабілетін жаттықтыру.Жаттығудың жүргізілуі: балалар шеңбер бойынаотырады. Жетекші үш әріптен тұратын сөзді айтып, допты лақтырады. Допты ұстаған ойыншы әріптерді керіатайды (күн-нүк, көз-зөк, сан-нас). Аударылған сөздердің мағынасы болмауы мүмкін. Ойынның күрделенуі сөздің ұзақтығына байланысты. 3. «Ормандағы ағаштар» ойыны.Мақсаты: Балаларға қозғалуға, демалуға мүмкіндік беру. Музыка ойналады.Мәтін: Сендер ағашқа айналуға дайынсыңдар ма?Бір-біріңнің артына тұрыңдар. Орманда күн шығып барлық ағаштар оған жапырақтарын жайып қарап тұрды. Күнге әрбір жапырағы жылыну үшін жоғары-жоғары созылды. Саусақ-жапырақтар күннің астындабилеп тұрды. Кенеттен қатты жел тұрып, талдарды жан-жаққа шайқай бастады. Бірақ талдың тамырлары тереңге кеткен, олар жәй ғана тербеледі. Желдің артынан жаңбыр жауып, талдар алғашқы жауынтамшыларын сезінді.Алдыңғы тұрған ттұрған баланың арқасын саусақтарыңмен жауынтамшыларындайтырсылдат. Кәдімгі майда жаңбыр жауыпжауып тұрғандай қимыл жеңіл болу қажет.Жауынодан әрі күшейіп қатты жауабастады… Талдарбір-біріне жанашырлық білдіріп жаңбырдың қатты соққысынан қорғапр, сипалайбастады. Көп ұзамай көкжиектен күн көрініп, талдар қуанды, олар өздеріндегі артық жауынтамшыларынсілкіптастады. Өздерін сенімді, сергек, тап-тазасезініп қалады.4. «Ондайболуы мүмкін емес«Қазақ халқының салт-дәстүрінде өтірікшілер сайысы кең тараған шығармашылықтың түрі болған. Сол өнердің элементтерінбастауышсынып оқушыларының қиялын дамытуға кеңінен пайдалануға болады.Топтағы оқушылардың біреуі ешқандай болуы мүмкін емес өтірік нәрсені айтады: ақиқатта болмайтынзаттар, олармен болған оқиғаларды,болуы мүмкін емес табиғат құбылыстары мен олжағдайдағы өзінің әрекеттері,табиғатта кездеспейтінжануарлар және олардың хикаяларытуралы оқиғаларды айтыпбереді. Бес өтірік сюжетті қатарынан қисынын келтіріпайтыпбергенкездеешкім «ондайболуы мүмкін емес» депайтпаса, сол ұтады. Олардың барлығы мараппатталады. 5. «Егеросылайболса...»Балалардың біреуі фантастикалық жағдайды ойлаптабады, ал басқалары оның шешімінтабуыкерек. Мысалы:— егер әрадам труғаннан бастап барлық басқа адамдардың ойлаған ойларын оқуға қабілеті болса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді?— егержербетіндегі адамдардың әрқайсысы өзіне ғана түсінікті тілде ғанасөйлейтін болса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді?— егержануарлартілінадамдар түсіне алатынболса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді?— егерадамдар құс сияқты ұша алатынболса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді?— егероймен барлық өсімдіктер өмірін басқаруға болатынболса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді?— егерадамдаржерастында өмір сүре алатынболса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді?— егерадамдар су астында өмір сүре алатынболса, ондаЖердегі өмір қалай өзгерер еді? т.с.с.Фантазиялық әңгімелерге үлесін қосқандардың барлығы марапатталынады. 6. «Сиқырлы қалам«Жаттығуды жүргізу үшін қалам мен қағаз керек. Жүргізуші барлық қатысушыларға жаттығуды орындаушартын түсіндіреді. Ойынға қатысушы қаламды қолына алмастан, оны төрт түрлі бұйрық беріп («Жоғары!», «Төмен!», «Оңға!», «Солға!» деген бұйрықтар беріледі.) қашықтықтан басқарып отырады. Бұйрық бойынша қалам қағаз бетімен жоғары, төмен, оңға, солға жылжып, сынық сызықтар ретіндеіз қалдырады. Қаламның барлық қадымдары бірдейболуыкерек.Жаттығуды орындаудың бастапқы кезеңінде ойынға қатысушылар кезекпен бұйрық береді, ал жүргізуші қаламға ол бұйрықтарды орындауға «көмектеседі».барлық қатысушылар ойынережесін меңгергеніне жүргізушінің көзі жеткеннен соң балаларға тапсырманы қиялымен орындаутапсырылады. Өздерінің ойындағы қаламдарымен көз алдынаелестеткен қағазға жорамалдағы сызықтарды түсіру үшін қатысушылар біріненкейінбірі қаламға бұйрық беріпотырады. Ең бірінші қарапайым фигуралар (квадрат,үшбұрыш т.с.с.) салынады. Кімнің бұйрық беретіні отырған ретімен шеңбер бойынша анықталады.Ешкімешкіммен қандай фигура салатынытуралыалдын ала келіспейтінітуралы жүргізуші ойынға қатысып отырған балаларға түсіндіріп береді. Сондықтан қатысушылардың барлығы өзінен бұрынғылардың бұйрықтарын зейінсалып тыңдап отыруыкерек. Біртіндеп салған фигураларыкүрделі бола бастайды.Дидактикалық ойындарОқушыларды сұраққа жауапберебілуге үйрету. Ойынның шарты: Тақтаға қатты қағаздан жасалған алма ағашы ілінеді. Алмалардың сыртындабір сұрақтан жазылады. Тақтаға шыққан оқушы алманыалып, сұраққа жауапбереді. Егер оқушы сұраққа дұрыс жауап берсе, алманы өзіне қалдырады. Мұғалім әр оқушының еңбегін бағалайды. Бұлойынды “ Мектеп “, “ Үй жануарлары”, “Асхана”, “ Балықтар”, және т. б. тақырыптар бойынша өткізуге болады.Отбасы тақырыбы бойыншаойынды жүргізу үлгісі:Сұрақтар:1. Сенің отбасың қандай?2. Отбасыңда нешеадам бар? 3. Сенің әкең кімболып жұмыс істейді? 4. Сенің анаң кімболып жұмыс істейді? 5. Сенің анаң нешежаста? 6. Сенің әкең нешежаста? 7. Сенің әжең кім? 8. Отбасың тату ма? 9. Сен әкеңе қалай көмектестің?“Асхана” ойыны.Ойынның мақсаты: “Асхана” тақырыбына байланысты сөздерді қайталау. Ойынның шарты: Тақтаға аспазшының суреті және тақырыпқа байланысты сөздер ілінеді. Сыныпекі топқа бөлінеді. Қай топ тақырыпқа байланысты көп сөз тапса, сол топ жеңген болып шығады. Керекті сөздер: Аспаз————Балық Шанышқы——Тұшпара Палау————Ботқа Тәрелке———КесеСүт—————Шәйнек Ет——————Қасық Дәмді————СорпаТәтті————Ас Бұл ойынды әр — түрлі тақырыптар бойынша жүргізуге болады.“Орныңды тап “ойыны.Ойынның мақсаты: Сөздерге дұрыс сұрақтар қоя білу. Ойынның шарты: Тақтаға кім? не? қандай? деген сұрақтарды жазып қою. Бұл сұрақтарға жауапберетін сөздерді қатты қағазға жазып, оқушыларға тарату. әр оқушы тақтаға шығып, сөзіне қойылатын сұрақтың қасына барып тұрады. Бұл ойынды ұпай беріп ойнауға болады.“Жоғалған әріптер” ойыны.Ойынның мақсаты: Оқушыларды сауаттыжазуға дағдыландыру Қазақ тіліне тән дыбыстарды қайталау. Ойынның шарты: Сыныпекітопқа бөлінеді. Тақтаға 10 сөз жазу. Мысалы: к… гершінбалдыр… ан ән… ранк… тап к… ктем… же … ңгіме о… ушыайда… ар а… Қай топ керекті әріптерді дұрыс құрастырса, сол топ жеңіп шығады.“Қожанасыр қоржыны”ойыны.Ойынның мақсаты: Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту. Қазақ тілінедеген қызығушылықтарын арттыру. Ойынның шарты: тақтаға қоржын ілінеді. Бұл қоржын Қожанасырдың қоржыны, оның іші сыйлықтармен толы екенінайтып, оқушыларға тапсырмалардытарату. Егер оқушы тапсырманы дұрыс орындаса, қоржыннан сыйлық ұтып алады. Ойынның алдындасергіту сәтін өткізуге болады: Кел, балалар, келіңдер, Тамашаны көріңдер. Біздеқызық , Барлығың ден қойыңдар.Тапсырмалардың үлгілері: сөздерді қазақшаға аудар:Кошка, дом, школа, библиотека, наш, большой, мы, огород, овощи, рыба.Сөзді септе: жолбарысСандарды сөзбен жаз:25 + 7 = 32150/30 = 50 10 + 3= 13 43 – 20 =23 90 – 40 =50 80 + 25 =105 5 Жұмбақтың шешуін тап: “ Үйіңнің ол тұрағы, Беті — қолын жуады, Жолбарысқа түсі ұқсас, Екі көзі қырағы.” ( мысық )Сөйлемдерді қазақша жаз:Это школа. Она большая, высокая, красивая, двухэтажная. В школе много учеников. Они учатся. Их учат учителя. Учителя дают ученикам знания.“Аукцион” ойыны.Ойынның мақсаты: сөздік қорларын молайту. Пәнді сүюге тәрбиелеу. Ойынның шарты: сыныпекі топқа бөлінеді. Тақтаға қағазға жазылған сөзді іліп, бұл сөзге әр топ қанша ұпай беретінін анықтап алу. Ең көп ұпай берген топқа сөзді ашып, дұрыс аудармасын сұрау. Егер команда дұрыс жауап берсе, берілген ұпайлар команданың қорына көшеді. Дұрыс жауапбермесе, ұпай екінші командаға көшеді. Ең көп ұпай жинаған команда жеңімпаз атанады.“Сұрақ – жауап” ойыны.Ойынның мақсаты: сұраққа дұрыс жауапберуге үйрету. Ойынның шарты: қатты қағаздан 40 карта жасау. 20 картада сұрақтар, қалған 20 картаға жауаптаржазу. Оқушылар шеңбер құрып отырады. Бір оқушы сұрағы бар картамен жүреді. Келесі оқушы сұраққа жауапберетінкартаменбасады.“ Жалғасын тап” ойыны.Ойынның мақсаты: сөйлемдерді дұрыс құратуға үйрету. Ойынның шарты: оқушыларды екі топқа бөлу. Қатты қағазға мақалдарды бөліпжазу. Оқушыларға карточкалардытаратып беру. Оқушылар тақтаға шығып мақалдың басын оқиды. Мақалдың жалғасы бар оқушы қасына барып, жалғасын оқиды.“ Сиқырлы қоржын” ойыны.Ойынның мақсаты: оқушыларды сұраққа жауапберебілуге үйрету.Ойынның шарты: тақтаға қоржынның суретіілу. Қоржынның ішіне сұрақтар салу. Оқушылар бір — бірден шығып қоржыннан сұрақтарды алып оқиды.Сұрақтар: Сен қайда тұрасың? Сенің Отаның қай ел? Қазақстан Республикасының рәміздерін ата. Елтаңбада небейнеленген? Әнұранның авторларыкімдер? Солтүстік Қазақстан неге бай? Сен қай көшеде тұрасың? Сен неше жастасың? Сенің әкең кімболып жұмыс істейді? Кімнанпісіреді? Кіметіктігеді? СЕРГІТУ СӘТІНДЕ ОҚУШЫЛАРДЫҢ КӨҢІЛ-КҮЙІН ДАМЫТУҒА АРНАЛҒАН ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЖАТТЫҒУЛАР OMIRBAI · ЯНВ 16TH, 2013 · 0 COMMENT Сергіту сәтінде оқушылардың көңіл-күйіндамытуға арналған психологиялық жаттығулар1. «Сәлемдесу» ойыны: Қазірбізсендерменойынойнаймыз, қимылды тез жасауларың керек. «Бастаймыз» дегенбелгіберілгенде, мен қалай амандасукерекекенінайтамын, сондасендер бір-бірлеріңмен тез-тез амандасасыңдар. Әрадаммен әртүрлі амандасасыңдар. Сонымен, көзбен… қолмен… иықпен… құлақпен… тіземен… иекпен… өкшемен… арқамен.2. «Сантики, Фантики, Лимпопо». Барлығы шеңбер бойымен тұрып, бірбаланы таңдайды да бөлменің сыртына шығарады. Шеңбердегі балалардың ішіненбірбаланы жүргізуші етіпсайлайды, ол шеңбердегі балаларға қозғалыстарды көрсетіп тұрады. Барлық ойыншылар жүргізушінің артынан көрсеткен қимылдарды қайталау керек. Қимылдарды қайталаған кезде жүргізушіге қарамай, білтіртпейжасаукерек. Шеңбердегі балалар шапалақ ұрып, «САНТИКИ, ФАНТИКИ, ЛИМПОПО» депайтыпойындыбастайды. Бөлме сыртында тұрған бала ойыншылардың дауыстарынестіп, бөлмеге кіреді де шеңбердің ортасына тұрып, кім жүргізуші екенін табу керек. Егер жүргізушіні тапса, жүргізуші есіктің сыртына шығады. Ойынсолретімен жалғасып отырады. 3. «Көңіл-күй неге ұқсас». Ойыншылар олардың бүгінгі көңіл-күйлері неге (қай жылмезгіліне, ауарайына, табиғаттың құбылысына) ұқсас екенінайтыпбереді. Ойынды үлкен дербастаса жақсы болареді: «Менің қазіргі көңіл-күйім көгілдір аспандағы жылы, жұмсақ күннің көзіне ұқсайды, ал сенің ше?». Жаттығу шеңбер бойымен жалғаса береді. Ойынның сонындажауаптар қорытындыланады, бүгінгі шеңберіміздегі балалардың көңіл-күйі қандай екен: қайғылы, көңілді, күлкілі, ызаланған т.б.Жауаптардың қорытындысын шығарған кезде, жаманауарайы, суық, жаңбыр, түнерген аспансияқты , қобалжу күйлердің көрсеткіштеріне назар аударыңыз.Орта және жоғары буын оқушыларының адамгершілік құндылықтарын зерттеуМақсаты: оқушылардың тұлғалық қалыптары мен қағидаларын, өмірде басшылыққа алатын құндылықтарын, адамгершілік-рухани бағдарларын анықтау.Адамның адамгершілігі сыртқы іс-әрекеттерде көрінеді. Алайдажеке тұлғаның мінез-құлқына қарап оның шынадамгершілікекенітуралы айтуға болмайды, өйткені ол әрекеттердің ар жағында әртүрлі адамгершіліктіемес түрткілер мен сезімжатуы мүмкін. Руханилық сыртқы көзден жасырын тұрады. Руханилық – ізгі ақылдың шешімі, ізгі жүрек әмірі, ізгісезім, махаббат пен жанашырлықтың саналы және санадантыс әрекетттерден көрінуі. Руханилық – жеке тұлғаның негізгі сапалық көрсеткіші. Руханилықтың негізінде адамның мінез-құлқы қалыптасады, ұят, ар, өзін-өзі адамгершілік бақылау мен бағалау жүзеге асырылады.Оқушылардың рухани бағыттылын анықтау мақсатында М. Рокичтің құндылықты анықтау әдістемесі алынды. Оқушылар өздері үшін аса маңызды болыптабылатын құндылықтарын берілген 18 түрлі құндылықтар ішіненрет-ретіменорналастыруытиісболды. Тестілеуге барлығы 283 оқушы қатысты. Қатысқан оқушылар көбінесе төменде келтірілген 5 құндылықты бірінші орынға жиі орналастырған:
Құндылықтар
Пайыздық көрсеткіштері
Денсаулық
55%
Нәтижелі өмір
20%
Белсенді іс-әрекетке толы өмір
15%
Адал және сенімді жақсы достардың көпболуы
5%
Материалдық жағынан қамтамасыз етілген тұрмыс
5%
Қорытынды: сыналушылардың нәтижелері бойынша өмірде басшылыққа алатын құндылықтардың ішінде денсаулық алғашқы орында, яғни қатысушылар денсаулық және салауатты өмір салтының маңызын жете түсінеді. Өмірлерінің, болашақтарының нәтижелі және белсендііс әрекетке толы болғанын қалайды.Психологиялық ойындар«Менің көңіл-күйім» жаттығуыМақсаты: оқушылардың көңіл-күйін игере , қадағалауға, дұрыс бағалай білуге тәрбиелеуАлдарыңдағы бланкіге өз көңіл-күйлеріңді суреттеп салыңдар .Есте қалған қызықты оқиғаТоп дөңгеленіпотырып, қатысушыларға допберіледі. Доптыбір-бірінекезектесіпберіп, есте қалған қызықты оқиғаларды айтады.Мен саған сенемінӘуен ойнап тұрады. Жұп құрып, бір— бірінің көздеріне қарап отырады. «Мен саған сенемін …» өйткені сен жақсы адамсың.«Сиқырлы сөздер» ойыныМұғалім кез-келген өтінішті айтады, ал оқушы оны әдепті түрде айтуыкерек. Мысалы: Айнаш, дәптерді бер. «Айнаш, өтінемін дәптерді берші » Ізеттіліктуралыертегі тыңдау №302007 МП«Жағдайлы волейбол» ойыныМұғалім әділдік пен әділетсіздікті көрсететін жағдайларды айтады, соларада дұрыс жауапқа бала допты қағып алады, бұрыс жауапқа қағып алмайды.«Кездесу» ойыныЖай әуенмен екі шеңбер болып қарама –қарсы айналады, әуен тоқтаған кездебір-біріне қарап, баланың қасиетін айтады.Психологиялық тренингтер«Есімдер» жатығуыМақсаты: тренинг қатысушыларды бір-біріментаныстыру, жағымды қарым-қатынастықты туғызу.Уақыты: 5 минНұсқау: Қатысушылар өз есімдерінайтады және өзін бейнелейтін 3 сын есімайтады.Талдау: Сендерге жаттығу ұнады ма? Не қиындық келтірді? Не сезіндіңдер?(Тақтадағы баспалдаққа қазіргі сендердің көңіл-күйлеріңді қай дәрежеде екенін белгілеңіздер.)